The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

غذاهای افزایش دهنده تستوسترون و چه چیزهایی هورمون مردانه را زیاد میکند؟

تستوسترون یک هورمون جنسی مردانه است که بر سلامت دستگاه تناسلی و میل جنسی تأثیر می گذارد. این هورمون همچنین مسئول سلامت استخوان و عضله، تولید اسپرم و رشد موها است. اما تحت برخی شرایط ممکن است مقدار این هورمون در بدن مردان از حالت طبیعی کمتر شده و از تعادل خارج شود. در ادامه این مقاله می خواهیم در مورد غذاهای افزایش دهنده تستوسترون توضیحاتی را برای شما شرح دهیم.

آیا ممکن است تستوسترون بدن مردان کم شود؟

بله. با افزایش سن و همچنین بیماری های مزمن می توانید تستوسترون خود را از دست دهید. هیپوگنادیسم که خود سبب کاهش تستوسترون می شود، شرایطی است که اغلب برای جلوگیری از مشکلات سلامتی در آینده تحت درمان پزشکی قرار می گیرد.

آیا مصرف غذاهای افزایش دهنده تستوسترون واقعا موثر اند؟

متعادل سازی کلی هورمون ها برای کنترل سطح تستوسترون مهم است. این به معنای مصرف یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی است. توجه به مصرف کل غذاهای حاوی هورمون ها یا مواد مغذی تقلید کننده هورمون ها مانند فیتواستروژن ها، برای دستیابی به سطح تستوسترون کافی توصیه می شود.برخی مطالعات نشان داده اند که این مواد مغذی ممکن است بر تعادل کلی هورمون تأثیر داشته باشند.

همراه با توصیه های پزشک، ممکن است مصرف غذاهای افزایش دهنده تستوسترون کمک بسیار زیادی به شما بکند.

دو ماده مغذی ویتامین D و روی، هر دو ماده اولیه تولید تستوسترون هستند. اما این مواد مغذی در چه غذاهایی وجود دارند و غذاهای افزایش دهنده تستوسترون دقیقا کدامند؟

1. ماهی تن

ماهی تن سرشار از ویتامین D است که با افزایش طول عمر و تولید تستوسترون ارتباط دارد. همچنین این ماده غذایی غنی از پروتئین است و کالری کمی دارد.چه کنسرو شده و چه تازه که البته نوع تازه بهتر است، خوردن این ماهی می تواند یک روش طبیعی برای تقویت تستوسترون باشد. یک وعده ماهی تن، نیاز روزانه شما به ویتامین D را برآورده می کند.

اگر طرفدار ماهی تن نیستید ، ممکن است سایر منابع ماهی ویتامین D مانند ماهی قزل آلا یا ساردین را انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که اعتدال کلید همه چیز است. حداکثر دو تا سه وعده در هفته ماهی مصرف داشته باشید تا میزان دریافت جیوه را که در غذاهای دریایی یافت می شود به حداقل برسانید.

2. شیر کم چرب با ویتامین D

شیر منبع خوبی از پروتئین و کلسیم است. شیر می تواند استخوان های مردان را قوی نگه دارد. محتوای ویتامین D موجود در شیر می تواند سطح تستوسترون را کنترل کند. بهتر است شیری را انتخاب کنید که با ویتامین D غنی شده باشد، برای جلوگیری از چاقی شیر کم چربی را انتخاب کنید که مواد مغذی مشابه شیر کامل و بدون چربی اشباع شده دارند.

3. زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ یکی دیگر از منابع غنی ویتامین D است.

در حالی که عوام فکر می کنند با خوردن زرده تخم مرغ کلسترول آنها افزایش می یابد، اما مصرف روزانه یک زرده هیچ ضرری ندارد به یاد داشته باشید که زرده تخم مرغ حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به سفیده تخم مرغ است. کلسترول زرده تخم مرغ به درمان کمبود تستوسترون کمک می کند.

4. غلات غنی شده

تخم مرغ تنها غذای صبحانه نیست که می تواند به درمان کاهش تستوسترون کمک کند. اگر به هر دلیلی از جمله کلسترول بالا نمی توانید زرده تخم مرغ مصرف کنید، غلات غنی شده بهترین گزینه برای شماست.

مارک های خاصی از غلات با ویتامین D غنی شده اند. استفاده از غلات غنی شده در برنامه صبحانه را در نظر بگیرید تا سطح تستوسترون بدنتان به مقدار کافی برسد.

5. صدف

روی در دوران بلوغ یک ماده مغذی ضروری است و اثرات آن می تواند هورمون های مردانه را در تمام دوران بزرگسالی کنترل کند.

