The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

رفتار والدین با فرزند نوجوان در سن بلوغ چگونه باید باشد؟

به عنوان بخشی از روند مادر و پدر شدن، اگرچه می تواند برای شما استرس زا باشد ولی روزی فرزندان شما بزرگ خواهند شد و به سنین نوجوانی و جوانی خواهد رسید. بدون شک درمورد چالش های میان والدین و فرزندان در سنین بلوغ و نوجوانی شنیده اید و یا خودتان با آن درگیر هستید. به همین سبب باید بدانید که رفتار والدین با فرزند نوجوان در سن بلوغ باید چگونه باید باشد. در ادامه این مقاله نکات مهمی را در مورد رفتار والدین با فرزند نوجوان در سن بلوغ را برای شما شرح خواهیم داد.

علت تغییر خلق و خوی کودکان در سنین نوجوانی چیست؟

تغییر در خلق و خوی کودکان و نوجوانان در سنین بلوغ علل گوناگونی دارد. برخی از تغییرات در رفتار مربوط به رشد مغز نوجوان است و جنبه فیزیولوژیک دارد. قسمتهایی از مغز که مسئول کنترل تکانه های رفتاری هستند تا حدود 25 سالگی کاملاً بالغ نمی شوند. این رشد و تغییرات مغزی جنبه های مثبت و منفی زیادی دارد مثلا گرچه نوجوان شما پرشور، پر انرژی و خلاق شده است اما از طرفی حساس شده و بدخلقی و دمدمی مزاجی می کند و یا ممکن است رفتارهایی داشته باشد که برایتان قابل پیش بینی نیست.

چرا باید تغییرات رفتاری نوجوانان را درک کنیم؟

تقویت اعتماد به نفس در کنار این تغییرات اهمیت بسیار زیادی دارد. نوجوانان با اعتماد به نفس این توانایی را دارند که از آسیب ها جلوگیری کنند و موارد نامناسب را تشخیص دهند. شما می توانید با جستجوی فعالیت های عملی و مثبتی که برای کودک شما فرصت موفقیت بودن را فراهم می کند و همچنین تحسین فرزندتان برای اینکه تلاش خوبی انجام داده است، او را درک کرده و اعتماد به نفس فرزند خود را تقویت کنید.

اهمیت رفتار صحیح با نوجوانان در سن بلوغ چیست؟

رفتار والدین با فرزند نوجوان در سن بلوغ، تشویق رفتار خوب در سنین پیش از نوجوانی، در برقراری ارتباط صمیمانه با فرزندتان، ایجاد حس اعتماد و حفظ یک محیط خانوادگی گرم و دوست داشتنی بسیار مؤثر است.

این رویکرد مثبت و حمایتی از سوی والدین اغلب به این معنی است که شما به استراتژی های نظم و انضباط کمتری نیاز خواهید داشت و به مرور بکن و نکن ها، امر و نهی هایتان نسبت به دلبندتان کمتر خواهد شد. در مواردی که نیاز به تعیین قوانینی برای نظم و انضباط دارید، مؤثرترین راهکارها همراه کردن خود کودک و یا نوجوان برای معطوف کردن انرژی آنها است.

چرا باید برای نوجوانان قوانینی تعیین کنیم؟

قوانین و محدودیت ها به کودک شما کمک می کند استقلال را بیاموزد، رفتار خود را مدیریت کرده و مسئولیت آن را بپذیرد و مشکلات را از راه درست حل کند. کودک شما برای تبدیل شدن به یک بزرگسال جوان با استانداردهای جامعه خاص خود باید رفتارهای مناسب، احترام به دیگران و تمام مهارت های مهم در این زمینه را بیاموزد که قانون گذاری یکی از راه های نیل به این هدف است.

برای قانونمند بزرگ شدن کودکان چه کنیم؟

در مورد رفتار والدین با فرزند نوجوان در سن بلوغ به یاد داشته باشید که ستایش و تشویق انگیزه های قدرتمندی برای پیروی از قوانین هستند. در سن نوجوانی فرزند شما هنوز به تأیید شما احتیاج دارد. وقتی کودک خود را به خاطر رفتارهای مثبت ستایش می کنید، می تواند او را ترغیب به ادامه رفتار خود کند بعلاوه ستایش برای روابط شما مفید است زیرا لحن مثبتی ایجاد می کند و صمیمت را افزایش می دهد.

بهترین واکنش برای بی ادبی کردن کودکان در سنین نوجوانی چیست؟

گرچه برای والدین دلخراش است اما، رفتارهای بی ادبانه یا بی احترامی به والدین و بزرگترها می تواند در سالهای قبل از نوجوانی اتفاق بیفتد، گرچه همه کودکان چنین رفتاری ندارند.

اگر این نوع رفتار برای خانواده شما مسئله ساز شده است، وضع قوانین مشخص به کودک اجازه می دهد بداند که دقیقا چه انتظاری از او دارید. به عنوان مثال، می توانید واضح بگویید که ما در خانواده خود با احترام صحبت می کنیم این بدان معنی است که ما افراد را نام نمی بریم و پدر را با اسم کوچکش صدا نمی کنیم.

در وضع انواع قوانین کودک را درگیر کرده و از او نظرخواهی کنید. درگیر کردن فرزند خود در این مباحث به این معنی است که بعداً می توانید به او یادآوری کنید که وی در وضع قوانین کمک کرده و با آنها موافقت داشته است بنابراین دلیلی برای عدم پیروی از آنها پذیرفته نیست بعلاوه اگر کودک شما حس کند که این قوانین منصفانه است، احتمالاً از این قوانین پیروی خواهد کرد.

