The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خارش واژن بعد از زایمان و چگونه هرچه سریعتر از آن خلاص شوید؟

مامان جان! آیا تاکنون درباره خارش واژن بعد از زایمان چیزی شنیده اید، احتمالاً به این دلیل که چندان شایع نیست، یا بعضی ها خجالت می کشند درباره آن حرفی بزنند و یا چون خوشبختانه زیاد طول نمی کشد، کسی در این خصوص حرفی به شما نزده است. خیلی از افراد هم فراموش می کنند. به هر حال، دلیل هر چه که باشد، مردم معمولاً درباره این مشکل گفتگو نمی کنند اما به دلیل اهمیتی که دارد، در این مقاله به آن می پردازیم. چه بخواهیم و چه نخواهیم خارش واژن بعد از زایمان وجود دارد، ما در اینجا به شما می گوئیم چگونه هر چه سریعتر از آن خلاص شوید.

خارش واژن بعد از زایمان و چگونگی رفع آن

با پیشرفت علم پزشکی، خارش خنده دار به نظر می رسد. به آن پرووریت نیز می گویند و این تقریباً حسی است که همه با آن آشنایی دارند. البته نمی توان آن را به تنهایی به عنوان یک مشکل پزشکی خاص تعریف یا طبقه بندی کرد، در عوض، به عنوان عامل همراه و زیر بنایی دسته بندی می شود.

آیا خارش واژن بعد از زایمان طبیعی است؟

خارش واژن بعد از زایمان کاملاً طبیعی است و می تواند به دلایل مختلفی از جمله احساس همراه با بهبودی، عفونت ثانویه، خشکی پوست یا خارش لوشیا که همان ترشح و خونریزی بعد از زایمان است، رخ دهد.

علت خارش بعد از زایمان طبیعی چیست؟

خارش چه بعد از زایمان طبیعی و چه بعد از سزارین، می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. اول و مهمترین آن، بخیه است، همانطور که می دانید بخیه، خارش دارد. درد و خارش در پرینه یکی از شایع ترین شکایات پس از زایمان به شمار می آید. البته گاهی خارش به معنای بهبودی است. به این معنی که مطمئناً وقتی خارش وجود دارد، می توان منتظر بهبودی بود. عامل دیگری که می تواند باعث خارش پس از زایمان شود، استرس جدی است که بارداری و زایمان به همراه دارد و حتی رشته های کلاژن یعنی پروتئین های همبند درون پرینه یا بخش بیرونی واژن را از هم گسسته می کند.

خارش واژن بعد از سزارین و زایمان طبیعی چه مدت طول می کشد؟

پزشک بهتر می داند که مدت زمان بهبودی شما چقدر طول می کشد. به این منظور در فواصل معین معاینه انجام می شود. حتماً مراقبت های بعدی خود را جدی بگیرید و برای معاینه به موقع مراجعه کنید. برخی منابع ادعا می کنند که ظرف حدود 6 تا 8 هفته مشکل مرتفع می شود. واقعیت این است که بدن افراد با هم فرق می کند و شما در مدت زمان خودتان بهبود خواهید یافت. هدف از مراجعه به پزشک این است که روند بهبودی به درستی پیش رود و سرعت بهبودی اهمیتی ندارد. پرینه و بخش بیرونی واژن از این قاعده مستثنی نیستند.

چه نوع خارشی بعد از زایمان بروز می کند؟

خارش پس از زایمان اشکال مختلفی دارد. راستش را بخواهید، احتمالاً در جایی احساس خارش می کنید که حتی تصورش را نمی کردید. واقعیت این است که در هر یک از بخشهای بدن که در فرایند زایمان نقش دارند، به دنبال روند بهبودی خارش بروز می کند، خارش یکی از راه های طبیعی احساس این تغییرات است.

خارش بخش خارجی واژن پس از زایمان

به طور طبیعی، بخش خارجی واژن در هنگام زایمان تحت تأثیر قرار می گیرد. همانطور که قبلا ذکر شد، آسیب به الیاف کلاژن می تواند منجر به درد و خارش در بافت های آسیب دیده شود.

سوزش پس از زایمان

همراه با خارش، احتمالاً احساس سوزش خواهید کرد. این سوزش معمولاً موضعی است و جایی حس می شود که پوست ترک یا شکاف خورده باشد. این اتفاق در پوست خشک رخ می دهد. بهتر است مراقب محصولات بهداشتی که استفاده می کنید، باشید و در صورت بروز سوزش با پزشک مشورت نمائید.

