The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سالپنژکتومی و چرا جراحی سالپنژکتومی انجام می شود؟

تعریف سالپنژکتومی شامل این روش برداشتن یک لوله رحمی (یک طرفه) یا هر دو (دو طرفه) است. لوله های فالوپ ( لوله های رحمی) اجازه می دهد تخمک از تخمدان ها به رحم منتقل شود. سالپنژکتومی جزئی، هنگامی است که شما فقط بخشی از لوله رحم را برداشته اید. روش دیگر، سالپنژکتومی هنگامی است که جراح در لوله رحم یک سوراخ ایجاد می کند تا محتوای آن را خارج کند. در این روش لوله برداشته نمی شود. سالپنژکتومی را می توان به تنهایی یا همراه با سایر روش ها انجام داد. این موارد شامل اوفورکتومی ( برداشتن تخمدان)، هیسترکتومی (برداشتن رحم) و سزارین است.

تفاوت بین سالپنژکتومی و سالپنژکتومی اوفورکتومی چیست؟

سالپنژکتومی زمانی است که فقط یک لوله یا لوله های رحمی برداشته می شود. عمل اوفورکتومی برداشتن یک یا هر دو تخمدان است.وقتی این دو عمل هم زمان انجام می شود، به آن سالپنژکتومی-اوفورکتومی یا سالپنگو-اوفورکتومی گفته می شود. بسته به دلایل جراحی، سالپنگو اوفورکتومی گاهی اوقات با هیسترکتومی (برداشتن رحم) همراه است. سالپنژکتومی به تنهایی یا سالپنژکتومی اوفورکتومی را می توان با جراحی باز شکمی یا جراحی لاپاراسکوپی انجام داد.

اگر می خواهید همه چیز را درمورد جراحی سالپنگو اوفورکتومی بدانید، اینجا کلیک کنید.

چرا جراحی سالپنژکتومی انجام می شود؟

از سالپنژکتومی می توان برای درمان انواع مشکلات استفاده کرد. مانند:

حاملگی خارج رحمی

• لوله فالوپ (رحمی) مسدود شده

• پارگی لوله فالوپ

• وجود یک عفونت

• سرطان لوله فالوپ

سرطان لوله فالوپ نادر است، اما در زنانی که جهش ژن BRCA دارند، بیشتر دیده می شود. ضایعات لوله فالوپ در حدود نیمی از زنان مبتلا به جهش ژنی BRCA که سرطان تخمدان نیز دارند، رخ می دهد.

سرطان تخمدان گاهی از لوله های رحمی شروع می شود. سالپنژکتومی پروفیلاکتیک (عمل جراحی پیشگیرانه) ممکن است بر طبق گفته منابع معتبر خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش دهد. این روش همچنین می تواند به عنوان یک روش پیشگیری از بارداری دائمی مورد استفاده قرار گیرد.

چگونه برای انجام جراحی سالپنژکتومی آماده می شوید؟

جراح در مورد روش کار با شما گفتگو می کند و دستورالعمل های قبل و بعد از عمل را ارائه می دهد. این راهنمایی ها ممکن است بسته به اینکه شما جراحی باز شکمی یا جراحی لاپاراسکوپی داشته باشید متفاوت باشد، که توسط عواملی مانند دلیل جراحی، سن و سلامت عمومی شما تعیین می شود.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از جراحی در نظر بگیرید:

• برای وسیله حمل و نقل خود به خانه برنامه ریزی کنید. هنگامی که از بیمارستان خارج می شوید، ممکن است به دلیل بیهوشی همچنان بی حال باشید و شکم شما درد داشته باشد.

• لباس های راحت و گشاد را برای پوشیدن به همراه داشته باشید.

• اگر دارو مصرف می کنید، از پزشک خود بپرسید که آیا باید آنها را در روز جراحی استفاده کنید.

• از پزشک خود بپرسید چه مدت باید قبل از جراحی ناشتا باشید.

در طول روند جراحی چه اتفاقی می افتد؟

درست قبل از جراحی باز شکمی، بیهوشی عمومی انجام می شود. جراح برشی به طول چند سانتی متر در قسمت زیر شکم شما ایجاد می کند. لوله های فالوپ دیده می شوند و از این برش خارج می شوند. سپس، محل برش با بخیه بسته خواهد شد. جراحی لاپاراسکوپی یک روش کم تهاجم است. ممکن است تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام شود. یک برش کوچک در قسمت پایین شکم شما ایجاد می شود. لاپاراسکوپ ابزاری بلند است که در انتهای آن نور و دوربین قرار دارد. وارد برش خواهد شد. شکم شما با گاز باد می شود. این کار اجازه می دهد تا جراح شما یک دید واضح از اندام های لگن بر روی صفحه کامپیوتر داشته باشد. سپس چند برش اضافی ایجاد خواهد شد. از آنها برای قرار دادن ابزارهای دیگر برای برداشتن لوله های رحمی استفاده می شود. طول این برش ها احتمالا کمتر از یک و نیم سانتی متر خواهد بود. پس از خارج شدن لوله ها، برش های کوچک بسته می شوند.

