The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

برای تقویت سیستم ایمنی در کودکان چه غذاهایی به آنها بدهیم؟

اگرچه ما نمی توانیم به شما قول بدهیم كه بتوانید به صورت صد در صد و کامل، از بچه هایتان در برابر بیمار شدن محافظت كنید. اما این بدان معنا نیست که به جز دعا کردن برای حفظ سلامتی آن ها، هیچ اقدام موثر دیگری انجام ندهید. شما می توانید سیستم ایمنی فرزند خود را با غذاهای غنی از مواد مغذی تقویت کنید. برخی از غذاها برای تقویت سیستم ایمنی در کودکان مفید هستند زیرا دارای مواد مغذی بسیار ارزشمندی هستند که می توانند به سیستم ایمنی بدن دلبند شما کمک کنند که تا حد ممکن قوی شده و بنابراین هنگامی که به طور اجتناب ناپذیر در معرض میکروب های بیماری زا قرار می گیرد، آماده مبارزه و محافظت از سلامتی باشد. در این مقاله به مواد غذایی و دستورالعمل هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان اشاره شده که می توانید در تمام طول سال آن ها را به فرزندان دوست داشتنی خود بدهید.

تقویت سیستم ایمنی بدن در کودکان

در تمام طول سال، هر کجا که بروید، افرادی را خواهید دید که بیمار هستند و می توانند مریضی خود را به شما و فرزندان دلبندتان انتقال دهند. یا اینکه ممکن است متوجه شوید هم بازی ها و دوستان فرزند کوچکتان در حالی که مریض بوده و حتی آبریزش بینی داشته و سرفه می کنند، در فعالیت ها شرکت کرده و با فرزندتان در تماس مستقیم هستند. هنگامی که در چنین شرایطی فرزندتان انگشتان خود را به دهان می گذارد و یا چشمان خود را می مالد، احتمالا باید این سوال را از خود بپرسید که آیا بیماری فقط نتیجه اجتناب ناپذیر فصل است؟ قطعا خیر، اینگونه نیست. بچه ها در هر مکان، هر زمان و در هر فصلی مستعد بیمار شدن هستند و بنابراین کاری که باید به عنوان والدین برای محافظت از آن ها انجام دهید، تقویت سیستم ایمنی بدن کوچکشان است.

غذاهایی برای تقویت سیستم ایمنی کودکان

اگر به دنبال خوراکی هایی برای افزایش سیستم ایمنی کودکان هستید، موارد ذکر شده در زیر را در رژیم غذایی آنها بگنجانید:

1. بادام ها

برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان در طب سنتی بادام توصیه می شود. بادام مملو از ویتامین ای (E) و ماده معدنی منگنز است، یک بسته ترکیبی از دو ماده تقویت کننده سیستم ایمنی بدن که هر دوی آن ها فعالیت سلول های کشنده طبیعی را تقویت می کنند.بیشتر بچه های خردسال دوست دارند که بادام را به عنوان یک میان وعده خوشمزه بخورند، اما روش های مختلف دیگری نیز وجود دارند که می توانید به کمک آن ها، بادام را در رژیم غذایی فرزندان خود بگنجانید. به عنوان مثال اسموتی صبحانه، شیر بادام، حریره بادام و یا حتی کره بادام درختی خانگی!

2. توت ها

توت ها میوه هایی خوشمزه و در عین حال غنی از آنتی اکسیدان ها هستند، که به بدن ما کمک می کنند تا با فرآیند استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد مقابله کند. این ویژگی باعث تقویت سیستم ایمنی در کودکان می شود تا سیستم ایمنی بدن همواره برای مبارزه کردن با عوامل بیماری زا آماده باشد! توت های مختلفی در بازارها وجود دارند که باید سعی کنید همه انواع آن ها را در رژیم غذایی فرزند خود بگنجانید: توت فرنگی، بلوبری، تمشک، قره قاط و توت سیاه، تنها چند مورد از خانواده گسترده و متنوع توت ها هستند. حتی هنگامی که فصل توت تازه نیست هم نباید نگران باشید، زیرا توت منجمد به همان اندازه مغذی است. پس به اندازه کافی برای فصل سرما توت ذخیره و منجمد کنید.

