The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سونوگرافی هفته 32 بارداری چه ضرورتی دارد؟

بدون شک می دانید که انجام سونوگرافی یکی از بهترین ها روش ها برای ارزیابی سلامت جنین در دوران بارداری است. با کمک سونوگرافی می توانید بررسی کنید که آیا جنین رشد نرمانی نسبت به سن بارداری دارد؟ آیا جفت به درستی کار می کند یا نه؟ برخی از مادران متاسفانه در این دوران پر فراز و نشیب از انجام سونوگرافی های مکرر خسته می شوند و می پرسند که سونوگرافی هفته 32 برای چیه؟ آیا انجام سونوگرافی هفته 32 واجبه؟ در ادامه این متن به شما می گوییم که چرا باید سونوگرافی هفته 32 را انجام دهید.

در هفته 32 بارداری به جنین شما چه می گذرد؟

درباره نقاط عطف مهم بارداری و رشد هیجان انگیز جنین در این هفته بارداری اطلاعات کسب کنید! جنین شما چرخه خواب و بیداری مشخصی دارد اما احتمالاً حدود 70 درصد از اوقات می خوابد. سونوگرافی نشان می دهد که زمانی بین 32 تا 36 هفتگی جنین ها توانایی خواب دیدن را دارند. آنها دوره های مشخصی از خواب رِم(REM)، (حرکت سریع چشم) و خواب غیر رِم دارند. کودک شما همچنین دوره هایی از هوشیاری آرام را دارد که در آن اوقات به صداهای مهیج فراتر از اتاق تاریک خود گوش می دهد.

تقریباً با وزن حدود 1800 گرم، کودک شما قطعاً در حال حاضر به اندازه کافی بزرگ است که در خارج از رحم زنده بماند. ریه های او در حال بلوغ هستند و ضربان قلب کمی شروع به کند شدن می کند. با این حال، تحقیقات نشان می دهند در صورت استرس مادر ضربان قلب جنین افزایش می یابد، بنابراین تا جایی که می توانید آرام باشید و به کودک خود کمک کنید تا آرام باشد.

جنین شما هنوز در حال لگد زدن است و تمام این لگد زدن ها تمرین خوبی برای کاری است که اگر بعد از تولد روی شکم شما قرار بگیرد، به طور ذاتی انجام می دهد: او راه خودش را به سمت سینه های شما پیدا می کند، جایی که میتواند شیر بخورد و تغذیه کند.

سونوگرافی هفته 32 برای چیست؟

در سه ماهه آخر بارداری، مرکز خدمات بهداشتی شما ممکن است به چند دلیل درخواست سونوگرافی کند. برخی از مراکز بهداشتی به طور معمول سونوگرافی سه ماهه سوم را درخواست می کنند، در حالی که ممکن است برخی دیگر فقط در صورت وجود نگرانی خاص، معاینه را تجویز کنند.

این لیست شامل برخی از دلایل رایج برای انجام سونوگرافی هفته 32 از بارداری شما است:

• ارزیابی رشد جنین. تکنسین سونوگرافی برای تأیید رشد صحیح نوزاد برخی از قسمت های بدن جنین متولد نشده شما را اندازه گیری می کند.

• خونریزی واژن؛ درد شکم یا لگن. سونوگرافی ممکن است دلایل ترشح خونی یا درد را نشان دهد.

• نارسایی دهانه رحم. یک متخصص سونوگرافی ارزیابی دقیق گردن رحم را انجام می دهد تا مطمئن شود که در اثر فشار آوردن جنین سنگین به دهانه رحم شروع به کوتاه یا گشاد شدن نکرده است.

• تعیین وضعیت جنین. از طریق سونوگرافی، متخصص می تواند تأیید کند که آیا جنین شما در موقعیت مناسبی برای تولد قرار دارد - سر به سمت پایین لگن است.

• ارزیابی سلامتی جنین. در طی معاینه سونوگرافی، متخصص سونوگرافی بررسی می کند که کودک در حال حرکت است.

• پارگی زودرس غشاها یا زایمان زودرس. اگر دردهای زودرس زایمان را تجربه می کنید، معاینه سونوگرافی می تواند اثرگذار بودن دهانه رحم را تأیید کند یا علائم دیگری را که بدن شما برای تولد آماده می کند جستجو کند.

جفت سرراهی. اگر سونوگرافی قبلی نشان داده است که شما جفت سرراهی دارید، یا اگر مرکز بهداشتی شما به این بیماری مشکوک است، بررسی سونوگرافی تأیید می کند که جفت هنوز در موقعیت دهانه رحم قرار دارد.

بیشتر بدانید:

دهانه رحم ناکارامد: طبق انجمن بارداری آمریکا، با رشد و سنگین شدن جنین ممکن است دهانه رحم ناقص یا ضعیف شده و به دهانه رحم فشار وارد کند. این فشار ممکن است باعث شود دهانه رحم قبل از آمادگی جنین برای تولد باز شود. این وضعیت ممکن است منجر به سقط جنین یا زایمان زودرس شود (با این حال، این عارضه فقط در 1 مورد از 100 بارداری رخ می دهد).

به یاد داشته باشید که هرگز برای انجام هیچ یک از سونوگرافی های دوران بارداری کوتاهی نکنید و فکر نکنید که انجام آنها اتلاف وقت و هزینه محسوب می شود، انجام سونوگرافی هفته 32 به شما اطمینان می دهد که آیا جنین در روز های نزدیک به زایمان وضعیت خوبی دارد یا نه؟

مطالعه بیشتر:

بررسی دور شکم (AC) جنین در هفته های مختلف بارداری

بهترین زمان انجام اولین سونوگرافی بارداری در کدام هفته است؟

بررسی دور سر جنین (HC) در هفته های مختلف بارداری

?پرسش و پاسخ های سونوگرافی هفته 32

آیا حتما باید سونوگرافی هفته 32 را انجام بدهیم؟

به یاد داشته باشید که هرگز برای انجام هیچ یک از سونوگرافی های دوران بارداری کوتاهی نکنید و فکر نکنید که انجام آنها اتلاف وقت و هزینه محسوب می شود، انجام سونوگرافی هفته 32 به شما اطمینان می دهد که آیا جنین در روز های نزدیک به زایمان وضعیت خوبی دارد یا نه؟

آیا سونوگرافی هفته 32 وضعیت جنین را مشخص می کند؟

بله. تعیین وضعیت جنین در این سونوگرافی انجام می شود. از طریق سونوگرافی، متخصص می تواند تأیید کند که آیا جنین شما در موقعیت مناسبی برای تولد قرار دارد - سر به سمت پایین لگن است.

چرا باید سونوگرافی هفته 32 را انجام دهیم؟

یک متخصص سونوگرافی ارزیابی دقیق گردن رحم را انجام می دهد تا مطمئن شود که در اثر فشار آوردن جنین سنگین به دهانه رحم شروع به کوتاه یا گشاد شدن نکرده است.

در سونوگرافی هفته 32 چه چیزی بررسی می شود؟

علاوه بر رشد جنین خطر پارگی زودرس غشاها یا زایمان زودر نیز بررسی می شود. اگر دردهای زودرس زایمان را تجربه می کنید، معاینه سونوگرافی می تواند اثرگذار بودن دهانه رحم را تأیید کند یا علائم دیگری را که بدن شما برای تولد آماده می کند جستجو کند.

منبع: parents