The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مصرف نوشابه های انرژی زا در بارداری آیا مضر است؟

متاسفانه امروزه تبلیغات بسیار زیادی درمورد مصرف نوشابه های انرژی زا به چشم می خورند. در این تبلیغات مدام از فواید این نوشیدنی ها می گویند از جمله ادعاهایی مانند افزایش بازدهی حرکات ورزشی، افزایش تمرکز ذهنی و هوشیاری و ... . اما آیا مصرف نوشابه های انرژی زا در بارداری نیز مجاز است؟ آیا خوردن نوشابه های انرژی زا در بارداری برای جنین خطر دارد؟ با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا بگوییم آیا خوردن نوشابه انرژی زا در بارداری ضرر دارد یا نه؟

آیا خوردن نوشابه های انرژی زا در بارداری مضر است؟

هنگامی که باردار هستید، جفت در رحم شما رشد کرده و ارتباط بین شما و جنین را برقرار می کند و به این ترتیب از طریق بند ناف غذا و اکسیژن جنین را تأمین خواهد کرد. در طول بارداری مواد موجود در هر آنچه که می خورید از جمله مواد تشکیل دهنده نوشیدنی های انرژی زا از طریق جفت و بند ناف به جنین شما منتقل می شود. بر اساس مطالعات انجام شده محققان نتیجه گرفتند که: مصرف نوشیدنی های انرژی زا در دوران بارداری و شیردهی تأثیر منفی بر جنین و نوزاد دارد و باید به طور کلی از خوردن این نوشیدنی ها در بارداری و شیردهی اجتناب کرد.

البته برچسب های موجود بر روی برخی نوشیدنی های انرژی زا حاوی هشدارهایی است که نوشته این نوشیدنی برای کودکان، افراد حساس به کافئین، زنان باردار یا زنانی شیرده هستند توصیه نمی شود.

چرا مصرف نوشابه های انرژی زا در بارداری ممنوع است؟

این نوشیدنی ها حاوی ترکیباتی هستند که به راحتی از جفت عبور کرده و سلامت مادر و جنین را در خطر قرار می دهند از جمله: مقادیر زیادی از شکر و کافئین همچنین تورین، کارنیتین، اینوزیتول و ... جینسینگ ، یک ماده رایج دیگر در این نوشابه ها است که برای استفاده در دوران بارداری توصیه نمی شود. به همین سبب باید از مصرف نوشیدنی های انرژی زا در دوران بارداری خودداری کنید.

چه مواد خطرناکی در نوشابه های انرژی زا وجود دارد؟

مواد تشکیل دهنده نوشیدنی های انرژی زا بسته به شرکت سازنده آنها متفاوت خواهد بود. بسیاری از نوشیدنی های انرژی زا حاوی معجونی از مواد انرژی زا است که مهمترین آنها کافئین است. همانطور که می دانید مصرف بیش از حد کافئین در بارداری ممنوع است به همین دلیل است که باید حتی خوردن یک نوشابه انرژی زا در بارداری صرف نظر کنید.

کافئین

کافئین یکی از مواد اصلی در نوشیدنی های انرژی زا است و ثابت شده که سیستم عصبی سمپاتیک را به شدت فعال می کند. مصرف بیش از حد کافئین می تواند باعث تشنج، روان پریشی و آریتمی قلبی شود متخصصان می گویند: "کافئین زیاد می تواند فشار خون و ضربان قلب را افزایش داده و سیستم عصبی را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث تحریک پذیری، عصبی شدن و بی خوابی می شود. بعلاوه به زنان باردار توصیه می شود که کافئین خود را در دوران بارداری به "200 میلی گرم یا کمتر، یعنی مقدار یک فنجان قهوه در روز محدود کنند.

شیرین کننده های مصنوعی

برخی از نوشیدنی های انرژی زا حاوی شیرین کننده های مصنوعی هستند. این نوع شیرین کننده ها شیرین تر از شکر بوده و کالری کمتری دارند به همین دلیل در تهیه این نوشابه ها بسیار پر کاربرد خواهند بود. مصرف بسیاری از این شیرین کننده ها در بارداری مجاز نیستند و در مورد برخی از آنها هنوز تحقیقات کافی در دسترس نیست بنابراین بهتر است که از این شیرین کننده ها در بارداری استفاده نکنید.

شکر

اگر از شیرین کننده های مصنوعی برای تولید این نوشابه ها استفاده نشود، بدون شک حاوی مقادیر زیادی شکر خواهند بود. خوردن مقدار زیادی شکر می تواند کالری زیادی را به بدن شما وارد کرده، که خود می تواند منجر به افزایش وزن بیش از حد شود.

تورین

برخی از نوشیدنی های انرژی زا حاوی تورین، یک آمینواسید حاوی گوگرد است که به طور طبیعی در منابع حیوانی یافت می شود و از رشد سلول های عصبی پشتیبانی می کند و میزان آب و مواد معدنی موجود در خون را تنظیم می کند. از آنجا که مغز و شبکیه جنین و نوزاد انسان در بدو تولد کاملاً رشد نکرده اند، ممکن است در برابر اثرات ناشی از مصرف تورین آسیب پذیر باشند. درباره تأثیر تورین در دوران بارداری، که در نوشابه های انرژی زا وجود دارد، اطلاعات کمی در دست است بنابراین، توصیه می شود از مصرف آن در دوران بارداری خودداری کنید.

