The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عشق در نوجوانی و با یک نوجوان عاشق چطور رفتار کنیم؟

همه ما عشق را تجربه کرده ایم. دوست داشتن و دوست داشته شدن به زندگی ما غنا می بخشد. وقتی افراد با یکدیگر احساس نزدیکی و صمیمیت می کنند، شادتر و حتی سالم تر هستند. عشق به ما کمک می کند تا احساس مهم و ارزشمند بودن، درک شدن و امنیت داشته باشیم. ما والدین، برادران، خواهران، اعضای فامیل، دوستان و حتی حیوانات خانگی خود را دوست داریم، اما ماجرای عشق در نوجوانی فرق داشته و خصوصا در موارد رمانتیک، معنا و مفهوم متفاوتی به خود می گیرد. در ادامه این مطلب به شما صحیح ترین نحوه برخورد درهنگام مواجه با عشق در نوجوانی را شرح خواهیم داد.

عشق در نوجوانی

شاید فکر کنید که نوجوانان درگیر عشق و عاشقی نمی شوند! اما باید بدانید که سخت در اشتباهید! نوجوانی، به دلیل همراهی با تغییرات گسترده جسمی، روحی، روانی، اجتماعی و شناختی ناشی از بلوغ، دوران بسیار حساس و پر چالشی به حساب آمده و با اتفاقات زیادی همراه است. یکی از این اتفاقات، شکل گیری روابط عاشقانه و گرایش به آشنایی با جنس مخالف است که به نوبه خود، از بزرگترین نگرانی های پدر و مادرها نیز به شمار می رود.

وقتی که صحبت از عشق در سن نوجوانی می شود، سوالات زیادی به ذهن می آیند، از جمله اینکه عاشق شدن در نوجوانی بد است یا خوب؟ با یک نوجوان عاشق چطور رفتار کنیم؟ آیا اجازه ادامه چنین روابطی را به نوجوان بدهیم؟ این ها سوالاتی هستند که ما قصد داریم تا در این مقاله به آن ها پاسخ بدهیم.

عشق در نوجوانی، خوب یا بد؟

برقراری روابط عاطفی در طی سال های نوجوانی، امری طبیعی است و در حال حاضر با توجه به گسترش فضای مجازی و آسان شدن ارتباطات، نمود بیشتری پیدا کرده و با شدت بیشتری در میان نوجوانان دیده می شود.

روابط عاشقانه در این سنین با فراز و نشیب ها و نقاط مثبت و منفی متعددی همراه است. جنبه مثبت ماجرا در این است که روابط این چنینی، درس های زیادی برای آموزش به نوجوانان در زمینه ارتباطات، احساسات، همدلی، کسب هویت، خودآگاهی و در موارد معدودی رابطه جنسی به همراه دارند. اما مشکل در اینجا است که گرچه این دروس اخلاقی سن نوجوانی اغلب می توانند پایه و اساس ارزنده ای را برای روابط طولانی مدت در بزرگسالی فراهم کنند، اما در عین حال ممکن است آسیب هایی را نیز به همراه داشته باشد. افت تحصیلی، افسردگی، کاهش سطح اعتماد به نفس، درگیر شدن در روابط جنسی ناسالم و تغییرات رفتاری و اخلاقی از جمله پرخاشگری از جمله مشکلاتی هستند که ممکن است در انتظار یک نوجوان عاشق پیشه باشند.

