The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ازگیل در بارداری و خواص ازگیل در بارداری چیست؟

ازگیل، یکی از میوه های خوشمزه فصل پاییز و زمستان است که به دلیل طعم ترش و شیرین و خاص خود طرفداران بسیار زیادی دارد. اما محبوبیت این میوه تنها به دلیل طعم آن نیست، بلکه فواید درمانی ازگیل که از زمان های بسیار قدیم شناخته شده است، سبب شده تا مردم و پزشکان طب سنتی هنوز هم از این میوه برای اهداف درمانی و خلاص شدن از بیماری های مختلف استفاده کنند. اگر مشتاق هستید تا با فواید و عوارض میوه ازگیل در بارداری آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ازگیل چیست؟

ازگیل (Medlar) که با نام علمی ""Mespilus germanica"" شناخته می شود، میوه درختچه ای کوچک از تیره گل سرخیان (Rosaceae) است که از هزاران سال پیش کشت شده و بومی جنوب غربی آسیا و جنوب شرقی اروپا محسوب می شود.

از نظر مشخصات ظاهری و ویژگی های گیاه شناسی، درخچه ازگیل که تاکنون بیش از 30 نوع از آن در سرتاسر جهان شناخته و کشف شده است، از دسته درختان برگریز و خاردار است که در صورت مساعد بودن شرایط محیطی یعنی آب و هوای معتدل، به طور معمول تا 8 متر قد کشیده و بلند می شود و می تواند تا 50 سال هم زنده بماند و به رشد خود ادامه دهد. پوست تنه درخت ازگیل، به رنگ قهوه ای مایل به خاکستری تا نقره ای است و شاخه های آن کج و معوج بوده که از ویژگی های چشمگیر این درخت به حساب می آیند. برگ های درخت ازگیل، بزرگ، ساده، بیضوی و مستطیل شکل بوده و به رنگ سبز تیره هستند. شکوفه های معطر و سفید رنگ ازگیل به صورت منفرد در اواخر بهار یا اوایل تابستان پدیدار می شوند و میوه های آن نیز با پوسته چرمی در فصل پاییز و زمستان قابل دسترس خواهند بود. میوه کروی شکل ازگیل در حالت نارس پوسته ای به رنگ سبز زیتونی داشته و بخش گوشتی درون آن سفید رنگ و دارای طعم و مزه اسیدی و گس است. اما در حالت رسیده، هم بخش بیرونی و هم بخش درونی میوه های ازگیل به رنگ قهوه ای مسی و زنگاری درآمده و طعمی شیرین و ملایم شبیه به ترکیب مزه سه میوه توت فرنگی رسیده، موز و سیب ترش و شیرین پیدا خواهند کرد. بنابراین بهترین کار این است که میوه ها در طول پاییز بر روی درخت بمانند و تا قبل از رسیدن چیده نشوند.

ازگیل چه ویتامین هایی دارد؟

از نظر ترکیبات شیمیایی، میوه ازگیل غنی از مواد ارزشمندی همچون ویتامین های B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B6 (پیریدوکسین)، ویتامین A، ویتامین C، مواد معدنی همچون آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، ید، سلنیوم، پتاسیم، فسفر، زینک (روی) و همچنین آب، فیبر، فلاونوئیدها، ترکیبات فنلی، پروتئین، اسیدهای چرب ضروری همچون اسید اولئیک (امگا9)، اسید لینولئیک (امگا3) و ... است که در ایجاد خواص دارویی آن نقش مهمی بر عهده دارند.

خواص ازگیل در طب سنتی

از گذشته های دور تاکنون، پزشکان طب سنتی بر این باور هستند که میوه ازگیل، خواص بی شماری داشته و می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات موثر باشد. مهم ترین خواص میوه ازگیل در طب سنتی که بهتر است با آن ها آشنا باشید، عبارت هستند از:

- تقویت سیستم ایمنی بدن،

- پاکسازی و سم زدایی،

- دارای خواص آنتی اکسیدانی،

- جلوگیری از سرطان، ویژه سرطان های پستان، پوست، کبد و روده بزرگ،

- آرامش بخش،

- دارای خواص ضد التهابی،

- تسکین سردرد،

- بهبود اختلالات خواب و کمک به درمان بی خوابی،

- تقویت عملکرد ذهن،

- انرژی بخش،

- جلوگیری از بروز بیماری های شناختی مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل،

