The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

راهکارهای تقویت سیستم ایمنی کودکان چیست؟

بسیاری از پدران و مادران می پرسند که راه های تقویت سیستم ایمنی کودکان چیست؟ چه کاری می‌توانید انجام دهید تا کودک در مقابل میکروب‌ها و ویروس‌هایی که هر روز در معرض آن‌ها قرار می‌گیرد،‌ محافظت شود؟ متاسفانه، از برخی جهات بیمار شدن در دوران کودکی از خصوصیات این دوران است. به تدریج کودک با مقابله با انواع ویروس‌ها،‌ میکروب‌ها و ارگانیسم‌های دیگر سیستم ایمنی خود را تقویت می‌کند. به همین دلیل بسیاری از متخصصان اطفال اعتقاد دارند، ۶ تا ۸ مرتبه سرماخوردگی، آنفولانزا، عفونت گوش در سال طبیعی است. اما روش هایی وجود دارد که باعث تقویت سیستم ایمنی کودکان می‌شود.

۷ روش برای تقویت سیستم ایمنی کودکان

سرماخوردگی و آنفولانزا از اتفاقات طبیعی زندگی کودک است اما تقویت سیستم ایمنی کودکان در زمستان سبب می شود که کمتر دچار سرماخوردگی و آنفولانزا شوند. در ادامه راه های تقویت سیستم ایمنی کودک یک ساله را به شما معرفی می کنیم: 

1. میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. هویج، لوبیای سبز، پرتقال، توت‌فرنگی، همه دارای کاروتنوئید هستند که ماده غذایی گیاهی است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. دکتر ویلیام سیرز، نویسنده کتاب «تغذیه خانواده» می‌نویسد: «مواد مغذی گیاهی، باعث افزایش گلبول‌های سفید خون و تقویت اینترفرون می‌شود؛ آنتی بادی‌هایی که سطح سلول‌ها را می‌پوشانند تا در مقابل ویروس‌ها مقاومت کنند.» مطالعات نشان می‌دهد رژیم غذایی غنی از مواد مغذی گیاهی، بدن را در بزرگسالی در مقابل بیماری‌‌های مزمن مانند سرطان و بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند. سعی کنید کودک ۵ وعده میوه و سبزیجات در روز مصرف کند. (هر وعده حدود ۲ قاشق غذاخوری برای کودکان نوپا و یک فنجان برای کودکان بزرگ‌تر است).

2. بهبود ساعت خواب کودک. مطالعات بر روی بزرگسالان نشان می‌دهد که کمبود خواب باعث می‌شود سلول‌های مبارز بدن کاهش پیدا کنند و به اصطلاح سیستم ایمنی بدن خلع سلاح شود و نتواند با میکروب‌ها و سلول‌های سرطانی مبارزه کند و بدن مستعد بیماری‌های مختلف شود. کتی کمپر، مدیر مرکز آموزش و تحقیقات جامع کودکان در بیمارستان کودکان بوستون می‌گوید: «کودکان در مهدکودک‌ها دچار کمبود خواب می‌شوند، زیرا هر فعالیتی باعث می‌شود کودک به سختی به خواب رود.»

کودک روزانه به چه میزان خواب نیاز دارد؟

یک نوزاد روزانه به ۱۶ ساعت خواب نیاز دارد، کودکان نوپا،‌۱۱ تا ۱۴ ساعت و کودکان پیش دبستانی به ۱۰ تا ۱۳ ساعت در روز به خواب نیاز دارند». اگر کودک در طول روز نمی‌خوابد، شب‌ها او را زودتر در رختخواب قرار دهید».

