The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سالپنگو اوفورکتومی چیست و و به چه دلایلی انجام می شود؟

سالپنگو اوفورکتومی یک روش جراحی برداشتن تخمدان ها و لوله های رحمی است. برداشتن یک تخمدان و لوله فالوپ (رحمی) سالپنگو اوفورکتومی یک طرفه نامیده می شود. وقتی هر دو برداشته شوند، به آن سالپنگو اوفورکتومی دو طرفه گفته می شود. در ادامه شما را با دلایل انجام، روش جراحی و عوارض آن آشنا خواهیم کرد.

سالپنگو اوفورکتومی چیست و به چه دلایلی انجام می شود؟

سالپنگو اوفورکتومی برای درمان انواع بیماری ها از جمله سرطان تخمدان استفاده می شود. گاهی اوقات تخمدان ها و لوله های رحمی سالم برداشته می شوند تا از بروز سرطان تخمدان در زنانی که به ویژه در معرض خطر بالایی هستند جلوگیری کند. این روش به عنوان یک سالپنگو اوفورکتومی کاهش دهنده خطر شناخته می شود. ثابت شده است که این جراحی در کاهش خطر سرطان پستان و تخمدان بسیار موثر است.

آیا در سالپنگو اوفورکتومی رحم نیز برداشته می شود؟

خیر. سالپنگو اوفورکتومی شامل برداشتن رحم (هیسترکتومی) نیست. اما غیرمعمول نیست که هر دو روش هم زمان انجام می شوند.

سالپنگو اوفورکتومی برای چه کسانی ضروری است؟

اگر به درمان موارد زیر نیاز دارید، می توانید کاندیدای خوبی برای این روش باشید:

• سرطان تخمدان

آندومتریوز

• تومورهای خوش خیم، کیست یا آبسه

پیچ خوردن تخمدان

عفونت لگن

حاملگی خارج رحمی

همچنین می تواند برای کاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان و پستان در زنانی که در معرض خطر زیادی هستند، مانند کسانی که جهش ژن BRCA دارند، استفاده شود. کاهش خطر سرطان پستان و تخمدان ممکن است یک گزینه مناسب و مقرون به صرفه باشد. بعد از برداشتن تخمدان ها، نابارور خواهید شد. اگر در دوره قبل از یائسگی هستید و می خواهید کودکی را باردار شوید این یک نکته مهم است.

چگونه برای جراحی سالپنگو اوفورکتومی آماده شوم؟

پس از برداشتن تخمدان ها و لوله های رحمی، دیگر قاعدگی نخواهید داشت و دیگر نمی توانید باردار شوید. بنابراین اگر هنوز می خواهید باردار شوید، تمام گزینه ها را با پزشک خود درمیان بگذارید.

ممکن است عاقلانه باشد که قبل از تعیین وقت جراحی با یک متخصص باروری ملاقات کنید. پس از جراحی، یائسگی کامل پیدا خواهید کرد و از دست دادن ناگهانی استروژن اثرات دیگری بر بدن دارد. با پزشک خود در مورد تمام تاثیرات احتمالی این جراحی و راه های آماده شدن برای تغییراتی که تجربه خواهید کرد، صحبت کنید.

جراحی را می توان با استفاده از یک برش بزرگ، لاپاراسکوپ یا بازوی رباتیک انجام داد. از پزشک خود بپرسید کدام نوع برای شما مناسب است و دلیل این انتخاب چیست، از آنجا که تخمدان شما بیشترین استروژن و پروژسترون را در بدن تولید می کند، از جوانب مثبت و منفی درمان جایگزینی هورمون سوال کنید. در مورد سایر بیماری ها و تمام داروهایی که مصرف می کنید به پزشک خود بگویید. برای اطلاع از اینکه آیا این روش را بیمه پوشش می دهد یا خیر، حتما با بیمه گر خود تماس بگیرید.

در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که باید رعایت شود:

• شما قادر نخواهید بود خود را از بیمارستان به خانه برسانید، بنابراین یک وسیله حمل و نقل را از قبل هماهنگ کنید.

• بعد از جراحی از کسی کمک بگیرید. به مراقبت از کودکان و کارهای خانه فکر کنید.

