The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ماکروگلوسیا (زبان بزرگ) و علائم ماکروگلوسیا چیست؟

آیا افرادی را دیده اید که به نظر زبانشان بسیار بزرگ می رسد طوری که انگار در دهانشان جای نمی گیرد؟ آیا از ابتدای تولد اینگونه بوده اند یا بعدا در اثر عوامل محیطی زبان آنها بیش از حد رشد کرده؟ در ادامه این مقاله می خواهیم پیرامون مبحث ماکروگلوسیا با شما صحبت کنیم و بگوییم که علت اصلی این عارضه در کودکان و بزرگسالان چیست؟

ماکروگلوسیا چیست؟

ماکروگلوسیا اصطلاح پزشکی است که برای توصیف بزرگی غیرمعمول زبان در کودکان استفاده می شود. در این عارضه زبان رشد نمی کند، بلکه بافت زبان توسعه می یابد. گاهاً به آن زبان غول پیکر یا زبان بزرگ شده نیز گفته می شود.

علائم ماکروگلوسیا یا بزرگی زبان چیست؟

علائم متفاوت است و به اندازه زبان و شدت بیماری بستگی دارد. برخی از این نشانه ها عبارتند از:

• تنگی نفس دیس پنه که به صورت کوتاهی نفس بروز می کند.

• مشکل در بلع یا دیسفاژی

• مشکل در تکلم (دیس فونی)

• آبریزش دهان

آفت دهان

• دالبری شدن حاشیه زبان

• بزرگ شدن فک پایین

• تنفس دهانی

• ناهنجاری های دندان

• در موارد شدید، زبان ممکن است به طور مداوم بیرون از دهان باشد

ماکروگلوسیا چگونه تشخیص داده می شود؟

ماکروگلوسیا را می توان از طریق معاینه پزشکی تشخیص داد. اغلب نوزادانی که زبان بزرگ دارند، هنگام تولد علائم واضحی از خود نشان می دهند.

دلایل ماکروگلوسیا چیست؟

ماکروگلوسیا به دلیل نقص مادرزادی و همچنین بیماری در سالهای بعدی زندگی بروز می کند. در حالت اول، از نظر پزشکی به عنوان یک اختلالات مادرزادی شناخته می شود.

علت های بزرگی زبان در نوزادان و کودکان

ماکروگلوسیا به هنگام تولد، به تنهایی به ندرت اتفاق می افتد. این عارضه معمولاً به عنوان یک علامت ثانویه بعد از یک اختلال اولیه بروز می کند مانند:

سندرم بکویت ویدمان که یک بیماری ارثی نادر همراه با کم کاری تیروئید مادرزادی است که به صورت یک اختلال رشد بیش از حد، معمولاً هنگام تولد بروز می کند.

سندرم داون

دلایل بزرگی زبان در بزرگسالی

زبان به دلیل برخی بیماری هایی که در بزرگسالی ایجاد می گردد، بزرگ می شود، مانند:

• آمیلوئیدوز ، شایع ترین علت ماکروگلوسیا در بزرگسالان و اختلالی است که در آن پروتئین های غیرطبیعی در اندام ها و بافت ها تجمع می یابد.

• کم کاری تیروئید

همچنین می تواند به دلیل ضربه یا تومور بدخیم رخ دهد.

آیا امکان پیشگیری از ماکروگلوسیا وجود دارد؟

از ماکروگلوسیا نمی توان جلوگیری کرد اما درمان زودهنگام از رشد بیشتر یا عوارض پیشگیری می کند.

آیا درمانی برای ماکروگلوسیا وجود دارد؟

اندازه زبان را می توان با جراحی کوتاه کرد. همچنین، اقدامات دندانپزشکی یا ارتودنسی می تواند به ایجاد فضای بیشتر در دهان کمک کند.اگر ماکروگلوسیا به دلایلی مانند کم کاری تیروئید یا آمیلوئیدوز تشخیص داده شود، درمان علت به کوچک شدن اندازه زبان کمک می کند.

برای درمان ماکروگلوسیا به کدام متخصص باید مراجعه کرد؟

اگر زبان بیش از حد بزرگ نشده باشد، احتمالاً درمان جراحی لازم نیست و یک گفتاردرمانگر می تواند به رفع مشکلات گفتاری کمک کند. چنانچه ماکروگلوسیا در طی رشد کودک درمان نشود، ممکن است مراجعه به دندان پزشک یا متخصص ارتودنسی برای اصلاح مشکلات دندان و فک لازم باشد.در صورتی که بزرگی زبان مانع از زندگی طبیعی فرد شود، تنها گزینه برای کوتاه شدن چشمگیر زبان، جراحی است.

پیش آگهی ماکروگلوسیا در کودکان چگونه است؟

به پیش بینی وضعیت بهبود یک بیماری در آینده، پیش آگهی بیماری گفته می شود. در مورد ماکروگلوسیا که نوعی اختلال نادر است و معمولاً در کودکان مشاهده می گردد، امکان جراحی کوتاه کردن زبان وجود دارد. به این ترتیب مبتلایان می توانند بدون مشکلات به زندگی خود ادامه دهند. کودکانی که تحت درمان قرار نمی گیرند دچار مشکلات دندانی و ارتودنسی خواهند شد.

بزرگسالانی که در آنها ماکروگلوسیا به عنوان علامت یک اختلال بروز می کند، ممکن است تا زمانی که مبتلا به این وضعیت مزمن هستند، مجبور به درمان باشند.

مطالعه بیشتر:

8 دلیل اصلی بیرون آوردن زبان در نوزادان

علت بروز عارضه زبان بسته در نوزادان و روش های درمان آن

اختلالات گفتاری در کودکان، انواع اختلال گفتاری کودکان چیست؟

سندرم بکویت ویدمان و نشانه های سندرم بکویت ویدمان چیست؟

?پرسش و پاسخ های ماکروگلوسیا یا بزرگی زبان

علائم ماکروگلوسیا یا بزرگی زبان چیست؟

علائم متفاوت است و به اندازه زبان و شدت بیماری بستگی دارد. برخی از این نشانه ها عبارتند از: • تنگی نفس دیس پنه که به صورت کوتاهی نفس بروز می کند. • مشکل در بلع یا دیسفاژی • مشکل در تکلم (دیس فونی) • آبریزش دهان • آفت دهان • دالبری شدن حاشیه زبان

ماکروگلوسیا چگونه تشخیص داده می شود؟

ماکروگلوسیا را می توان از طریق معاینه پزشکی تشخیص داد. اغلب نوزادانی که زبان بزرگ دارند، هنگام تولد علائم واضحی از خود نشان می دهند.

دلایل بزرگی زبان در نوزادان و کودکان چیست؟

ماکروگلوسیا به هنگام تولد، به تنهایی به ندرت اتفاق می افتد. این عارضه معمولاً به عنوان یک علامت ثانویه بعد از یک اختلال اولیه بروز می کند مانند: سندرم بک ویت ویدمن و سندرم داون

دلایل بزرگی زبان در بزرگسالان چیست؟

زبان به دلیل برخی بیماری هایی که در بزرگسالی ایجاد می گردد، بزرگ می شود، مانند: آمیلوئیدوز ، شایع ترین علت ماکروگلوسیا در بزرگسالان و اختلالی است که در آن پروتئین های غیر طبیعی در اندام ها و بافت ها تجمع می یابد. کم کاری تیروئید، همچنین می تواند به دلیل ضربه یا تومور بدخیم رخ دهد.

منبع: topdoctors