The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اولین رابطه جنسی بعد از زایمان چه زمانی باید باشد؟

اولین رابطه جنسی بعد از زایمان برای مادران جوانی که پس از زایمان با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند می‌تواند سخت و ناراحت کننده باشد. مشکلاتی از قبیل: درد زایمان طولانی مدت، افزایش هورمون‌ها، اندوه کودک یا افسردگی پس از زایمان، تغییرات غیرمعمول بدن و البته خستگی مفرط از نگهداری نوزاد و اینکه پس از این همه مراقبت از نوزاد نمی‌خواهید ارتباط فیزیکی داشته باشید. به راستی چه مدت پس از زایمان می‌توانید ارتباط جنسی داشته باشید و چه حسی خواهد داشت؟ برای داشتن ارتباط جنسی راحت و لذت‌بخش راهنمای زیر را درمورد اولین رابطه جنسی بعد از زایمان با دقت بخوانید و به توصیه‌های آن عمل کنید.

8 واقعیت شگفت انگیز درمورد اولین رابطه جنسی بعد از زایمان

درحالی‌که شروع این ارتباط ممکن است آخرین چیزی باشد که به ذهن شما بیاید، اما این وضع برای همیشه این‌طور نخواهد ماند. در حقیقت طبق یک تحقیق، بیش از ۹۴ درصد افراد از ارتباط جنسی پس از زایمان خود راضی بوده‌اند و بیش از نیمی از آنها ادعا کرده‌اند داشتن فرزند باعث بهبود ارتباط جنسی آنها شده است.

 اولین رابطه جنسی بعد از زایمان چند هفته پس از زایمان باید باشد؟

اغلب پزشکان توصیه می‌کنند تا ۶ هفته چیزی وارد واژن نشود تا بدن بهبودی خود را به دست آورد. خونریزی دوران نفاس (ترشح خون و بافت‌های رحم پس از زایمان) نیز در این مدت به پایان رسیده است. قبل از اینکه دست به کار شوید به این نکته دقت کنید که ارتباط جنسی پس از زایمان نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارد.

این حقایق به شما کمک می‌کنند تا گرما و رابطه اولیه را دوباره به دست آورید. ممکن است در ابتدا از ارتباط جنسی پس از زایمان احساس خوبی نداشته باشید.ربکا بوث، دکتر زنان و زایمان در ایالت لوئیزویل (کنتاکی) آمریکا و نویسنده کتاب «هفته ونوس» می‌گوید:‌ «به نظر می‌رسد به علت زایمانی که انجام داده‌اید درد هنوز وجود دارد و بیشتر آن در اثر کاهش هورمون استروژن است که انعطاف پذیری بافت‌های واژن را تحت تاثیر قرار داده است. سطح استروژن پس از زایمان کاهش می‌یابد و هنگام شیردهی نیز همچنان پایین است».

به گفته دکتر بوث، هنگامی‌که بانو به شیردهی مشغول است، مخصوصا در روزهای اول زایمان، کاهش سطح استروژن با افزایش سطح هورمون‌های پرولاکتین و اکسی توسین ترکیب شده و باعث قطع دوره قاعدگی به مدت دو تا سه ماه پس از زایمان می‌شود. عرق کردن‌های شبانه، گرگرفتگی، خشکی واژن و درد از علايم قطع قاعدگی در این دوران است.

مادرانی که عمل سزارین شده‌اند به احتمال زیاد ارتباط جنسی دردناکی را تجربه خواهند کرد. حتی اگر ۶ هفته هم از زایمان گذشته باشد. اگر تجربه برش پرینه یا جراحت‌های دیگر داشته‌اید، بسته به میزان برش، زمان لازم است تا بهبودی کامل صورت گیرد.