- کمک به ساخت گلبول های قرمز خون و در نتیجه درمان کم خونی ناشی از فقر آهن (آنمی)،

- حفظ سلامت عضلات،

- کمک به درمان نارسایی کلیه و بیماری های مزمن کلیه،

- موثر در حل مشکل کبد چرب،

- درمان فشار خون بالا،

- مقوی قلب،

- مناسب برای مبتلایان به دیابت نوع 2،

- کمک به درمان عفونت گلو و دهان،

- از بین بردن سنگ کلیه و کمک به دفع آن،

- درمان یبوست (ملین)،

- تسکین آبسه های دندانی،

- پایین آوردن تب (تب بر)،

- درمان نفخ معده،

- درمان عفونت های روده ای،

- تسکین التهابات پوستی و کمک به حفظ سلامت آن،

- توانایی کاهش سرعت پیری و کمک به بازسازی بافت سلولی،

- درمان مشکل تخلیه ناکامل مثانه و خروج سخت و قطره قطره ادرار،

- مفید برای رشد،

- کاهش ریزش مو و کمک به رشد موهای جدید،

- کاهش خطر پوکی استخوان،

- مبارزه با علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS)،

- تنظیم چرخه قاعدگی و ...

این موارد تنها نمونه هایی از خواص ازگیل در طب سنتی هستند که البته برای تایید آن ها باید بررسی های علمی بیشتری صورت بگیرد.

خواص ازگیل در بارداری

با در نظر گرفتن محتویات و مواد مغذی موجود در ترکیبات این میوه پر خاصیت، پزشکان حوزه طب سنتی اعتقاد دارند که خوردن ازگیل در بارداری می تواند با فوایدی برای مادر و جنین همراه باشد، از جمله:

- درمان کم خونی: کم خونی، اتفاقی معمول و رایج در طی بارداری است که اگر به خوبی مدیریت و درمان نشود، می تواند عوارض آزاردهنده ای همچون خستگی، خواب آلودگی، تحریک پذیری، عصبانیت، بی قراری، ریزش مو، تیرگی دور چشم ها و زرد شدن رنگ پوست را به همراه داشته باشد و بر روی روند رشد جنین و سلامت او نیز به طور منفی تاثیر بگذارد. وجود مقادیر فراوان آهن و ویتامین C در میوه ازگیل، می تواند به جلوگیری از کم خونی و درمان آن در مادران باردار کمک کرده و احتمال بروز این مشکلات را کاهش دهد.

- تقویت سیستم ایمنی بدن: مادران باردار در مقایسه با سایر خانم ها بیشتر مستعد ابتلا به انواع بیماری ها و به ویژه سرماخوردگی و آنفولانزا هستند و به همین دلیل انتخاب خوراکی های مقوی سیستم ایمنی برای آن ها بسیار مهم است که ازجمله آن ها می توان به ازگیل اشاره کرد.

- درمان یبوست: یبوست، مشکلی آشنا و رایج برای مادران باردار است که می تواند رنج و ناراحتی زیادی را برای آن ها به دنبال داشته باشد. اگر شما هم جزو این دسته از مادران هستید، با خوردن میوه ازگیل در بارداری می توانید به درمان یبوست امیدوار باشید.

- درمان بی خوابی: اگر در بارداری درگیر بی خوابی شده اید و کیفیت و کمیت خوابتان دچار مشکل شده است، بهتر است خوردن ازگیل را امتحان کنید، زیرا با خاصیت آرامش بخشی که دارد می تواند در حل این مشکلات به شکل موثری عمل کند.

- درمان عفونت ادراری: بزرگ شدن رحم و فشار آن بر روی مثانه و همچنین تغییرات هورمونی در طی دوران حاملگی، زنان باردار را در معرض عفونت های ادراری قرار می دهد. اما با خوردن ازگیل در بارداری، از احتمال بروز این مشکل کاسته شده و روند درمان آن نیز تسریع می شود.