مردانی که کمبود تستوسترون دارند اگر کمبود روی هم داشته باشند، باید حتما میزان دریافت روی روزانه خود را افزایش دهند. صدف ها منبع خوبی از این ماده معدنی هستند گرچه مکمل های آن نیز در بازار وجود دارد.

6. خرچنگ

یک وعده گاه به گاه خرچنگ دریایی ممکن است سطح تستوسترون شما را بهبود بخشد زیرا خرچنگ دریایی مقدار زیادی روی دارد.

7. گوشت گاو

نگرانی های بهداشتی در مورد مصرف بیش از حد گوشت قرمز وجود دارد. در برخی از قسمت های گوشت گاو نه تنها چربی بیشتر از مرغ وجود دارد، بلکه خوردن زیاد آن با برخی سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ نیز ارتباط دارد.

اما با تمام اینها، گوشت گاو مواد مغذی دارد که می تواند تستوسترون را افزایش دهد. جگر گاو منبع استثنایی ویتامین D است، در حالی که گوشت گاو حاوی مقدار زیادی روی است.

برای کنترل چربی های حیوانی، فقط گوشت گاو بدون چربی را انتخاب کنید و تعادل را رعایت کرده از خوردن هر روز آن خودداری کنید.

8. لوبیا

وقتی صحبت از سلامت هورمون های مردانه می شود، لوبیا ممکن است مزایای بیشتری از آنچه فکر می کنید برای شما داشته باشد. بسیاری از حبوبات مانند نخود، عدس و لوبیای پخته، همه از منابع خوب روی محسوب می شوند.

تغییرات رژیم غذایی سالم ممکن است به درمان کمبود تستوسترون کمک کند، اما قبل از هر تغییری در رژیم غذایی به یاد داشته باشید که پزشک باید ابتدا از طریق معاینه جسمی و آزمایش خون میزان تستوسترون شما را تأیید کند.

در صورت تشخیص پایین بودن تستوسترون، ممکن است برای شما جایگزین هورمون درمانی، روش های هورمون درمانی برای کمبود تستوسترون عبارتند از:

• قرص

• پچ های پوستی

• ژل موضعی

• آمپول

آیا داروهای حاوی تستوسترون عوارض جانبی دارند؟

بله. درنظر داشته باشید که داروهای حاوی تستوسترون همچنین با خطر بروز عوارض جانبی جدی روبرو هستند، بنابراین مطمئن شوید که همه آنها را از قبل با پزشک خود در میان گذاشته اید.

بعلاوه، در نظر داشته باشید که برای افزایش سلامت کلی بدن، نه فقط برای درمان کمبود تستوسترون، رژیم غذایی سالمی را در پیش بگیرید.

مطالعه بیشتر:

ارتباط هورمون تستوسترون و عملکرد جنسی مردان

تاثیر هورمون تستوسترون در بارداری و میزان نرمال آن

هورمون تستوسترون چيست و چه عملکردی در بدن دارد؟

نشانه های کمبود هورمون تستوسترون در مردان چیست؟

?پرسش و پاسخ های تستوسترون

برای درمان کمبود تستوسترون در بدن چی بخوریم؟

تخم مرغ تنها غذای صبحانه نیست که می تواند به درمان کاهش تستوسترون کمک کند. اگر به هر دلیلی از جمله کلسترول بالا نمی توانید زرده تخم مرغ مصرف کنید، غلات غنی شده بهترین گزینه برای شماست. مارک های خاصی از غلات با ویتامین D غنی شده اند. استفاده از غلات غنی شده در برنامه صبحانه را در نظر بگیرید تا سطح تستوسترون بدنتان به مقدار کافی برسد.

آیا گوشت گام تستوسترون دارد؟

بله. گوشت گاو مواد مغذی دارد که می تواند تستوسترون را افزایش دهد. جگر گاو منبع استثنایی ویتامین D است، در حالی که گوشت گاو حاوی مقدار زیادی روی است.

اگر تستوسترون بدنمان کم باشد چه باید کنیم؟

در صورت تشخیص پایین بودن تستوسترون، ممکن است برای شما جایگزین هورمون درمانی، روش های هورمون درمانی برای کمبود تستوسترون عبارتند از: • قرص • پچ های پوستی • ژل موضعی • آمپول

آیا داروهای حاوی تستوسترون عوارض جانبی دارند؟

بله. درنظر داشته باشید که داروهای حاوی تستوسترون همچنین با خطر بروز عوارض جانبی جدی روبرو هستند، بنابراین مطمئن شوید که همه آنها را از قبل با پزشک خود در میان گذاشته اید.

منبع: healthline