The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مکمل تقویت اسپرم مردان و مکمل های باروری مردان چیست؟

بسیاری از آقایان نمی دانند که ناباروری مردان چقدر شایع است، تا زمانی که در تلاش برای تشکیل خانواده در میان ویزیت های پزشکان مختلف و آزمایشات متعدد قرار بگیرند. در حقیقت، نیمی از موارد ناباروری به مردان مرتبط است و در 20٪ این موارد علت آنها هستند. اگر با ناباروری سر و کار دارید، یا در هنگام تلاش برای بارداری فقط گزینه های خود را در نظر می گیرید، ممکن است با مکمل های باروری مردان روبرو شده باشید که نوید می دهند سلامت اسپرم شما را بهبود می بخشد و احتمال بارداری شما را افزایش می دهد. اما آیا مکمل های باروری مردان جواب می دهند و آیا ارزش پول دادن را دارند؟ در ادامه این متن به شما پاسخ داده و میگوییم به جای استفاده از مکمل های باروری مردان چه راهکار هایی میتواند توان باروریتان را بهبود بخشد.

چه عواملی منجر به ناباروری مردان می شود؟

اگر به مدت 12 ماه سعی در بارداری بدون موفقیت داشته اید و حداقل دو بار در هفته رابطه جنسی برقرار کرده اید، هم شما و هم همسرتان باید به پزشک مراجعه کنید تا ببینید آیا در هر دو طرف مشکلی وجود دارد یا خیر. دلایل مختلفی برای ناباروری مردان وجود دارد اما در اکثر موارد، باروری شما به طور کلی به کمیت و کیفیت اسپرم بستگی دارد. اگر تعداد اسپرمی که خارج می کنید کم باشد یا اسپرم از کیفیت پایینی برخوردار باشد، باردار شدن دشوار و در برخی موارد غیرممکن است.

موارد زیادی وجود دارند که می توانند به اسپرم شما آسیب برسانند، نه تنها بر توانایی شما در تشکیل خانواده تأثیر می گذارد بلکه بر سلامتی کودک شما در بدو تولد و بعداً در زندگی تأثیر می گذارد. این موارد شامل اضافه وزن، سیگار کشیدن، سن بالاتر و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر است. تغذیه همچنین می تواند در سلامت اسپرم نقش داشته باشد، جایی که مکمل های باروری وارد میشوند.

مکمل های باروری مردان چیست؟

همانند بسیاری از نگرانی های بهداشتی، ناباروری مردان با طیف وسیعی از مکمل های غذایی در بازار به مقدار زیادی در دسترس هستند. مکمل های باروری مردان به صورت قرص، کپسول، یا به شکل مایع مصرف می شوند، که برای تکمیل رژیم غذایی شما با مواد مغذی خاص در نظر گرفته شده اند.

آیا واقعا استفاده از مکمل های باروری مردان موثر است؟

مکمل های باروری مردان از نظر نوع و مقدار مواد فعال موجود در آنها متفاوت است، با این حال  اکثر آنها شامل روی، سلنیوم، آرژنین، کوآنزیم Q و اسید فولیک هستند. به طور کلی، هنوز شواهد ضعیفی در مورد مزایای مکمل های باروری مردان و آزمایشات طراحی شده وجود دارد.

"استفانی والاکاس"، متخصص تغذیه تمرین معتبر، متخصص تغذیه باروری، می گوید: "به نظر می رسد که اجماع علمی در مورد مکمل های مرد قبل از بارداری متفاوت است، برخی از تحقیقات اخیر نشان داد که به نظر نمی رسد مکمل روی و اسید فولیک بر پارامترهای اسپرم تأثیر زیادی بگذارد. "تحقیقات دیگر نشان می دهد که مکمل مواد مغذی مانند امگا 3 فقط پس از مصرف شش روزه آن به مدت شش ماه در مقابل پارامترهای سلامتی اسپرم مفید است در حالی که هیچ بهبودی در سه ماه مشاهده نشده است."

والاکاس می گوید بهتر است شکاف مواد مغذی در رژیم غذایی و کمبودهای خود را با کمک یک متخصص تغذیه یا پزشک شناسایی کنید، که در صورت نیاز می تواند به تجویز مکمل های هدفمند کمک کند.

"مهم است که قبل از شروع مصرف مکمل های باروری مردان، سابقه پزشکی، داروها و سایر عوامل خود را در نظر بگیرید، با مرکز خدمات بهداشتی خود مشورت کنید."

با این حال، والاکاس همچنین می گوید که مکمل های باروری مردان همچنین ممکن است راهی برای مردان باشد که احساس کنند در مرحله ای چالش برانگیز برای زوجین، اقدامی انجام می دهند. "بسیاری از مردان تصور می کنند که با مصرف چند ویتامین پیش از بارداری، به نوعی به باروری و داشتن فرزند سالم قبل از بارداری کمک می کنند، همانطور که همسران آنها مکمل دوران بارداری مصرف می کنند."

رژیم شما چگونه می تواند به سلامت اسپرم شما کمک کند؟

قبل از در نظر گرفتن ویتامین ها یا مکمل های باروری مردان، بهتر است روی دریافت برخی از عناصر اصلی مغذی از طریق غذا تمرکز کنید. داشتن یک رژیم غذایی سالم و سرشار از برخی مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 3، برخی از آنتی اکسیدان ها (ویتامین E، ویتامین C، بتا کاروتن، سلنیوم، روی، کریپتوگزانتین و لیکوپن)، ویتامین های دیگر (ویتامینD و فولات)، که اسیدهای چرب اشباع و اسیدهای چرب ترانس آن پایین است، با کیفیت بهتر اسپرم همراه است.

