The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آمپول فولیگنان برای مردان و مقدار و نحوه مصرف آمپول فولیگنان

در گذشته اینطور تصور می شد که مشکل ناباروری تنها از سمت زنان بوده و بنابراین با باردار نشدن یک زوج، انگشت اتهام به سمت خانم گرفته می شد، اما حالا ما می دانیم که 35 درصد از تمام موارد ناباروری را علل مردانه تشکیل می دهند، البته که در 20 درصد از موارد ناباروری نیز هر دو جنس دخیل هستند. به لطف داروهای کمک باروری، امروزه می توان به حل مشکل بسیاری از زوجین نابارور امیدوار بود. آمپول فولیگنان برای مردان، یکی از همین موارد است که در این مقاله به آن اشاره کرده ایم.

آمپول فولیگنان چیست؟

آمپول فولیگنان (Folignan)، نام تجاری آمپول گنادوتروپین جفتی انسانی یا اچ سی جی (HCG) است که برای بسیاری از خانم هایی که از مشکل تخمک گذاری رنج برده و یا تحت درمان با روش های کمک باروری مانند آی یو آی (IUI) و یا آی وی اف (IVF) هستند، نام آشنا است. اما این فرآورده دارویی تنها برای زنان کاربرد نداشته و بسته به صلاحدید پزشک، در مواردی برای مردان نیز تجویز می شود.

قبل از اینکه به کاربردهای آمپول فولیگنان برای مردان بپردازیم، بهتر است در ابتدا کمی بیشتر با این دارو آشنا شوید. این آمپول که در بازار دارویی به نام های تجاری دیگری همچون پرگنیل (Pregnyl)، پی دی پرگ (PD PREG)، گنارکس (Gonarex) و ... نیز به فروش می رسد، در واقع حاوی فرم صناعی هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی است که گاهی اوقات آن را به عنوان "هورمون بارداری" نیز می شناسند، زیرا منشا اصلی تولید این هورمون، ارگانی به نام جفت است که در بارداری ایجاد می شود. هورمون اچ سی جی، عضوی از خانواده هورمون های گلیکوپروتئین (GPH) است که شامل هورمون های دیگری همچون هورمون لوتئین کننده (LH)، هورمون تحریک کننده فولیکول (FSH) و هورمون تحریک کننده تیروئید (TSH) نیز می باشد. همه هورمون های این خانواده از دو زیر واحد یا به بیان بهتر دو زنجیره آلفا و بتا تشکیل شده اند که اگرچه در زنجیره آلفا با یکدیگر مشترک و مشابه هستند اما در زنجیره بتا تفاوت های اساسی دارند. به دلیل این شباهت هورمون اچ سی جی می تواند از عملکرد این هورمون ها در بدن ما تقلید کرده و بدین ترتیب عملکرد منحصر به فردی از خود نشان دهد. به همین دلیل نیز سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، این فرآورده دارویی را به عنوان درمان ناباروری در زنان در نظر گرفته است، به ویژه آن دسته از زنانی که دارای اختلال در تخمک گذاری هستند.

اما کارکردهای هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی، منحصر به زنان نبوده و دلایل مختلفی وجود دارد که پزشک ممکن است برحسب وجود آن ها، آمپول فولیگنان را برای مردان تجویز کند. این دلایل عبارت هستند از:

- تشخیص و درمان مشکل کریپتورکیدیسم: کریپتورکیدیسم به شرایطی گفته می شود که در آن یک یا هر دو بیضه در دوران جنینی و پیش از تولد، به داخل کیسه بیضه مهاجرت و نزول نکرده باشند. این مشکل که یکی از شایع ترین نقائص سیستم تولیدمثلی مردان به حساب می آید، با نام نهان بیضگی نیز شناخته شده و می تواند خطر بروز عوارض جدی همچون ناباروری، سرطان بیضه و یا پیچش بیضه (شرایطی دردناک که می تواند به از دست دادن بیضه منتهی شود)، را افزایش دهد. اگرچه خوشبختانه در بسیاری از مبتلایان، این مشکل در سنین ابتدایی پس از تولد برطرف شده و بیضه ها به صورت خود به خودی پایین می آیند، اما در برخی موارد اقدامات درمانی لازم هستند که اولین قدم آن ها دریافت هورمون اچ سی جی در قالب فرآورده های دارویی همچون آمپول فولیگنان است. در حقیقت، تزریق آمپول فولیگنان قبل از دوران بلوغ و به ویژه در سنین 4 تا 9 سال، می تواند به درمان کریپتورکیدیسم کمک قابل توجهی کند، به شرط آنکه این مشکل ناشی از وجود یک سد و مانع فیزیکی در سر راه بیضه ها نباشد. در غیر این صورت برای حل مشکل، باید به سراغ گزینه بعدی یعنی جراحی رفت!