• اگر بیرون از خانه شاغل هستید، وقت مرخصی را با کارفرمای خود تنظیم کنید تا زمانی که بتوانید بهبودی خود را به دست آورید. در صورت وجود، ممکن است بتوانید از مزایای مرخصی کوتاه مدت استفاده کنید. با بخش منابع انسانی محل کار خود صحبت کنید تا با گزینه های پیش رو آشنا شوید.

• در کیف بیمارستان خود دمپایی یا جوراب، روپوش و چند وسیله بهداشتی قرار دهید. فراموش نکنید که لباس های گشاد و راحتی را برای بازگشت به خانه به همراه داشته باشید.

• وسایل ضروری آشپزی خود را قبل از جراحی تهیه کنید و وعده های غذایی چند روزه را برای فریزر آماده کنید.

پزشک شما دستورالعمل هایی را درباره میزان زمان ناشتا بودن قبل از عمل ارائه می دهد.

در طول جراحی سالپنگو اوفورکتومی چه اتفاقی می افتد؟

از سالپنگو اوفورکتومی می توان به چندین روش استفاده کرد. جراحی معمولا بین 1 تا 4 ساعت طول می کشد.

جراحی باز شکمی: جراحی سنتی به بیهوشی عمومی نیاز دارد. جراح برشی در شکم شما ایجاد می کند و تخمدان ها و لوله های رحمی را برمی دارد. سپس برش بخیه زده می شود.

جراحی لاپاروسکوپی: این روش را می توان تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام داد. لاپاراسکوپ لوله ای با نور و دوربین است، بنابراین جراح می تواند اعضای لگن شما را بدون ایجاد یک برش بزرگ ببیند. در عوض، چندین برش کوچک برای دسترسی ابزارهای جراح به تخمدان ها و لوله های رحمی ایجاد شده است. این ها از طریق برش های کوچک برداشته می شوند. در آخر، برش ها بسته می شوند.

جراحی رباتیک: این روش از طریق برش های کوچک نیز انجام می شود. جراح به جای لاپاراسکوپ از بازوی رباتیک استفاده می کند. بازوی رباتیک مجهز به دوربین، امکان تجسم با کیفیت بالا را فراهم می کند. حرکات دقیق بازوی رباتیک به جراح اجازه می دهد تا تخمدان ها و لوله های رحمی را پیدا و خارج کند. سپس برش ها بسته می شوند.

روند بهبودی بعد از عمل سالپنگو اوفورکتومی چگونه است؟

جراحی لاپاراسکوپی یا رباتیک ممکن است منجر به یک شب ماندن در بیمارستان شود، اما گاهی اوقات می تواند به صورت سرپایی انجام شود. در روش جراحی باز شکمی ممکن است نیاز به بستری چند روزه در بیمارستان باشد. بعد از جراحی ممکن است روی برش های خود بانداژ داشته باشید. پزشک به شما خواهد گفت که چه زمانی می توانید آنها را بردارید. روی زخم ها لوسیون یا پماد نگذارید. احتمالا پزشک برای جلوگیری از عفونت آنتی بیوتیک تجویز می کند. همچنین ممکن است به داروی مسکن نیاز داشته باشید، به خصوص اگر جراحی باز داشته باشید. اندکی پس از به هوش آمدن، از شما خواسته می شود تا بلند شوید و راه بروید. حرکت مداوم به شما کمک می کند تا از لخته شدن خون جلوگیری کنید. همچنین به شما توصیه می شود که برای چند هفته از بلند کردن اجسام سنگین یا انجام یک ورزش شدید خودداری کنید. بعد از جراحی می توانید انتظار ترشحات واژن را داشته باشید، اما از استفاده از تامپون و دوش واژینال خودداری کنید.

ممکن است پوشیدن لباس های آزاد در طول روند بهبود راحت تر باشند. بسته به نوع جراحی شما، پزشک در مورد استحمام و دوش گرفتن و همچنین زمانی که می توانید فعالیت جنسی را از سر بگیرید، به شما نکاتی را گوشزد می کند.