علاوه بر به تنهایی خوردن این میوه های خوش طعم و خوش خوراک که احتمالا روش مورد پسند اغلب بچه ها است، شما می توانید پودینگ توت، ترکیب تمشک یا توت فرنگی منجمد با ماست، مربای توت فرنگی، ترکیب بلغور جو دو سر و توت فرنگی و تمشک (مناسب برای صبحانه) و انواع کیک ها و آب میوه های تهیه شده با توت ها را امتحان کنید. دنیای غذاها و دسرهای تهیه شده با توت ها بسیار متنوع بوده و می توانید هر روز خوراکی جدیدی را برای دلبندتان درست کنید.

3. ماست

پروبیوتیک های موجود در ماست، سیستم ایمنی بدن را تحریک و تقویت می کنند. فقط باید اطمینان حاصل کنید که از ماست کم قند یا بدون قند اضافه شده استفاده می کنید، زیرا قند اثر معکوس بر روی سیستم ایمنی بدن ما داشته و سبب تضعیف آن می شود!برای تهیه ماست کم شکر، می توانید سعی کنید ماست ساده را با مقدار کمی شربت افرا و عصاره وانیل مخلوط کنید. خیلی از بچه ها این ترکیب را دوست دارند و از همه چیز مهم تر، قند آن بسیار کمتر از ماست های وانیلی است که شما در فروشگاه ها خریداری می کنید. به علاوه می توانید به عنوان یک میان وعده جالب و هیجان انگیز، ترکیب ماست با موز و توت فرنگی یخ زده را امتحان کنید که هم سالم و هم بسیار خوشمزه است. اگر بچه های شما دوست دارند سبزیجات خود را در سس غوطه ور کنند و بعد بخورند، می توانید انواع دیپ (یک مدل سس غلیظ که برای مزه دادن به غذاها استفاده می شود) و سس های تهیه شده با ماست را نیز امتحان کنید!

4. ماهی سالمون یا قزل آلا

ماهی یکی از بهترین خوراکی ها برای تقویت سیستم ایمنی در کودکان است. ماهی سالمون از خانواده ماهیان قزل آلا بوده که سرشار از چربی های امگا 3 است. این چربی ها نه تنها برای رشد مغز ضروری هستند، بلکه باعث کاهش التهاب در بدن و به ویژه در ریه ها نیز می شوند که این مساله به نوبه خود گردش هوا را افزایش داده و از ریه ها در برابر سرماخوردگی و عفونت های تنفسی محافظت می کند. آخرین تحقیقات صورت گرفته در این زمینه همچنین نشان می دهند که این دسته از اسیدهای چرب ممکن است با افزایش سطح عملکرد سلول های ایمنی، در تقویت سیستم ایمنی بدن اثر قابل توجهی داشته باشند.روش مورد علاقه بعضی از بچه ها برای خوردن ماهی قزل آلا یا سالمون، کیک ماهی قزل آلا یا ناگت است. به نظر می رسد که تعدادی از بچه ها ماهی های قزل آلا را با طعمی شیرین دوست دارند، بنابراین این سبک از طبخ ماهی را نیز امتحان کنید.

5. تخم مرغ ها

تحقیقات نشان داده است افرادی که سطح ویتامین دی (D) پایینی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به انواع بیماری ها هستند. تخم مرغ یکی از تنها مواد غذایی است که در آن به طور طبیعی ویتامین D وجود دارد. به علاوه تخم مرغ و تخم سایر ماکیان، شامل تعدادی از دیگر مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی در کودکان مانند ویتامین های گروه B و سلنیوم نیز هست.تخم مرغ آب پز یک ناهار یا میان وعده آسان و سریع است که بیشتر بچه ها آن را دوست دارند. نیمرو، خاگینه، انواع املت، تخم مرغ فنجانی و ... انتخاب های دلچسبی برای یک صبحانه عالی هستند. به علاوه به عنوان یک وعده متفاوت، می توانید ترکیب ماکارونی و پنیر را با تخم مرغ (چون دستور تهیه ش رو نیورده من به نظرم به جاش این رو جایگزین کنیم: ترکیب قارچ و تخم مرغ) امتحان کنید!