- درمان ناباروری مردانه ناشی از بی کفایتی غده هیپوفیز یا هیپوگنادیسم: آمپول فولیگنان و یا به بیان بهتر هورمون اچ سی جی موجود در آن، در مردان، مانند هورمون لوتئین ساز (LH) عمل کرده و با هدف قرار دادن سلول های لیدیگ در بیضه ها، از یک سو منجر به تولید هورمون تستوسترون شده و از سوی دیگر تولید اسپرم را در ساختارهایی به نام توبول های اسپرم ساز تحریک کرده و بدین ترتیب می تواند به حل مشکل ناباروری در این دسته از مردان کمک کند.

- درمان کمبود هورمون تستوسترون: پایین بودن سطح هورمون مردانه تستوسترون، علاوه بر ناباروری می تواند مشکلات دیگری همچون خستگی، افسردگی و افت میل جنسی را برای مردان به همراه داشته باشد و از آنجا که دریافت محصولات دارویی که صرفا دارای هورمون تستوسترون هستند، می تواند عوارض جانبی جدی مانند کوچک شدن غدد جنسی، تغییر عملکرد جنسی و ناباروری را برای مردان به همراه داشته باشد، بنابراین پزشکان آمپول فولیگنان را با هدف جلوگیری از برخی از عوارض جانبی محصولات دارای تستوسترون و همچنین کمک به رفع علائم ناشی از کمبود این هورمون مردانه تجویز می کنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که آمپول فولیگنان در بهبود عملکرد جنسی و همچنین افزایش اندازه بیضه ها در گذر زمان، در این دسته از مردان نیز بسیار موثر است.

به علاوه برخی پزشکان بر این باور هستند که برای برطرف ساختن عوارض جانبی همچون ناباروری در آن دسته از ورزشکاران و بدنسازانی که از استروئیدهای آنابولیک مانند تستوسترون استفاده می کنند، می توان از هورمون اچ سی جی موجود در آمپول فولیگنان بهره گرفت.

مقدار و نحوه مصرف آمپول فولیگنان برای مردان

آمپول فولیگنان به شکل پودر برای تهیه محلول تزریقی 1500 واحدی در دسترس بوده و تنها به صورت عضلانی و یا در مواردی زیر پوستی، قابل تزریق است. در نظر داشته باشید که میزان دوز مورد نیاز آمپول فولیگنان برای مردان، به علت تجویز دارو و همچین سابقه پزشکی، سن و وزن بیمار و ترجیح پزشک بستگی دارد. بنابراین در این مورد خودسرانه عمل نکرده و حتما با پزشک خود در مورد این دارو و نحوه صحیح مصرف آن مشورت کنید.

ممنوعیت های مصرف آمپول فولیگنان برای مردان

درست مانند هر داروی دیگری، آمپول فولیگنان نیز برای همه افراد قابل استفاده نبوده و در صورت وجود هر یک از شرایط زیر، تزریق آن برای مردان ممنوع است. این موارد عبارتند از:

- بلوغ زودرس در پسران،

- سرطان پروستات، بیضه و یا دیگر بدخیمی های وابسته به هورمون آندروژن،

- سابقه واکنش آلرژیک شدید به آمپول اچ سی جی و فرآورده های تجاری مشابه،

- اختلال عملکرد تیروئید یا غده فوق کلیه کنترل نشده،

- سرطان هیپوتالاموس یا غده هیپوفیز در مغز و یا وجود تومور در این دو بخش،

همچنین در صورت ابتلا به هر یک از موارد زیر، می بایست پزشک خود را در جریان قرار دهید تا در مورد تجویز آمپول فولیگنان، جنبه احتیاط را در نظر بگیرد.

- میگرن،

- تشنج،

- صرع،

- آسم،

- و بیماری های قلبی و کلیوی.

عوارض جانبی آمپول فولیگنان برای مردان

برای مردان، شایعترین عوارض جانبی مورد انتظار در پی تزریق آمپول فولیگنان، شامل موارد زیر است:

- ژنیکوماستی یا بزرگ شدن و رشد سینه های مردان،

- بزرگ شدن آلت تناسلی و بیضه ها،

- احساس درد، قرمزی و تورم در محل تزریق،

- دل درد،

- حالت تهوع،

- استفراغ،

- بروز نشانه های حساسیت شامل ضایعات و بثورات پوستی، خارش یا کهیر، تورم صورت، لب ها یا زبان، و در مواردی تنگی نفس و مشکلات تنفسی،

- و در موارد نادر، لخته شدن خون در عروق.

تداخلات دارویی آمپول فولیگنان

خوشبختانه تداخل دارویی خاص و مهمی برای آمپول فولیگنان ذکر نشده است.

موارد مهم هنگام استفاده از آمپول فولیگنان برای مردان

اگر به هر دلیل تصمیم دارید تا از آمپول فولیگنان استفاده کنید، بهتر است این موارد را به یاد داشته باشید:

1. استفاده از آمپول فولیگنان با هدف کاهش وزن مجاز نبوده و تنها ادعایی است که هیچ پشتوانه علمی ندارد، هرگز با این هدف از این فرآورده دارویی استفاده نکنید.

2. پودر آمپول فولیگنان را قبل از مخلوط کردن با مایع، در دمای اتاق و به دور از نور، رطوبت و گرما نگهداری کنید.

