The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بلوغ در پسران و مراحل و علائم بلوغ در پسران چیست؟

یک پسر در دوران بلوغ تغییرات بسیار مهمی را تجربه می کند. بدن او تقویت می شود، صدای او به مرور کلفت تر و از نظر جسمی قوی تر می شود و رفتاری های جنسی او به بلوغ می رسند. حتی قبل از این که متوجه شوید، پسر کوچک شما یک مرد جوان شده است. به طور کلی پسران پنج مرحله را طی می کنند تا به بلوغ برسند، اما به خاطر داشته باشید که سن بلوغ برای هر پسری متفاوت است. در ادامه این مقاله شما را با مراحل و علائم بلوغ در پسران آشنا خواهیم کرد.

سن بلوغ در پسران چگونه است؟

پسران کمی کندتر از دختران بالغ می شوند. در پسران، بلوغ به طور متوسط از سن 11 سالگی آغاز می شود، اگرچه شروع آن از اوایل 9 سالگی یا اواخر 14 سالگی هنوز هم طبیعی در نظر گرفته می شود. بعضی از پسران سریعتر از همسالان خود بالغ می شوند و برخی تغییرات جسمی ممکن است نسبت به سایرین تدریجی تر باشد.

بلوغ در پسرها چگونه است؟

تعدادی از این تغییرات فیزیکی دوران بلوغ بسیار شخصی هستند. به عنوان والدین، ممکن است متوجه آنها نشوید، اما پسرتان این مسئله را متوجه خواهد شد. برخی از این تجربیات ممکن است برای او شرم آور باشند و او احتمالا بسیاری از این موارد را خصوصی و پنهان نگه می دارد.

شکل بدن

نشانه بلوغ در پسران تغییر شکل بدن است. از بیرون، ممکن است متوجه رشد بدن پسر خود شوید، اما درست قبل از این اتفاق، ممکن است او کمی وزن اضافه کند و به نظر برسد که تمام بدن او دست و پا است، زیرا دست و پا رشد زیادی خواهند داشت. بعد از آن، در حدود سن 13 سالگی رشد قدی به اوج می رسد. شانه های او پهن تر می شوند و عضلاتش نیز حجم بیشتری پیدا می کنند. او به طور قابل توجهی قوی تر می شود و می تواند با شروع یک تمرین ورزشی منظم از فواید بیشتری هم بهره مند شود.

تعریق، مو و آکنه ( جوش صورت)

بهداشت شخصی احتمالا یکی از بزرگترین تغییرات پسران جوان است. شاید سخت باشد که او را وادار به شستن دست یا دوش گرفتن کنید، اما در این دوره به علت تعریق بیشتر و ایجاد بوی بد بدن، او باید به این موارد توجه بیشتری نشان دهد. ممکن است به زودی سوالاتی در مورد نحوه اصلاح موهای صورت و یا استفاده از محصولات ضد تعریق از شما بپرسد. تغییرات هورمون ها در این دوره باعث تولید بیشتر چربی روی پوست می شوند و در نتیجه پوست صورت مستعد جوش های پوستی می شود. این دوره بهترین زمان برای آموزش مراقبت های پوستی روزانه به او است.

رشد آلت تناسلی و بیضه

اولین علامت شروع بلوغ در پسران در واقع با رشد بیضه ها و کیسه بیضه های پسرتان شروع می شود که حجم آنها بیش از دو برابر خواهد شد. آلت تناسلی او نیز با شروع بلوغ رشد کرده، موهای ناحیه تناسلی هم رشد خود را شروع می کنند. آلت تناسلی او با رشد طولی و سپس عرضی شروع می شود. حدود یک سوم پسران برجستگی های مرواریدی کوچکی روی آلت تناسلی خود دارند که پاپول نامیده می شوند. این برجستگی ها مانند جوش به نظر می رسند و طبیعی و بی ضرر هستند، اگرچه ماندگار هستند.

نعوظ و انزال های شبانه

همانطور که پسر شما رشد می کند، ممکن است نعوظ های شبانه شروع شده که منجر به انزال هم می شود که از علائم بلوغ در پسران هستند. این انزال می تواند با یک خواب با موضوع جنسی یا بدون آن اتفاق بیفتد و کاملا طبیعی است. صحبت با پسرتان در مورد انزال های شبانه قبل از وقوع آنها بسیار مفید است، بنابراین او می داند چه انتظاری باید داشته باشد و از اینکه به طور ناگهانی رختخواب خود را خیس ببیند متعجب نمی شود.

به او بگویید که این قسمت دیگری از بلوغ در پسران است و به مرور از بین می رود. نعوظ غیرارادی قسمت عمده دیگری از بلوغ پسران است و بدون دلیل مشخصی می تواند در هر زمان رخ دهد. برای پسرتان توضیح دهید که ممکن است مدتی این اتفاق بیفتد و احتمالا کنترل کمی روی آن خواهد داشت، اما با بزرگتر شدن اوضاع بهتر می شود.

