The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عوارض نوشابه برای کودکان چیست وچرا نباید به کودک نوشابه داد؟

احتمالا می دانید که نوشابه برای کودکان بسیار مضر است اما آیا دقیقا می دانید که عوارض نوشابه برای کودکان چیست و چرا همواره توصیه می شود که به کودکان نوشابه ندهید؟ در ادامه این متن به شما خواهیم گفت که عوارض خوردن نوشابه برای کودکان چیست پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

عوارض نوشابه در کودکان چیست؟

10 دلیل برای دور کردن کودکان از نوشابه:

1. مواد مغذی نوشابه نزدیک به صفر است و دارای کالری و قند زیادی است. مطالعات نشان می دهد بین مصرف نوشابه و چاقی کودکان ارتباطی قوی وجود دارد.

2. از دیگر عوارض نوشابه برای کودکان از بین بردن اشتها است. نوشابه های گازدار اشتها را سرکوب می کند بنابراین کودکان کمتر غذاهای مقوی می خورند. مصرف کنندگان نوشیدنی های گازدار کمتر می توانند میزان توصیه شده ویتامین A، کلسیم ، منیزیم و سایر مواد مغذی مهم را دریافت کنند.

3. فسفر، ماده رایج سودا، می تواند کلسیم استخوان ها را تخلیه کند. دخترانی که نوشابه زیاد می نوشند بیشتر مستعد شکستگی استخوان هستند. پزشکان نگران تأثیر منفی مصرف نوشیدنی های گازدار بر سلامتی دختران نوجوان هستند.

4. از مهمترین عوارض نوشابه بر کودکان پوسیدگی دندان های کودک است. مطالعات نشان می دهند که ارتباط مستقیمی بین پوسیدگی دندان و نوشابه وجود دارد. نه تنها قند باعث ایجاد کرم خوردگی می شود، بلکه اسیدهای سودا مینای دندان را از بین می برد. اسید تنها در 20 دقیقه می تواند مینای دندان را حل کند. دندانپزشکان از دست دادن کامل مینای دندان های جلویی در پسران و دختران نوجوان که به طور معمول نوشابه می نوشند گزارش می دهند.

5. بخشی از عوارض نوشابه برای کودکان مربوط به کافئین است. کافئین باعث ایجاد وابستگی جسمی می شود و تعادل طبیعی شیمیایی عصبی را در مغز در حال رشد کودکان برهم می زند. کافئین بدون تأمین مواد مغذی مورد نیاز، غده فوق کلیه را تحریک می کند. در مقادیر زیاد، کافئین می تواند منجر به فرسودگی آدرنال، به ویژه در کودکان شود. کولاها حاوی 35 تا 38 میلی گرم کافئین در هر قوطی 350 میلی لیتری است. کولاهای رژیمی اغلب حاوی مقدار بسیار بیشتری هستند. یک قوطی پپسی حدود 56 میلی گرم کافئین دارد و نوشابه نارنجی همگی حاوی کافئین هستند. اسپرایت، سون آپ، نوشیدنی زنجبیل و بسیاری از مارک های آبجو ریشه فاقد کافئین هستند.

6. از دیگر عوارض نوشابه برای کودکان اختلالات قند خون است. نوشیدن روزانه سودا می تواند منجر به اختلالات قند خون، از جمله دیابت شود.

7. آسپارتام، که در نوشابه های رژیمی استفاده می شود، یک سم قوی برای مغز و برهم زننده غدد درون ریز است.

8. اسید سیتریک، که اغلب در نوشابه یافت می شود، ممکن است حاوی آثاری از MSG باشد. MSG یکی دیگر از سم های قوی مغز است. طعم دهنده های مصنوعی موجود در نوشابه همچنین ممکن است حاوی آثاری از MSG باشند.

9. از مهمترین عوارض نوشابه برای کودکان آسیب به دستگاه گوارش است. نوشیدن منظم نوشابه می تواند تعادل شکننده، اسیدی و قلیایی معده را برهم بزند و یک محیط اسیدی مداوم ایجاد کند. این محیط اسیدی طولانی مدت می تواند منجر به التهاب معده و پوشش دوازدهه شود که می تواند کاملاً دردناک باشد.

