The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا آب منی برای پوست مفید و به درمان جوش کمک می کند؟

ممکن است از اینفلوئنسرها یا افراد معروف در مورد فواید آب منی برای پوست شنیده باشید. اما در ویدئوهای یوتیوب و روایات شخصی افراد مدارک قانع کننده ای برای متخصصان وجود ندارد. در حقیقت، شواهد علمی از ایده قرار دادن مایع منی روی پوست پشتیبانی نمی کند. علاوه بر این که کمکی به چهره خود نمی کنید، ممکن است این کار باعث ایجاد حساسیت و عفونت های مقاربتی (STIs) شود. مقاله زیر را بخوانید تا به حقایقی در این باره پی ببرید.

آیا شنیده اید که آب منی به درمان جوش کمک کند؟

قدرت مقابله با جوش ها توسط مایع منی یک افسانه است. معلوم نیست این نظریه از کجا آمده است، اما این موضوع معمولا در انجمن های آکنه و بلاگ های زیبایی مطرح می شود. این که چگونه آب منی باعث درمان آکنه می شود نیز ناشناخته است.

باور شایع این است که آب منی عامل آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی که در آب منی و سلول های بدن انسان وجود دارد می تواند با لکه های پوستی مقابله کند.

دوباره یادآوری می کنیم که شواهدی برای تایید این موضوع وجود ندارد. اگر به دنبال درمان آکنه خود هستید، چند گزینه درمان خانگی برای آن وجود دارد.داروهای بدون نسخه مانند سالیسیلیک اسید یا بنزوئیل پراکسید برای درمان آکنه های خفیف وجود دارد.

هر چند آکنه های کیستی نیاز به درمان قوی تر دارند. قرص های خوراکی پیشگیری از بارداری به پاکسازی پوست کمک می کنند. قرص های ایزوترتینوئین نیز روش موثر دیگری است.

همچنین می توانید از برخی روش های حرفه ای مانند موارد زیر استفاده کنید:

• فیشال

• نوردرمانی

• لایه برداری شیمیایی

آیا آب منی ضد پیری است؟

خاصیت ضدپیری را نیز به آب منی نسبت می دهند. خاصیت آنتی اکسیدانی آن باعث می شود برخی افراد تصور کنند که خطوط ریز پوست را کاهش می دهد.در این جا کمی ارتباط علمی وجود دارد. 

مقاله ای که در مجله Nature Cell Biology منتشر شد نشان داد که تزریق مستقیم آب منی در سلول ها باعث کند شدن روند پیری می شود. اما اطلاعات کمی در مورد تاثیرات کاربرد موضعی آن وجود دارد. تنها به دنیال چیزهایی باشید که ثابت شده اند.

زمانی که در مورد ضد پیری صبحت صحبت می کنیم، اولین انتخاب شما باید سرم های غلیظ ویتامین C و رتینوئیدها باشد. همچنین می توانید از مرطوب کننده هایی سرشار از گلیسرین یا هیالورونیک اسید استفاده کنید. فراموش نکنید که پوست خود را در مقابل آفتاب محافظت کنید. خورشید به تنهایی بزرگ ترین عامل برای شروع روند پیری است.

آب منی سرشار از پروتئین است، درست است؟ پس حتما به کاری می آید نه؟

درست است. بیش از ۲۰۰ نوع پروتئین مجزا در آب منی یافت می شود. هر چند مقدارش که به طور میانگین حدود ۵۰۴۰ میلی گرم در ۱۰۰ میلی لیتر است، آن قدر نیست که تغییر محسوسی ایجاد کند.

از لحاظ رژیم غذایی این مقدار حدود ۵ گرم است. نیاز متوسط روزانه بانوان به پروتئن ۴۶ گرم و نیاز روزانه آقایان ۵۶ گرم است. آب منی تاثیر خاصی بر رژیم غذایی شما ندارد و حتی بعید به نظر می رسد تاثیری روی پوست شما داشته باشد.

معمولا پروتئین های موجود در محصولات مراقبت از پوست به صورت پپتید است. این اسیدهای آمینه کمک می کند تا پوست سفت و بدون چروک بماند، اما اگر با محصولات دیگر ترکیب نشود، می توانند بی تاثیر باشد.