تغییرات صدا

صدای پسر شما تقریبا زمانی تغییر می کند که سرعت رشد او کمی کند می شود. این اتفاق بر اثر حجیم شدن تارهای صوتی و حنجره اتفاق می افتد.قبل از اینکه صدایش کاملا تغییر کند، ممکن است گرفته و بلند شود و تغییراتی داشته باشد که این می تواند برای او شرم آور باشد، بنابراین مراقب این موضوع نیز باشید.

رشد پستان

هنگامی که پسرتان در اوایل بلوغ قرار دارد، ممکن است بافت پستان او برای یک یا دو سال کمی متورم شود، زیرا برخی از هورمون های او به استروژن تبدیل می شوند. در اکثر پسران، این مورد موقتی است و بیش از حد نیست، اما در برخی از پسران، این امر می تواند آشکارتر باشد، به خصوص اگر آنها دارای اضافه وزن باشند.

اگر به نظر می رسد ناحیه سینه فرزند شما بیش از حد متورم است یا تورم قبل از بلوغ یا بعد از بلوغ اتفاق افتاده است، بهتر است با پزشک مشورت کنید.ممکن است یک مشکل پزشکی به جای هورمون ها باعث ایجاد این تورم شود.

نوسانات خلقی

مانند دختران، پسران نیز به لطف تغییرات هورمونی، جسمی و عاطفی که تجربه می کنند ، ممکن است دچار مشکلات مربوط به خلق و خو شوند. صبور باشید و درک کنید که این نیز بگذرد.

مراحل رشد جنسی پسران نوجوان

پسران از نظر جسمی در مراحل خاصی رشد می کنند، که مراحل بلوغ جنسی (تانر) نامیده می شوند. پزشک متخصص می تواند تعیین کند که نوجوان شما در چه مرحله ای است و آیا این مرحله مناسب با سن او است یا خیر. مراحل رشد جنسی، در محدوده سنی متوسط، شامل موارد زیر است:

• مرحله اول بلوغ جنسی (مرحله قبل از بلوغ): بیضه ها کوچک و آلت تناسلی او مانند کودک است و هیچ مویی در ناحیه تناسلی (شرمگاهی) وجود ندارد.

• مرحله دوم بلوغ جنسی (از 10 سالگی تا 15 سالگی): بیضه ها از نظر حجم و اندازه رشد می کنند. آلت تناسلی او به طور جزئی بزرگ می شود. کیسه بیضه قرمز، نازک و بزرگتر می شود. چند موی شرمگاهی قابل مشاهده هستند و بلند، صاف و کمی تیره هستند.

• مرحله سوم بلوغ جنسی (از 10 سالگی تا 16 سالگی): بیضه ها از نظر حجم و اندازه به رشد خود ادامه می دهند. آلت تناسلی او بلندتر می شود. بزرگ شدن کیسه بیضه همچنان ادامه دارد. موهای شرمگاهی تیره و موج دار می شوند و تعداد بیشتری از آنها ظاهر می شوند.

• مرحله چهارم بلوغ جنسی (از 12 سالگی تا 17 سالگی): بیضه ها به رشد خود ادامه می دهند. طول آلت تناسلی او همچنان رشد می کند و ضخیم تر می شود. کیسه بیضه بزرگتر و همچنین تیره تر می شود. موهای شرمگاهی مانند موهای بزرگسالان ضخیم و موج دار است، اگرچه تعداد موهای کمتری نسبت به بزرگسالان وجود دارد.

• مرحله پنجم بلوغ جنسی: بیضه ها در اندازه بزرگسالان هستند (حجم آنها بیش از 20 میلی لیتر است). کیسه بیضه و آلت تناسلی او از نظر اندازه و شکل بالغ است. موهای ناحیه تناسلی نیز از حجم و پراکندگی طبیعی بزرگسالان برخوردار است.

صحبت با پسران

پسر کوچک شما در حال بزرگ شدن است و به این معنی است که ممکن است او کمتر با شما ارتباط داشته باشد. معمولا پسرهای نوجوان کمتر حرف می زنند و از والدین خود فاصله می گیرند.

خطوط ارتباطی را باز نگه دارید و در مورد تغییراتی که فرزندتان تجربه می کند با او صحبت کنید. با علایق او در ارتباط باشید و در مورد ورزش، مدرسه یا هر چیز دیگری که دوست دارد با او صحبت کنید. این کار به او کمک می کند که وقتی نیاز دارد در مورد چیز مهمی صحبت کند، با شما احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

تأخیر بلوغ در پسران

اگر پسر شما تا سن 14 سالگی بلوغ را شروع نکرده است، این بدان معناست که بیضه ها و آلت تناسلی او هنوز رشد نکرده اند، این بلوغ تأخیری محسوب می شود. شایعترین علت آن بلوغ تاخیری ذاتی (ژنتیکی) نامیده می شود. اکثر پسرانی که با تأخیر وارد روند بلوغ می شوند سالم هستند و در نهایت این مراحل بلوغ را طی می کنند.

