The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دروغگویی کودک، نحوه برخورد با کودکان دروغگو چگونه باید باشد؟

دروغگویی کودک گرچه امری پسندیده نیست، اما نباید هرگز در ذهنتان آن را همانند دروغگویی بزرگسالان تفسیر و تعبیر کنید. در سنین پایین ممکن است کودک نتواند فرق بین دروغ و واقعیت را به درستی تشخیص دهد. چنانچه شما هم با مشکل دروغگویی کودک 7 ساله مواجه هستید و می خواهید بدانید که نحوه برخورد با دروغگویی کودکان چگونه باید باشد، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

چرا کودکان دروغ می گویند؟ علت دروغگویی در کودکان دبستانی چیست؟

کودکان ممکن است در این موارد دروغ بگویند:

  • چیزی را مخفی کنند تا به دردسر نیفتند
  • ببینند که شما چگونه واکنش نشان خواهید داد
  • یک داستان را هیجان انگیزتر کنند
  • امتحان کردن، به عنوان مثال، با تظاهر به واقعی بودن اتفاقی که در یک داستان افتاده است
  • توجه را جلب کرده یا خود را بهتر نشان دهند
  • چیزی که می خواهند را بدست آورند - به عنوان مثال، "مادر به من اجازه می دهد قبل از شام آبنبات بخورم"
  • از آسیب رساندن به احساسات شخصی دیگر خودداری کنند - این نوع دروغ را اغلب "دروغ سفید" می نامند.

کودکان چه زمانی دروغ می گویند؟

کودکان می توانند دروغ گفتن را از سنین پایین، معمولاً در حدود سه سالگی یاد بگیرند. این زمانی است که کودکان می فهمند که شما ذهن آنان را نمی خوانید، بنابراین می توانند چیزهایی را بیان کنند که درست نیست، بدون این که شما همیشه بدانید.

کودکان در 6-4 سالگی بیشتر دروغ می گویند. آنها ممکن است در تطبیق حالت چهره و لحن صدای خود با آنچه که می گویند، در دروغ گفتن ماهرتر شوند. اگر از کودکان بخواهید آنچه را که می گویند توضیح دهند، آنها معمولاً  اقرار خواهند کرد.

هرچه کودکان بزرگتر می شوند، بدون اینکه مچ آنان باز شود، می توانند با موفقیت بیشتری دروغ بگویند. دروغ ها نیز پیچیده تر می شوند، زیرا کودکان واژه های بیشتری دارند و بهتر می فهمند دیگران چگونه فکرمی کنند. در دوران نوجوانی، کودکان مرتباً برای جلوگیری از صدمه زدن به احساسات دیگران دروغ های سفید می گویند.

ترغیب کودکان به گفتن حقیقت

برخورد صحیح با دروغگویی کودک ۹ ساله برای رفع این عادت بسیار مهم است. هنگامی که کودکان به اندازه کافی بزرگ شدند تا تفاوت بین درست و غلط را درک کنند، خوب است که آنها را به گفتن حقیقت تشویق و حمایت کنید.شما می توانید این کار را با تأکید بر اهمیت صداقت در خانواده خود و کمک به کودکان در درک اینکه در صورت دروغ گفتن چه اتفاقی می افتد، انجام دهید.در اینجا چند نکته وجود دارد:

• در مورد دروغ گفتن و گفتن حقیقت با فرزندان خود گفتگو کنید. به عنوان مثال، "اگر پدر دروغ بگوید، مادر چه احساسی خواهد داشت؟" یا "وقتی به معلمی دروغ می گویید چه اتفاقی می افتد؟"

• به كودك خود كمک كنيد تا از قرار گرفتن در موقعيت هايي كه نياز به دروغگويي را احساس مي كنند خودداري كند. به عنوان مثال، اگر از کودک خود بپرسید آیا شیر را ریخته است، کودک ممکن است وسوسه شود که دروغ بگوید. برای جلوگیری از این وضعیت فقط می توانید بگویید، "من می بینم که شیر تصادفا ریخته شده است. بیا آن را تمیز کنیم.

• کودک خود را بخاطر اقرار به انجام کار اشتباه تحسین کنید. به عنوان مثال، ... من بسیار خوشحالم که به من گفتی چه اتفاقی افتاده است. بیا با هم تلاش کنیم تا همه چیز را مرتب کنیم.

• الگویی برای گفتن حقیقت باشید. به عنوان مثال ، من در گزارشی که امروز برای کار نوشتم اشتباه کردم و به رئیسم گفتم و توانستیم آن را برطرف کنیم '.