3. پس از مخلوط کردن پودر با مایع و تهیه محلول تزریقی، می بایست آن را در یخچال نگه دارید. برای اینکه بدانید محلول تهیه شده تا چند روز در یخچال قابل نگهداری است، حتما به اطلاعات داخل بروشور دارو مراجعه کنید، زیرا توصیه هر کارخانه سازنده با دیگری متفاوت است.

4. برای تهیه محلول تزریقی، ویال را به آرامی بچرخانید اما تکان نداده و هم نزنید، زیرا می تواند دارو را بی اثر کند.

5. در صورت تغییر رنگ دارو و یا مشاهده رسوب و ذرات معلق در محلول، از آن استفاده نکنید.

6. از انجام دادن تزریق در محل ریشه موهای بدن، یا نواحی زخمی یا کبود، اجتناب کنید.

7. قبل از تزریق مطمئن شوید که پوست شما کاملا تمیز و خشک باشد.

8. محل تزریق را مالش نداده و لمس نکنید. اگر احیانا دچار خونریزی از جای سوزن شدید، آن ناحیه را با گاز تمیز کمی فشار داده و سپس با باند بپوشانید.

9. اگر محلول تهیه شده را در یخچال نگهداری کرده بودید، 15 دقیقه قبل از تزریق آن را یخچال خارج کنید تا به دمای اتاق برسد، زیرا تزریق یک مایع سرد و خنک می تواند احساس ناخوشایندی را ایجاد کند.

10. در صورت بروز عوارض جانبی و یا مصرف اشتباه دارو، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید تا در مورد ادامه روند درمان تصمیم گیری نماید.

11. در طی دوره درمان با آمپول فولیگنان برای مردان، از مصرف هر نوع مشروبات الکلی اجتناب کنید. به علاوه به دلیل وجود خطر تشکیل لخته در عروق، بهتر است استفاده از دخیانیات و حتی قلیان و سیگار را به حداقل رسانده و در صورت امکان متوقف کنید، خصوصا اگر هدف شما درمان ناباروری و افزایش تعداد اسپرم ها باشد!

مطالعه بیشتر:

نحوه تزریق آمپول hcg برای بارداری چگونه است؟

آمپول Ovitrelle و مقدار و نحوه مصرف آن چگونه است؟

آمپول فولیگنان برای زنان و مقدار و نحوه مصرف آن چگونه است؟

آمپول پی دی پرگ PD PREG و مقدار و نحوه مصرف آمپول پی دی پرگ

?پرسش و پاسخ های آمپول فولیگنان

آمپول فولیگنان چیست؟

آمپول فولیگنان (Folignan)، نام تجاری آمپول گنادوتروپین جفتی انسانی یا اچ سی جی (HCG) است که برای بسیاری از خانم هایی که از مشکل تخمک گذاری رنج برده و یا تحت درمان با روش های کمک باروری مانند آی یو آی (IUI) و یا آی وی اف (IVF) هستند، نام آشنا است. اما این فرآورده دارویی تنها برای زنان کاربرد نداشته و بسته به صلاحدید پزشک، در مواردی برای مردان نیز تجویز می شود.

آمپول فولیگنان برای مردان چه کاربردی دارد؟

آمپول فولیگنان و یا به بیان بهتر هورمون اچ سی جی موجود در آن، در مردان، مانند هورمون لوتئین ساز (LH) عمل کرده و با هدف قرار دادن سلول های لیدیگ در بیضه ها، از یک سو منجر به تولید هورمون تستوسترون شده و از سوی دیگر تولید اسپرم را در ساختارهایی به نام توبول های اسپرم ساز تحریک کرده و بدین ترتیب می تواند به حل مشکل ناباروری در این دسته از مردان کمک کند

نحوه مصرف آمپول فولیگنان برای مردان چگونه است؟

آمپول فولیگنان به شکل پودر برای تهیه محلول تزریقی 1500 واحدی در دسترس بوده و تنها به صورت عضلانی و یا در مواردی زیر پوستی، قابل تزریق است. در نظر داشته باشید که میزان دوز مورد نیاز آمپول فولیگنان برای مردان، به علت تجویز دارو و همچین سابقه پزشکی، سن و وزن بیمار و ترجیح پزشک بستگی دارد. بنابراین در این مورد خودسرانه عمل نکرده و حتما با پزشک خود در مورد این دارو و نحوه صحیح مصرف آن مشورت کنید.

چه زمانی مصرف آمپول فولیگنان برای مردان ممنوع است؟

- بلوغ زودرس در پسران، - سرطان پروستات، بیضه و یا دیگر بدخیمی های وابسته به هورمون آندروژن، - سابقه واکنش آلرژیک شدید به آمپول اچ سی جی و فرآورده های تجاری مشابه، - اختلال عملکرد تیروئید یا غده فوق کلیه کنترل نشده، - سرطان هیپوتالاموس یا غده هیپوفیز در مغز و یا وجود تومور در این دو بخش،