3. ازجمله تقویت سیستم ایمنی کودکان در طب سنتی تغذیه با شیر مادر است. کودک را از شیر خود تغذیه کنید. شیر مادر دارای آنتی‌بادی‌ها و گلبول‌های سفید خون بسیار قوی است. شیر مادر، کودک را در مقابل عفونت‌های گوش، آلژی،‌ اسهال،‌ ذات‌‌الریه، مننژیت، عفونت‌های مجاری ادراری و سندرم مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS) محافظت می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد این کار باعث تقویت قدرت مغز کودک می‌شود و کمک می‌کند تا کودک را در مقابل دیابت وابسته به انسولین، بیماری کرون، کولیت و برخی انواع سرطان در مراحل بعدی زندگی محافظت کند. به گفته دکتر شابین: «آغوز، ماده غلیظ زرد رنگی که به آن «شیر اولیه» نیز گفته می‌شود،‌ سرشار از آنتی‌بادی‌های مبارز علیه بیماری‌ها است. آکادمی اطفال آمریکا،‌ به مادران توصیه می‌کند،‌ کودک را تا ۶ ماهگی از شیر خود تغذیه کنند. اگر این امر امکان پذیر نیست،‌ حداقل دو تا سه ماه اول را شیر بدهند تا ایمنی دریافتی کودک از داخل رحم، تکمیل شود.

4. از دیگر روش های تقویت سیستم ایمنی کودکان با طب سنتی ورزش کردن است. ورزش را در خانواده به یک عادت تبدیل کنید. به گفته دکتر رانجیت، چاندرا، دکترای ایمنی‌شناسی کودکان در دانشگاه مموریال نیوفاندلند: «تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش تعداد سلول‌های مبارز طبیعی را در بزرگسالان افزایش می‌دهد و فعالیت منظم نیز برای کودکان مفید است». دکتر رنه استاکی، روانشناس بالینی در میزوری کلمبیا می‌گوید: «به‌‌جای این‌که به کودکان خود بگویید بیرون بروند و بازی کنند، با آن‌ها ورزش کنید و الگوی خوبی برای آن‌ها باشید، تا کودک عادت داشتن تناسب اندام را در طول عمر خود حفظ کند». دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، اسکیت، ‌بسکتبال و تنیس، از فعالیت‌های سرگرم‌کننده خانوادگی است.

5. از گسترش میکروب محافظت کنید. مبارزه با میکروب‌ها از لحاظ تکنیکی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نمی‌شود، بلکه راهی برای کاهش فشار بر سیستم ایمنی کودک است. مطمئن شوید، کودک دست‌های خود را با صابون می‌شوید. به نظافت کودک قبل و بعد از غذا خوردن، بازی کردن، دست زدن به حیوانات، پاک کردن بینی خود، استفاده از حمام و پس از آمدن از مهد کودک توجه کنید. هنگامی‌که بیرون هستید برای تمیز کردن فوری کودک از دستمال‌های مرطوب استفاده کنید. برای این‌که کودک به شستن دست‌هایش داخل خانه عادت کند، اجازه دهید از حوله‌ها و صابون‌های شکل‌دار و رنگی استفاده کند.

راهکار دیگر برای از بین بردن میکروب‌ها، دور انداختن مسواک کودک است. دکتر باربارا ریچ، سخنگوی آکادمی دندانپزشکی عمومی می‌گوید: «هنگامی‌که کودک بیمار می‌شود، مسواک او را دور اندازید. زیرا کودک برای بار دوم به ویروس سرماخوردگی یا آنفولانزا دچار نخواهد شد، اما افراد دیگر خانواده را مبتلا خواهد کرد زیرا ویروس از مسواک او به مسواک اعضای خانواده سرایت خواهد کرد. اگر عفونت باکتریایی باشد،‌ مانند عفونت گلو درد، ممکن است کودک دوباره به آن مبتلا شود،‌ به همین دلیل دور انداختن مسواک کودک، خود او و اعضای دیگر خانواده را از ابتلا به عفونت محافظت می‌کند.

6. برای افزایش سیستم ایمنی کودکان از دود سیگار دوری کنید. بورلی کینگسلی دکترای اپیدمیولوژی در مرکز کنترل بیماری‌ها در آتلانتا می‌گوید: «اگر شما یا همسرتان سیگار می‌کشید، آن‌را ترک کنید. دود سیگار شامل ۷ هزار ماده شیمیایی مضر است که به بسیاری از سلول‌های بدن آسیب می‌رساند یا آن‌ها را می‌کشد.‌ کودکان نسبت به بزرگسالان، نسبت به دود سیگار آسیب‌پذیرتر هستند. زیرا سریع‌تر نفس می‌کشند و سیستم سم‌زدایی بدن آن‌ها رشد کمتری یافته است. دود سیگار خطر مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS)، برونشیت، عفونت‌های گوش و آسم را در کودکان افزایش می‌دهد. همچنین بر هوش کودک و رشد سیستم عصبی کودک تاثیر می‌گذارد. دکتر کینگسلی می‌گوید: «اگر واقعا نمی‌توانید سیگار را ترک کنید، می‌توانید با سیگار کشیدن در بیرون از خانه، خطر برای سلامتی کودک را به طور قابل توجهی کاهش دهید.»