6. کلم بروکلی

احتمالا بر هیچ کس پوشیده نیست که کلم بروکلی درست مثل یک نیروگاه تغذیه ای، غنی از انواع مواد مغذی است. این گیاه خوشمزه حاوی چندین ماده تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، از جمله ویتامین های C ، A و E بوده و همچنین مملو از آنتی اکسیدان ها است. پس هرگز برای تقویت سیستم ایمنی در کودکان از آن غافل نشوید.کلم بروکلی در صورتی که به شکل خام مصرف شود، بسیار مغذی خواهد بود. بنابراین اگر بچه های شما کلم بروکلی را به تنهایی نمی خورند، می توانند آن را با دیپ و سس دلخواهشان امتحان کنند. خوراک بروکلی پنیری، کوکوی بروکلی، بروکلی بوداده شده و یا ترکیب مرغ و بروکلی همگی ترکیب های جدید و خوشمزه ای هستند که مطمئناً مورد توجه کوچولوهای بهانه گیر قرار خواهند گرفت. بنابراین حتما آن ها را امتحان کنید.

7. اسفناج

اسفناج از خانواده سبزیجات و مملو از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که باعث تقویت سیستم ایمنی در کودکان می شوند. این سبزی غنی از ویتامین های A ، E ، C و K بوده و همچنین حاوی مواد ارزشمندی همچون فولات، منگنز، روی، سلنیوم و آهن نیز هست. همه این مواد مغذی به روش های مختلفی برای تقویت سیستم ایمنی در کودکان عمل می کنند. بنابراین با خوردن اسفناج، لطف بسیار بزرگی در حق سیستم ایمنی خود انجام می دهید!اسفناج یک سبزی با طعم ملایم است که در اسموتی ها به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه ناگت های اسفناج، بورانی اسفناج و یا ریختن این سبزی در آش، راه های دیگری هستند که می توانید به کمک آن ها دلبندان خود را برای خوردن این سبزی پر خاصیت ترغیب کنید.

8. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین سرشار از بتاکاروتن است که بر طبق مطالعات انجام شده باعث بالا رفتن تعداد گلبول های سفید خون و در نتیجه افزایش فعالیت سلول های کشنده و تقویت سیستم ایمنی در کودکان می شود. سیب زمینی شیرین همچنین منبع خوبی از ویتامین C بوده که یکی دیگر از تقویت کننده های سیستم ایمنی بدن است.پنکیک های سیب زمینی شیرین، یک انتخاب عالی برای میان وعده به شمار می روند، چون از 2 ماده ارزشمند تقویت کننده سیستم ایمنی یعنی تخم مرغ و سیب زمینی شیرین تهیه شده اند. به علاوه می توانید سیب زمینی شیرین را به صورت آب پز، سرخ کرده یا حتی کبابی نیز طبخ کرده و به فرزندان خود اجازه دهید تا چاشنی های مورد علاقه خود را به این خوراکی ها اضافه کنند.

ایده های جالب تر برای تهیه غذاهای خوشمزه با این ماده مغذی، مواردی همچون سوپ سیب زمینی شیرین (همراه با سبزیجات دیگری همچون کلم بروکلی) و پودینگ یا مافین های سیب زمینی شیرین هستند.

9. انواع دانه ها و آجیل ها

برای تقویت سیستم ایمنی در کودکان دلبند خود، انواع دانه ها مانند تخمه کدو تنبل، آفتابگردان و بذر کتان را امتحان کنید. با مصرف طیف گسترده ای از دانه ها و آجیل ها، مواد مغذی همچون ویتامین ای (E)، روی (زینک) و اسیدهای چرب امگا 3 را دریافت خواهید کرد که همگی آن ها به قوی تر شدن سیستم ایمنی بدن شما کمک می کنند.مخلوط انواع آجیل و دانه ها، یک میان وعده عالی است که هم بزرگسالان و هم بچه ها همگی آن را دوست دارند. شما همچنین می توانید دانه ها را با سالاد ترکیب کنید، برای تهیه اسموتی از دانه کتان کمک بگیرید و یا اینکه تعدادی از دانه ها و آجیل ها را بو (تفت) داده و آن ها را در طعم های مختلف مزه دار کنید که حسابی بین بچه ها پرطرفدار است.