جینسینگ

جینسینگ ، که اغلب با نام لاتین آن، Panax ginseng خوانده می شود، یک مکمل گیاهی آسیایی است که بیش از 2000 سال از کشف آن می گذرد. مصرف جینسینگ و مواد غذایی حاوی آن در نوزادان، کودکان و زنان باردار و شیرده ممنوع است.

علاوه بر این، از شایع ترین عوارض مصرف جینسینگ می توان به سردرد، اختلالات خواب مانند بی خوابی و علائم گوارشی اشاره کرد. بعلاوه مصرف جینسینگ می تواند بر قند خون و فشار خون تأثیر بگذارد، بنابراین اگر شما دیابت یا فشار خون دارید باید از خوردن جینسینگ اجتناب کنید.

گوارانا

گوارانا منبع دیگری از کافئین است که به طور طبیعی از یک گیاه بدست می آید. این ماده اغلب به دلیل پتانسیل افزایش عملکرد و تمرکز ورزشی به نوشیدنی های انرژی زا اضافه می شود. از آنجا که زنان باردار باید میزان مصرف کافئین مصرفی خود را کنترل کنند، باید از مصرف نوشیدنی های انرژی زا با کافئین و گوارانا خودداری کنند.

ال کارنیتین

ال کارنیتین از لیزین و متیونین مشتق شده است. این ماده معمولا برای بهبود عملکرد ورزشی به نوشیدنی های انرژی زا اضافه می شود که می تواند به ذخیره گلیکوژن در عضلات کمک کند. از آنجا که این ماده تقریبا در تمامی نوشابه های انرژی زا وجود دارد، نوشابه های انرژی زا در دوران بارداری ممنوع است.

یوهیمبه

یوهیمبه، Yohimbe که معمولاً در محصولات کاهش وزن استفاده می شود، با بی خوابی، اختلال خلقی، اختلالات عصبی و اضطراب همراه است و از آنجا که درمورد تاثیر آن بر بارداری تحقیقی انجام نشده است نباید از آن استفاده کنید.

به دلایل مختلف نوشیدنی های انرژی زا در سراسر دنیا مصرف می شود، اما اگر باردار هستید باید از مصرف آنها خودداری کنید حتی اگر مجبورید در بارداری کار کنید، درس بخوانید و یا خستگی ناشی از بارداری بیش از حد شما را آزار می دهد، مصرف نوشابه های انرژی زا در بارداری راه حل مناسبی برای افزایش انرژی بدنتان نیست.

 مطالعه بیشتر:

 عوارض مصرف کافئین در بارداری

آیا چای سبز در دوران بارداری مفید است؟

خطرات نوشابه های انرژی زا در شیردهی چیست؟

عوارض استفاده از نوشیدنی های کافئین دار در دوران بارداری

?پرسش و پاسخ های نوشابه های انرژی زا در بارداری

آیا خوردن نوشابه های انرژی زا در بارداری مضر است؟

در طول بارداری مواد موجود در هر آنچه که می خورید از جمله مواد تشکیل دهنده نوشیدنی های انرژی زا از طریق جفت و بند ناف به جنین شما منتقل می شود. بر اساس مطالعات انجام شده محققان نتیجه گرفتند که: مصرف نوشیدنی های انرژی زا در دوران بارداری و شیردهی تأثیر منفی بر جنین و نوزاد دارد و باید به طور کلی از خوردن این نوشیدنی ها در بارداری و شیردهی اجتناب کرد.

چرا مصرف نوشابه های انرژی زا در بارداری ممنوع است؟

این نوشیدنی ها حاوی ترکیباتی هستند که به راحتی از جفت عبور کرده و سلامت مادر و جنین را در خطر قرار می دهند از جمله: مقادیر زیادی از شکر و کافئین همچنین تورین، کارنیتین، اینوزیتول و ... جینسینگ ، یک ماده رایج دیگر در این نوشابه ها است که برای استفاده در دوران بارداری توصیه نمی شود. به همین سبب باید از مصرف نوشیدنی های انرژی زا در دوران بارداری خودداری کنید.

چه مواد خطرناکی در نوشابه های انرژی زا وجود دارد؟

مواد تشکیل دهنده نوشیدنی های انرژی زا بسته به شرکت سازنده آنها متفاوت خواهد بود. بسیاری از نوشیدنی های انرژی زا حاوی معجونی از مواد انرژی زا است که مهمترین آنها کافئین است. همانطور که می دانید مصرف بیش از حد کافئین در بارداری ممنوع است به همین دلیلاست که باید حتی خوردن یک نوشابه انرزی زا در بارداری صرف نظر کنید.

آیا مصرف جینسینگ در بارداری مضر ست؟

بله. جینسینگ ، که اغلب با نام لاتین آن، Panax ginseng خوانده می شود، یک مکمل گیاهی آسیایی است که بیش از 2000 سال از کشف آن می گذرد. مصرف جینسینگ و مواد غذایی حاوی آن در نوزادان، کودکان و زنان باردار و شیرده ممنوع است.

منبع: verywellfamily