The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ترس از تاریکی در کودکان به چه علت است و درمان این ترس چیست؟

ترس از تاریکی در کودکان شکایتی بسیار رایج در سنین خردسالی است و جای تأمل دارد. کمک به کودک برای غلبه بر این ترس می تواند به او اطمینان دهد که در آینده توانایی روبرو شدن با ترس های بیشتری را خواهد داشت. بعضی از کودکان بدون هیچ دلیل خاصی ترس از تاریکی دارند. اما بعضی دیگر می توانند به یک اتفاق خاص مانند شنیدن یک داستان ترسناک، تماشای یک چیز ترسناک در تلویزیون یا گذراندن یک تجربه دشوار اشاره کنند که باعث شده ترس از تاریکی به وجود بیاید. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که دلایل ترس از تاریکی کودکان چیست و برای درمان ترس از تاریکی و تنهایی در کودکان چه کارهایی می توان کرد.

درمان ترس از تاریکی در کودکان

صرف نظر از علت ترس از تاریکی در کودکان و نیز نحوه شروع آن، چند مرحله وجود دارد که والدین می توانند برای کمک به کودک خود در این زمینه اجرا کنند:

• به حرف فرزندتان گوش کنید.

اولین قدم مهم گوش دادن به فرزندتان است. در حالیکه تلاش می کنید که کاری برای او انجام دهید، سعی کنید او را به خاطر این ترس تحقیر نکنید.حتی گفتن جملاتی مانند: " اونجا چیزی نیست، نگران نباش، راحت برو بخواب." ممکن است باعث شود که کودک شما احساس کند، شما او را درک نمی کنید یا احساس همدردی با او ندارید.

برای درک علت ترس از تاریکی در کودکان، بهتر است از کودک خود بخواهید که به شما توضیح دهد دقیقا از چه چیزی می ترسد. به او بگویید که ترس از تاریکی کاملا قابل درک است و به او اجازه صحبت کردن در مورد تجربیات خودش را بدهید و آنچه می گوید را به دقت گوش دهید و واکنش مناسبی داشته باشید.

به عنوان مثال، آرام گوش دهید و سپس جملاتی مانند این ها را بگویید:

" انگار وقتی نمی توانی چیزی را ببینی می ترسی، چون می ترسی که در گوشه اتاق تو چیز ترسناکی باشه، واقعا تو اون لحظه آدم حس خوبی ندارد. "

گوش دادن و ابراز همدلی نشان می دهد که شما ترس کودک خود را جدی گرفته و مراقب ناراحتی او هستید.

سعی نکنید ترس های کودک خود را به سادگی با نگاه کردن به زیر تخت، داخل کمد و غیره بی دلیل جلوه دهید.

این موضوع به جای ترس، بر ترس اشیاء تأکید دارد. این مورد اصلا راه حل خوبی نیست و حتی ممکن است مشکل او را بدتر کند.

با مراقبت و همدردی می توانید به راحتی به او کمک کنید تا از کنار این ترس عبور کند.

اولین قدم کمک به کودکتان این است که او را با ترس هایش روبرو کنید.

استفاده از راه حل های نامناسبی مانند اینکه به او اجازه بدهید که هنگام خواب لامپ اتاق روشن باشد، تلویزیون را روشن بگذارید و یا در کنار او بخوابید، فقط ترس او را شدیدتر کرده و مطمئنا ترس او از بین نخواهد رفت. این روش به کودک شما این نکته را می آموزد که فرار از ترس بهترین راه مقابله با ترس است! که همچین چیزی برای شکل گیری شخصیت او اصلا مناسب نیست.

• یک داستان بخوانید.

یک راه آسان دیگر این است که یک داستان در مورد ترس از تاریکی برای او بخوانید و یا یک فیلم در مورد این موضوع تماشا کنید. از آنجائیکه این یک مشکل شایع است، داستان ها و فیلم های زیادی در این مورد وجود دارند. مانند کتاب " مهمان های وقت خواب" و... با این روش به کودک خود می آموزید که چیزهایی که او از آنها می ترسد انقدر هم ترسناک نیستند.

• مشکل کودک را حل کنید.

گام بعدی فرصتی عالی برای آموزش مهارت های حل مسئله و راه های کنار آمدن با ترس به فرزندتان است. یک نقطه شروع خوب این است که از کودک خود بپرسید چه چیزی ممکن است به او کمک کند تا از تاریکی ترس کمتری داشته باشد.