چه عواملی باعث خارش واژن بعد از زایمان می شود؟

همانطور که می دانید خارش به هر دلیلی می تواند رخ دهد اما گاهی مشکل کمی جدی تر می شود، اینجاست که باید جانب احتیاط را رعایت کرد. اما این موارد چه تفاوتی دارد؟ واقعیت این است که نمی توان گفت. بلکه شما مادر عزیز! باید خودتان با توجه به شرایط فرزند دلبندتان تصمیم بگیرید که به پزشک مراجعه کنید یا خیر.

عفونت مخمر پس از زایمان طبیعی

عفونت مخمری که نوعی قارچ است می تواند در هر شرایطی اتفاق بیفتد. صرف نظر از دلایل بروز آن، آثار این عفونت می تواند مهم و قابل توجه باشد. بنابراین به طور طبیعی حاضرید هر کاری انجام دهید تا از این عفونت خلاص شوید. اگر فکر می کنید در دوره نقاهت پس از زایمان، به یک عفونت مخمری مبتلا هستید، حتماً به پزشک مراجعه کنید، زیرا هر نوع عفونتی قابلیت بهبودی را تحت تاثیر قرار داده و در صورت عدم کنترل می تواند شرایط جدی تری ایجاد کند.عفونت مخمری به طور معمول منجر به قرمزی و سوزش بخش خارجی مهبل می شود. کنده شدن پوست در این قسمت معمولاً درد ایجاد می کند و گاهی اوقات با ترشحات سفید غلیظ پنیر مانند همراه است. با تاکید بر اینکه عفونت قارچی مخمری، خطرناک نیست اما در صورت بروز آن حتما به پزشک مراجعه کنید. گاهی علائم ظاهری شبیه عفونت مخمری است اما در پس آن مشکل بدتری مانند واژینوز باکتریایی یا عفونت منتقله از راه جنسی قرار دارد. در این صورت، فقط پزشک می تواند تفاوت را تشخیص دهد.

عفونت مخمر بعد از سزارین

بانو جان! فراموش نکن در هر زمان، حتی پس از سزارین، امکان ابتلا به عفونت مخمر وجود دارد. تنها به این دلیل که زایمان از راه واژن صورت نگرفته است، به این معنی نیست که شرایط مشابه رخ نمی دهد. در واقع هیچ اطمینانی وجود ندارد.

خشکی پوست بعد از زایمان

رطوبت و چربی پوست به شدت تحت تأثیر هورمون ها قرار دارد. مادر شدن تاثیر زیادی بر هورمونهای شما می گذارد. کاملاً مستند نیست اما اگر احساس کردید خارش واژن بعد از زایمان ناشی از خشکی پوست در آن ناحیه است، حتما با پزشک در میان بگذارید.

خارش لوشیا

به ترشحات خونی پس از زایمان، لوشیا می گویند. لوشیا از بافت و خون اضافی که رحم را در بارداری می پوشاند، تشکیل شده است. این مواد مدتی بعد از زایمان از بدن خارج شده و روی پوست باقی می مانند و مانند خون پریود، تا زمانی که شسته نشوند، خارش آور و تحریک کننده هستند.

درمان خارش واژن بعد زایمان طبیعی و سزارین چیست؟

مانند هر مشکل دیگری، برای خارش واژن بعد از زایمان نیز راه حلی وجود دارد. اولین راه حل، رعایت صحیح بهداشت فردی است. در خصوص استفاده از حمام و سرویس بهداشتی و لوازمی که برای تمیز کردن خود استفاده می کنید، توصیه های پزشک را در نظر داشته باشید.

محصولات شستشوی بهداشتی بانوان

یکی از محصولات بهداشتی بانوان، بطری های کوچک با لوله کوچک فشرده به نام پری واش است. پاک کردن، تمیز کردن و حتی خاراندن نواحی که خارش دارد با اسپری کردن آب تمیز از این بطری امکان پذیر است. شاید چند هفته بعد از زایمان به این بطری نیاز داشته باشید.

بسته های یخی پرینه بعد از زایمان

شاید به نظرتان برسد برای تسکین خارش پرینه از کیسه های یخ مخصوص استفاده کنید، اما خیلی به درد نمی خورد. البته در برخی موارد بیمارستان یکی از این یخ ها را برای تسکین زخمهای زایمان در اختیار بیمار قرار می دهد. اگر فکر می کنید به دردتان می خورد، می توانید تعداد بیشتری از این کیسه های یخ تهیه کنید.

پد های پس از زایمان

پدهای بهداشتی مخصوص بعد از زایمان در بازار وجود دارد که در درجه اول درد را تسکین می دهند و از طرف دیگر سرد هستند و به آرامش خارش کمک می کنند.

چگونه می توان خارش بخیه ها را بعد از زایمان متوقف کرد؟

بخیه ها ویژگی های خاص خود را دارند. در حقیقت احتمالاً بزرگترین دلیل خارش همین بخیه ها هستند. بخیه ها چه کشیدنی باشند و چه جذبی، خارش از ویژگی های بخیه است.

