The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

رفتار با نوجوان پرخاشگر چگونه باید باشد؟

مشاجرات و اختلاف نظرها گاهی اوقات ممکن است به عنوان یک قسمت اساسی از زندگی خانوادگی، خصوصاً در سال های حساس و بحرانی نوجوانی بچه های خانواده احساس شود. اگر شما هم نوجوانی در خانه داشته باشید، کوبیده شدن درهای خانه که نشانه کوچکی از همین مشاجرات هستند، احتمالا برایتان یک اتفاق همیشگی و معمول است. اما در بعضی از خانواده ها این اختلاف نظرها و مشکلات بسیار فراتر رفته و والدین خود را در معرض پرخاشگری کلامی و یا حتی جسمی می بینند به همین سبب مسئله رفتار با نوجوان پرخاشگر و عصبی مطرح می شود. این مقاله تلاش داره تا برای هر پدر و مادری که برای چگونگی رفتار با نوجوان پرخاشگر تلاش می کنند، مشاوره و راهنمایی های هرچند مختصر اما مفیدی ارائه شود.

نحوه رفتار با نوجوان پرخاشگر

شاید باور نکنید اما پرخاشگری در میان نوجوانان به طور شگفت انگیزی رایج است. در یک مطالعه انجام شده توسط یک موسسه خیریه والدین به نام " Parentline Plus"، مشخص شد که 60٪ از تماس های صورت گرفته با خط تلفن مشاوره خیریه بین اکتبر 2007 و ژوئن 2008، مربوط به پرخاشگری های کلامی نوجوانان بوده است. تقریباً یک سوم از تماس ها یعنی چیزی در حدود 30٪ از آن ها، مربوط به پرخاشگری های جسمی بود.

البته واضح است که تماس تلفنی با یک خط مشاوره ای از این دست، از طرف افرادی است که برای مدیریت اوضاع زندگی خود تلاش می کنند. بنابراین بعید به نظر می رسد که این آمار، آنچه در اکثر خانواده ها اتفاق می افتد، را منعکس کنند. با این وجود، بر اساس این داده ها می توان نتیجه گرفت که تعداد زیادی از کسانی که فکر می کنند قادر به کنار آمدن با رفتار نادرست و تهاجمی نوجوان خود نیستند، برای مدیریت رفتار صحیح با نوجوان پرخاشگر تلاش می کنند.علاوه بر این، تلاش برای رفتار درست با نوجوان پرخاشگر و کنترل پرخاشگری و عصبانیت، آن هم به صورت مستمر و منظم بسیار استرس زا است. تحمل استرس مداوم در دراز مدت می تواند به سلامتی روح و جسم شما آسیب برساند.

درمورد رفتار با نوجوان پرخاشگر خودتان را مدیریت کنید

هیچ کس نباید با پرخاشگری و عصبانیت مداوم کنار بیاید. همچنین هیچ کس نمی گوید که شما مقصر عصبانیت یا رفتارهای پرخاشگرانه نوجوان خود هستید.با این حال، راه هایی وجود دارند که رفتار شما در آن ها می تواند هم به اوضاع کمک کند و هم بالعکس، باعث تشدید مشکلات شود.به عنوان مثال:

• به یاد داشته باشید که شما الگوی فرزند خود هستید.

اگر در مواجهه با مسائل و مشکلات و یا برای به کرسی نشاندن حرفتان، شروع به فریاد زدن و پرخاشگری کنید، به سختی می توانید انتظار داشته باشید که نوجوان ها آرام بمانند و به روشی مستدل بحث کنند. در عوض، شما به عنوان پدر یا مادری آگاه، باید آرام و خونسرد باشید. در صورت لزوم حتی ممکن است لازم باشد چند دقیقه خود را از شرایط دور کنید تا بر شرایط و خودتان تسلط پیدا کرده و اطمینان یابید که می توانید آرام باشید.

• زبان بدن شما نیز باید آرام و غیرتهاجمی باشد.

به عنوان مثال، ممکن است بهتر باشد با خیره نگاه کردن به چشم های فرزندتان، از به چالش کشیدن آن ها جلوگیری کنید. صدای خود را کنترل کرده و از فریاد زدن و داد و بیداد کردن خودداری کنید. همانطور که گفتیم بچه ها از شما یاد می گیرند و الگوبرداری می کنند.

• سعی کنید هنگام برقراری ارتباط از طرز بیانی استفاده کنید که کمتر وابسته به احساسات بوده و چالش برانگیز نباشد.