غذا منبع قوی تری از پروتئین است. مطالعه ای در مجله آمریکایی «واگیرشناسی» نشان داد که رژیم غذایی غنی از پروتئین های گیاهی، میوه ها، سبزیجات و غلات کامل می تواند باعث روند پیری سلول ها را به طور سالم پیش ببرد.

مواردی که باید در مورد رژیم غذایی گیاهی به خاطر داشته باشید، شامل موارد زیر است:

• توفو

• عدس

• نخود

• کینوا

• سیب زمینی

در مورد عنصر روی موجود در آن چه می توان گفت؟

منی حاوی ۳ درصد از مقدار روی مورد نیاز روزانه شماست. اما این مقدار ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. توصیه می شود بانوان روزانه ۸ میلی گرم روی مصرف کنند، در حالی که آقایان روزانه به ۱۱ میلی گرم روی نیاز دارند.

روی فواید بی شماری برای پوست دارد. مطالعات گسترده ای در مورد تاثیر ضدالتهابی آن بر روی آکنه و همچنین توانایی بازسازی سلول ها و تولید کلاژن صورت گرفته است.

این امر باعث می شود برخی اعتقاد داشته باشند که روی به بهبود علائم پیری کمک کند. بهترین نتیجه هنگامی به دست می آید که روی به صورت خوراکی و همراه با استفاده مستقیم روی پوست صورت گیرد.

می توانید از مکمل هایی با پایه روی استفاده کنید. اما افزودن آن ها به رژیم غذایی از طریق آجیل ها، محصولات لبنی و غلات کامل می تواند مفیدتر باشد.قبل از شروع هرنوع مکمل ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا در مورد عوارض جانبی احتمالی یا تداخل منفی احتمالی با داروها اطلاعات کسب کنید.

در مورد اوره موجود در منی چه می توان گفت؟

اوره چیست؟ اوره محصولی زائدی است که هنگام تجزیه پروتئین در کبد ساخته می شود. اوره معمولا توسط ادرار یا عرق از بدن خارج می شود، اما مقدار کمی از آن می تواند در لایه بیرونی پوست یافت شود.

اوره به آبرسانی، لایه برداری خفیف و جذب محصولات مراقبت از پوست کمک می کند. اما برند های آرایشی زیبایی به جای نمونه طبیعی از نوع مصنوعی آن استفاده می کنند. مطالعه ای که در مجله «انسان شناسی» انجام شد نشان داد که در هر ۱۰۰ میلی لیتر منی، حدود ۴۵ میلی گرم اوره یافت می شود. دقیقا مانند تمام چیزهای دیگر، این مقدار اوره به اندازه ای نیست که تاثیری را که به دنبالش هستید دریافت کنید.

بنابراین منی هیچ نوع مزایای پوستی ندارد؟

به جز عکسهایی که افراد در یوتوپ از قبل و بعد از استفاده از این ماده منتشر می کنند، دلیلی وجود ندارد که متخصصان پوست منی را به عنوان یکی از محصولات مراقبت از پوست معرفی کنند. بنابراین دفعه بعد که شخصی در مورد این موضوع صحبت کرد می توانید به راحتی حرف او را رد کنید.

اگر این قضیه رد شده پس چرا برخی از سالن ها از فیشال منی استفاده می کنند؟

در واقع سالن های اصلی که این روش درمانی را تبلیغ می کنند تعطیل شده اند. مرکز اسپا Graceful Services در نیویورک زمانی فیشال آب منی ارائه داد که گفته می شد قادر به تولید کلاژن است، پوست را بهبود می بخشد و قرمزی پوست را برطرف می کند.

آب منی که استفاده شد کاملا مصنوعی بود و با ترکیباتی دیگر مانند روغن دانه گل رز، روغن جوجوبا و ویتامین E و B-5 ساخته شده بود.

احتمالا این مواد اضافی موثر بوده است. برای مثال روغن دانه گل رز تاثیر آبرسانی دارد. روغن جوجوبا نیز رطوبت را در پوست نگه می دارد و ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که ممکن است برای درمان آکنه مفید باشد.