7. به متخصص اطفال فشار نیاورید. اصرار به پزشک متخصص اطفال برای نوشتن آنتی‌بیوتیک در زمان سرماخوردگی، آنفولانزا یا گلودرد کودک، کار درستی نیست. هاوارد باچنر، متخصص اطفال و بهداشت عمومی در دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون می‌گوید: «آنتی‌بیوتیک‌ها فقط بیماری‌های ناشی از باکتری را درمان می‌کنند،‌ در صورتی‌که اغلب بیماری‌های دوران کودکی ناشی از ویروس است».

با این حال، مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از متخصصان اطفال به اصرار والدین آنتی بیوتیک تجویز می‌کنند، به این دلیل که والدین اعتقاد دارند این دارو صدمه‌ای به کودک نمی‌رساند. در واقع باکتری‌ها در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها قوی شده و در یک عارضه ساده مانند عفونت گوش،‌ به درمان استاندارد پاسخ نمی‌دهند و درمان را با مشکل روبرو می‌کنند. دکتر باچنر می‌گوید: «هر وقت متخصص اطفال می‌خواهد آنتی بیوتیک تجویز کند، از او بپرسید آیا واقعا نیازی به این دارو هست؟» حال که روش های تقویت سیستم ایمنی کودکان را می دانید، آنها را به کار ببندید تا دلبندتان کمتر دچار سرماخوردگی، گوش درد و سایر بیماری های فصلی شود.

مطالعه بیشتر:

چه چیزهایی باعث تقویت سیستم ایمنی میشود؟

راه های تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان

تقویت سیستم ایمنی با قرار گرفتن در معرض میکروب

چطور سیستم ایمنی را تقویت کنیم،نکاتی برای رعایت در زندگی روزمره

?پرسش و پاسخ های تقویت سیستم ایمنی کودکان

بهترین راه تقویت سیستم ایمنی بدن کودک چیست؟

بهبود ساعت خواب کودک. مطالعات بر روی بزرگسالان نشان می‌دهد که کمبود خواب باعث می‌شود سلول‌های مبارز بدن کاهش پیدا کنند و به اصطلاح سیستم ایمنی بدن خلع سلاح شود و نتواند با میکروب‌ها و سلول‌های سرطانی مبارزه کند و بدن مستعد بیماری‌های مختلف شود

چه مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودک مناسب است؟

میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. هویج، لوبیای سبز، پرتقال، توت‌فرنگی، همه دارای کاروتنوئید هستند که ماده غذایی گیاهی است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

آیا وجود سبزیجات در رژیم غذایی کودک ضروری است؟

بله. مطالعات نشان می‌دهد رژیم غذایی غنی از مواد مغذی گیاهی، بدن را در بزرگسالی در مقابل بیماری‌‌های مزمن مانند سرطان و بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند. سعی کنید کودک ۵ وعده میوه و سبزیجات در روز مصرف کند.

آیا دود سیگار سیستم ایمنی بدن کودک را ضعیف می کند؟

بله. دود سیگار شامل ۷ هزار ماده شیمیایی مضر است که به بسیاری از سلول‌های بدن آسیب می‌رساند یا آن‌ها را می‌کشد.‌ کودکان نسبت به بزرگسالان، نسبت به دود سیگار آسیب‌پذیرتر هستند. زیرا سریع‌تر نفس می‌کشند و سیستم سم‌زدایی بدن آن‌ها رشد کمتری یافته است. دود سیگار خطر مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS)، برونشیت، عفونت‌های گوش و آسم را در کودکان افزایش می‌دهد. همچنین بر هوش کودک و رشد سیستم عصبی کودک تاثیر می‌گذارد.

منبع: parents