The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا هپاتیت C به جنین منتقل می شود و احتمال آن چقدر است؟

وقتی متوجه می شوید که باردار هستید و فرشته کوچکی در شکم شما رشد می کند، آن زمان است که نگرانی ها شروع می شود. نگرانی در مورد انتقال عناصر آسیب رسان به جنین همچون سموم، داروها، ویروس ها و ... در تمام این نه ماه بارداری با شما خواهد بود و کسب اطلاعات علمی و صحیح بهترین کاری است که می توان برای مقابله با این نگرانی انجام داد. در این متن برای شما شرح می دهیم که آیا هپاتیت C به جنین منتقل می شود یا نه بعلاوه در این مقاله قرار گرفتن در معرض ویروس هپاتیت C قبل یا حین تولد بررسی می شود، اینکه آیا ویروس می تواند از راه شیر به نوزاد منتقل شود و چگونه پزشکان عفونت را در کودکان تشخیص داده و درمان می کنند.

آیا هپاتیت C به جنین منتقل می شود؟

ویروس هپاتیت C (HCV) می تواند در دوران بارداری به جنین منتقل شود اما خطر این اتفاق کم است و اگر انتقال رخ دهد، سیستم ایمنی بدن جنین معمولا می تواند ویروس را به خودی خود از بین ببرد.

اگر سیستم ایمنی بدن جنین ویروس را از بین نبرد، روش های درمانی ایمن و موثری وجود دارد که پزشکان می توانند پس از رسیدن کودک به سن 3 سالگی از آنها استفاده کنند.

احتمال انتقال ویروس هپاتیت C به جنین چقدر است؟

ویروس هپاتیت C در دوران بارداری می تواند به جنین منتقل شود و حدود 8-15٪ نوزادانی که از مادران مبتلا به هپاتیت C متولد می شوند، از بدو تولد ویروس دارند. لازم به یادآوری است که این یک تخمین است و میزان دقیق انتقال در دوران بارداری مشخص نیست. هیچ راه قطعی برای جلوگیری از انتقال ویروس در بارداری وجود ندارد.

چه زمانی ویروس هپاتیت سی از مادر به جنین منتقل می شود؟

دانشمندان به طور کامل درک نمی کنند که ویروس هپاتیت C در چه مرحله ای به جنین منتقل می شود. احتمال عبور ذرات ویروسی از جفت کم است. این نشان می دهد که انتقال ممکن است از طریق تماس با خون در هنگام زایمان رخ دهد.

اگر مادر بار ویروسی HCV زیادی داشته و HIV نیز داشته باشند یا از داروهای داخل وریدی استفاده کنند احتمال انتقال به جنین بیشتر است.

آیا مردان می توانند ویروس هپاتیت C را به جنین منتقل کنند؟

بعید است که مردان بتوانند HCV را از طریق اسپرم در حین بارداری به جنین منتقل کنند. بررسی ها نشان داد که در حالی که برخی مطالعات HCV را در اسپرم شناسایی کرده اند، اما شواهد نشان می دهد که اسپرم انزالی برای استفاده در درمان های باروری، مانند لقاح آزمایشگاهی بی خطر است.

آیا ویروس هپاتیت C می تواند از طریق رابطه جنسی منتقل شود؟

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) گزارش می دهند که ویروس هپاتیت C می تواند از طریق رابطه جنسی منتقل شود اما این یک راه انتقال غیرمعمول است. بررسی ها از سال 2004 نشان می دهد که فقط 5٪ از موارد ویروس هپاتیت C از راه جنسی منتقل می شوند.

احتمال انتقال HCV از طریق رابطه جنسی در صورتی افزایش می یابد که فردی چندین شریک جنسی داشته باشد، به یک عفونت منتقله از راه مقاربتی مبتلا شود یا رفتار جنسی انجام دهد که شخصی را در معرض خون آلوده قرار دهد.

چگونه می توان ابتلای نوزاد به هپاتیت C را تشخیص داد؟

پزشکان با انجام آزمایش خون می توانند تشخیص دهند که آیا نوزاد هپاتیت C دارد یا نه. آنها ممکن است از تست آنتی بادی یا آزمایش واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) استفاده کنند. آزمایش های آنتی بادی تأیید می کنند که آیا فردی تاکنون به این عفونت مبتلا شده است یا خیر، در حالی که آزمایش های PCR میزان ویروس هپاتیت سی را در خون اندازه گیری می کند و نشان می دهد آیا عفونت فعال در حال حاضر وجود دارد یا خیر.