10. سودا مانند ادرار آورهای دهیدراته کننده بدن، مانند چای، قهوه و الکل عمل می کند و می تواند از عملکرد مناسب گوارشی جلوگیری کند.

ارتباط نوشیدن نوشابه با رفتار بد

تأیید تأثیر سودا بر رفتار کودکان دشوار است. به هر حال، کودکان خردسال به طور طبیعی بسیار فعال هستند و فقط در حال یادگیری کنترل خود هستند و عوامل خانوادگی و اجتماعی متنوعی وجود دارد که همگی می توانند در رفتار مشکل ساز نقش داشته باشند.

نگرانی در مورد نوشابه تمرکز بر روی موضوعات بهداشت عمومی است: نوشابه زیاد باعث چاقی کودکان شما و افزایش خطر ابتلا به دیابت می شود. مشهور است که نوشیدن نوشابه در ایجاد مشکلات دندانی و افزایش نرخ چاقی موثر است. و هنگامی که جایگزین نوشیدنی های سالم مانند شیر شود، ممکن است منجر به کمبود مواد مغذی مانند کلسیم شود. مطالعات قبلی نشان داده بود که هر چه نوجوانان نوشابه بیشتری مصرف کنند، احتمال پرخاشگری و تجربه افسردگی، افکار خودکشی و پس روی بیشتر است.

بر اساس مطالعه جدید محققان دانشگاه کلمبیا، دانشگاه ورمونت و دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، متاسفانه به نظر می رسد نوشابه تقریباً همان کار را برای کودکان خردسال انجام می دهد. این تیم داده های مربوط به "خانواده های شکننده" و "مطالعه بهزیستی کودک" 2929 جفت مادر و کودک را از زمان تولد، در 20 شهر بزرگ ایالات متحده دنبال کرد. در این مطالعه که توسط دانشگاه کلمبیا و دانشگاه پرینستون اجرا می شود، مادران طی چندین سال به صورت دوره ای مورد بررسی قرار می گیرند. مادران در مورد مشکلات رفتاری در فرزندان خود پاسخ دادند و از آنها خواسته شد که میزان مصرف نوشابه کودکان خود را در یک روز معمول گزارش کنند.

کودکانی که روزانه چهار وعده نوشابه می نوشند در مقایسه با کودکانی که هیچ نوشابه نمی نوشند، بیش از دو برابر بیشتر ممکن است وسایل دیگران را از بین ببرند، درگیر شوند و به افراد حمله فیزیکی کنند.

آیا خوردن زیاد نوشابه کودک را پرخاشگر می کند؟

بله. هرچه کودک نوشابه بیشتری بنوشد رفتارهای پرخاشگرانه تری از خود نشان می دهد. وقتی اثرات نوشیدن آب میوه، تماشای تلویزیون و خوردن آب نبات و شیرینی در نظر گرفته شد، تأثیر نوشیدن نوشابه همچنان یک عامل خطرناک مستقل برای پرخاشگری، ترک و مشکلات توجه باقی مانده است.این امر در مورد عوامل خطر اجتماعی نیز صادق بود. کودکانی که روزانه چهار وعده نوشابه می نوشند در مقایسه با کودکانی که هیچ نوشابه نمی نوشند، بیش از دو برابر بیشتر ممکن است وسایل دیگران را از بین ببرند، درگیر شوند و به افراد حمله فیزیکی کنند.

واضح است که نوشیدن مکرر نوشیدنی گازدار بر رفتار کودکان تأثیر منفی می گذارد. مشخص نیست که چرا این اتفاق می افتد. برخی از مواد تشکیل دهنده سودا مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا، آسپارتام، بنزوات سدیم، اسید فسفریک یا سیتریک یا کافئین ممکن است باعث بروز این مشکلات شود. اما کدام یک؟ بر اساس این مطالعه امکان پذیر نیست، اما محققان خاطرنشان کردند که کافئین با تکانشگری و ریسک پذیری در کودکان و نوجوانان ارتباط دارد و آنها حدس می زنند که این ممکن است در مورد مقدار کافئین نوشابه باشد.

