The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

زولرسو، برای افسردگس بعد از زایمان آیا مفید است؟

زولرسو داروی جدیدی است که به طور خاص برای افسردگی پس از زایمان تأیید شده است. زولرسو، همچنین با نام تجاری آن، بركسانولون شناخته می شود، اولین داروی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریكا (DAF) برای درمان افسردگی پس از زایمان (PPD) در زنان بزرگسال است. اعتقاد بر این است که با گابا یا سیستم اسید گاما-آمینوبوتیریک تعامل دارد، که ممکن است به درمان افسردگی پس از زایمان کمک کند. در دو آزمایش بالینی نشان داده شد که زولرسو به طور قابل توجهی و به سرعت علائم افسردگی پس از زایمان را بهبود می بخشد و اثرات آن تا حداقل 30 روز پس از درمان ادامه داشت.

زولرسو چیست؟

زولرسو یک داروی تزریقی برای درمان افسردگی بعد از زایمان است که به صورت تزریق داخل وریدی توسط یک مرکز بهداشتی مجاز ارائه می شود. این دارو به صورت تزریق مداوم و در مجموع 60 ساعت یا 2.5 روز تجویز می شود. 

اثرات جانبی زولرسو چیست؟

شایع ترین عوارض جانبی رایج زولرسو شامل موارد زیر است:

  • خواب آلودگی
  • سرگیجه
  • احساس اینکه می خواهید غش کنید
  • دهان خشک
  • پوست یا صورت برافروخته

عوارض کمتر شایع زولرسو شامل:

 واکنش آلرژیک اگرچه نادر است، اما می تواند هنگام مصرف زولرسو رخ دهد. علائم آلرژی به این دارو شامل بثورات، کهیر، خارش، خس خس سینه، گرفتگی قفسه سینه یا گلو، مشکل تنفس، بلع، تورم دهان، صورت، لب ها، زبان یا گلو است. بیمارانی که زولرسو مصرف می کنند تحت نظر پزشک متخصص قرار می گیرند. 

داروی زولرسو برای چه مواردی استفاده می شود؟

استفاده از زولرسو به طور خاص برای درمان افسردگی پس از زایمان تأیید شده است. زولرسو یک استروئید عصبی فعال گاما-آمینوبوتیریک اسید (گابا) یک تعدیل کننده گیرنده مثبت است که برای درمان افسردگی پس از زایمان بسیار موثر واقع شده.

چه مدت طول می کشد تا داروی زولرسو افسردگی را درمان کند؟

داروهای ضدافسردگی که برای افسردگی تجویز می شوند، هفته ها به طول می انجامد تا اثرات خود را نشان دهند. از آنجا که زولرسو از طریق تزریق وریدی بیش از 60 ساعت یا 2.5 روز تجویز می شود، می تواند ظرف چند روز کارساز باشد و علائم افسردگی را بهبود بخشد. در آزمایشات انجام شده برای این دارو، زنان با افسردگی متوسط و آنهایی که افسردگی شدید داشتند، بعد از مصرف این دارو  از نظر آماری بهبود قابل توجهی در علائم داشتند. این پیشرفت در 60 ساعت مشاهده شد و در 30 روز پس از درمان بسیار قابل توجه بود.

مصرف داروی زولرسو برای چه افرادی مناسب است؟

زولرسو فقط برای استفاده در بزرگسالان مجاز است. برای مراقبت مداوم از بیمار و در صورت لزوم، برای مدت زمان تزریق، باید یک مراقبت بهداشتی در محل در دسترس باشد.

دوز فراموش شده

از آنجا که زولرسو فقط در یک مرکز بهداشتی درمانی مجاز وجود دارد، از دست دادن یک دوز باعث نگرانی نمی شود. پس از دریافت درمان 60 ساعته، دیگر دوز اضافه تری لازم نیست.

تداخلات دارویی زولرسو

داروهای خاص و سایر موادی که همزمان با زولرسو مصرف می شوند ممکن است باعث واکنش های جانبی شوند.

*داروهای ضد افسردگی مانند اپیوئیدها و بنزودیازپین ها ممکن است احتمال یا شدت واکنش های جانبی به آرام بخش ها را افزایش دهند. 

*در طی مطالعات کنترل شده با دارونما، بیمارانی که داروهای ضدافسردگی نیز مصرف می کردند، عوارض جانبی مربوط به آرام بخش را گزارش کردند. بنابراین، قبل از استفاده از این دارو، نام تمام داروهایی را که استفاده می کنید به پزشک خود اطلاع دهید. لیستی از تمام داروهای خود را به پزشک اطلاع دهید.

هشدارها

زولرسو در یک جعبه سیاه ارایه شده تا هشدار دهد که ممکن است آرام بخشی بیش از حد و از دست دادن هوشیاری ناگهانی در اثر مصرف آن رخ دهد. به طور خاص، موارد زیر در این هشدار آمده است:

*بیماران در طی تجویز زولرسو در معرض خطر آرام بخشی بیش از حد یا از دست دادن ناگهانی هوشیاری قرار دارند.

*به دلیل خطر آسیب جدی، بیماران باید از نظر آرام بخشی بیش از حد و از دست دادن ناگهانی هوشیاری تحت نظر قرار گیرند. بیماران باید در هنگام تعامل با کودک خود یک همراه داشته باشند.

در حال حاضر، خطر خودکشی در بیمارانی که زولرسو مصرف می کنند ناشناخته است. مانند هر روش درمانی، اگر بیمار در طول درمان با زولرسو شروع به تجربه افکار و رفتارهای خودکشی کند، باید درمان قطع شود.