چرا پس از زایمان نباید ارتباط جنسی داشته باشید؟

کمبود خواب، تغییر ارتباط میان شما و همسرتان و شاید برخی مشکلات فیزیکی بدن مانند بزرگی شکم که به این راحتی‌ها قرار نیست کوچک شود. ترکیب این مشکلات شما را از ارتباط جنسی دور می‌کند. اگر به کودک شیر می‌دهید، حتی مادر طبیعت نیز در مقابل شما خواهد ایستاد. به گفته دکتر بوث، شیر دادن باعث ترشح هورمون اکسی‌توسین می‌شود، هورمونی که احساسات خوبی نسبت به کودک به وجود می‌آورد، اما میل جنسی را سرکوب می‌کند. طبیعت بدن اینگونه رفتار می‌ند که میل جنسی را کاهش داده تا شرایط برای بارداری بعدی فراهم نشود. بانوان یکی از دلایل کاهش میل جنسی خود را ترس از بارداری بعدی می‌دانند.

ممکن است واژن تغییر کند:

نسبت به سن شما و تعداد فرزندان اندازه واژن و لگن تغییر می‌کند. به گفته دکتر بوث، حتی در عمل سزارین نیز هورمون‌های بارداری باعث افزایش حجم لگن می‌شود. به این دلیل است که مادران با توجه به از دست دادن اضافه وزن دوران بارداری همچنان ماه‌ها می‌گذرد و لباس‌های قبل از بارداری اندازه آنها نمی‌شود. اگر حرکات ورزشی کگل اشک شما را در می‌آورد، می‌توانید پیلاتس را امتحان کنید. دکتر بوث اضافه می‌کند: «حرکاتی که بر ماهیچه‌های مرکزی تمرکز می‌کند باعث کاهش حجم کف لگن می‌شود».

اولین رابطه جنسی بعد از زایمان از اهمیت زیادی برخوردار است:

اگر هیچ‌گونه نزدیکی فیزیکی با همسر خود ندارید و ارتباط جنسی شما کاملا محدود شده است. کم‌کم احساس می‌کنید با همسر خود مانند هم‌اتاقی هستید و این اصلا چیز خوبی نیست. امیلی لوین، مربی مادران و ارتباط جنسی در نیویورک می‌گوید: «ارتباط نداشتن باعث ایجاد رنجش در زوج‌ها می‌شود. با بوسیدن و نوازش کردن عاشقانه یکدیگر شروع کنید و در صورت آمادگی ارتباط جنسی پس از زایمان را تجربه کنید». مانند گذشته فرصت زیادی برای یک شام طولانی یا بیرون رفتن‌های عاشقانه ندارید. اکنون فقط ارتباط جنسی شما را در کنار هم نگه میدارد و این حس را به هر دوی شما می‌دهد که در یک تیم هستید و چیزی فراتر از صرفا پدر و مادر بودن بین شما در جریان است. بنابراین بگذارید صادق باشیم، این اتفاق حال روحی هر دوی شما را بهتر خواهد کرد.

بهتر است اولین رابطه جنسی بعد از زایمان کوتاه باشد:

دکتر لوین می‌گوید: «حقیقت دوست‌داشتنی این است که بدانید لازم نیست ارتباط جنسی طولانی‌مدتی داشته باشید. همین که شریک زندگی شما را به وجد آورد و شما نیز بتوانید حضور خود را در لحظه تجربه بکنید کافی است. بر احساس خود تمرکز کنید تا در لحظه حضور داشته باشید».

اولین رابطه جنسی بعد از زایمان بهتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید:

بسیاری از بانوان ارتباط جنسی پس از زایمان را لذت‌بخش‌تر از قبل از مادر شدن می‌دانند. یک دلیل ممکن این است که :«به دنیا آوردن کودک، طیفی از احساسات را بیدار می‌کند و در نتیجه بدن ما مخصوصا اندام جنسی زنده‌تر می‌شود و لذت بالقوه را افزایش می‌دهد». دکتر لوین اضافه می‌کند: «زایمان همچنین می‌تواند اندام‌های داخلی بدن ما را در جای درست خود قرار دهد و آنها را نسبت به تحریک حساس‌تر می‌کند. وی اضافه می‌کند: «بسیاری از بانوان بعد از بچه‌دار شدن احساس راحتی بیشتری نسبت به بدن خود و ارگاسم شدید دارند.»