بیشتر از دو سوم پسران این مورد را از یک یا هر دو والدین خود که دچار بلوغ تأخیری بوده اند، به ارث می برند. بلوغ تأخیری در پسران را می توان اینگونه تعریف کرد که در سن 14 سالگی اندازه بیضه افزایش نیافته یا دوره بلوغ بیشتر از پنج سال طول می کشد.

در دخترانی که دچار بلوغ تأخیری هستند، قاعدگی پس از 16 سالگی شروع می شود. اکثر پسرانی که از نظر ژنی به تأخیر می افتند، در مقایسه با دیگر پسران هم سن خود کوتاه قد هستند، اما این فقط به این دلیل است که آنها هنوز به نقطه اوج رشد خود نرسیده اند.

اگر پسرتان یک بیماری مزمن مانند: بیماری سلول داسی شکل، بیماری التهابی روده یا فیبروز کیستیک داشته باشد، بلوغ نیز ممکن است دیرتر از حد طبیعی شروع شود.

تعداد کمی از پسران به بیماری کمبود گنادوتروپین جدا شده (IGD) مبتلا هستند، این بدان معنی است که آنها مقادیر کافی هورمون های LH و FSH را تولید نمی کنند. این بیماری به طور معمول از بدو تولد شروع می شود و با تزریق تستوسترون درمان می شود.

در تعداد کمی از پسران مشکلات مربوط به بیضه باعث تأخیر در شروع بلوغ می شود. تستوسترون درمان اصلی برای مواردی از این دست است.

سخن پایانی درمورد بلوغ در پسران

اگر درباره چگونگی پیشرفت بلوغ جنسی فرزندتان سوال یا نگرانی دارید، با پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک می تواند تشخیص دهد که نوجوان شما مطابق انتظار رشد کرده و رشد می کند یا خیر و یا به شما کمک می کند تا مفهوم زیست شناسی بلوغ را درک کنید. در مورد مشکوک به بلوغ تأخیری، ممکن است آلت تناسلی و بیضه های پسر شما به تدریج بزرگ شده اند و او متوجه نشده باشد. پزشک می تواند با معاینه فیزیکی تشخیص درست را به شما بگوید و می تواند برخی آزمایشات هورمونی را برای پسرتان درخواست کند، تا ببیند مشکلی درمورد بلوغ در پسران وجود دارد یا خیر.

مطالعه بیشتر:

نگرانی پسرها درباره بلوغ!

بلوغ زودرس چیست و چه دلایل و درمان های دارد؟

دورگه شدن صدای پسران در سن بلوغ به چه علت است؟

رشد قد پسران تا چه سنی ادامه دارد و تا کی قراره قد بکشه؟

?پرسش و پاسخ های بلوغ در پسران

علت تغییر صدای پسران در بلوغ چیست؟

صدای پسر شما تقریبا زمانی تغییر می کند که سرعت رشد او کمی کند می شود. این اتفاق بر اثر حجیم شدن تارهای صوتی و حنجره اتفاق می افتد. قبل از اینکه صدایش کاملا تغییر کند، ممکن است گرفته و بلند شود و تغییراتی داشته باشد که این می تواند برای او شرم آور باشد، بنابراین مراقب این موضوع نیز باشید.

آیا نوسانات خلقی در بلوغ پسران نیز رخ می دهد؟

مانند دختران، پسران نیز به لطف تغییرات هورمونی، جسمی و عاطفی که تجربه می کنند ، ممکن است دچار مشکلات مربوط به خلق و خو شوند. صبور باشید و درک کنید که این نیز بگذرد.

چه زمانی می گوییم بلوغ پسران دچار تاخیر شده است؟

اگر پسر شما تا سن 14 سالگی بلوغ را شروع نکرده است، این بدان معناست که بیضه ها و آلت تناسلی او هنوز رشد نکرده اند، این بلوغ تاخیری محسوب می شود. شایعترین علت آن بلوغ تاخیری ذاتی (ژنتیکی) نامیده می شود. اکثر پسرانی که با تاخیر وارد روند بلوغ می شوند سالم هستند و در نهایت این مراحل بلوغ را طی می کنند.

اولین علامت بلوغ جنسی در پسران چیست؟

اولین علامت بلوغ در واقع با رشد بیضه ها و کیسه بیضه های پسرتان شروع می شود که حجم آنها بیش از دو برابر خواهد شد. آلت تناسلی او نیز با شروع بلوغ رشد کرده، موهای ناحیه تناسلی هم رشد خود را شروع می کنند. آلت تناسلی او با رشد طولی و سپس عرضی شروع می شود

منبع: verywellfamily