پزشک همچنین به شما اطلاع می دهد که چه زمانی برای پیگیری مراجعه کنید. به یاد داشته باشید، روند بهبودی هر فردی با دیگری متفاوت است. به طور کلی، جراحی های لاپاراسکوپی و رباتیک باعث درد پس از عمل کمتر و ایجاد زخم کمتر نسبت به برش شکمی می شوند. ممکن است در طی دو تا سه هفته در مقابل شش تا هشت هفته برای جراحی شکم بتوانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

عوارض جانبی و خطرات سالپنگو اوفورکتومی چیست؟

سالپنگو اوفورکتومی یک روش نسبتا بی خطر در نظر گرفته می شود، اما مانند هر عمل جراحی، خطرات زیادی هم دارد. این موارد شامل خونریزی، عفونت یا واکنش بد به بیهوشی است.

سایر خطرات احتمالی عبارتند از:

• لخته شدن خون

• آسیب به دستگاه ادراری یا اندام های اطراف آن

• آسیب عصبی

• فتق

• تشکیل بافت اسکار

• انسداد روده

نشانه های خطر بعد از عمل سالپنگو اوفورکتومی چیست؟

اگر علائم زیر را دارید فورا به پزشک خود اطلاع دهید:

• قرمزی یا تورم در محل برش

• تب

• تخلیه یا باز شدن زخم

• افزایش درد شکم

• خونریزی بیش از حد واژن

• ترشحات با بوی بد

• مشکل در دفع ادرار یا حرکت روده

• حالت تهوع یا استفراغ

• تنگی نفس

• درد قفسه سینه

• غش کردن

اگر در مرحله یائسگی نیستید، برداشتن هر دو تخمدان ممکن است بلافاصله باعث عوارض جانبی مرتبط با این عمل شود. این عوارض ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• گرگرفتگی و تعریق شبانه

• خشکی واژن

• مشکل خوابیدن

• اضطراب و افسردگی

در طولانی مدت، یائسگی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و پوکی استخوان را افزایش می دهد.

چشم انداز جراحی سالپنگو اوفورکتومی چگونه است؟

نشان داده شده است که سالپنگو اوفورکتومی برای افزایش طول عمر زنانی که جهش ژن BRCA دارند، موثر است. شما می توانید در طی دو تا شش هفته به فعالیت های عادی خود برگردید.

مطالعه بیشتر: 

همه چیز در مورد هیسترکتومی یا عمل برداشتن رحم

کروموتوباسیون، درمان بسته بودن لوله های رحم چیست؟

مقایسه انواع روش های عمل برداشتن رحم یا هیسترکتومی

آیا بارداری سالم بعد از بارداری خارج از رحم با برداشتن لوله امکان دارد

?پرسش و پاسخ های سالپنگو اوفورکتومی

سالپنگو اوفورکتومی به چه دلایلی انجام می شود؟

سالپنگو اوفورکتومی برای درمان انواع بیماری ها از جمله سرطان تخمدان استفاده می شود. گاهی اوقات تخمدان ها و لوله های رحمی سالم برداشته می شوند تا از بروز سرطان تخمدان در زنانی که به ویژه در معرض خطر بالایی هستند جلوگیری کند. این روش به عنوان یک سالپنگو اوفورکتومی کاهش دهنده خطر شناخته می شود.

آیا در سالپنگو اوفورکتومی رحم نیز برداشته می شود؟

خیر. سالپنگو اوفورکتومی شامل برداشتن رحم (هیسترکتومی) نیست. اما غیر معمول نیست که هر دو روش هم زمان انجام می شوند.

سالپنگو اوفورکتومی برای چه کسانی ضروری است؟

اگر به درمان موارد زیر نیاز دارید، می توانید کاندیدای خوبی برای این روش باشید: سرطان تخمدان، آندومتریوز، تومورهای خوش خیم، کیست یا آبسه، پیچ خوردن تخمدان، عفونت لگن، حاملگی خارج رحمی

عوارض جانبی و خطرات سالپنگو اوفورکتومی چیست؟

• لخته شدن خون • آسیب به دستگاه ادراری یا اندام های اطراف آن • آسیب عصبی • فتق • تشکیل بافت اسکار • انسداد روده

منبع: healthline