The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بهترین نوشیدنی برای کودکان در حال رشد کدام است؟

اگر سری به فروشگاه‌های مواد غذایی بزنید، خواهید دید انواع مختلف نوشیدنی مخصوص کودکان وجود دارد. به نظر می‌رسد برخی از آن‌ها مناسب کودکان هستند، اما چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید بهترین نوشیدنی برای کودکان شما کدام است؟ نوشیدنی مناسب کودک در حال رشد چیست؟ به جای این‌که (وقتی کودک فروشگاه را روی سرش گذاشته است!) وقت صرف کنید و برچسب روی کالا را مطالعه کنید،‌ به فهرست ما نگاهی بیاندازید. ما به شما کمک می‌کنیم بهترین نوشیدنی برای کودکان دو ساله چیست و چه نوع نوشیدنی را انتخاب کرده و از کدام‌یک صرف‌نظر کنید.

بهترین و بدترین نوشیدنی‌ها برای کودکان، کودک به چه نوع نوشیدنی نیاز دارد و کدام نوشیدنی را نیاز ندارد؟

بهترین نوشیدنی برای کودکان شیر است

ابن جمله را باور کنید: اگر کودک حداقل یک‌سال سن دارد، شیر واقعا برای بدن مفید است. مخصوصا کلسیم و ویتامین D موجود در شیر برای ساخت استخوان‌‌ها و دندان‌های کودک مفید است. از شیرهای طعم‌دار موجود در قفسه‌های فروشگاه دوری کنید، این شیرها نسبت به شیر ساده دارای شکر،‌ چربی و کالری اضافی است. می‌توانید از شیرهای غنی‌شده سویا استفاده کنید که کمی شیرین‌تر از شیر گاو است و همان مقدار کلسیم را دارد.

وقتی به کودک شیر گاو می‌دهید، حواستان باشد که ممکن است کودک از این ماده غذایی مفید زیادی مصرف کند. اگر کودک بیش از حد شیر بخورد ممکن است اشتهایی برای خوردن مواد غذایی دیگر نداشته باشد. حدود ۴۵۰ میلی‌لیتر در روز به کودک شیر بدهید.

آب

آب نوشیدنی بدون شکر، بدون چربی، بدون کالری و بدون افزودنی است و بهترین نوشیدنی برای تب کودک محسوب می شود. درضمن، اگر به طور مستقیم از شیر آب باشد، معمولا حاوی فلوراید است که از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند. (اگر آب لوله‌کشی فلوراید ندارد، از متخصص اطفال یا دندانپزشک خود در مورد نیاز کودک به مکمل فلوراید سؤال کنید.) اگر طعم آب ساده برای کودک خسته کننده باشد، چه می‌کنید؟ از مرکبات برای بهتر شدن طعم آب استفاده کنید.

نوشیدنی‌های نسبتا مفید:

آبمیوه‌های صد درصد طبیعی

آبمیوه‌ها اغلب به‌خاطر افزودن به وزن توصیه نمی‌شود. اما چیزی‌که باید در نظر بگیرید این است که وقتی به دنبال یک نوشیدنی سالم برای کودک هستید،‌ متوجه می‌شوید همه آبمیوه‌ها مثل هم نیستند.

تحقیقات نشان می‌دهد هنگامی‌که کودک تنها ۱۲۰ میلی‌لیتر آبمیوه صددرصد طبیعی در روز می‌نوشید،‌ باعث اضافه وزن او نخواهد شد و مقدار زیادی مواد مغذی به بدن او می‌رسد. بنابراین با توجه به انواع مختلف آبمیوه‌های موجود (سیب، پرتقال، کرنبری،‌ انار و ... ) کودکی که آبمیوه صددرصد طبیعی مصرف می‌کند، آهن، اسید فولیک، پتاسیم، منیزیم و ویتامین C و ویتامین B6 (چربی و قند کمتری) ‌دریافت می‌کند.

فقط به خاطر داشته باشید کودک روزانه بیش‌تر از ۱۲۰ میلی‌لیتر آبمیوه ننوشد، چراکه اشتهای او برای مواد غذایی دیگر از بین می‌رود. یک ترفند برای این‌که کودک زیاد از این آبمیوه‌‌ها مصرف نکند این است که نصف آن را با آب مخلوط کنید و به کودک بدهید.

اسموتی

هرچند برای رفع تشنگی کودک نوپا نباید از این نوشیدنی‌های مخلوط استفاده شود (کالری بالایی دارد)، از اسموتی‌ها می‌توان به‌عنوان یک میان وعده برای کودک استفاده کرد تا انرژی مورد نیاز او را تامین کند. چند گزینه خوشمزه: مخلوط شیر با یخ خرد‌شده، تمشک و پرتقال. مخلوط ماست (معمولی یا منجمد) با موز و توت فرنگی. یخ خرد شده را به تنهایی با میوه یا سبزیجات مورد علاقه کودک نوپای خود مخلوط کنید.

