The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سوزش ادرار در بارداری و ادرار دردناک آیا درمانی دارد؟

بی اختیاری دفع ادرار در زنان باردار مورد طبیعی محسوب می شود. اما احساس درد هنگام دفع ادرار به هیچ وجه طبیعی نیست. در این مقاله موارد مهم در این خصوص ارائه می شود. در دوران بارداری، کاملا طبیعی است که چندین بار در روز به توالت بروید. تقریبا از ابتدای بارداری، احتمالا تکرر ادرار خواهید داشت. اما این بدان معنا نیست که باید دردناک باشد. مطمئنا چیزهای خیلی خوبی در دوران بارداری وجود ندارد. همه ما می توانیم در این مورد توافق کنیم! اما سوزش ادرار در بارداری می تواند نشانه ای از وجود مشکلی باشد. در این مقاله سعی می کنیم مواردی از قبیل چرا این اتفاق می افتد؟ علل پنهان آن چیست؟ و چگونه می توان آن را کنترل کرد؟ را در طول بارداری توضیح دهیم.

آیا سوزش ادرار در بارداری درمانی دارد؟

خوشبختانه، درمان سوزش ادرار در بارداری بسیار آسان است، خصوصا اگر درد و سوزش شما هنگام ادرار کردن نشانه ای از عفونت دستگاه ادراری باشد که تقریبا 7 درصد زنان باردار آن را تجربه می کنند. با دانستن  روش های درمان سوزش ادرار در بارداری این موارد می توانید حداقل یک چیز را از دردهای دوران بارداری کم کنید.

سوزش ادرار در بارداری نشانه چیست و چه عواملی باعث دفع دردناک ادرار در دوران بارداری می شود؟

هنگامی که نوبت به دفع ادرار در دوران بارداری می رسد، تکرر ادرار خوب است، اما درد یک مشکل است. متخصصان زنام و زایمان می گویند: هرگز در دوران بارداری نباید در هنگام دفع ادرار درد داشته باشید. در حالی که دلایل زیادی در رابطه با درد هنگام ادرار کردن در حین بارداری وجود دارد، اما بیشترین علت سوزش ادرار در بارداری عفونت دستگاه ادراری (UTI) است. عفونت دستگاه ادراری، به دلیل تغییرات هورمونی که منجر به شل شدن دستگاه ادراری می شوند و همچنین تغییرات فیزیکی ناشی از بزرگ شدن رحم می باشد. اگر در دوران بارداری ادرار دردناکی را تجربه می کنید، بدانید که شرایط زیر می تواند منجر به عفونت ادراری شود یا می تواند دلیل اصلی درد مثانه و ادرار دردناک در دوران بارداری باشد.

واژینوز باکتریال

واژینوز باکتریال یک بیماری شایع است که به دلیل عدم تعادل در باکتری های طبیعی که در واژن زندگی می کنند ایجاد می شود. به دلیل التهاب ناحیه تناسلی یا انتقال باکتری به مجاری ادراری می تواند باعث سوزش ادرار در بارداری و یا دردناک شدن دفع ادرار شود که منجر به عفونت ادراری می شود.

عفونت های مقاربتی ( STI )

هرگونه عفونت منتقله از راه مقاربتی ( تماس جنسی ) که تشخیص داده نشده است، می تواند باعث دردناک شدن دفع ادرار در دوران بارداری در نتیجه التهاب به وجود آمده، شود.عفونت های مقاربتی می  تواند باعث درد، معمولا لگن اما گاهی واژن، یا حتی دفع ادرار دردناک شود. به همین دلیل است که زنان باردار در ابتدای بارداری از نظر STI غربالگری می شوند.

تبخال ناحیه تناسلی

تبخال می تواند باعث دفع ادرار دردناک شود، چه باردار باشید و چه نباشید. اما متاسفانه، این وضعیت دردناک می تواند عوارض اضافی در دوران بارداری ایجاد کند. اگر می دانید که مبتلا به تبخال هستید، رعایت نکاتی که پزشک توصیه می کند، برای جلوگیری از عفونت های فعال، خصوصا با نزدیک شدن به تاریخ زایمان، بسیار مهم است.

انسداد مکانیکی

از آنجا که رحم شما در حین بارداری چندین برابر اندازه طبیعی خود رشد می کند، می تواند به سایر ارگان های بدن فشار وارد کند. از جمله حالب ها که همان مجاری هستند که وظیفه انتقال ادرار از کلیه به مثانه را دارند. وقتی ادرار در حالب ها باقی می ماند، زیرا از نظر فیزیکی تخلیه صحیح آنها دشوار است، این مورد وضعیتی ایجاد می کند که می تواند به رشد مداوم باکتری و در نهایت عفونت دستگاه ادراری منجر شود.

آیا سوزش ادرار در بارداری خطرناک است؟

گاهی سوزش ادرار در بارداری خطر دارد و ممکن است درد هنگام دفع ادرار بدون ضرر به نظر برسد، اما در واقع همیشه اینگونه نیست. به همین دلیل اگر در دوران بارداری یا دفع ادرار دردناک یا درد مثانه دارید، باید به پزشک مراجعه کنید. زیرا عفونت های مجاری ادراری درمان نشده با عوارض بارداری مانند زایمان زودرس همراه است.

این عفونت ها همچنین می توانند باعث آسیب کلیه یا عفونت در زنان باردار شوند. اگر این یک عفونت منتقل شونده ازطریق تماس جنسی باشد که تشخیص داده نشده یا درمان نشده باشد که باعث دردناک شدن دفع ادرار شما می شود، می تواند برای شما و نوزاد مضر باشد. طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ( CDC )، در صورت عدم درمان، كلامیدیا می تواند باعث زایمان زودرس و وزن كم هنگام تولد شود. همچنین می تواند از بدو تولد به نوزاد منتقل شود و به طور بالقوه منجر به عفونت چشم و ریه شود.

سوزاک درمان نشده با سقط جنین، زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد مرتبط است و نوزادان نیز می توانند با خروج از طریق کانال زایمان (زایمان طبیعی)، مبتلا به آن شوند.

نحوه درمان دردناک بودن دفع ادرار در دوران بارداری

در اولین علامت سوزش ادرار به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما احتمالا آنتی بیوتیک تجویز می کند، خصوصا اگر مشخص شود که دچار UTI هستید.عفونت های ادراری می توانند به عفونت کلیه یا بدتر تبدیل شوند، بنابراین در مورد درمان آنها در دوران بارداری نسبتا جدی باید بود.اگر معلوم شود که شما یک عفونت مقاربتی دارید، این همان اقدامی است که پزشک انجام می دهد، آنتی بیوتیک ها می توانند خیلی سریع بسیاری از عفونت ها را از بین ببرند، بنابراین در مورد صحبت کردن در این خصوص خجالت نکشید.

نحوه جلوگیری از دردناک شدن دفع ادرار در دوران بارداری

در دوران بارداری درد و دل دردهای زیادی وجود دارد و قطعا شما در صدد اضافه کردن مورد دیگری نیستید. بنابراین چگونه می توانید از دردناک شدن دفع ادرار در دوران بارداری جلوگیری کنید؟ آبرسانی کافی بهترین کاری است که می توانید برای جلوگیری از عفونت ادراری در دوران بارداری انجام دهید. به دلیل اثر مفید افزایش تولید و جریان ادرار و گرگرفتگی کلیه ها است. سعی کنید روزانه هشت لیوان آب یا در صورت امکان بیشتر بنوشید. روش های دیگر جلوگیری از عفونت ادراری شامل موارد زیر است:

• ادرار خود را نگه ندارید.

• همیشه ناحیه تناسلی خود را از جلو به عقب پاک کنید تا از ورود باکتری به واژن جلوگیری شود.

• قبل و بعد از رابطه جنسی مثانه خود را خالی کنید.

• لباس زیر پنبه ای قابل تهویه بپوشید.

برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی در دوران بارداری ، به سادگی از همان قوانینی پیروی کنید که به طور معمول رعایت می کنید، از کاندوم در حین رابطه جنسی استفاده کنید و تلاش کنید فقط یک شریک زندگی داشته باشید.

سوزش ادرار در بارداری درمان خانگی دارد و آن هم رعایت بهداشت، خشک نگه داشتن نواحی تناسلی و مصرف بسیار زیاد مایعات است. لطفا توجه داشته باشید، اطلاعاتی که در هر سایت پزشکی قرار داده شده است، مبنای تشخیص و درمان ندارند و شما همیشه باید در مورد شرایط خاص خود با یک پزشک یا متخصص واجد شرایط مشورت کنید.

مطالعه بیشتر:

تاثیر عفونت ادراری در بارداری بر جنین چیست؟

عفونت مثانه در بارداری چیست و چه نشانه هایی دارد؟

درد مثانه در بارداری نشانه چیست و درمان درد مثانه چیست؟

مشکلات عفونت ادراری در بارداری و روش های درمان طبیعی آن

?پرسش و پاسخ های سوزش ادرار در بارداری

چگونه از ابتلا به سوزش ادرار در بارداری جلوگیری کنیم؟

آبرسانی کافی به بدن روش های دیگر جلوگیری از عفونت ادراری شامل موارد زیر است: • ادرار خود را نگه ندارید. • همیشه ناحیه تناسلی خود را از جلو به عقب پاک کنید تا از ورود باکتری به واژن جلوگیری شود. • قبل و بعد از رابطه جنسی مثانه خود را خالی کنید.• لباس زیر پنبه ای قابل تهویه بپوشید.

بهترین و ساده ترین روش پیشگیری و درمان سوزش ادرار در بارداری چیست؟

آبرسانی کافی بهترین کاری است که می توانید برای جلوگیری از عفونت ادراری در دوران بارداری انجام دهید. به دلیل اثر مفید افزایش تولید و جریان ادرار و گرگرفتگی کلیه ها است. سعی کنید روزانه هشت لیوان آب یا در صورت امکان بیشتر بنوشید

سوزش ادرار در بارداری را چگونه درمان کنیم؟

در اولین علامت سوزش ادرار به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما احتمالا آنتی بیوتیک تجویز می کند، خصوصا اگر مشخص شود که دچار UTI هستید.عفونت های ادراری می توانند به عفونت کلیه یا بدتر تبدیل شوند، بنابراین در مورد درمان آنها در دوران بارداری نسبتا جدی باید بود. اگر معلوم شود که شما یک عفونت مقاربتی دارید، این همان اقدامی است که پزشک انجام می دهد، آنتی بیوتیک ها می توانند خیلی سریع بسیاری از عفونت ها را از بین ببرند، بنابراین در مورد صحبت کردن در این خصوص خجالت نکشید.

آیا سوزش ادرار در بارداری خطرناک است؟

گاهی سوزش ادرار در بارداری خطر دارد و ممکن است درد هنگام دفع ادرار بدون ضرر به نظر برسد، اما در واقع همیشه اینگونه نیست. به همین دلیل اگر در دوران بارداری یا دفع ادرار دردناک یا درد مثانه دارید، باید به پزشک مراجعه کنید. زیرا عفونت های مجاری ادراری درمان نشده با عوارض بارداری مانند زایمان زودرس همراه است.

منبع: thebump