• از یک شوخی برای تشویق کودک خود برای اقرار، بدون درگیری استفاده کنید. به عنوان مثال، کودک پیش دبستانی شما ممکن است بگوید، "خرس عروسکی من آن را شکست". می توانید این جمله را بگویید: «من تعجب می کنم که چرا تدی این کار را انجام داده است؟» این شوخی را ادامه دهید تا زمانی که فرزندتان حقیقت را بگوید.

 نحوه برخورد با دروغگویی کودک 5 ساله

تظاهر و تصور در رشد کودک شما مهم است و تشویق آنان به این نوع بازی ها خوب است "با داستانهای بلند لازم نیست مانند دروغ برخورد شود" به خصوص برای کودکان زیر چهار سال.

اگر فرزند شما داستانی درباره موضوعی می سازد، می توانید با گفتن جملاتی مانند: "این یک داستان عالی است - ما می توانیم آن را به صورت کتاب درآوریم" به او پاسخ دهیم. این کار تخیل کودک شما را تحریک می کند بدون اینکه دروغ گفتن را تشویق کند.

دروغ و دروغ های تعمدی: نحوه برخورد با آنها

اگر کودک شما عمداً دروغ می گوید، اولین قدم این است که به کودک خود بگویید دروغ گفتن درست نیست. فرزند شما نیز باید دلیل ان را بداند. شاید دوست داشته باشید درباره دروغ گفتن یک قانون خانوادگی تنظیم کنید.

گام بعدی استفاده از پیامدهای مناسب است و هنگامی که از عواقب استفاده می کنید، سعی کنید جداگانه با دروغ و رفتاری که منجر به آن شده است برخورد کنید. به عنوان مثال، اگر فرزندتان روی دیوارها نقاشی کشید و سپس در مورد آن دروغ گفت، ممکن است برای هر یک از این موارد عواقبی تعیین کنید. اما اگر کودک شما برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهی مانند ریختن یک نوشیدنی دروغ می گوید، شما ممکن است فقط تصمیم بگیرید که از پیامد مربوط به دروغ گفتن استفاده کنید و سپس با هم کثیفی را تمیز کنید.

در اینجا ایده های بیشتری برای رسیدگی به دروغگویی کودکان دبستانی وجود دارد:

• زمانی را اختصاص دهید تا با آرامش با کودک خود در مورد احساس شما در مورد دروغگویی، اینکه چگونه بر روابط شما با فرزندتان تأثیر می گذارد و اینکه اگر خانواده و دوستان از اعتماد به فرزندان دست بردارند ممکن است چه اتفاقی بیفتد، صحبت کنید.

• همیشه، وقتی می دانید فرزندتان حقیقت را نمی گوید، به او بگویید. اما سعی کنید از پرسیدن مکرر اینکه آیا او حقیقت را می گوید، خودداری کنید و همچنین از خطاب کردن فرزند خود به عنوان "دروغگو" خودداری کنید. این ممکن است منجر به دروغگویی بیشتر شود. یعنی اگر کودک شما باور کند که دروغگو است، ممکن است دروغ بگوید. می توانید چیزی مانند این بگویید: شما معمولاً با من بسیار صادق هستید. اما من فقط نمی توانم بفهمم چه اتفاقی برای آخرین کاپ کیک افتاد.

• دروغ نگفتن را برای فرزندتان آسان کنید. شما می توانید با فکر کردن در مورد اینکه چرا فرزند شما ممکن است دروغ بگوید، شروع کنید. به عنوان مثال، اگر کودک شما برای جلب توجه شما دروغ می گوید، روش های مثبت تری را در نظر بگیرید که می توانید به کودک خود توجه دهید و عزت نفس او را تقویت کنید. اگر کودک شما برای بدست آوردن چیزهایی که می خواهد دروغ می گوید، یک سیستم پاداش در نظر بگیرید که به کودک شما اجازه می دهد خواسته هایش را بدست آورد. ممکن است به نظر برسد هر کاری که می کنید، کودک شما به دروغ گفتن ادامه می دهد. اما اگر مدام از کودک خود بخاطر گفتن حقیقت تعریف و تمجید می کنید و عواقب دروغگویی را نیز اعمال کنید، با بزرگتر شدن کودک دروغ گفتن کمتر می شود.