بدترین نوشیدنی‌ها برای کودک نوپا

بعد از شرح بهترین نوشیدنی برای کودکان، باید بگوییم که کدامیک از نوشیدنی ها اصلا برای کودک شما مناسب نیست. موارد نامناسب شامل:

نوشیدنی‌های میوه‌ای و سودا

هیچ کس قاشق ‌قاشق شکر داخل آب نمی‌ریزد و آن را هم نمی‌زند و با دل خوش به کودک خود نمی‌دهد. وقتی کودک نوشیدنی‌های میوه‌ای (حاوی شکر اضافه شده و فواید کمتر از آبمیوه‌‌های ۱۰۰ درصد طبیعی)، نوشابه معمولی، آب ویتامین و نوشیدنی‌های ورزشی و انرژی‌زا مصرف می‌کند،‌ در اصل همان لیوان آب و شکر را میل می‌کند. در نتیجه، این نوشیدنی‌ها از بزرگ‌ترین منابع شکر تصفیه‌شده در رژیم‌های غذایی کودکان و یکی از اصلی‌ترین عامل چاقی کودکان و پوسیدگی دندان است. بنابراین حتی اگر این نوشیدنی‌ها طوری طراحی شده‌اند که توجه کودک نوپای شما را جلب کند،‌ آن‌ها را از قفسه برندارید.

نوشیدنی‌های کافئین‌دار

مسلما به کودک نوپای خود یک فنجان اسپرسوی دوبل نمی‌دهید و بعد انتظار داشته باشید راحت به خواب شبانه برود.

اما شما نمی‌دانید که نوشیدنی‌هایی مانند آیس‌تی، نوشیدنی‌های ورزشی و انرژی‌زا، آب‌های حاوی ویتامین و بسیاری از نوشابه‌‌ها (حتی فانتا و سون‌آپ) حاوی کافئین و مواد محرک دیگر است. کودک نسبت به تاثیرات کافئین، حساس‌تر از بزرگسالان است و باعث اختلال در خواب آن‌ها و اضطراب، سردرد،‌ مشکلات شکمی و اخلال در تمرکز کودک می‌شود.

حال که بهترین نوشیدنی برای کودکان و نیز بدترین آنها را می شناسید، هرچه سریعتر سبک تغذیه کودک را اصلاح کرده و بهترین موارد را در ان بگنجانید.

مطالعه بیشتر:

چند دسر خوشمزه برای شیرخواران و کودکان

آنچه که در مورد آب دادن به نوزاد باید بدانید

بهترین مواد غذایی چاق کننده برای کودکان کدام است؟

6 میان وعده سالم و خوشمزه برای شیرخواران و کودکان

?پرسش و پاسخ های بهترین نوشیدنی برای کودکان

کودک در روز چه مقدار آبمیوه طبیعی می تواند بخورد؟

فقط به خاطر داشته باشید کودک روزانه بیش‌تر از ۱۲۰ میلی‌لیتر آبمیوه ننوشد، چراکه اشتهای او برای مواد غذایی دیگر از بین می‌رود. یک ترفند برای این‌که کودک زیاد از این آبمیوه‌‌ها مصرف نکند این است که نصف آن را با آب مخلوط کنید و به کودک بدهید.

آیا اسموتی فوایدی برای کودک دارد؟

هرچند برای رفع تشنگی کودک نوپا نباید از این نوشیدنی‌های مخلوط استفاده شود (کالری بالایی دارد)، از اسموتی‌ها می‌توان به‌عنوان یک میان وعده برای کودک استفاده کرد تا انرژی مورد نیاز او را تامین کند. چند گزینه خوشمزه: مخلوط شیر با یخ خرد‌شده، تمشک و پرتقال. مخلوط ماست (معمولی یا منجمد) با موز و توت فرنگی. یخ خرد شده را به تنهایی با میوه یا سبزیجات مورد علاقه کودک نوپای خود مخلوط کنید.

چرا آبمیوه های آماده برای کودک مناسب نیست؟

وقتی کودک آبمیوه های آماده (حاوی شکر اضافه شده و فواید کمتر از آبمیوه‌‌های ۱۰۰ درصد طبیعی)، نوشابه معمولی، آب ویتامین و نوشیدنی‌های ورزشی و انرژی‌زا مصرف می‌کند،‌ در اصل همان لیوان آب و شکر را میل می‌کند. در نتیجه، این نوشیدنی‌ها از بزرگ‌ترین منابع شکر تصفیه‌شده در رژیم‌های غذایی کودکان و یکی از اصلی‌ترین عامل چاقی کودکان و پوسیدگی دندان است. بنابراین حتی اگر این نوشیدنی‌ها طوری طراحی شده‌اند که توجه کودک نوپای شما را جلب کند،‌ آن‌ها را از قفسه برندارید.

نوشابه های کافئین دار چه ضرری برای کودکان دارد؟

نوشیدنی‌هایی مانند آیس‌تی، نوشیدنی‌های ورزشی و انرژی‌زا، آب‌های حاوی ویتامین و بسیاری از نوشابه‌‌ها (حتی فانتا و سون‌آپ) حاوی کافئین و مواد محرک دیگر است. کودک نسبت به تاثیرات کافئین، حساس‌تر از بزرگسالان است و باعث اختلال در خواب آن‌ها و اضطراب، سردرد،‌ مشکلات شکمی و اخلال در تمرکز کودک می‌شود.

منبع: whattoexpect