The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مراقبت های مربوط به تغذیه در دوران کرونا

پاندمی جهانی که در اثر ویروس کرونا به راه افتاده است ترس و اضطراب را در دل اکثریت مردم انداخته. همه به دنبال راه هایی برای پیشگیری از این ویروس تحدید کننده زندگی هستند. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید، تغذیه در دوران کرونایی است. در ادامه این مطلب قصد داریم برایتان شرح دهیم که تغذیه سالم در دوران کرونا چیست و برای تغذیه در دوران قرنطینه کرونا به چه نکاتی باید توجه کنید.

آیا کرونا با غذا منتقل می شود؟

در حال حاضر، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد، دست زدن به غذا یا مصرف غذا با کووید 19 ارتباط دارد. تصور می شود ویروس های کرونا ویروس، مانند ویروس کووید 19 ، هنگام سرفه، عطسه یا صحبت، بیشتر از طریق قطره های تنفسی از فردی به فرد دیگر منتقل می شوند. اما این امکان وجود دارد که فرد با لمس یک سطح یا جسم، از جمله غذا یا بسته بندی مواد غذایی، که ویروس روی آن است و سپس دست زدن به دهان، بینی یا احتمالا چشم خود، به کووید 19 مبتلا شود.

چیکار کنیم تا در هنگام خرید مواد غذایی کرونا نگیریم؟

با این حال، تصور نمی شود که این اصلی ترین راه انتشار ویروس باشد. بنابراین، پس از خرید، دست زدن به بسته های مواد غذایی، یا قبل از تهیه یا خوردن غذا، بسیار مهم است که همیشه دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید. اگر آب و صابون در دسترس نبود، از یک ماده ضدعفونی کننده دست استفاده کنید که حداقل حاوی 60٪ الکل باشد.

ماده ضد عفونی کننده را روی تمام سطوح دست های خود آغشته کنید و آنها را به هم بمالید تا زمانی که احساس کنید دست ها کاملا خشک شده اند.بخاطر بسپارید، حتی به غیر از ویروس کرونا ممکن است عوامل بیماری زای دیگری درون مواد غذایی و بسته بندی آنها وجود داشته باشد، بنابراین رعایت ایمنی مواد غذایی همیشه و همه جا مهم است.

آیا کرونا از طریق مواد غذایی بسته بندی شده و رستوران های بیرون بر می تواند منتقل شود؟

به طور کلی خطر ابتلا به کووید 19 از طریق مواد غذایی و بسته بندی آنها یا آب آشامیدنی تصفیه شده بسیار کم است.

• تصور می شود که خطر ابتلا به کووید 19 از غذایی که خودتان پخته اید یا غذاهایی که در رستوران مصرف می کنید و یا غذاهای خریداری شده از رستوران های بیرون بر بسیار کم است. تاکنون، هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط غذا با انتشار ویروس عامل کووید 19 وجود ندارد.

• محققان گمان می کنند که خطر آلودگی توسط ویروس از محصولات غذایی، بسته بندی مواد غذایی یا کیسه های خرید بسیار کم باشد. در حال حاضر، هیچ موردی از کووید 19 که تصور می شود با لمس غذا، بسته بندی مواد غذایی یا کیسه های خرید رخ داده باشد، شناسایی نشده است.

• اگرچه برخی از افرادی که در کارگاه ها و کارخانه های تولید و فرآوری مواد غذایی کار می کنند، به کویید 19 مبتلا شده اند، اما هیچ مدرکی از انتشار ویروس از طریق مواد غذایی یا بسته بندی که ممکن است کارگران مبتلا به ویروس به آنها دست زده باشند، وجود ندارد.

تغذیه در دوران کرونا، ایمنی غذا در آشپزخانه

هنگام دست زدن به غذا و قبل، حین و بعد از تهیه یا خوردن غذا موارد بهداشتی را به خوبی رعایت کنید.

• همانطور که گفته شد تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر انتقال ویروس کووید 19 از طریق غذا به انسان ها وجود ندارد. با این حال، بسیار مهم است که با خیال راحت غذاها را در درجه حرارت پخت و پز توصیه شده بپزید تا از بیماری های غذایی جلوگیری کنید.

• ویروس عامل کووید 19 در آب آشامیدنی یافت نشده است. با این حال آب های تصفیه شده به دقت بررسی می شوند تا برای نوشیدن کاملا بی خطر باشند.

