The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خط تبخیر بی بی چک و نحوه تشخیص خط تبخیر در آزمایش بارداری

چنانچه قاعدگی شما تاخیر دارد و یا دچار حالت تهوع شدید، ممکن است فکر کنید باردار هستید. در این صورت حتی اگر غریزه به شما می گوید، باید برای اطمینان بیشتر تست بارداری انجام دهید. شما می توانید بی بی چک را از داروخانه تهیه کنید. این تست ها بین 97 تا 99 درصد دقت دارند. اما گاهی نیز نتایج درست از آب در نمی آید. در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که خط تبخیر بی بی چک چیست و چگونه باید متوجه شوید که جواب بی بی چک صحیح نیست.

خط تبخیر بی بی چک

برخی تست های بارداری دو خط دارند: یک خط کنترل و یک خط تست. خط کنترل بر روی تمام تست ها ظاهر می شود اما خط تست تنها در صورت قابل مشاهده است که هورمون بارداری در ادرار وجود داشته باشد. اگر تست بارداری انجام دادید و دو خط مشاهده کردید، احتمالا باردار هستید. اما نمایان شدن دو خط در تست بارداری خانگی لزوماً به معنی بارداری نیست. خط دوم می تواند خط تبخیر باشد. در ادامه درباره خطر تبخیر در تست بارداری با شما گفتگو خواهیم کرد.

تست بارداری خانگی چطور عمل می کند؟

تست بارداری خانگی یک روش ساده برای تشخیص بارداری، قبل از مراجعه به پزشک است. وقتی برای تأیید بارداری به پزشک مراجعه می کنید، ممکن است آزمایش خون یا ادرار تجویز کند.

آزمایشگاه این نمونه ها را از نظر هورمونی که به نام گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) که در دوران بارداری ترشح می شود، بررسی می کند.

این هورمون پس از لانه گزینی تخمک بارور در رحم، در جریان خون ترشح می شود. بدن در اوایل بارداری سطح پایین hCG را تولید می کند. با پیشرفت بارداری مقدار هورمون نیز افزایش می یابد. آزمایش های بارداری خانگی نیز به منظور سنجش مقدار این هورمون طراحی شده اند.در بی بی چک ادرار بر روی نوار تست ریخته و چند دقیقه بعد نتیجه مشخص می شود. اگر تست بارداری فقط یک خط (خط کنترل) را نشان داد، شما باردار نیستید.

چنانچه در تست خط کنترل و خط تست مشخص شود، شما باردار هستید. همیشه دستورالعمل تست را برای آگاهی از وضعیت خط تبخیر، بررسی کنید.

خط تبخیر در بی بی چک چیست؟

خط تبخیر بی بی چک، موضوع غیرمعمولی نیست و می تواند در تست بارداری اتفاق بیفتند. خط تبخیر بی بی چک خطی است که پس از خشک شدن ادرار، در پنل تست بارداری ظاهر می شود و خطی ضعیف و بی رنگ بر جای می گذارد.

اگر با خطوط تبخیر آشنا نیستید، ممکن است این خط را ببینید، فکر کنید باردار هستید و به پزشک مراجعه کنید، اینجاست که پزشک موضوع بارداری را رد می کند. ظاهر شدن خط تبخیر بی بی چک روی پنل تست، تحت کنترل شما نیست اما می توانید روش تمایز خط تست مثبت از خط تبخیر را یاد بگیرید.

نحوه تشخیص خط تبخیر در آزمایش بارداری

اگرچه خط تبخیر در آزمایش های بارداری معمول است اما هر بار ظاهر نمی شود و به ترکیب شیمیایی ادرار بستگی دارد.

بهترین روش برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی هنگام استفاده از تست بارداری در منزل، بررسی نتایج در زمان واکنش است. زمان اعلام شده برای هر تست دقیق بوده و در برندهای مختلف با هم فرق می کند.

همه تست های بارداری خانگی دستورالعمل دارند. این تست ها به راحتی قابل استفاده هستند و ممکن است شما آن را باز کنید و بدون خواندن دستورالعمل، تست خود را انجام دهید. اما اگر می خواهید از اشتباه گرفتن خط تبخیر با آزمایش مثبت دور باشید، باید قبل از تبخیر کامل ادرار، دستورالعمل ها را دنبال و نتایج خود را بررسی کنید.