به طور معمول، پزشکان فقط آزمایش آنتی بادی برای ویروس هپاتیت C در نوزادانی که حداقل 18 ماه دارند انجام می دهند. به این دلیل که تا این زمان نوزادان آنتی بادی مادری در خون دارند که می تواند نتایج را تحت تأثیر قرار دهد.

در برخی موارد، پزشک ممکن است آزمایش ویروس هپاتیت C را زودتر انجام دهد. بعلاوه می توانند آزمایش PCR را بعد از 3 ماهگی شیرخوار انجام دهند.

اگر نوزاد مبتلا به هپاتیت C باشد چه اتفاقی می افتد؟

اگر آزمایش نوزاد برای HCV (ویروس هپاتیت سی) مثبت باشد، ممکن است نیاز به نظارت پزشک با تجربه در درمان هپاتیت C کودکان داشته باشد. بعلاوه مشاوره با متخصص کبدی کودکان نیز ضروری است.

متخصص کبد کودکان رشد کودک را کنترل کرده و بار ویروسی آنها را با آزمایش خون ارزیابی می کند. این مشخص می کند که چه مقدار از ویروس در بدن وجود دارد.

همچنین پزشک ژنوتیپ ویروس هپاتیت C را تعیین می کند. شش نوع از این ژنوتیپ وجود دارد و پزشکان گاهی اوقات از داروهای مختلف برای درمان انواع مختلف آن استفاده می کنند.

واکسیناسیون در کودکان مبتلا به هپاتیت C چگونه باید انجام شود؟

قبل و حین درمان، پزشکان به طور دوره ای عملکرد کبد کودک را بررسی می کنند. آنها همچنین ممکن است واکسیناسیون را برای هپاتیت A و B توصیه کنند، زیرا داشتن چندین نوع هپاتیت خطر آسیب کبدی را افزایش می دهد. کودکان مبتلا به ویروس هپاتیت C نیز باید سالانه واکسیناسیون آنفلوانزا انجام دهند.

چه زمانی باید درمان کودک مبتلا به هپاتیت C را شروع کنیم؟

درمان اصلی ویروس هپاتیت C، درمان ضد ویروسی (DAA) با عملکرد مستقیم است. این شامل مصرف داروهای ضدویروسی است. پزشکان معمولاً این داروها را در دوران بارداری توصیه نمی کنند، زیرا مشخص نیست که آیا آنها می توانند روی جنین منفی تأثیر بگذارند یا نه.

پزشکان همچنین از تأثیر داروهای ضدویروسی بر نوزادان در دوران شیردهی مطمئن نیستند. به همین دلیل، بزرگسالان پس از پایان شیردهی درمان هپاتیت سی را شروع یا از سر می گیرند.

کودکان مبتلا به ویروس هپاتیت سی معمولاً تا رسیدن به 3 سالگی درمان را شروع نمی کنند. با این حال، تا سن 2 سالگی، 40٪ احتمال دارد که سیستم ایمنی بدن ویروس را به خودی خود پاک کند.

اگر این اتفاق نیفتد، یا اگر کودک علائمی از بیماری کبدی تهاجمی دارد که پیشرفت می کند، پزشکان ممکن است در اسرع وقت درمان های ضدویروسی را شروع کنند. داروهای مورد استفاده برای درمان به ژنوتیپ ویروس بستگی دارند.

آیا درمان ویروس هپاتیت C در کودکان موثر خواهد بود؟

بله. کودکان معمولاً به خوبی به درمان پاسخ می دهند و حداقل عوارض جانبی را تجربه می کنند. پس از 12 هفته درمان، در حدود 90-95٪ از کودکان با ژنوتیپ 1 HCV هیچ بار ویروسی قابل تشخیص در خون خود ندارند.