سطوح را تمیز کنید

• پیشخوان های آشپزخانه را با استفاده از ماده ضد عفونی کننده موجود در بازار مرتبا تمیز و ضد عفونی کنید. بگذارید حداقل 1 دقیقه محلول روی سطح باقی بماند. قبل از تهیه غذا روی پیشخوان آشپزخانه، سطح ضد عفونی شده را با آب بشویید.

هشدار: از محلول های ضد عفونی که در خانه درست کرده اید و یا سایر محصولات ضدعفونی کننده روی مواد غذایی یا بسته بندی مواد غذایی استفاده نکنید. زیرا احتمال جذب از طریق مواد غذایی وجود دارد و مصرف آن بسیار خطرناک است.

• اگر شخصی در خانه شما مبتلا به ویروس کووید 19 است، سطوحی که در معرض لمس زیاد هستند، مانند: دستگیره ها، میز و پیشخوان آشپزخانه، شیر های آب، کلیدهای روشنایی و ... را تمیز و ضد عفونی کنید.

حمل و نقل روزانه مواد غذایی بسته بندی شده و محصولات غذایی تازه

تصور می شود که خطر آلودگی توسط ویروس از محصولات غذایی، بسته بندی مواد غذایی یا کیسه های خرید بسیار کم است. هیچ موردی که به این طریق به ویروس کووید 19 مبتلا شده باشد شناسایی نشده است. اما به طور کلی در هنگام خرید و حمل و نقل محصولات غذایی باید برای پیشگیری از ابتلا به انواع مختلفی از بیماری ها روش های ایمنی را رعایت کنید.

تغذیه در دوران کرونا، دست زدن به مواد غذایی

• حداکثر 2 ساعت پس از خرید گوشت، مرغ، تخم مرغ، غذاهای دریایی و سایر مواد غذایی فاسدشدنی آنها را درون یخچال یا فریزر قرار دهید.

• از مواد ضد عفونی کننده ای که برای سطوح سخت تولید شده اند، مانند: سفید کننده ها یا مواد حاوی آمونیاک، روی مواد غذایی بسته بندی شده در مقوا یا پلاستیک استفاده نکنید.

• اگر کیسه های پارچه ای قابل استفاده مجدد کثیف شدند، به خوبی آنها را شستشو دهید و در گرمترین محیط مناسب خشک کنید.

تغذیه در دوران کرونا، دست زدن و تمیز کردن محصولات غذایی تازه

محصولات غذایی را با صابون، سفید کننده، ضد عفونی کننده، الکل یا مواد شیمیایی دیگر شستشو ندهید. میوه ها و سبزیجات تازه را به آرامی زیر آب سرد و جاری بشویید.محصولاتی مانند سیب زمینی، خیار، خربزه و ... را با برس تمیز کنید، حتی اگر قصد خوردن پوست آن را ندارید. ثابت نشده است که نمک، فلفل، سرکه، آب لیمو و آب آهک در از بین بردن میکروب های موجود روی محصولات مواد غذایی موثر باشند.

تغذیه در دوران کرونا، تحویل بسته های غذایی

به دلیل شیوع ویروس کووید 19 و افزایش تقاضا برای خریدهای اینترنتی و تلفنی، تحویل برخی از محصولات مواد غذایی به تأخیر افتاده است. اگر محصول غذایی سفارش داده اید، بلافاصله پس از تحویل، دمای هر مواد غذایی را که به طور معمول در یخچال یا فریزر نگهداری می شود (مانند شیر ، گوشت و تخم مرغ) را بررسی کنید، از دماسنج غذا استفاده کنید و مطمئن شوید که در دمای مناسبی حمل شده و به دست شما رسیده است.

محصولات سفارش داده شده را در کمترین زمان ممکن درون یخچال یا فریزر قرار دهید. برای کمک به جلوگیری از شیوع ویروس کووید 19، در صورت امکان پول را به صورت اینترنتی یا آنلاین پرداخت کنید.

تغذیه در دوران کرونا، خرید و حمل گوشت فله، مرغ و غذاهای دریایی

در پاسخ به تغییر در زنجیره تامین مواد غذایی، برخی از تولیدکنندگان گوشت و مرغ و رستوران ها و فروشگاه ها، فروش مقادیر زیادی گوشت، مرغ و غذاهای دریایی را به طور مستقیم به مصرف کنندگان آغاز کرده اند. با اینکه تا کنون هیچ موردی از طریق حمل و نقل محصولات غذایی به کووید 19 مبتلا نشده است اما نحوه خرید و پرداخت ها تغییر کرده اند.