دروغگویی کودک درباره مسائل جدی

گاهی اوقات کودکان درباره موضوعات جدی دروغ می گویند یا اسرار خود را حفظ می کنند. به عنوان مثال، کودکی که توسط یک بزرگسال مورد آزار و اذیت قرار گرفته یا توسط کودک دیگری مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، اغلب دروغ می گوید زیرا می ترسند در صورت گفتن مجازات شوند. اگر گمان می کنید که فرزندتان برای محافظت از شخص دیگری دروغ می گوید، در اینجا خواهید دید که چه کاری باید انجام دهید:

• به کودک خود اطمینان دهید که اگر حقیقت را بگوید در امان خواهد بود.

• به کودک خود بگویید که همه کارها را برای بهتر کردن اوضاع انجام می دهید.

بعضی از کودکان ممکن است به عنوان بخشی از الگوی بزرگتر رفتار جدی، منفی یا حتی غیرقانونی مانند سرقت، روشن کردن آتش یا آزار دادن حیوانات دروغ بگویند.

اگر نگرانی در مورد رفتار دروغگویی کودک، امنیت یا سلامتی فرزند خود دارید، به فکر گرفتن کمک حرفه ای باشید. با پزشک عمومی یا مشاور مدرسه کودک مشورت کنید تا بدانید در این مورد با چه کسی تماس بگیرید.

مطالعه بیشتر:

تقویت حس امنیت درونی در کودک با بازی

تحقیر کودکان،5 نتیجه و عوارض تحقیر کودکان چیست؟

توهین به کودک،آیا مجازات کلامی همان توهین به کودکان است؟

فحش دادن کودک،نحوه برخورد با فحش دادن کودکان چگونه بایدباشد؟

?پرسش و پاسخ های دروغگویی کودک

چیکار کنم بچم دروغ نگه؟

شما می توانید این کار را با تأکید بر اهمیت صداقت در خانواده خود و کمک به کودکان در درک اینکه در صورت دروغ گفتن چه اتفاقی می افتد، انجام دهید. در مورد دروغ گفتن و گفتن حقیقت با فرزندان خود گفتگو کنید. به عنوان مثال، اگر پدر دروغ بگوید، مادر چه احساسی خواهد داشت؟ یا وقتی به معلمی دروغ می گویید چه اتفاقی می افتد؟

بهترین راه برای حل مشکل دروغگویی کودکان چیست؟

کودک خود را بخاطر اقرار به انجام کار اشتباه تحسین کنید. به عنوان مثال، ... من بسیار خوشحالم که به من گفتی چه اتفاقی افتاده است. بیا با هم تلاش کنیم تا همه چیز را مرتب کنیم.

بچم عمدا علی رغم اینکه می فهمه دروغ میگه، چیکار کنم؟

اگر کودک شما عمداً دروغ می گوید، اولین قدم این است که به کودک خود بگویید دروغ گفتن درست نیست. فرزند شما نیز باید دلیل ان را بداند. شاید دوست داشته باشید درباره دروغ گفتن یک قانون خانوادگی تنظیم کنید. گام بعدی استفاده از پیامدهای مناسب است. و هنگامی که از عواقب استفاده می کنید، سعی کنید جداگانه با دروغ و رفتاری که منجر به آن شده است برخورد کنید. به عنوان مثال، اگر فرزندتان روی دیوارها نقاشی کشید و سپس در مورد آن دروغ گفت، ممکن است برای هر یک از این موارد عواقبی تعیین کنید

برای رفع مشکل دروغگویی در کودکان چه کنیم؟

دروغ نگفتن را برای فرزندتان آسان کنید. شما می توانید با فکر کردن در مورد اینکه چرا فرزند شما ممکن است دروغ بگوید، شروع کنید. به عنوان مثال، اگر کودک شما برای جلب توجه شما دروغ می گوید، روش های مثبت تری را در نظر بگیرید که می توانید به کودک خود توجه دهید و عزت نفس او را تقویت کنید. اگر کودک شما برای بدست آوردن چیزهایی که می خواهد دروغ می گوید، یک سیستم پاداش در نظر بگیرید که به کودک شما اجازه می دهد خواسته هایش را بدست آورد. ممکن است به نظر برسد هر کاری که می کنید، کودک شما به دروغ گفتن ادامه می دهد. اما اگر مدام از کودک خود بخاطر گفتن حقیقت تعریف و تمجید می کنید و عواقب دروغگویی را نیز اعمال کنید، با بزرگتر شدن کودک دروغ گفتن کمتر می شود.

منبع: raisingchildren