نحوه برخود با یک نوجوان عاشق

هنگامی که به عنوان پدر و مادر می فهمید که فرزند نوجوانتان درگیر یک رابطه عاطفی شده، کاملا طبیعی است که نگران شوید و از آسیب دیدن او در جنبه های مختلف احساسی، تحصیلی، اجتماعی و حتی جنسی در هراس باشید. یا اینکه بالعکس ممکن است فرزندتان را مسخره کرده و از کنار این مساله بی اهمیت و بی تفاوت عبور کنید. اما فارغ از نگرش و فرهنگ خانوادگی شما در برابر چنین مسائلی، باید این نکته مهم را در نظر بگیرید که این نحوه برخورد شما با این مساله است که می تواند به عبور موفقیت آمیز دلبندتان از این دوران حساس کمک کند. مواردی که در ادامه به آن ها اشاره شده است، توصیه های کارآمدی هستند که می توانند در این زمینه برایتان راهگشا باشند. این موارد عبارتند از:

  • با فرزندتان حرف بزنید. صحبت کردن با آرامش و به دور از عصبانیت در مورد احساسات نوجوان و همچنین اهدافش از برقراری رابطه به هر دوی شما کمک می کند تا این مسیر را بهتر مدیریت کنید. فراموش نکنید که زورگویی و خشم در چنین مواردی پاسخ نمی دهند.
  • به صورت دوستانه با او رابطه برقرار کنید. برای جلب اعتماد نوجوان خود، درست مانند یک دوست عمل کرده و بدون قضاوت کردن یا برخورد عجولانه، به حرف هایش خوب گوش کنید. وقتی که او ببیند شما در فضایی دوستانه او را راهنمایی می کنید، بهتر به حرف هایتان گوش خواهد کرد. به یاد داشته باشید که روش هایی مثل کتک زدن و یا گرفتن گوشی همراه، ممکن است نتایج معکوس و زیانباری را به دنبال داشته باشند.
  • هنگام مشاهده عشق در نوجوانی جایگاه خود را به عنوان پدر و مادر حفظ کنید. برقراری روابط دوستانه، به معنای آن نیست که ابهت خود را از دست داده و جایگاه خود را پایین بیاورید.
  • در هنگام برخورد با عشق در دوره نوجوانی، احساسات و انتخاب فرزندتان را تحقیر و مسخره نکنید. سرزنش کردن و یا زیر سوال بردن احساسات و همچنین انتخاب فرزندتان، به اعتماد به نفس او لطمه زده و حتی ممکن است سبب شود تا روابط خود را از شما پنهان کند. به جای این کار فرزندتان را تشویق کنید تا هرچه بیشتر در مورد ویژگی های دوست خود با شما حرف زده و بدین ترتیب اعتماد او را جلب کنید.
  • حدود را مشخص کنید. در افرادی که برای اولین بار عاشق می شوند، تشخیص تفاوت بین احساس شدید و جدید جاذبه جسمی و نزدیکی عمیق تری که در عشق ورزیدن وجود دارد، دشوار است. بنابراین شما به عنوان افراد بالغ و آگاه، حدود و قوانین رابطه را به روشنی و با تحکم مشخص کنید و به خصوص در مورد روابط جنسی، قاطع باشید. البته در عین حال از تلاش برای به دست گرفتن کامل کنترل زندگی و روابط او اجتناب کنید.
  • به دنبال مچ گرفتن نباشید. این کار تنها باعث خواهد شد تا فرزندتان به دنبال پنهان کاری رفته و در نتیجه بیشتر در معرض خطر باشد، چون از راهنمایی های شما بی بهره خواهد ماند.
  • مراقب سایر جنبه های زندگی نوجوان باشید. به فرزندتان یادآوری کنید که عشق و عاشقی جای خود را داشته و نباید بر سایر ابعاد زندگی و اهداف آینده او تاثیر بگذارد. به ویژه نباید به این دلیل از درس و مدرسه غافل شود.
  • عشق در دوران نوجوانی با نصیحت جواب نمی دهد بنابراین مقایسه و نصیحت نکنید. فراموش نکنید که خود شما هم چنین دورانی را پشت سر گذاشته اید. پس دست از مقایسه کردن فرزندتان با گذشته خود و یا سایر هم سن و سالانش بردارید. به جای این کار، سعی کنید به مسیر علاقه مندی های فرزندتان جهت دهید، او را به سمت مسائل معنوی سوق داده و علاوه بر اشاره به نقاط مثبت چنین روابطی، به صورت منطقی در مورد عواقب و ضررهای آن نیز با دلبند خود حرف بزنید.
  • برای برخورد با عشق در سنین نوجوانی از مشاورین کمک بگیرید. این طبیعی است که بنا به فرهنگی که ما در آن بزرگ شده ایم، کنار آمدن با چنین مسائلی و مدیریت صحیح آن ها برایمان به یک چالش بزرگ تبدیل شود. خصوصا اینکه بنا به شرایط جامعه و همچنین تغییرات گسترده فرهنگی و اجتماعی، رفتارهای نوجوانان امروزی با آنچه که در تصور ما شکل گرفته، بسیار متفاوت و حتی شاید غیرقابل درک شده اند. اما با همه این تفاسیر، نباید به این دلیل دچار ترس و اضطراب شده و دست و پای خود را گم کنید. اگر نمی دانید که در هنگام مواجهه با عشق در نوجوانی چه باید بکنید و یا اگر احساس می کنید که در نحوه برخورد با نوجوان عاشق خود به مشکل برخورده اید، کافی است که خجالت را کنار گذاشته و از مشاورین تربیتی و روانشناسان کمک بگیرید.

