The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چطور سیستم ایمنی را تقویت کنیم،نکاتی برای رعایت در زندگی روزمره

تقویت سیستم ایمنی کلید پیشگیری از ابتلا به بیماری ها، خصوصا بیماری های ویروسی است. در دوران بارداری مجاز به مصرف بیشتر داروها نیستید، درنتیجه اگر دچار بیماری های ویروسی شوید، احتمالا به دردسر بزرگی خواهید افتاد. بدون شک برای جلوگیری از این مساله می پرسید که چطور سیستم ایمنی را تقویت کنیم؟ در این مطلب راهکارهایی را برای شما شرح خواهیم داد که در عین ساده بودن به شما آموزش می دهند که چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم.

چطور سیستم ایمنی را تقویت کنیم؟

تقویت سیستم ایمنی به روش های گوناگون تغذیه ای، مدیتیشن، توجه به بهداشت و ... قابل انجام است.

برخورداری از یک رژیم غذایی سالم و متعادل

در وهله نخست باید مصرف انواع میوه ها، سبزیجات، و غلات کامل ( محصولاتی که مصرف آنها به کلیه افراد توصیه می شود) را در اولویت برنامه غذایی خود قرار دهید. از سویی دیگر بدن برای تولید آنتی بادی ها که از عوامل عملکردی سیستم ایمنی یا دفاعی بدن به شمار می روند به مقدار زیادی پروتئین نیاز دارد که اغلب در گوشت و جایگزین های مناسب آن به وفور یافت می شود. بنابراین مصرف گوشت، ماهی، تخم مرغ آجیل و انواع دانه ها را در برنامه غذایی روزمره خود بگنجانید. 

خواب و استراحت کافی را فراموش نکنید

برخورداری از خواب و استراحت کافی در دوران بارداری از اهمیت بسزایی برخوردار است. زیرا سیستم ایمنی بدن اولین قربانی کم خوابی های شبانه شما خواهد بود. علاوه بر آن باید میان کمیت و کیفیت خواب خود تعادل ایجاد کنید. برای این منظور از یک الگوی منظم خواب پیروی کرده و تقریبا هشت ساعت را به خواب شبانه خود اختصاص دهید.

آرامش خود را حفظ کنید!

اگر ذاتا فردی نگران و استرسی هستید سعی کنید آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید! زیرا هیچ چیز بیش از قرار گرفتن در معرض استرس نمی تواند سیستم ایمنی خانم های باردار را تضعیف کند. در واقع هورمون استرس به طور مستقیم به قدرت دفاعی بدن آسیب می رساند. بنابراین سعی کنید برای مدیریت و کنترل استرس به انجام تکنیک های تنفسی و تمرینات تن آرامی بپردازید. به این ترتیب می توانید با خاطری آسوده منتظر تولد این هدیه نفیس الهی باشید. و در نهایت توجه و مراقبت کافی از خود را فراموش نکنید زیرا با این کار در واقع از نوزاد کوچک خود مراقبت می کنید!

به ورزش و فعالیت های بدنی بپردازید

درست است که پرداختن به ورزش برایتان دشوار بوده و هیچ تمایلی به انجام آن در این دوران ندارید ولی با این حال باید بدانید که پرداختن به ورزش و فعالیت های بدنی برای تقویت سیستم ایمنی و تخلیه استرس های روزانه بسیار مفید است.

نکته: پرداختن به برخی از ورزش ها از ماه پنجم بارداری به بعد ایمن نیست. ما در این مقطع از بارداری ورزش شنا را به شما توصیه می کنیم. زیرا شنا از نظر آسیب پذیری یکی از کم خطرترین ورزش ها محسوب شده و خطر وارد آمدن "تکان های شدید" نیز جنین را تهدید نمی کند. به علاوه شنا ورزش کامل و ایده آلی است که همزمان باعث احساس آرامش و افزایش قدرت و توانمندی عضلات شما خواهد شد. (ضمن آنکه مسلما هیچ خانم بارداری مخالف بازیابی سریع تناسب اندام خود پس از وضع حمل نخواهد بود!)

چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم، نکاتی برای رعایت در زندگی روزمره

پاکسازی هوای منزل! به منظور مقابله با گسترش میکروب های موجود در هوا به تهویه مناسب هوای خانه توجه کرده و روزی چند بار پنجره ها را باز کنید تا هوای تازه در فضای منزل جریان بیابد.

شستن مرتب دست ها! به منظور پیشگیری از سرایت بیماری ها و یا گسترش آلودگی ها دست های خود را روزی چندین مرتبه به دقت بشویید.

مصرف مرتب ویتامین D! هنگامی که خورشید گرمای خود را از شما دریغ کرده و روزهای سرد سال از راه می رسند مصرف ویتامین D را فراموش نکنید. مصرف این ویتامین در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.

حال که می دانید چطور سیستم ایمنی را تقویت کنیم، برای حفظ سلامت خود و فرشته کوچکتان هرچه زودتر دست به کار شوید تا مبادا در دوره های شیوع بیماری های ویروسی گرفتار شوید.

 

بیشتر بدانید:

1- ورزش ها و تمرینات مناسب دوران بارداری

2- مصرف ویتامین دی در بارداری، چه میزان قرص (D3 (1000 مجاز است ؟

3- تاثیر استرس در دوران بارداری بر روی جنین

4- رژیم غذایی و مکمل های مناسب دوران بارداری