دوباره خواهان رابطه جنسی پس از زایمان خواهید بود:

دقیقا مانند اینکه می‌خواهید دوباره بخوابید و دوباره با دوستان خود بیرون بروید و حتی دوباره باردار شوید، می خواهید دوباره رابطه جنسی برقرار کنید. کریستی مادر دو فرزند می‌گوید: «اجازه دهید از لحاظ فیزیکی کاملا بهبود پیدا کنید و خود را با نقش جدید تطبیق دهید». کریستی که زندگی زناشویی او پس از تولد اولین فرزندش به مشکل خورده بود می‌گوید: «با همسر خود صادق و راحت باشید و مواقعی را به خاطر آورید که ممکن است میلی به رابطه نداشته‌اید، اما پس از آن احساس رضایت داشته‌اید.»

برخلاف آن‌چه ممکن است فکر کنید، داشتن فرزندان بیشتر به معنای ارتباط جنسی کمتری نیست. همان‌طور که داشتن اولین فرزند بیشترین آمادگی را می‌خواهد، اولین رابطه جنسی بعد از زایمان پس از فرزند اول هم از همه سخت‌تر خواهد بود.

حرف آخر اینکه: زمانی فرا می‌رسد که به این نتیجه می‌رسید زندگی با بچه‌ها همیشه پرهرج‌و‌مرج است و باید کارهای زیادی بکنید، مثل خوش‌گذرانی، در هر زمانی که فرصتش پیش بیاید.

 مطالعه بیشتر:

1- اولین رابطه بعد از سزارین چه زمانی مجاز است؟

2- بهترين زمان نزديكي پس از زايمان طبيعي چه موقع است؟

3- نزديكي پس از سزارين بعد از چند هفته امکان پذیر است؟

4- نزدیکی بعد از زایمان ،راهکارهای بازگشت به نزدیکی بعداز زایمان

?پرسش و پاسخ های اولین رابطه جنسی بعد از زایمان

اولین رابطه جنسی بعد از زایمان چند هفته پس از زایمان باید باشد؟

اغلب پزشکان توصیه می‌کنند تا ۶ هفته چیزی وارد واژن نشود تا بدن بهبودی خود را به دست آورد. خونریزی دوران نفاس (ترشح خون و بافت‌های رحم پس از زایمان) نیز در این مدت به پایان رسیده است. قبل از اینکه دست به کار شوید به این نکته دقت کنید که ارتباط جنسی پس از زایمان نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارد.

چند هفته بعد از زایمان سزارین می توانیم نزدیکی کنیم؟

مادرانی که عمل سزارین شده‌اند به احتمال زیاد ارتباط جنسی دردناکی را تجربه خواهند کرد. حتی اگر ۶ هفته هم از زایمان گذشته باشد. اگر تجربه برش پرینه یا جراحت‌های دیگر داشته‌اید، بسته به میزان برش، زمان لازم است تا بهبودی کامل صورت گیرد.

آیا اولین رابطه جنسی بعد از زایمان واقعا سخت و دردناک است؟

بسیاری از بانوان ارتباط جنسی پس از زایمان را لذت‌بخش‌تر از قبل از مادر شدن می‌دانند. یک دلیل ممکن این است که :«به دنیا آوردن کودک، طیفی از احساسات را بیدار می‌کند و در نتیجه بدن ما مخصوصا اندام جنسی زنده‌تر می‌شود و لذت بالقوه را افزایش می‌دهد». دکتر لوین اضافه می‌کند: «زایمان همچنین می‌تواند اندام‌های داخلی بدن ما را در جای درست خود قرار دهد و آنها را نسبت به تحریک حساس‌تر می‌کند.

علت کاهش میل جنسی بعد از زایمان چیست؟

کمبود خواب، تغییر ارتباط میان شما و همسرتان و شاید برخی مشکلات فیزیکی بدن مانند بزرگی شکم که به این راحتی‌ها قرار نیست کوچک شود: ترکیب این مشکلات شما را از ارتباط جنسی دور می‌کند. اگر به کودک شیر می‌دهید، حتی مادر طبیعت نیز در مقابل شما خواهد ایستاد. به گفته دکتر بوث، شیر دادن باعث ترشح هورمون اکسی‌توسین می‌شود، هورمونی که احساسات خوبی نسبت به کودک به وجود می‌آورد، اما میل جنسی را سرکوب می‌کند.

منبع: parents