به عنوان مثال، به جای اینکه بگویید "عزیزم چه ساعتی به من زنگ می زنی؟" وقتی که فرزندتان دیر به مقصد رسید، سعی کنید با آرامش بگویید "خیلی دیرتر از آنچه انتظارش رو داشتم رسیدی. من نگران شما بودم، آیا همه چیز خوب هست؟" .

به جای درخواست پاسخ به سوالات مستقیم، بگویید "آیا چیزی وجود دارد که بخواهی به من بگویی؟". با این کار او رفتار تهاجمی خود را به مرور کنار گذاشته و با شما مانند یک دوست صحبت خواهد کرد.

• اطمینان حاصل کنید که به آن ها فرصت می دهید تا نقطه نظرات خود را بیان کنند و هنگام انجام این کار به آن ها با دقت گوش فرا دهید..

وسوسه نشوید که بر سر فرزندان خود فریاد بزنید. در عوض، به آن ها فرصت دهید تا حرف های خود را بزنند و نظراتشان را اعلام کنند، سپس با آرامش به آنچه که گفته اند، پاسخ دهند.

• تسلیم فریاد و پرخاشگری نشوید.

دقیقاً همانند نحوه برخورد با عصبانیت های کودکان نوپا، تسلیم شدن در مقابل رفتاری که تکرار شدن آن را نمی خواهید (در این مورد پرخاشگری)، به طور کاملا برعکس باعث تشدید و تقویت آن رفتار خواهد شد.

کمک به نوجوان خود برای کنار آمدن با خشم و پرخاشگری

احساس عصبانیت یکی از پاسخ های طبیعی نوجوانان به دنیای متفاوت بزرگسالان است.

با این حال، نوجوانان، درست مثل بقیه مردم یک جامعه و اعضای یک خانواده، باید یاد بگیرند که عصبانیت خود را کنترل کرده و نسبت به اطرافیان پرخاشگری نکنند. به عنوان والدین آن ها، آموزش و فراگیری برخی از تکنیک های کنترل خشم ممکن است برای هر دو شما مفید باشد. ما در اینجا به دو روش کاربردی برای مدیریت خشم و عصبانیت اشاره کرده ایم که امتحان کردن آن ها می تواند بسیار مفید باشد.

رفتار با نوجوان پرخاشگر، دو روش کاربردی برای کنترل خشم

1. بر تنفس خود تمرکز کنید

یک نفس عمیق بکشید، و قبل از بازدم و خروج هوا، برای چند ثانیه آن را در ریه های خود نگه دارید (به عنوان مثال پنج ثانیه). حالا این کار را پنج بار تکرار کنید. سعی کنید فقط بر روی تنفس خود تمرکز داشته باشید. این تکنیک، هر چند ساده به نظر می رسد، اما از آنجا که از یک سو، یک"وقفه" کوتاه در اختیار شما قرار داده و از سوی دیگر، تنفس در واقع به خودی خود یک کار بسیار آرامش بخش است، بنابراین مجموعا به کنترل عصبانیت شما کمک قابل توجهی خواهد کرد.

2. وقفه دادن

وقتی واقعاً عصبانی هستید، انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند که تا زمانی که آرام شده و کنترل خود را در دست بگیرید، برای مدتی از آن شرایط دور شوید. نگران نباشید ، تا آنجا که می توانید با آرامش بگویید "من فقط می خواهم کمی وقت بگذارم" و سپس از آنجا دور شوید. وقتی از آن جو و شرایط خارج شدید، تمرین و تلاش کنید که تنها بر روی آرامش تمرکز داشته باشید، نه روی عصبانیت.

رفتار با نوجوان پرخاشگر، کنار آمدن با خشونت

در صورت پاسخ نگرفتن و عدم موفقیت در این تکنیک ها، با ادامه روند پرخاشگری، می توان انتظار این را داشت که نوجوان شما حتی ممکن است از نظر جسمی نیز خشن شود. اگر فرزندتان قصد ضربه زدن به شما را داشت، فوراً آنجا را ترک کرده و این مساله را برای او روشن کنید که هرگونه خشونت غیرقابل قبول است.

سعی نکنید با او مقابله کنید. زیرا شرایط بغرنج تر خواهد شد. موسسه خیریه پشتیبانی Family Lives"" به والدینی که در خانه خود یک نوجوان دارند، پیشنهاد می کند که:

• اگر فرزند نوجوان شما عصبانی است، به او فضا داده و از هم فاصله بگیرید. اما وقتی هر دوی شما آرام شدید، با او حرف بزنید و حتی به او پیشنهاد کمک کنید.