 مطالعه بیشتر:

رفتار صحیح با نوجوانان در سن بلوغ چگونه باید باشد؟

رفتار والدین با فرزند نوجوان در سن بلوغ چگونه باید باشد؟

بحران نوجوانی به چه معنا است و علائم بحران نوجوانی چیست؟

نیازهای اساسی یک نوجوان و نیاز های اساسی یک نوجوان چیست؟

?پرسش و پاسخ های عشق در نوجوانی

چرا باید حواسمان به عشق در دوران نوجوانی باشد؟

مشکل در اینجا است که گرچه این دروس اخلاقی سن نوجوانی اغلب می توانند پایه و اساس ارزنده ای را برای روابط طولانی مدت در بزرگسالی فراهم کنند، اما در عین حال ممکن است آسیب هایی را نیز به همراه داشته باشد. افت تحصیلی، افسردگی، کاهش سطح اعتماد به نفس، درگیر شدن در روابط جنسی ناسالم و تغییرات رفتاری و اخلاقی از جمله پرخاشگری از جمله مشکلاتی هستند که ممکن است در انتظار یک نوجوان عاشق پیشه باشند.

با عاشق شدن فرزندمان چگونه برخورد کنیم؟

- حدود را مشخص کنید. در افرادی که برای اولین بار عاشق می شوند، تشخیص تفاوت بین احساس شدید و جدید جاذبه جسمی و نزدیکی عمیق تری که در عشق ورزیدن وجود دارد، دشوار است. بنابراین شما به عنوان افراد بالغ و آگاه، حدود و قوانین رابطه را به روشنی و با تحکم مشخص کنید و به خصوص در مورد روابط جنسی، قاطع باشید. البته در عین حال از تلاش برای به دست گرفتن کامل کنترل زندگی و روابط او اجتناب کنید.

درهنگام مواجه با عشق در دوران نوجوانی چه کنیم؟

مراقب سایر جنبه های زندگی نوجوان باشید. به فرزندتان یادآوری کنید که عشق و عاشقی جای خود را داشته و نباید بر سایر ابعاد زندگی و اهداف آینده او تاثیر بگذارد. به ویژه نباید به این دلیل از درس و مدرسه غافل شود.

بچم عاشق شده، نمی دونم چیکار کنم؟

اگر نمی دانید که در هنگام مواجه با عشق در نوجوانی چه باید بکنید و یا اگر احساس می کنید که در نحونه برخورد با نوجوان عاشق خود به مشکل برخورده اید، کافی است که خجالت را کنار گذاشته و از مشاورین تربیتی و روانشناسان کمک بگیرید.