The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان قاعدگی نامنظم و علت پریود نامنظم چیست؟

اگرچه قاعدگی نامنظم می تواند آزاردهنده و ناخوشایند باشد اما خوشبختانه جایی برای نگرانی نیست. اما با این همه قاعدگی نامنظم گاهی اوقات نشان از عدم تعادل هورمونی اساسی دارد و در برخی مواقع می تواند بارداری را با مشکلاتی مواجه سازد، لذا توصیه می شود حتما موضوع را با پزشک در میان بگذارید. پزشک با توجه به شرایط مشکل را تشخیص داده و با تجویز درمانهای مناسب به درمان قاعدگی نامنظم و لکه بینی و نیز بازگشت نظم قاعدگی و باروری کمک خواهد کرد.

قاعدگی نامنظم چیست؟

در قاعدگی نامنظم، شرایط قاعدگی از قبیل حجم خونریزی و مدت زمان خونریزی عادی است، اما قاعدگی در فواصل زمانی غیرمعمول، نامنظم و یا ترکیبی از هر دو رخ می دهد. فاصله زمانی غیرمعمول یعنی 2 چرخه قاعدگی بیش از 35 روز یا کمتر از 21 روز با هم فاصله داشته باشند.

قاعدگی نامنظم نشانه چیست و چه عواملی باعث بروز آن می شوند؟

استرس، مسافرت ، ورزش بیش از حد یا هر تغییر موقتی دیگر در روال عادی زندگی می تواند منجر به بی نظمی قاعدگی شود. عواملی مانند اختلالات تغذیه ای، کاهش یا افزایش وزن، سطح تیروئید خیلی زیاد یا خیلی پایین یا عدم تعادل هورمونی از جمله موارد مربوط به شروع، قطع یا فراموشی قرص ها یا چسب های ضدبارداری یا سایر مکمل های استروژن دار موجب بی نظمی دائمی قاعدگی می شوند.

قاعدگی نامنظم در دوران شیردهی

احتمالا می دانید که بعد از زایمان مدتی طول می کشد تا هورمون های بدن شما به حالت قبل از بارداری بازگردد و قاعدگی شما مجددا شروع و تنظیم شود. حال اگر شیردهی داشته باشید، احتمال دیرتر تنظیم شدن قاعدگی بیشتر بوده که علت اصلی آن هومون های شیردهی است. در نتیجه می توان گفت که قاعدگی نامنظم در شیردهی طبیعی بوده اما به معنای کم بودن احتمال بارداری شما نیست.

چگونه می توانم به بی نظمی های قاعدگی پی ببرم؟

توجه به چرخه های قاعدگی با ثبت اولین روز دوره در تقویم یا نصب اپلیکیشن هایی که به این منظور طراحی شده است به مدت چند ماه، به شما کمک می کند تا به بی نظمی احتمالی قاعدگی خود پی ببرید. کنترل و ثبت تاریخهای قاعدگی در تشخیص و ارائه درمان مناسب به پزشک کمک خواهد کرد.

آیا در صورت قاعدگی نامنظم، می توان باردار شد؟

جواب مثبت است و اینکه باید بدانید. چرخه های نامنظم قاعدگی همیشه بر باروری تأثیر نمی گذارد. در حقیقت، خانمهای زیادی با چرخه قاعدگی نامنظم، باردار می شوند و بارداری آنها بدون مشکل خواهد بود. بنابراین اگر بپرسید قاعدگی نامنظم به معنای ناباروری است، باید بگوئیم خیر.

با وجود قاعدگی نامنظم به سختی می توان دوره باروری را برای اقدام به بارداری تعیین کرد، البته این کار غیرممکن نیست. خانمها معمولاً برای تعیین زمان تخمک گذاری، تاریخ قاعدگی را یادداشت می کنند. اما اگر چند ماه بدون قاعدگی بگذرد و سپس عادت ماهیانه بدون هیچ الگوی قابل تشخیص رخ دهد یا قاعدگی همیشه نامنظم باشد، نمی توان زمان را به درستی برآورد کرد. در چنین شرایطی باید برای تعیین زمان مناسب اقدام به بارداری مراقب علائم دیگر تخمک گذاری بود.

نگرانی واقعی در مورد قاعدگی نامنظم زمانی است که تخمک گذاری نیز نامنظم و یا دوره بدون تخمک گذاری باشد. بدون تخمک گذاری بارداری رخ نمی دهد و در حدود 30 درصد کل موارد ناباروری به تخمک گذاری مربوط می شود. اگر علت بی نظمی های قاعدگی، مشکل در تخمک گذاری باشد، باید معاینات پزشکی و درمان را برای فرزندآوری به طور جدی آغاز کرد.