روند بهبودی بعد از عمل سالپنژکتومی چگونه است؟

پس از جراحی، برای نظارت بیشتر به اتاق ریکاوری (بهبودی پس از عمل) می روید. کمی به هوش آمدن از بیهوشی طول می کشد. ممکن است حالت تهوع و همچنین درد خفیف در اطراف برش ها داشته باشید. اگر جراحی سرپایی انجام داده باشید، تا زمانی که راه نروید و مثانه خود را تخلیه نکنید، مرخص نمی شوید.توصیه های پزشک خود را برای از سرگیری فعالیت های عادی گوش کنید. ممکن است فقط چند روز طول بکشد، یا طولانی تر باشد. حداقل به مدت یک هفته از وزنه برداری سنگین یا ورزش شدید خودداری کنید.

نشانه های خطر بعد از جراحی سالپنژکتومی

پس از برگشت به خانه، در صورت بروز علائم زیر مراجعه به پزشک ضروری است:

• تب و لرز

• درد یا حالت تهوع بدتر شونده

• وجود ترشح، قرمزی یا تورم در اطراف محل برش

• خونریزی شدید واژن به صورت غیرمنتظره

• عدم توانایی در تخلیه مثانه

برش های حاصل از جراحی لاپاراسکوپی کوچکتر است و سریعتر از جراحی باز شکمی بهبود می یابد.

بهبودی بدن هر فرد با دیگری فرق دارد. اما، به طور کلی، شما می توانید در طی سه تا شش هفته پس از جراحی شکم یا دو تا چهار هفته پس از لاپاراسکوپی بهبودی کامل داشته باشید.

عوارض عمل برداشتن لوله رحم چیست؟

خطراتی برای هر نوع جراحی وجود دارد، از جمله واکنش بد به بیهوشی. لاپاراسکوپی ممکن است بیشتر از جراحی باز زمان ببرد، بنابراین ممکن است مدت بیشتری تحت بیهوشی باشید.

سایر خطرات سالپنژکتومی عبارتند از:

• عفونت (خطر عفونت با لاپاراسکوپی کمتر از جراحی باز است)

• خونریزی داخلی یا خونریزی در محل جراحی

• فتق

• آسیب به رگ های خونی یا اندام های اطراف

مطالعه بر روی 136 زن که همراه با سزارین عمل جراحی سالپنژکتومی انجام داده بودند نشان داد که عوارض نادر است. اگرچه کمی بیشتر طول می کشد، مشخص شده است که سالپنژکتومی لاپاراسکوپیک یک جایگزین ایمن برای انسداد لوله های رحمی است. از آنجا که موثرتر است و ممکن است از سرطان تخمدان محافظت کند، این روش یک گزینه انتخابی برای زنانی است که به دنبال عقیم سازی هستند.

چشم انداز  جراحی سالپنژکتومی چگونه است؟

پیش آگهی کلی خوب است. اگر هنوز تخمدان و رحم خود را دارید، همچنان قاعدگی خواهید داشت. برداشتن یک لوله رحمی باعث ناباروری شما نمی شود. شما هنوز هم به پیشگیری از بارداری نیاز خواهید داشت. برداشتن هر دو لوله رحمی به این معنی است که شما نمی توانید کودکی را باردار شوید و نیازی به پیشگیری از بارداری نخواهید داشت. با این حال، اگر هنوز رحم خود را دارید، ممکن است بتوانید با کمک لقاح آزمایشگاهی (IVF) بارداری داشته باشید. قبل از انجام سالپنژکتومی، در مورد برنامه های باروری خود با پزشک یا یک متخصص باروری صحبت کنید.

مطالعه بیشتر:

همه چیز در مورد هیسترکتومی یا عمل برداشتن رحم

کروموتوباسیون، درمان بسته بودن لوله های رحم چیست؟

مقایسه انواع روش های عمل برداشتن رحم یا هیسترکتومی

آیا بارداری سالم بعد از بارداری خارج از رحم با برداشتن لوله امکان دارد

?پرسش و پاسخ های سالپنژکتومی

نشانه های خطر بعد از جراحی سالپنژکتومی چیست؟

پس از برگشت به خانه، در صورت بروز علائم زیر مراجعه به پزشک ضروری است: تب و لرز، درد یا حالت تهوع بدتر شونده، وجود ترشح، قرمزی یا تورم در اطراف محل برش، خونریزی شدید واژن به صورت غیر منتظره، عدم توانایی در تخلیه مثانه

عوارض عوارض عمل برداشتن لوله رحم چیست؟

عفونت (خطر عفونت با لاپاراسکوپی کمتر از جراحی باز است)، خونریزی داخلی یا خونریزی در محل جراحی، فتق، آسیب به رگ های خونی یا اندام های اطراف

چرا جراحی سالپنژکتومی انجام می شود؟

از سالپنژکتومی می توان برای درمان انواع مشکلات استفاده کرد. مانند: حاملگی خارج رحمی، لوله فالوپ ( رحمی) مسدود شده، پارگی لوله فالوپ، وجود یک عفونت، سرطان لوله فالوپ

تفاوت بین سالپنژکتومی و سالپنژکتومی - اوفورکتومی چیست؟

سالپنژکتومی زمانی است که فقط یک لوله یا لوله های رحمی برداشته می شود. عمل اوفورکتومی برداشتن یک یا هر دو تخمدان است.

منبع: healthline