دستورالعمل برخی تست های بارداری می گوید نتیجه را بعد از دو دقیقه و برخی دیگر بعد از پنج دقیقه بررسی کنید. احتمال نتیجه  زمانی پس از زمان واکنش، بیشتر است.

چگونه می توان از خط تبخیر در آزمایش بارداری جلوگیری کرد

خط تبخیر در بی بی چک بعد از زمان واکنش ظاهر می شود. متاسفانه اگر اجازه بدهید تست برای مدت طولانی باقی بماند، تشخیص این که خط تبخیر است یا نتیجه مثبت، دشوار خواهد بود. چنانچه نتوانید نتیجه را در زمان توصیه شده بررسی کنید، باید دوباره تست را انجام بدهید. فراموش نکنید که اگرچه خط تبخیر خطی کم رنگ است اما همیشه خط کمرنگ تست در بی بی چک به معنی خط تبخیر شده نیست. اگر تست را کمی بعد از لانه گزینی انجام بدهید، خط کم رنگ تست مثبت ظاهر می شود. در این صورت سطح هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی پایین بوده یا ممکن است ادرار رقیق باشد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که تست بارداری را بعد از مصرف مقدار زیادی نوشیدنی در انتهای روز انجام بدهید.

گام بعدی

در تست بارداری خانگی همیشه احتمال نتیجه منفی کاذب یا نتیجه مثبت کاذب وجود دارد. اگر تست بارداری را خیلی زود پیش از قطع قاعدگی انجام دهید، سطح هورمون گنادوتروپین جفتی به قدر کافی بالا نیست، بنابراین نتیجه تست منفی کاذب می شود.

مثبت کاذب کمتر از منفی کاذب دیده می شود اما می تواند با بارداری شیمیایی اتفاق بیفتد. در بارداری شیمیایی تخمک در رحم لانه گزینی می کند و کمی بعد از آن سقط جنین رخ می دهد.

اگر فکر می کنید باردار هستید یا پس از مشاهده نتایج بی بی چک گیج شده اید و نمی دانید که خط تبخیر بی بی چک هست یا نه، به پزشک مراجعه کنید تا آزمایش خون برای شما تجویز شود.

مطالعه بیشتر:

بی بی چک کی جواب میده و چقدر دقیق است؟

روش استفاده از تست حاملگی خانگی یا بی بی چک

همه چیز در مورد تست های بارداری خانگی (بی بی چک)

بهترین زمان استفاده از بی بی چک برای آزمایش خانگی بارداری

?پرسش و پاسخ های خط تبخیر بی بی چک

نحوه تشخیص خط تبخیر در آزمایش بارداری چگونه است؟

اگرچه خط تبخیر در آزمایش های بارداری معمول است اما هر بار ظاهر نمی شود و به ترکیب شیمیایی ادرار بستگی دارد. بهترین روش برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی هنگام استفاده از تست بارداری در منزل، بررسی نتایج در زمان واکنش است. زمان اعلام شده برای هر تست دقیق بوده و در برندهای مختلف با هم فرق می کند.

خط تبخیر در بی بی چک چیست؟

خط تبخیر بی بی چک، موضوع غیر معمولی نیست و می تواند در تست بارداری اتفاق بیفتند. خط تبخیر بی بی چک خطی است که پس از خشک شدن ادرار، در پنل تست بارداری ظاهر می شود و خطی ضعیف و بی رنگ بر جای می گذارد.

چگونه می توان از خط تبخیر در آزمایش بارداری جلوگیری کرد؟

خط تبخیر در بی بی چک بعد از زمان واکنش ظاهر می شود. متاسفانه اگر اجازه بدهید تست برای مدت طولانی باقی بماند، تشخیص این که خط خط تبخیر است یا نتیجه مثبت، دشوار خواهد بود.

نمی دونم جواب بی بی چکم درسته یا نه چیکار کنم؟

اگر فکر می کنید باردار هستید یا پس از مشاهده نتایج بی بی چک گیج شده اید و نمی دانید که خط تبخیر بی بی چک هست یا نه، به پزشک مراجعه کنید تا آزمایش خون برای شما تجویز شود.

منبع: healthline

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید