The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

واژینوز باکتریایی در بارداری چیست و درمان آن چگونه است؟

بارداری دورانی است که مادر باید بسیار بیشتر از قبل مراقب سلامتی خود باشد زیرا باردار شدن و تغییرات هورمونی ناشی از آن سطح ایمنی بدن او را تا حد زیادی کاهش داده در نتیجه احتمال ابتلا به انواع بیماری خصوصا عفونت های واژینال به شدت افزایش خواهد یافت. یکی از عارضه هایی که بسیاری از مادران را در این دوران درگیر خود می کند واژینوز باکتریایی در بارداری است. برای کسب اطلاعات کامل در مورد این بیماری و این که درمان واژینوز باکتریایی در بارداری چیست این مطلب را مطالعه کنید.

واژینوز باکتریایی در بارداری

درحالت طبیعی واژن بانوان دارای مجموعه ای از باکتری ها هستند که به آن فلور نرمال گفته می شود. این باکتری ها به طور طبیعی در واژن رشد کرده و اگر جمعیت آنها در حد مناسبی باشد مانع از رشد قارچ ها و باکتری های مضر در این محیط مرطوب خواهند شد. جمعیت این فلور نرمال تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی از جمله میزان رطوبت، تغذیه، تغیییرات هورمونی و ... تغییر می کند. در مواردی که تعداد آنها از حد طبیعی بسیار کمتر شود، انواع ارگانیسم های بیماری زا به راحتی می توانند در این مکان تکثیر شده و فرد را مبتلا سازند. 

واژینوز باکتریایی در بارداری یک بیماری مقاربتی است که به راحتی می توانند از شریک جنسی فرد به او منتقل گردد. بیماری‌های مقاربتی در دوران بارداری، می‌توانند برای مادر و جنین آسیب‌های زیادی به همراه داشته باشند. بر اساس آمار اعلام شده، حدود دو میلیون نفر از افراد باردار، از بیماری‌های مقاربتی هم‌چون هرپس یا کلایمیدیا رنج می‌برند. برخی از این افراد، هیچ نشانه و علامتی از بیماری ندارند، اما در صورت عدم درمان، عفونت ناشی از آن می‌تواند برای مادر و جنین او بسیار خطرناک باشد. با این حال، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. انجام آزمایشات مختلف بارداری، اقدام موثری جهت حفاظت مادر و جنین از انواع بیماری‌ها خواهد بود.

آیا ابتلا به واژینوز باکتریایی در بارداری خطرناک است؟

درحقیقت به عدم تعادل باکتری در واژن، واژینوز باکتریایی گفته می‌شود. این بیماری، یکی از رایج‌ترین عفونت‌های واژن در سنین باروری است. طبق آمار اعلام شده، 16 درصد از زنان ایالات متحده، به این ویروس مبتلا هستند. این بیماری، خطر زایمان زودرس را افزایش می‌دهد. بر اساس مطالعات انجام شده، زنان مبتلا به واژینوز باکتریایی، حدود 20 درصد بیشتر از سایرین، در معرض سقط جنین در سه ماهه‌ی دوم بارداری قرار دارند.

علائم واژینوز باکتریایی در بارداری

مهمترین علامت واژینوز باکتریایی در بارداری ترشحات بد بو است که کع معمولا رنگ مایل به زرد و یا خاکستری نیز دارند. بوی این ترشحات شبیه به بوی ماهی است که در بیشتر موارد بعد از اتمام رابطه جنسی بوی بسیار شدید تری از واژن استشمام می شود. ضرورتی برای غربالگری این بیماری در دوران بارداری وجود ندارد، مگر اینکه علائم بیماری هم‌چون بوی تند واژن یا ترشحات سفید رنگ، ظاهر شده باشد. تحقیقات حاکی از آن است که انجام مراحل درمانی در افراد بارداری که علامتی از بیماری نداشته‌اند، خطر زایمان زودرس را کاهش نمی‌دهد. مادرانی که سابقه‌ی زایمان زودرس داشته‌اند از این قاعده مستثنی بوده و باید آزمایشات لازم را انجام دهند.

درمان واژینوز باکتریایی در بارداری

درمان واژینوز باکتریایی در بارداری به هیچ وجه کار دشواری نیست. با مشاهده چنین نشانه هایی در اسرع وقت به متخصص مراجعه کنید یک دوره‌ی هفت روزه قرص آنتی‌بیوتیک مترونیندازول زیر نظر متخصص معمولا کفایت می کند اما پیگیری درمان تا مراحل انتهایی برای جلوگیری از عود مجدد آن ضرورت دارد.