• در مورد مرزها و قوانین شفاف عمل کرده و به آن ها پایبند باشید. نوجوانان باید بدانند که چه چیزی در خانواده شما غیرقابل قبول است و هرگز نباید به سمت آن برود.

• با مسئولین، معلمان و دوستان مدرسه فرزندتان صحبت کنید تا ببینید آیا آن ها در آنجا نیز پرخاشگر هستند. بعضی از مدارس ممکن است در امر مشاوره و خصوصا مشاوره دانش آموزان فعالیت داشته باشند که در این صورت می توانید از آن ها نیز کمک بگیرید.

• حتما جلسات منظم و پیگیرانه مشاوره ترتیب دهید. اگر نوجوان سرکش شما موافقت کرد مشکلی وجود دارد و آمادگی لازم برای کمک گرفتن را داشت، سعی کنید در اسرع وقت یک مشاور مناسب برای او پیدا کنید. پزشک عمومی یا مشاور مدرسه نیز می توانند در این کار به شما کمک کنند.

رفتار با نوجوان پرخاشگر، برای خودتان کمک بگیرید

خب احتمالا پذیرش این مساله برای والدین کمی سخت است که شاید فقط این نوجوان آن ها نباشد که به کمک نیاز دارد. اما در واقع کنار آمدن با پرخاشگری خصوصاً در یک دوره طولانی بسیار استرس زا است و این شرایط به روح و جسم شما آسیب خواهد زد. بنابراین ممکن است به دریافت برخی از حمایت ها و مشاوره ها از جانب افرادی همچون کارشناسان روان درمانگر و روان شناسان نیاز داشته باشید.

مطالعه بیشتر:

علت پرخاشگری کودکان چه عواملی می تواند باشد؟

درمان پرخاشگری کودکان یک تا سه ساله، زدن و گاز گرفتن

چگونه باپرخاشگری کودکان مقابله کنیم و چرا فرزند من پرخاشگره؟

پرخاشگری در کودکان (سن ۳ تا ۸ سالگی) وعلت این پرخاشگری چیست؟

?پرسش و پاسخ های رفتار با نوجوان پرخاشگر

چگونه عصبانتیت خود را در برخورد با نوجوانان کنترل کنیم؟

وقتی واقعاً عصبانی هستید، انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند که تا زمانی که آرام شده و کنترل خود را در دست بگیرید، برای مدتی از آن شرایط دور شوید. نگران نباشید ، تا آنجا که می توانید با آرامش بگویید من فقط می خواهم کمی وقت بگذارم و سپس از آنجا دور شوید. وقتی از آن جو و شرایط خارج شدید، تمرین و تلاش کنید که تنها بر روی آرامش تمرکز داشته باشید، نه روی عصبانیت.

درهنگام خشمگین شدن نوجوانان بهترین برخورد چیست؟

سعی نکنید با او مقابله کنید. زیرا شرایط بغرنج تر خواهد شد. موسسه خیریه پشتیبانی Family Lives به والدینی که در خانه خود یک نوجوان دارند، پیشنهاد می کند که: اگر فرزند نوجوان شما عصبانی است، به او فضا داده و از هم فاصله بگیرید. اما وقتی هر دوی شما آرام شدید، با او حرف بزنید و حتی به او پیشنهاد کمک کنید. در مورد مرزها و قوانین شفاف عمل کرده و به آن ها پایبند باشید. نوجوانان باید بدانند که چه چیزی در خانواده شما غیرقابل قبول است و هرگز نباید به سمت آن برود.

برای کمک به برطرف شدن خشم بچم چیکار کنم؟

با مسئولین، معلمان و دوستان مدرسه فرزندتان صحبت کنید تا ببینید آیا آن ها در آنجا نیز پرخاشگر هستند. بعضی از مدارس ممکن است در امر مشاوره و خصوصا مشاوره دانش آموزان فعالیت داشته باشند که در این صورت می توانید از آن ها نیز کمک بگیرید.

هرکاری می کنم نمی تونم خشم بچمو کنترل کنم، چیکار کنم؟

خب احتمالا پذیرش این مساله برای والدین کمی سخت است که شاید فقط این نوجوان آن ها نباشد که به کمک نیاز دارد. اما در واقع کنار آمدن با پرخاشگری خصوصاً در یک دوره طولانی بسیار استرس زا است و این شرایط به روح و جسم شما آسیب خواهد زد. بنابراین ممکن است به دریافت برخی از حمایت ها و مشاوره ها از جانب افرادی همچون کارشناسان روان درمانگر و روان شناسان نیاز داشته باشید.

منبع: skillsyouneed