چگونه از انتقال ویروس هپاتیت سی به نوزاد پس از زایمان جلوگیری کنیم؟

پس از زایمان، چندین روش برای جلوگیری از انتقال ویروس هپاتیت C وجود دارد:

• شیردهی: ویروس هپاتیت C یک ویروس منتقله از طریق خون است. افرادی که به آن مبتلا هستند می توانند با خیال راحت از شیر مادر تغذیه کنند. اما در صورت ترک خوردن نوک پستان یا شروع به خونریزی، باید شیردهی را متوقف کنید. در این حالت از شیرخشک یا شیر اهدایی تا زمان بهبودی نوک پستانها استفاده کنید.

• لمس فیزیکی: تماس فیزیکی نمی تواند ویروس هپاتیت سی را منتقل کند. در آغوش گرفتن و نوازش کودک برای هر کسی که به عفونت مبتلا است، بی خطر محسوب می شود مگر اینکه در لمس خون وارد بدن شود، مانند داشتن زخم باز. به عنوان مثال اگر فردی مبتلا به HCV دچار بریدگی در دست یا زخم در دهان شود، لمس یا بوسه به نوزاد نمی تواند ایمن باشد. زخم های باز را کاملاً پوشانده و تا زمان بهبودی و هر گونه خون روی پوست را با صابون بشویید.

آیا ممکن است کودکان مبتلا به ویروس هپاتیت سی به صورت خود به خود خوب شوند؟

حدود 40٪ از کودکانی که آزمایش HCV مثبت دارند بدون هیچ درمانی قبل از رسیدن به 2 سالگی ویروس را پاک می کنند و کودکان بعضی اوقات می توانند تا سن 7 سالگی خود به خود ویروس را از بدنشان پاک کنند. اگر این اتفاق نیفتد و کودک خوب نشود، ممکن است تشخیص هپاتیت مزمن C را دریافت کند. تقریباً 80 درصد این کودکان تا 18 سالگی هیچ اسکار کبدی یا علائم خفیف هپاتیت C را ندارند. در این مدت کودکتان را تحت نظر متخصص مجرب نگه دارید.

مطالعه بیشتر:

شناخت انواع بیماری هپاتیت و تاثیر آن بر بارداری

هپاتیت و سقط جنین در بارداری آیا با هم رابطه دارند؟

هپاتیت C در کودکان و علائم هپاتیت c در کودکان چیست؟

واکسن هپاتیت در نوزادان وفواید واکسن هپاتیت برای نوزاد چیست؟

?پرسش و پاسخ های هپاتیت C در دوران بارداری

آیا هپاتیت C به جنین منتقل می شود؟

ویروس هپاتیت C (HCV) می تواند در دوران بارداری به جنین منتقل شود اما خطر این اتفاق کم است. و اگر انتقال رخ دهد، سیستم ایمنی بدن جنین معمولا می تواند ویروس را به خودی خود از بین ببرد.

احتمال انتقال ویروس هپاتیت C به جنین چقدر است؟

ویروس هپاتیت C در دوران بارداری می تواند به جنین منتقل شود و حدود 8-15٪ نوزادانی که از مادران مبتلا به هپاتیت C متولد می شوند، از بدو تولد ویروس دارند. لازم به یادآوری است که این یک تخمین است و میزان دقیق انتقال در دوران بارداری مشخص نیست. هیچ راه قطعی برای جلوگیری از انتقال ویروس در بارداری وجود ندارد.

آیا مردان می توانند ویروس هپاتیت C را به جنین منتقل کنند؟

بعید است که مردان بتوانند HCV را از طریق اسپرم در حین بارداری به جنین منتقل کنند. بررسی ها نشان داد که در حالی که برخی مطالعات HCV را در اسپرم شناسایی کرده اند، اما شواهد نشان می دهد که اسپرم انزالی برای استفاده در درمان های باروری، مانند لقاح آزمایشگاهی بی خطر است.

چگونه می توان ابتلای نوزاد به هپاتیت C را تشخیص داد؟

پزشکان با انجام آزمایش خون می توانند تشخیص دهند که آیا نوزاد هپاتیت C دارد یا نه. آنها ممکن است از تست آنتی بادی یا آزمایش واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) استفاده کنند. آزمایش های آنتی بادی تأیید می کنند که آیا فردی تاکنون به این عفونت مبتلا شده است یا خیر، در حالی که آزمایش های PCR میزان ویروس هپاتیت C را در خون اندازه گیری می کند و نشان می دهد آیا عفونت فعال در حال حاضر وجود دارد یا خیر.

منبع: mediCalnewstoday