The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بارداری بعد از بستن لوله های رحمی احتمال دارد؟

TL یا ببستن لوله های رحمی، که به عنوان "روش عقیم سازی دائمی زنان" شناخته می شود، یک گزینه برای بانوانی است که دیگر نمی خواهند بچه دار شوند. این روش جراحی شامل انسداد یا برش لوله های رحمی است. این کار مانع از ورود تخمک آزاد شده از تخمدان شما به رحم و ملاقات آن با اسپرم می شود.

آیا بارداری شدن درصورت بستن لوله های رحمی خطرناک است؟

بستن لوله می تواند خطر بارداری خارج رحمی را افزایش دهد. اسکار یا زخم بافت ایجاد شده در محل برش یا گره زدن لوله سبب می شود که تخمک بارور شده نتواند از لوله به سمت رحم عبور کرده و به جای سفر به رحم، در لوله های رحمی کاشته می شود. حاملگی خارج رحمی می تواند به یک شرایط اضطراری تبدیل شود. مهم است که از علائم آن آگاهی داشته باشید.

آیا بستن لوله های رحمی یک روش قطعی جلوگیری از بارداری است؟

در حالی که بستن لوله در جلوگیری از بارداری در اکثر موارد موثر است، اما یک روش جلوگیری مطلق نیست. تخمین زده می شود از هر 200 زن 1 نفر پس از بستن لوله های رحمی باردار می شود.

خطرات بارداری پس از بستن لوله چیست؟

هنگامی که یک جراح بستن لوله را انجام می دهد، لوله های فالوپ با کمک باند یا برش، مهر و موم شده یا بسته می شوند. اگر لوله های فالوپ پس از این روند دوباره رشد کنند و به هم متصل گردند، علی رغم بستن لوله می تواند منجر به بارداری ناخواسته شود.

چه افرادی در معرض خطر بارداری ناخواسته بعد از بستن لوله های رحمی هستند؟

هرقدر سن فرد در هنگام جراحی بستن لوله کمتر باشد احتمال این خطر بیشتر خواهد بود. طبق مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ، میزان بارداری پس از بستن لوله ها:

- 5 درصد در زنان زیر 28 سال

- 2 درصد در زنان بین 28 تا 33 سال

- 1 درصد در زنان بالاتر از 34 سال

 بارداری بلافاصله بعد از عمل بستن لوله رحمی

در ماه اول و دوم پس از یک عمل بستن لوله رحمی، یک زن ممکن است متوجه شود که از قبل باردار بوده است. دلیل چنین مساله ای این است که تخمک بارور شده ممکن است قبل از عمل در رحم او کاشته شده باشد. به همین دلیل، بسیاری از خانم ها درست بعد از زایمان یا درست بعد از یک دوره قاعدگی، زمانی که خطر بارداری کمتر است، عمل بستن لوله را انجام می دهند.

 علائم بارداری بعد از بستن لوله های رحمی

اگر بعد از بستن لوله رحمی، لوله رحمی شما دوباره رشد کرده و به هم متصل شده باشد، ممکن است بارداری ناخواسته داشته باشید. بعضی از خانم ها نیز تصمیم به بارداری مجدد و اتصال مجدد لوله ها می گیرند، جراحی که طی آن که پزشک لوله های رحمی را دوباره کنار هم قرار داده و به هم متصل می کند. این روش همیشه برای زنانی که می خواهند باردار شوند موثر واقع نمی شود!!

علائم مرتبط با بارداری عبارتند از:

حساسیت به پستان

• هوس های غذایی

• وقتی به بعضی غذاها فکر می کنید احساس حالت تهوع دارید

• نداشتن یک دوره قاعدگی

• حالت تهوع، به خصوص در صبح

خستگی غیر قابل توضیح

تکرر ادرار

اگر فکر می کنید باردار هستید، می توانید در خانه تست بارداری یا همان بی بی چک انجام دهید. برای اطمینان بیشتر پزشک شما همچنین می تواند آزمایش خون یا سونوگرافی را برای تأیید بارداری انجام دهد.

 علائم بارداری خارج رحمی

همانطور که گفتیم انجام جراحی قبلی لگن یا بستن لوله (چه اقدام به اتصال مجدد لوله ها کرده باشد و چه ناخواسته باردار شده باشید) می تواند خطر بارداری خارج رحمی را افزایش دهد. این امر در صورت استفاده از دستگاه داخل رحمی (IUD) به عنوان روش پیشگیری از بارداری نیز صدق می کند.

علائم مرتبط با بارداری خارج رحمی در ابتدا می تواند مانند یک بارداری سنتی به نظر برسد. به عنوان مثال اگر تست بارداری بدهید، مثبت خواهد بود. اما تخمک بارور شده در مکانی که می تواند رشد کند کاشته نمی شود در نتیجه بارداری ادامه نخواهد داشت.

علاوه بر علائم بارداری سنتی، علائم بارداری خارج رحمی می تواند شامل موارد زیر باشد:

• درد شکم

• خونریزی واژن سبک حتی در حد لکه بینی

• درد لگن

• فشار در لگن، به ویژه در حین دفع مدفوع

آگاه باشید که این علائم را نباید نادیده گرفت. حاملگی خارج رحمی می تواند باعث پارگی لوله فالوپ شود، که خود ممکن است منجر به خونریزی داخلی وغش و شوک شود. در صورت مشاهده علائم زیر که مرتبط با حاملگی خارج رحمی است، فوراً به دنبال درمان پزشکی بروید:

• احساس سبکی شدید یا خسته شدن

• درد شدید و تیر کشنده در لگن

• خونریزی واژن

• درد شانه

اگر پزشک تشخیص دهد که بارداری شما در مراحل اولیه خارج رحمی است، ممکن است دارویی به نام متوترکسات برای شما تجویز کند. این دارو می تواند رشد بیشتر تخمک را متوقف کند. پزشک سطح گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG)، هورمون مرتبط با بارداری را کنترل می کند.

اگر این روش موثر نباشد، ممکن است برای برداشتن بافت نیاز به جراحی باشد. پزشک شما سعی می کند لوله رحمی را ترمیم کند. در صورت عدم امکان، لوله رحمی برداشته خواهد شد.

پزشکان پارگی لوله فالوپ را با جراحی برای ترمیم یا برداشتن آن درمان می کنند. اگر مقدار زیادی خون از دست داده باشید ممکن است به فرآورده های خونی نیاز داشته باشید. پزشک همچنین شما را از نظر علائم عفونت مانند تب یا مشکل در فشار خون کنترل خواهد کرد.

در حالی که بستن لوله لوله یک روش پیشگیری از بارداری بسیار موثر است، اما 100 درصد از بارداری محافظت نمی کند. همچنین لازم به یادآوری است که این روش در رابر عفونت های مقاربتی نیز محافظت نمی کند.

اگر به هر دلیلی از بستن لوله های رحمی خود پشیمان شده اید، با پزشک خود صحبت کنید. اگر در سنین جوانی عمل خود را انجام داده اید یا بیش از یک دهه است که از عملتان گذشته، ممکن است در معرض خطر کمی نسبت به بارداری ناخواسته باشید اما هنوز خطر صفر نیست.

مطالعه بیشتر:

 علائم بسته بودن لوله های رحمی یا لوله‌های فالوپ چیست؟

بارداری بعد از عمل بازگشت وازکتومی

تاثیر انواع روش های پیشگیری از بارداری بر قدرت باروری زنان

منبع: healthline