تا زمانی که اثرات آرام بخشی دارو از بین نرود، باید از رانندگی یا سایر فعالیت های خطرناک که به هوشیاری ذهنی نیاز دارند، خودداری کنید.

نحوه مصرف زولرسو

زولرسو فقط از طریق یک برنامه محدود به نام زول رم در دسترس است، که در آن یک پرستار شما را به دقت در یک مرکز بهداشتی درمانی مجاز کنترل می کند. آنها دارو را بصورت تزریق وریدی مداوم و در مجموع 60 ساعت تجویز می کنند. شما در طول این مدت در مرکز خواهید ماند.

نحوه نگه داری زولرسو

زولرسو در مراکز بهداشتی و درمانی مجاز و در یک برنامه محدود به نام زولرسو رم استفاده می شود. بیماران نیازی به کسب اطلاع در مورد نگهداری از این دارو ندارند.

موارد منع مصرف داروی زولرسو کدام است؟

*بیماران مبتلا به بیماری کلیوی در مرحله نهایی باید از مصرف زولرسو اجتناب کنند.

*زولرسو ممکن است باعث آسیب به جنین در دوران بارداری شود. در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در مورد استفاده از آن در زنان باردار در دسترس نیست. گفته می شود که زولرسو به شیر مادر منتقل می شود. بنابراین، در مورد خطرات و مزایای شیردهی و بهترین روش تغذیه نوزاد هنگام دریافت زولرسو با ارائه پزشک خود صحبت کنید.

درصورت مصرف بیش از حد زولرسو چه کنیم؟

مرکز تجویز زولرسو مسئولیت هرگونه مسئله احتمالی مربوط به مصرف بیش از حد دارو را بر عهده خواهد داشت. در صورت بروز مصرف بیش از حد، با پزشک یا اورژانس تماس بگیرید. احتمالاً به مراقبت های پزشکی فوری نیاز خواهید داشت. همچنین می توانید با مرکز کنترل سموم مشورت کنید.

چگونه در دوران بعد از زایمان سالم بمانیم

دوره پس از زایمان، دوره ای از تغییرات شدید جسمی و عاطفی است که می تواند منجر به احساس اضطراب، افسردگی و نگرانی شود:

اگرچه این احساسات می توانند تمامی مادران را تا حدی تحت تاثیر قرار دهد، اما در بسیاری از بانوان علائم شدیدتری ایجاد می شود که منجر به تشخیص افسردگی پس از زایمان خواهد شد.

اگر این تشخیص را دریافت کرده اید، ممکن است بدنبال کمک و مدیریت علائم باشید. علاوه بر درمان حرفه ای که ممکن است شامل روان درمانی، زولرسو و سایر داروها باشد، روش های زیادی برای کمک به مدیریت علائم افسردگی در دوران پس از زایمان وجود دارد از جمله:

*روان درمانی و مشاوره

*ورزش و فعالیت بدنی

*از گروههای پشتیبانی کمک بگیرید

*استراحت کافی

*پرهیز از مصرف داروهای تفریحی و الکل

*رژیم غذایی و تغذیه سالم

*پذیرش کمک از طرف خانواده و دوستان

قبل از شروع مصرف زولرسو، به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید. افسردگی پس از زایمان می تواند هر مادری را تحت تأثیر قرار دهد، صرف نظر از تعداد بارداری، سن و نژاد. درخواست کمک اولین قدم برای یافتن راه هایی برای تسکین برخی از علائمی است که ممکن است تجربه کنید.

مطالعه بیشتر:

افسردگی پس از زایمان را چگونه درمان کنیم

اگر افسردگی پس از زایمان بیشتر شد چه باید کرد؟

راههای از بین بردن افسردگی پس از زایمان چیست؟

افسردگی بعد از زایمان در پدران و علائم افسردگی چیست؟

?پرسش و پاسخ های زولرسو

زولرسو چیست؟

زولرسو یک داروی تزریقی برای درمان افسردگی بعد از زایمان است که به صورت تزریق داخل وریدی توسط یک مرکز بهداشتی مجاز ارائه می شود. این دارو به صورت تزریق مداوم و در مجموع 60 ساعت یا 2.5 روز تجویز می شود.

اثرات جانبی زولرسو چیست؟

شایع ترین عوارض جانبی رایج زولرسو شامل موارد زیر است: خواب آلودگی. سرگیجه. احساس اینکه می خواهید غش کنید. دهان خشک. پوست یا صورت برافروخته

داروی زولرسو برای چه مواردی استفاده می شود؟

در ماه مارس 2019، FDA استفاده از زولرسو را به طور خاص برای درمان افسردگی پس از زایمان تأیید کرد. زولرسو یک استروئید عصبی فعال گاما-آمینوبوتیریک اسید (گابا) یک تعدیل کننده گیرنده مثبت است که برای درمان افسردگی پس از زایمان در بزرگسالان استفاده می شود.

چه مدت طول می کشد تا داروی زولرسو افسردگی را درمان کند؟

داروهای ضد افسردگی که برای افسردگی تجویز می شوند، هفته ها به طول می انجامد تا موثر واقع شوند. از آنجا که زولرسو از طریق تزریق وریدی بیش از 60 ساعت یا 2.5 روز تجویز می شود، می تواند ظرف چند روز کارساز باشد.

منبع: verywellfamily