بنابراین چگونه می توانید این لیست از مواد مغذی را در وعده های غذایی روزانه خود بگنجانید؟ این کار آسان تر از آن است که شما فکر می کنید. در اینجا بهترین نکات والاکاس در مورد غذا برای کمک به بهبود سلامت اسپرم آورده شده است:

 1- آجیل مصرف کنید

والاکاس می گوید: "هر روز یک مشت گردو و یک نوع آجیل در رژیم غذایی خود بگنجانید.تحقیقات نشان می دهد افزودن یک مشت گردو به رژیم غذایی روزانه به مدت 12 هفته باعث بهبود پارامترهای سلامتی اسپرم از جمله تحرک و مورفولوژی می شود." آجیل به برآورده شدن نیاز روزانه شما به سلنیوم کمک می کند، یک ماده معدنی و آنتی اکسیدانی اصلی که نشان داده شده است عملکرد اسپرم را افزایش می دهد.

2- غذاهای غنی از روی را جدی بگیرید

والاکاس می گوید: "نیاز به روی برای مردان بیشتر است زیرا آنها از طریق مایع منی روی بیشتری از دست می دهند. "روی" ناکافی در رژیم غذایی مردان با ناباروری مردان ارتباط دارد، با این حال، تحقیقات جدید نشان می دهد که روی مکمل ممکن است در حمایت از سلامت اسپرم موثر نباشد. غذاهای سرشار از روی مانند گوشت، مرغ، بوقلمون، ماهی و (به ویژه صدف!)، تخم مرغ و تخمه کدو را مصرف کنید.

3- ماهی های روغنی را فراموش نکنید

او می گوید: "ماهی آزاد، ماهی خال مخالی، ماهی قزل آلا، ساردین و آنچو غنی از اسیدهای چرب امگا 3، شناخته شده به عنوان یکی از عناصر اصلی الگوی غذایی مدیترانه ای که با بهینه سازی باروری مردان مرتبط است." "علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که به نظر می رسد امگا 3 از بهینه سازی سلامت اسپرم پشتیبانی می کند. آنها هنوز در مورد دلیل این امر مطمئن نیستند، دلیل آن می تواند خاصیت ضدالتهابی و یا بهینه سازی جریان خون باشد.

4- گوجه فرنگی را به رژیم خود اضافه کنید

او می گوید: "به نظر می رسد آنتی اکسیدان لیکوپن موجود در گوجه فرنگی و همچنین هویج، فلفل دلمه ای، گواوا و کلم قرمز با باروری بهتر مردان ارتباط دارد. " گوجه فرنگی های خود را در روغن زیتون بپزید تا به جذب آن کمک کند!"

5- دو و پنج خود را در نظر داشته باشید

به جای استفاده از مکمل های باروری مردان، روزانه 2 وعده میوه به اندازه مشت و 5 وعده سبزیجات (1 وعده تقریبا 2/1 فنجان سبزیجات پخته شده یا 1 فنجان سالاد سبزیجات خام است) به شما کمک می کند تا طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها و همچنین مقدار زیادی ویتامین C برای حمایت و حفاظت از DNA که در داخل اسپرم ساکن است و ممکن است در نهایت 50٪ از کودک آینده شما باشد. هر روز یک وعده به آن اضافه کنید.

مطالعه بیشتر:

علت و درمان ناباروری مردان

کنترل و درمان عوامل موثر بر ناباروری

تشخیص ناباروری مردان در 10 دقیقه!

سن مردان روی باروری آنها تاثیر دارد؟ بهترین سن برای پدر شدن

?پرسش و پاسخ های مکمل های باروری مردان

مکمل های باروری مردان چیست؟

همانند بسیاری از نگرانی های بهداشتی، ناباروری مردان با طیف وسیعی از مکمل های غذایی در بازار به مقدار زیادی در دسترس هستند. مکمل های باروری مردان به صورت قرص، کپسول، یا به شکل مایع مصرف می شوند، که برای تکمیل رژیم غذایی شما با مواد مغذی خاص در نظر گرفته شده اند.

آیا واقعا استفاده از مکمل های باروری مردان موثر است؟

مکمل های باروری مردان از نظر نوع و مقدار مواد فعال موجود در آنها متفاوت است، با این حال اکثر آنها شامل روی، سلنیوم، آرژنین، کوآنزیم Q و اسید فولیک هستند. به طور کلی، هنوز شواهد ضعیفی در مورد مزایای مکمل های باروری مردان و آزمایشات طراحی شده وجود دارد.

چه ویتامین هایی به بهبود قدرت باروری مردان کمک میکند؟

بهتر است روی دریافت برخی از عناصر اصلی مغذی از طریق غذا تمرکز کنید. داشتن یک رژیم غذایی سالم و سرشار از برخی مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 3، برخی از آنتی اکسیدان ها (ویتامین E، ویتامین C، بتا کاروتن، سلنیوم، روی، کریپتوگزانتین و لیکوپن)، ویتامین های دیگر (ویتامینD و فولات)، که اسیدهای چرب اشباع و اسیدهای چرب ترانس آن پایین است، با کیفیت بهتر اسپرم همراه است.

مردان برای افزایش قدرت باروری چی بخورند؟

هر روز یک مشت گردو و یک نوع آجیل در رژیم غذایی خود بگنجانید - تحقیقات نشان می دهد افزودن یک مشت گردو به رژیم غذایی روزانه به مدت 12 هفته باعث بهبود پارامترهای سلامتی اسپرم از جمله تحرک و مورفولوژی می شود. آجیل به براورده شدن نیاز روزانه شما به سلنیوم کمک می کند، یک ماده معدنی و آنتی اکسیدانی اصلی که نشان داده شده است عملکرد اسپرم را افزایش می دهد.

منبع: healthymale