- و بهبود روند رشد جنین.

البته باید در نظر داشته باشید که هیچ یک از این خواص ازگیل در بارداری، در پژوهش های علمی به اثبات نرسیده و بنابراین نمی توان آن ها را به قطعیت رد یا تایید کرد.

آیا مصرف ازگیل در بارداری بی خطر است؟

بله، به نظر می رسد مصرف متعادل از ازگیل در بارداری، عارضه و خطر خاصی به همراه نداشته باشد.

عوارض ازگیل در بارداری

درست مانند هر خوراکی و میوه دیگری، خوردن به اندازه و متعادل ازگیل هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی کند اما در صورت زیاده روی در استفاده از ازگیل، احتمال وقوع برخی عوارض جانبی وجود دارد که شامل این موارد هستند:

- افزایش سطح چربی خون،

- شل کردن مدفوع و ایجاد اسهال،

- دل درد،

- حالت تهوع،

- استفراغ،

- معده درد و سنگین شدن معده،

- بروز واکنش های آلرژیک،

- آسیب به بافت سلولی و تسریع روند گسترش سلول های بدخیم،

- و تشدید مشکل سنگ کلیه.

در رابطه با عوارض مصرف ازگیل در بارداری متاسفانه اطلاعات ویژه ای در دست نیست اما با در نظر گرفتن مشکلات یاد شده در بالا که احتمال ایجاد آن ها برای تمامی مصرف کنندگان وجود دارد و همچنین با توجه به محدود بودن داده های علمی در مورد تاثیرات ازگیل بر سلامت بارداری و جنین، بهتر است از زیاده روی در خوردن آن پرهیز کنید. البته فراموش نکنید که مصرف به اندازه و متعادل از ازگیل در بارداری، نه تنها خطرناک نیست بلکه مفید نیز بوده و توصیه می شود.

مطالعه بیشتر:

فواید و عوارض خوردن ملون در بارداری و زیبایی جنین

مصرف چه خوراکی هایی در دوران بارداری ممنوع است؟

بهترین میوه در دوران بارداری چیست و فواید مصرف میوه چیست؟

آیا خوردن زردآلو در بارداری بی خطر است؟ برگه زرد آلو یا زردآلو خشک و هسته زرد آلو در بارداری

?پرسش و پاسخ های ازگیل در بارداری

ازگیل چه ویتامین هایی دارد؟

میوه ازگیل غنی از مواد ارزشمندی همچون ویتامین های B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B6 (پیریدوکسین)، ویتامین A، ویتامین C، مواد معدنی همچون آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، ید، سلنیوم، پتاسیم، فسفر، زینک (روی) و همچنین آب، فیبر، فلاونوئیدها، ترکیبات فنلی، پروتئین، اسیدهای چرب ضروری همچون اسید اولئیک (امگا9)، اسید لینولئیک (امگا3) و ... است که در ایجاد خواص دارویی آن نقش مهمی بر عهده دارند.

خواص ازگیل در طب سنتی چیست؟

تقویت سیستم ایمنی بدن، پاکسازی و سم زدایی، دارای خواص آنتی اکسیدانی، جلوگیری از سرطان، ویژه سرطان های پستان، پوست، کبد و روده بزرگ، آرامش بخش،

آیا ازگیل کم خونی مادر باردار را درمان می کند؟

بله. کم خونی، اتفاقی معمول و رایج در طی بارداری است که اگر به خوبی مدیریت و درمان نشود، می تواند عوارض آزاردهنده ای همچون خستگی، خواب آلودگی را به همراه داشته باشد و بر روی روند رشد جنین و سلامت او نیز به طور منفی تاثیر بگذارد. وجود مقادیر فراوان آهن و ویتامین C در ازگیل، می تواند به جلوگیری از کم خونی و درمان آن در مادران باردار کمک کرده و احتمال بروز این مشکلات را کاهش دهد.

آیا مصرف ازگیل در بارداری بی خطر است؟

بله، به نظر می رسد مصرف متعادل از ازگیل در بارداری، عارضه و خطر خاصی به همراه نداشته باشد.