• باکتری های مضر در دمای بین 5 تا 60 درجه سانتیگراد سریعتر رشد می کنند. اگر قصد خرید گوشت، مرغ یا غذای دریایی را دارید، یک یخچال قابل حمل و یا کیسه یخ به همراه داشته باشید تا در حین حمل، مواد غذایی را در دمای 5 درجه سانتیگراد یا سردتر نگه دارید.

• هرگز اجازه ندهید که گوشت، مرغ و غذاهای دریایی که نیاز به یخچال دارند، بیش از دو ساعت در دمای اتاق باقی بمانند و اگر درجه حرارت داخل خانه بیش از32 درجه سانتیگراد است، هرگز اجازه ندهید که گوشت، مرغ و غذاهای دریایی که به یخچال نیاز دارند بیش از یک ساعت در دمای اتاق بماند.

• پس از رسیدن به خانه، مواد گوشتی، مرغ و غذاهای دریایی باید بلافاصله آماده شوند یا برای نگهداری ایمن در یخچال یا فریزر قرار داده شوند.

• در صورت نشت مواد غذایی از بسته بندی، یک ظرف ثانویه به همراه داشته باشید تا مواردی از گوشت، مرغ یا غذاهای دریایی را در محلی از وسیله نقلیه خود قرار دهید که به راحتی تمیز و ضد عفونی شود. در صورت بروز نشتی، سطح آن را پس از تماس با گوشت خام، مرغ یا غذاهای دریایی یا آب آن ها، کاملا با آب گرم و صابون یا محلول سفید کننده بشویید.

تغذیه در دوران کرونا، دست زدن به گوشت حیوانات وحشی

در حال حاضر، هیچ مدرکی وجود ندارد که بتوانید با خوردن غذا، از جمله گوشت شکار حیوانات وحشی، به ویروسی کووید 19 آلوده شوید. با این حال، شکارچیان می توانند هنگام تهیه یا خوردن غذا به بیماری های دیگر آلوده شوند. شکارچیان همیشه باید با رعایت این توصیه های ایمنی، بهداشت را هنگام شکار حیوانات رعایت کنند:

• حیواناتی را که بیمار به نظر می رسند یا از قبل مرده هستند شکار نکنید.

• بعد از شکار حیوان، گوشت شکار را تمیز نگه دارید و آن را در اسرع وقت خنک کنید.

• از بریدن بافت های ستون فقرات حیوان شکار شده خودداری کنید و مغز حیوانات وحشی را نخورید.

• در هنگام دست زدن و بریدن گوشت از دستکش لاتکسی یا یکبار مصرف استفاده کنید و از خوردن، نوشیدن یا سیگار کشیدن خودداری کنید.

• پس از اتمام کار دستان خود را کاملا با آب و صابون بشویید. چاقوها، تجهیزات و سطوحی را که با گوشت شکار در تماس بودند را با آب و صابون تمیز کنید و سپس می توانید بیشتر ضد عفونی کنید.

در حالی که این توصیه ها در مورد روش های کلی ایمنی غذا اعمال می شوند، اما اگر نگران ویروس کووید 19 هستید، می توانید نکات زیر را نیز رعایت کنید:

• تمام گوشت شکار را کاملا بپزید (با دمای 73 درجه سانتیگراد یا بالاتر).

• گوشت وحشی خام یا ظروفی که حاوی خون حیوانات وحشی هستند، نباید مصرف شود، زیرا این موارد افراد را در معرض خطر ابتلا به انواع مختلف عفونت ها قرار می دهند.

• بهتر است برای اطمینان از گوشت شکار از آزمایشگاه محیط زیست منطقه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بهترین تغذیه در دوران کرونا

• برای مقابله با استرس که ممکن است مربوط به بیماری همه گیری باشد، به عنوان بخشی از مراقبت از خود، از بدن خود از جمله تغذیه مناسب مراقبت کنید.

• مکمل های غذایی برای درمان یا جلوگیری از کووید 19 نیستند. برخی ویتامین ها و مواد معدنی به عنوان مثال، ویتامین ث و ویتامین د و ... ممکن است بر عملکرد سیستم ایمنی بدن ما برای مقابله با عفونت ها و همچنین التهاب و تورم تأثیر بگذارند.

• بهترین راه برای به دست آوردن این مواد مغذی از طریق غذاها است: در میوه ها و سبزیجات، در شیر کم چرب، شیر غنی شده و غذاهای دریایی و گوشت بدون چربی، حبوبات، آجیل ها و دانه ها.

• در بعضی موارد، مکمل های غذایی ممکن است اثرات ناخواسته ای داشته باشند، مخصوصا اگر به مقدار زیاد مصرف شوند. قبل از جراحی، همراه با سایر مکمل های غذایی یا داروها یا در بعضی موقعیت های سلامتی خاصی باید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

• اگر قصد استفاده از ویتامین ها یا مکمل های غذایی را دارید، قبل از مصرف با داروساز، متخصص تغذیه یا پزشک صحبت کنید، مخصوصا هنگام ترکیب یا جایگزینی آنها با سایر مواد غذایی یا داروها.

• با تغییر در دسترسی به غذا در برخی از جوامع، ممکن است غذای بسته بندی شده یا کنسرو شده بیشتری مصرف کنید. باید به نکات مربوط به غذاهای کنسرو شده توجه بیشتری داشته باشید.

• درمورد تغذیه در دوران کرونا به یاد داشته باشید که دریافت مقدار مناسب مواد غذایی مغذی مانند مقدار زیادی میوه و سبزیجات، پروتئین بدون چربی و غلات کامل برای سلامتی مهم است.

• مدیران انبارهای غذا و مراکز توزیع مواد غذایی می توانند برای توجه به نکات تغذیه در دوران کرونا ازجمله جلوگیری از شیوع ابتلا به کووید 19 ایمنی مربوط به مواد غذایی را برای مشتریان خود در نظر بگیرند.

مطالعه بیشتر:

تاثیر ویروس کرونا بر بارداری و زایمان چیست؟

ویروس کرونا در نوزادان، شیردهی در مبتلایان به کرونا

ماسک زدن در کودکان در دوران کرونا آیا ضروری است؟

تاثیر ویروس کرونا بر جنین،این ویروس چه تاثیری بر جنین دارد؟

?پرسش و پاسخ های تغذیه در دوران کرونا

آیا کرونا با غذا منتقل می شود؟

در حال حاضر، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد، دست زدن به غذا یا مصرف غذا با کویید 19 ارتباط دارد. اما این امکان وجود دارد که فرد با لمس یک سطح یا جسم، از جمله غذا یا بسته بندی مواد غذایی، که ویروس روی آن است و سپس دست زدن به دهان، بینی یا احتمالا چشم خود، به کویید 19 مبتلا شود.

چیکار کنیم تا در هنگام خرید مواد غذایی کرونا نگیریم؟

با این حال، تصور نمی شود که این اصلی ترین راه انتشار ویروس باشد. بنابراین، پس از خرید، دست زدن به بسته های مواد غذایی، یا قبل از تهیه یا خوردن غذا، بسیار مهم است که همیشه دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید. اگر آب و صابون در دسترس نبود، از یک ماده ضدعفونی کننده دست استفاده کنید که حداقل حاوی 60٪ الکل باشد. ماده ضد عفونی کننده را روی تمام سطوح دست های خود آغشته کنید و آنها را به هم بمالید تا زمانی که احساس کنید دست ها کاملا خشک شده اند.

آیا کرونا از طریق مواد غذایی بسته بندی شده و رستوران های بیرون بر می تواند منتقل شود؟

به طور کلی خطر ابتلا به کویید 19 از طریق مواد غذایی و بسته بندی آنها یا آب آشامیدنی تصفیه شده بسیار کم است. تصور می شود که خطر ابتلا به کویید 19 از غذایی که خودتان پخته اید یا غذاهایی که در رستوران مصرف می کنید و یا غذاهای خریداری شده از رستوران های بیرون بر بسیار کم است. تاکنون، هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط غذا با انتشار ویروس عامل کویید 19 وجود ندارد.

آیا کرونا از طریق آب آشامیدنی منتقل می شود؟

خیر. ویروس عامل کویید 19 در آب آشامیدنی یافت نشده است. با این حال آب های تصفیه شده به دقت بررسی می شوند تا برای نوشیدن کاملا بی خطر باشند.

منبع: cdc