** توصیه های پزشک را به خاطر بسپارید. مراقبت از بخیه ها باید زیر نظر پرستار باشد. به طور معمول دکتر حداقل تا 6 هفته استفاده از تامپون، رابطه جنسی یا تحرک بیش از حد را توصیه نمی کند.

حمام نمک برای بخیه های بعد از زایمان

بسته به توصیه پزشک، یک حمام نمک بگیرید تا ناحیه اطراف بخیه استرلیزه شود. ما در اینجا استفاده از محصولاتی که بیش از حد مواد شیمیایی دارند، توصیه نمی کنیم. مقداری نمک دریایی طبیعی مطمئن تر است.

اسپری بی حسی

برای بی حس کردن ناحیه حساس مهبل می توان از اسپری خنک کننده خوب استفاده کرد. برند اسپری مهم نیست ولی در مورد آن با پزشک مشورت کنید. برخی از انواع اسپری ها، یک مسکن موضعی هستند و درد را کاهش می دهند، برخی نیز حاوی مواد ضد عفونی کننده بوده و احتمالاً بعد از آن سوزش ایجاد می شود.

حمام سیتز یا استحمام نشیمن

یک حمام نشیمن به شما امکان می دهد بدون دردسر و غوطه وری در ظرف آب بنشینید. به این ترتیب کل مهبل باید در آب قرار گیرد تا آن زخم های کوچک آب را به خود جذب کنند.

خلاصی از خارش واژن بعد از زایمان

در مجموع، مامان جان! این خارش کوچک چیزی است که شما نمی توانید مستقیماً آن را بخارانید، اگر چه زود می گذرد اما نمی توان آن را مانند یک مسئله زیبایی ساده انگاشت.

با جلوگیری از عوارض یا عدم استفاده از پد نامناسب از نظر بهداشتی و سلامتی می توان گفت بروز خارش جزئی کمی ناراحت کننده است اما خطری ندارد. پزشک و پرستار می توانند در این خصوص از مادر پشتیبانی کنند. مطمئناً خاراندن ناحیه مورد نظر توصیه نمی شود، اما محصولات زیادی وجود دارد که می توانید برای تسکین انجام دهید.

ما به یقین می دانیم خارش واژن بعد از زایمان هرگز مانع از آن نمی شود که مادری شگفت انگیز برای فرشته کوچکتان باشید.

مطالعه بیشتر:

علائم عفونت پس از زایمان چیست؟

مراقبت از ناحیه پرینه و واژن پس از زایمان

سوزش واژن بعد از سزارین به چه معناست و چه باید کرد؟

علت خارش واژن در بارداری چیست و آیا خارش واژن خطرناک است؟

?پرسش و پاسخ های خارش واژن بعد از زایمان

علت خارش بعد از زایمان طبیعی چیست؟

خارش چه بعد از زایمان طبیعی و چه بعد از سزارین، می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. اول و مهمترین آن، بخیه است، همانطور که می دانید بخیه، خارش دارد. عامل دیگری که می تواند باعث خارش پس از زایمان شود، استرس جدی است که بارداری و زایمان به همراه دارد و حتی رشته های کلاژن یعنی پروتئین های همبند درون پرینه یا بخش بیرونی واژن را از هم گسسته می کند.

خارش واژن بعد از سزارین و زایمان طبیعی چه مدت طول می کشد؟

پزشک بهتر می داند که مدت زمان بهبودی شما چقدر طول می کشد. به این منظور در فواصل معین معاینه انجام می شود. حتماً مراقبت های بعدی خود را جدی بگیرید و برای معاینه به موقع مراجعه کنید. برخی منابع ادعا می کنند که ظرف حدود 6 تا 8 هفته مشکل مرتفع می شود.

آیا خارش بخش خارجی واژن پس از زایمان طبیعی است؟

بله. به طور طبیعی، بخش خارجی واژن در هنگام زایمان تحت تأثیر قرار می گیرد. همانطور که قبلا ذکر شد، آسیب به الیاف کلاژن می تواند منجر به درد و خارش در بافت های آسیب دیده شود.

آیا سوزش پس از زایمان طبیعی است؟

همراه با خارش، احتمالاً احساس سوزش خواهید کرد. این سوزش معمولاً موضعی است و جایی حس می شود که پوست ترک یا شکاف خورده باشد. این اتفاق در پوست خشک رخ می دهد. بهتر است مراقب محصولات بهداشتی که استفاده می کنید، باشید و در صورت بروز سوزش با پزشک مشورت نمائید.

منبع: mommylabornurse