یک بیماری فیزیولوژیکی زمینه ای، مانند پایین بودن قند خون، می تواند کودکان را به نوشیدن نوشابه سوق دهد و باعث رفتارهای پرخاشگرانه شود یا می تواند ترکیبی از تأثیرات باشد. برای مشخص کردن علت و معلول، تحقیقات بیشتری لازم است. آنچه که این مطالعه انجام می دهد افزودن شواهد بیشتر برای حمایت از این احتمال است که مصرف نوشابه و رفتار مشکل، به ویژه پرخاشگری، دست به دست هم می دهد.

به دلیل عوارض نوشابه برای کودکان بهتر است مصرف نوشابه را در کودک خود محدود کنید. در نظر داشته باشید نوشیدنی های شیرین شده با شکر وی را رقیق کرده یا به سادگی آب یا مایعات مغذی بیشتری را جایگزین آنها کنید.

تمام مطالب موجود در این وب سایت، از جمله نظر پزشکی و سایر اطلاعات مربوط به سلامتی، فقط برای اطلاع رسانی است و نباید به عنوان یک تشخیص خاص یا برنامه درمانی برای هر شرایط فردی در نظر گرفته شود. استفاده از این سایت و اطلاعات موجود در این مقاله رابطه پزشک و بیمار ایجاد نمی کند. همیشه در رابطه با هر مسئله یا موضوعی که ممکن است در مورد سلامتی خود یا دیگران داشته باشید از مشاوره مستقیم پزشک خود استفاده کنید.

مطالعه بیشتر:

خطرات نوشابه های انرژی زا در شیردهی چیست؟

چاقی کودکان با نوشیدن نوشابه گازدار در دوران بارداری

همه چیز درباره تبعات چاقی کودکان؛ چرا باید نگران باشیم؟

عوارض چاقی در کودکان و نشانه‌‌های چاقی در کودکان چیست؟

?پرسش و پاسخ های عوارض نوشابه برای کودکان

آیا نوشابه به دندان های کودک آسیب می زند؟

بله از مهمترین عوارض نوشابه بر کودکان پوسیدگی دندان های کودک است. مطالعات نشان می دهند که ارتباط مستقیمی بین پوسیدگی دندان و نوشابه وجود دارد. نه تنها قند باعث ایجاد کرم خوردگی می شود، بلکه اسیدهای سودا مینای دندان را از بین می برد. اسید تنها در 20 دقیقه می تواند مینای دندان را حل کند.

آیا خوردن زیاد نوشابه کودک را پرخاشگر می کند؟

هرچه کودک نوشابه بیشتری بنوشد رفتارهای پرخاشگرانه تری از خود نشان می دهد. وقتی اثرات نوشیدن آب میوه، تماشای تلویزیون و خوردن آب نبات و شیرینی در نظر گرفته شد، تأثیر نوشیدن نوشابه همچنان یک عامل خطرناک مستقل برای پرخاشگری، ترک و مشکلات توجه باقی مانده است. این امر در مورد عوامل خطر اجتماعی نیز صادق بود. کودکانی که روزانه چهار وعده نوشابه می نوشند در مقایسه با کودکانی که هیچ نوشابه نمی نوشند، بیش از دو برابر بیشتر ممکن است وسایل دیگران را از بین ببرند، درگیر شوند و به افراد حمله فیزیکی کنند.

خوردن زیاد نوشابه در کودکان چه خطری دارد؟

نوشابه زیاد باعث چاقی کودکان شما و افزایش خطر ابتلا به دیابت می شود. مشهور است که نوشیدن نوشابه در ایجاد مشکلات دندانی و افزایش نرخ چاقی موثر است. و هنگامی که جایگزین نوشیدنی های سالم مانند شیر شود، ممکن است منجر به کمبود مواد مغذی مانند کلسیم شود.

آیا نوشابه به معده کودک آسیب می زند؟

بله. نوشیدن منظم نوشابه می تواند تعادل شکننده، اسیدی و قلیایی معده را بر هم بزند و یک محیط اسیدی مداوم ایجاد کند. این محیط اسیدی طولانی مدت می تواند منجر به التهاب معده و پوشش دوازدهه شود که می تواند کاملاً دردناک باشد.

منبع: healthychild