موارد زیر ممکن است برای کاهش این ترس کمک کننده باشند:

- یک چراغ خواب کوچک با نور کم

- بغل کردن یک عروسک پشمالو

- آماده سازی کودک برای خواب شبانه

- استفاده از چیزی که به کودک قدرت می دهد مانند: عصای جادویی

ممکن است از پاسخ های خلاقانه فرزندتان تعجب کنید! او را به خاطر ایده های خوب تشویق کنید.

بهتر است به کودکتان یاددآوری کنید که او تخیل فوق العاده خلاقانه ای دارد که به او کمک می کند بازی کند، نقاشی بکشد و داستان تعریف کند. به او بگویید که بخاطر همچین تصور خلاقی باید خوشحال باشد، حتی اگر بعضی مواقع ذهن او را فریب می دهد و نمی تواند به نتیجه دلخواهش برسد.به او کمک کنید تا یاد بگیرد برای ایده های ذهنش بخندد و بگوید که وجود داشتن یک هیولا زیر تخت خوابم چقدر خنده دار است.

همچنین می تواند به خودش بگوید که حتی اگر ذهنم ایده درستی ندارد، اما با ساختن یک داستان کار جالبی انجام داده است.

• کودک خود را تشویق کنید.

برای از بین بردن ترس از تاریکی در کودکان، تلاش کودکتان برای روبرو شدن با ترسش را تشویق کنید. به او بگویید که به خاطر روبرو شدن با ترس به او افتخار می کنید.

همچنین حتما خود را تحسین کنید که به کودک خود یاد داده اید، وقتی که از چیزی ترسیده احساس بدی نداشته باشد، بلکه اعتماد به نفس و مهارت لازم را افزایش دهد و حدس خود را به چالش بکشد و در نهایت راه حل هایی برای حل مشکل خود ارائه دهد.

اگر کودکتان بتواند این مهارت ها را به درستی انجام دهد یعنی او توانایی اداره بسیاری دیگر از مشکلات زندگی را خواهد داشت.

 مطالعه بیشتر:

تقویت حس امنیت درونی در کودک با بازی

ترس از غریبه ها در نوزادان و کودکان را چه کنیم؟

ترس کودک از راه رفتن و برای از بین رفتن این ترس چه کنیم؟

راههای مقابله با ترس کودکان ،راههای مقابله با ترس کودک چیست؟

?پرسش و پاسخ های ترس از تاریکی در کودکان

بچم از تنهایی و تاریکی اتاق می ترسه و تنها نمی خوابه چیکار کنم؟

موارد زیر ممکن است برای کاهش این ترس کمک کننده باشند: یک چراغ خواب کوچک با نور کم. بغل کردن یک عروسک پشمالو. آماده سازی کودک برای خواب شبانه. استفاده از چیزی که به کودک قدرت می دهد مانند: عصای جادویی

درمورد ترس کودک از تاریکی چه واکنشی باید نشان دهیم؟

اولین قدم مهم گوش دادن به فرزندتان است. در حالیکه تلاش می کنید که کاری برای او انجام دهید، سعی کنید او را به خاطر این ترس تحقیر نکنید. حتی گفتن جملاتی مانند: اونجا چیزی نیست، نگران نباش، راحت برو بخواب. ممکن است باعث شود که کودک شما احساس کند، شما او را درک نمی کنید یا احساس همدردی با او ندارید.

آیا برای غلبه بر ترس کودک از تاریکی می توانم لامپ را روشن بگذاریم؟

استفاده از راه حل های نامناسبی مانند اینکه به او اجازه بدهید که هنگام خواب لامپ اتاق روشن باشد، تلویزیون را روشن بگذارید و یا در کنار او بخوابید، فقط ترس او را شدیدتر کرده و مطمئنا ترس او از بین نخواهد رفت. این روش به کودک شما این نکته را می آموزد که فرار از ترس بهترین راه مقابله با ترس است! که همچین چیزی برای شکل گیری شخصیت او اصلا مناسب نیست.

چیکار کنم که بچم از تاریکی نترسه؟

یک راه آسان دیگر این است که یک داستان در مورد ترس از تاریکی برای او بخوانید و یا یک فیلم در مورد این موضوع تماشا کنید. از آنجائیکه این یک مشکل شایع است، داستان ها وفیلم های زیادی در این مورد وجود دارند. مانند کتاب مهمان های وقت خواب و... با این روش به کودک خود می آموزید که چیزهایی که او از آنها می ترسد انقدر هم ترسناک نیستند.

منبع: riseandshine