10. جو دوسر

جو دوسر حاوی بتا گلوکان است، یکی از اجزای فیبر که سلول های کشنده را فعال می کند. سلول های کشنده، سلول هایی هستند که با باکتری ها، ویروس ها و سایر عوامل بیماری زا متجاوز در بدن ما مبارزه می کنند. بنابراین مصرف جو دوسر سبب تقویت ایمنی بدن شده و نباید از این دانه کوچولوی پرخاصیت غافل شد.با ترکیب جو دوسر پخته شده، سیب و کره بادام، می توانید این ماده غذایی مقوی و ارزشمند را به رژیم غذایی کودکان خود اضافه کنید.همچنین می توانید بلغور جو دوسر پخته شده با موز و کره بادام زمینی، جو دوسر پخته شده با دارچین و سیب یا ترکیب آن با نارگیل و انبه یا توت فرنگی و آناناس و یا حتی ترکیب جو دو سر پخته شده و انواع توت ها را امتحان کنید. همگی این ترکیب ها بی نهایت خوشمزه و صد البته مقوی هستند که بچه ها نیز از خوردنشان لذت خواهند برد.

مواردی که در متن بالا به آن ها اشاره کردیم، بهترین مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی در کودکان هستند، اما مواد مغذی مختلف بسیار دیگری نیز وجود دارند که همگی آن ها می توانند به افزایش سطح ایمنی بدن کمک کنند، بنابراین اگر دوست دارید که سیستم ایمنی بدن خود و فرزند دلبندتان را قوی کنید، حتما به رعایت اصل تنوع و تعادل توجه کرده و همه مواد غذایی سالم را در رژیم غذاییتان بگنجانید.

در نهایت امیدواریم تا به کمک این ایده ها بتوانید روش هایی را پیدا کنید که تا حد ممکن این غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی را در رژیم غذایی خود بگنجانید و بچه ها را به خوردن آن ها تشویق و ترغیب کنید! موفق باشید.

مطالعه بیشتر:

چه چیزهایی باعث تقویت سیستم ایمنی میشود؟

راه های تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان

تقویت سیستم ایمنی با قرار گرفتن در معرض میکروب

چطور سیستم ایمنی را تقویت کنیم،نکاتی برای رعایت در زندگی روزمره

?پرسش و پاسخ های تقویت سیستم ایمنی در کودکان

ساده ترین غذا برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان چیست؟

تحقیقات نشان داده است افرادی که سطح ویتامین دی (D) پایینی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به انواع بیماری ها هستند. تخم مرغ یکی از تنها مواد غذایی است که در آن به طور طبیعی ویتامین D وجود دارد. به علاوه تخم مرغ و تخم سایر ماکیان، شامل تعدادی از دیگر مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی در کودکان مانند ویتامین های گروه B و سلنیوم نیز هست.

کدام یک از سبزیجات برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان مفیدتر است؟

کلم بروکلی درست مثل یک نیروگاه تغذیه ای، غنی از انواع مواد مغذی است. این گیاه خوشمزه حاوی چندین ماده تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، از جمله ویتامین هایC ، A و E بوده و همچنین مملو از آنتی اکسیدان ها است. پس هرگز برای تقویت سیستم ایمنی در کودکان از آن غافل نشوید.

آیا اسفناج برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان مفید است؟

بله. اسفناج از خانواده سبزیجات و مملو از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن ما می شوند. این سبزی غنی از ویتامین های A ، E ، C و K بوده و همچنین حاوی مواد ارزشمندی همچون فولات، منگنز، روی، سلنیوم و آهن نیز هست. همه این مواد مغذی به روش های مختلفی برای تقویت سیستم ایمنی در کودکان عمل می کنند. بنابراین با خوردن اسفناج، لطف بسیار بزرگی در حق سیستم ایمنی خود انجام می دهید!

برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان چه خوراکی به آنها بدهیم؟

برای تقویت سیستم ایمنی در کودکان دلبند خود، انواع دانه ها مانند تخمه کدو تنبل، آفتابگردان و بذر کتان را امتحان کنید. با مصرف طیف گسترده ای از دانه ها و آجیل ها، مواد مغذی همچون ویتامین ای (E)، روی (زینک) و اسیدهای چرب امگا 3 را دریافت خواهید کرد که همگی آن ها به قوی تر شدن سیستم ایمنی بدن شما کمک می کنند.

منبع: superhealthykids