نکته بسیار مهم آن است که خودتان باید در پیروی از قوانین الگوی بسیار مناسبی باشید!!!

اگر لازم است در مورد برخی رفتارهای بی ادبانه با فرزند خود صحبت کنید، حفظ آرامش در لحظه و انتخاب زمان مناسب برای گفت و گو به روند بهتر و نتیجه قابل قبول تر کمک می کند.

برای صحبت لحن مناسبی انتخاب کنید. به جای اینکه بگویید ، "تو بی ادب هستی"، جملاتی مانند "من احساس ناراحتی می کنم وقتی با من اینگونه صحبت می کنید" را بگویید.

نحوه برخورد با درگیری با خواهر و برادرها در سن بلوغ

گرچه دعوای خواهر و برادر می تواند استرس زا باشد، اما طبیعی است و تا زمانی که آسیب جسمی به کسی وارد نشود به کودکان کمک می کند مهارتهای مهم زندگی را بیاموزند، مانند نحوه حل کردن مشکلات، برخورد با عقاید مختلف و احترام به دیگران و ...

وقتی فرزندان خود را برای حل و فصل تعارضات خواهری برادری راهنمایی می کنید، به آنها کمک می کنید تا این مهارت ها در خود را پرورش دهند. در این میان می توانید به آنها انگیزه دهید تا دعوا را خودشان حل کنند. به عنوان مثال، اگر آنها بر سر لبتاپ دعوا می کنند می توانید دسترسی آنها را به آن وسیله قطع کنید تا زمانی که بتوانند با هم یک راه حل پیدا کنند.

آزار و اذیت اینترنتی

در سالهای نوجوانی، کودک شما ممکن است دسترسی بیشتری به دنیای آنلاین داشته باشد. آزار و اذیت اینترنتی استفاده از فناوری دیجیتال برای تحقیر، عذاب، تهدید و یا ترساندن شخصی تعریف می شود. تشخیص این نوع آزارها دشوار است، اما با نظارت کافی بر روی فضاهایی که فرزندتان در آنها وبگردی می کند می تواند جلوی اتفاقات ناخوشایند را بگیرید.

به یاد داشته باشید که بسیاری از رفتارهای دوران نوجوانی بخش طبیعی از روند رشد آنها است. کسب آگاهی کامل در مورد رفتار والدین با فرزند نوجوان در سن بلوغ به شما کمک می کند که به راحتی از این مرحله عبور کنید.

مطالعه بیشتر:

نگرانی پسرها درباره بلوغ!

بلوغ زودرس چیست و چه دلایل و درمان های دارد؟

بوی بد دهان در نوجوانان در سن بلوغ به چه علت است؟

بلوغ دختر از چه سنی شروع میشود و علام بلوغ در دختران چیست؟

?پرسش و پاسخ های رفتار والدین با فرزند نوجوان در سن بلوغ

برای قانونمند بزرگ شدن کودکان چه کنیم؟

درمورد رفتار والدین با فرزند نوجوان در سن بلوغ به یاد داشته باشید که ستایش و تشویق انگیزه های قدرتمندی برای پیروی از قوانین هستند. در سن نوجوانی فرزند شما هنوز به تأیید شما احتیاج دارد. وقتی کودک خود را به خاطر رفتارهای مثبت ستایش می کنید، می تواند او را ترغیب به ادامه رفتار خود کند بعلاوه ستایش برای روابط شما مفید است زیرا لحن مثبتی ایجاد می کند و صمیمت را افزایش می دهد.

چرا باید برای نوجوانان قوانینی تعیین کنیم؟

قوانین و محدودیت ها به کودک شما کمک می کند استقلال را بیاموزد، رفتار خود را مدیریت کرده و مسئولیت آن را بپذیرد و مشکلات را از راه درست حل کند. کودک شما برای تبدیل شدن به یک بزرگسال جوان با استانداردهای جامعه خاص خود باید رفتارهای مناسب، احترام به دیگران و تمام مهارت های مهم در این زمینه را بیاموزد که قانون گذاری یکی از راه های نیل به این هدف است.

بهترین واکنش برای بی ادبی کردن کودکان در سنین نوجوانی چیست؟

گرچه برای والدین دلخراش است اما، رفتارهای بی ادبانه یا بی احترامی به والدین و بزرگترها می تواند در سالهای قبل از نوجوانی اتفاق بیفتد، گرچه همه کودکان چنین رفتاری ندارند. اگر این نوع رفتار برای خانواده شما مسئله ساز شده است، وضع قوانین مشخص به کودک اجازه می دهد بداند که دقیقا چه انتظاری از او دارید. به عنوان مثال، می توانید واضح بگویید که ما در خانواده خود با احترام صحبت می کنیم این بدان معنی است که ما افراد را نام نمی بریم و پدر را با اسم کوچکش صدا نمی کنیم.

چرا باید تغییرات رفتاری نوجوانان را درک کنیم؟

تقویت اعتماد به نفس درکنار این تغییرات اهمیت بسیار زیادی دارد. نوجوانان با اعتماد به نفس این توانایی را دارند که از آسیب ها جلوگیری کنند و موارد نامناسب را تشخیص دهند. شما می توانید با جستجوی فعالیت های عملی و مثبتی که برای کودک شما فرصت موفقیت بودن را فراهم می کند و همچنین تحسین فرزندتان برای اینکه تلاش خوبی انجام داده است، او را درک کرده و اعتماد به نفس فرزند خود را تقویت کنید.

منبع: raisingchildren