قاعدگی نامنظم چگونه درمان می شود؟

اگر از قاعدگی نامنظم ناراحت هستید یا برای بارداری با مشکلاتی مواجه شده اید، برای رفع مشکل به پزشک مراجعه کنید تا درمانهای لازم انجام گیرد. همانطور که می دانید استرس شدید می تواند چرخه های قاعدگی را مختل سازد، بنابراین یکی از راه های درمان کاهش سطح استرس یا قطع تمرین های شدید است که می تواند مانع تخمک گذاری و قاعدگی منظم شود. اگر قاعدگی نامنظم شما مربوط به هورمون باشد، پزشک برای درمان بیماری زمینه ای تیروئید اقدام کرده یا از هورمون درمانی مانند قرص های ضدبارداری یا انواع خاصی از IUD برای تنظیم چرخه قاعدگی استفاده می کند.

اگر قصد بارداری دارید، گاهی اوقات در کنار پایش زمان قاعدگی، از روشهای ضدبارداری نیز استفاده کنید به این ترتیب راحت تر می توان زمان تخمک گذاری را تعیین کرد که گام بزرگی در کمک به بارداری است.

اگر هیچ یک از این راه حل ها موثر واقع نگردید و شما نیز قصد بارداری دارید، پزشک می تواند با داروی باروری مانند لتروزو (Femara) ، کلومیفن (Clomid, Serophene)، یا داروهای باروری قابل تزریق برای القاء تخمک گذاری را تجویز کند.

اطمینان داشته باشید که قاعدگی نامنظم به معنی عدم بهره مندی از یک بارداری و نوزاد سالم نیست. چنانچه فکر می کنید چرخه قاعدگی غیرقابل پیش بینی شما بر توانایی بارداریتان تأثیر می گذارد، موضوع را با پزشک در میان بگذارید. خبر خوب اینکه می توان با بررخوداری از درمان مورد نیاز شرایط را به وضعیت عادی بازگرداند.

مطالعه بیشتر:

1- تاثیر عادت ماهانه نامنظم بر بارداری

2- روش درمان بی نظمی قاعدگی با داروهای گیاهی

3- سیکل قاعدگی نامنظم و بارداری چه رابطه ای با هم دارند؟

4- چگونه می توان با وجود سیکل های قاعدگی نامنظم احتمال بارداری خود را افزایش داد؟

?پرسش و پاسخ های قاعدگی نامنظم

قاعدگی نامنظم چیست؟

در قاعدگی نامنظم، شرایط قاعدگی از قبیل حجم خونریزی و مدت زمان خونریزی عادی است، اما قاعدگی در فواصل زمانی غیر معمول، نامنظم و یا ترکیبی از هر دو رخ می دهد. فاصله زمانی غیر معمول یعنی دو چرخه قاعدگی بیش از 35 روز یا کمتر از 21 روز با هم فاصله داشته باشند.

چه عواملی باعث قاعدگی نامنظم می شوند؟

استرس، مسافرت ، ورزش بیش از حد یا هر تغییر موقتی دیگر در روال عادی زندگی می تواند منجر به بی نظمی قاعدگی شود. عواملی مانند اختلالات تغذیه ای، کاهش یا افزایش وزن، سطح تیروئید خیلی زیاد یا خیلی پایین یا عدم تعادل هورمونی از جمله موارد مربوط به شروع، قطع یا فراموشی قرص ها یا چسب های ضد بارداری یا سایر مکمل های استروژن دار موجب بی نظمی دائمی قاعدگی می شوند.

آیا قاعدگی نامنظم در دوران شیردهی طبیعی است؟

احتمالا می دانید که بعد از زایمان مدتی طول می کشد تا هورمون های بدن شما به حالت قبل از بارداری بازگردد و قاعدگی شما مجددا شروع و تنظیم شود. حال اگر شیردهی داشته باشید، احتمال دیرتر تنظیم شدن قاعدگی بیشتر بوده که علت اصلی آن هومون های شیردهی است. در نتیجه می توان گفت که قاعدگی نامنظم در شیردهی طبیعی بوده اما به معنای کم بودن احتمال بارداری شما نیست.

آیا در صورت قاعدگی نامنظم، می توان باردار شد؟

جواب مثبت است و اینکه باید بدانید. چرخه های نامنظم قاعدگی همیشه بر باروری تأثیر نمی گذارد. در حقیقت، خانمهای زیادی با چرخه قاعدگی نامنظم، باردار می شوند و بارداری آنها بدون مشکل خواهد بود. بنابراین اگر بپرسید قاعدگی نامنظم به معنای ناباروری است، باید بگوئیم خیر.

منبع: whattoexpect