در مورد کرم های بدون نسخه حاوی آب منی چه می توان گفت؟

کرم های Skin Science و Bioforskning دو برند نروژی هستند که به خاطر محتوای آب منی مصنوعی از محصولات مشهور مراقبت پوست هستند. اما دیگر در بازار موجود نیست.

برند Skin Science ادعا می کند این محصول تا ۲۰ درصد روند پیری را به تعویق می اندازد. اما فهرست مواد تشکیل دهنده آن فراتر از آب منی است.ترکیبات طبیعی گرفته شده از ماهی سالمون نیز نقش مهمی دارد. گویا این ترکیبات با یکدیگر باعث تقویت تولید کلاژن می شود، به التهاب کمک کرده و سلول های مرده پوست را از بین می برد.

در این مورد احتمالا فواید ترکیبات دیگر موثر است و همین داستان در مورد محصولات بدون نسخه دیگر حاوی آب منیین نیز صادق است.

اگر آب منی را روی پوست قرار دهیم، چه اتفاقی می افتد؟

به طور خلاصه، چند نتیجه نه چندان خوشایند دارد. قرار دادن منی روی پوست می تواند باعث حساسیت شدید به بیماری های مقاربتی ایجاد کند.

درماتیک اتوپیک (اگزما)

امکان دارد پروتئین های موجود در منی ایجاد حساسیت کند، که به این عارضه حساسیت به پروتئین پلاسمای منی انسان می گویند و بسیار نادر است. این عارضه در موارد شدید ممکن است منجر به آنافیلاکسی شود.

واکنش های حساسیتی خفیف تر نیز ممکن است رخ دهد. برای مثال درماتیک اتوپیک با قرمزی، خشکی، ورم پوست همراه با خارش شدید ظاهر می شود.

بیماری های مقاربتی (STIs)

منی می تواند با عبور از غشاهای مخاطی موجود در لب، سوراخ های بینی و چشم باعث انتقال عفونت شود. بیماری های مقاربتی مانند هرپس، کلامیدیا و سوزاک می تواند از این طریق منتقل شود.

چشم ها به ویژه آسیب پذیر هستند. به عنوان مثال، تبخال چشمی می تواند باعث التهاب و حتی از دست دادن بینایی شود. ورم ملتحمه کلامیدیا شدت کم تری دارد و با علائمی مانند سوزش، قرمزی و ترشح همراه است.

در مورد سلامت مو چه؟ آیا استفاده از منی هیچ فایده ای دارد ؟

مطالعه ای که در PLOS One منتشر شد نشان داد که آب منی ممکن است باعث تحریک رشد موی انسان شود. همچنین این اعتقاد وجود دارد که پروتئین موجود در منی می تواند باعث نرم شدن تارهای مو شود.

طی یک روش درمانی برای نرم کردن موها، در یک سالن مو در لندن از آب منی گاو نر و گیاه کتیرای غنی از پروتئین استفاده شد. همانند مواردی که در مورد مراقبت از پوست عنوان شد، این مواد دیگر است که احتمالا در درمان مو تاثیرگذار بوده است.

چکیده مطالب

راه های زیادی برای درمان ناراحتی های پوستی وجود دارد که هیچ ارتباط به آب منی ندارد. اگر در این مورد تردید دارید، به مطالب علمی مراجعه کنید. هنگامی که صحبت از آب منی به میان می آید، هیچ شواهدی مبنی بر تاثیرگذاری آن در مراقبت از پوست وجود ندارد.

مطالعه بیشتر: 

مایع منی سالم با مصرف سبزیجات

برای تقویت اسپرم در مردان چه بخوریم؟

آزمون برای سنجش اطلاعات خود درباره مایع منی

علت بوی بد اسپرم چیست و مایع منی سالم چه بویی دارد؟

?پرسش و پاسخ های آب منی

آیا آب منی به درمان جوش کمک می کند؟

قدرت مقابله با جوش ها توسط مایع منی یک افسانه است. معلوم نیست این نظریه از کجا آمده است، اما این موضوع معمولا در انجمن های آکنه و بلاگ های زیبایی مطرح می شود. این که چگونه آب منی باعث درمان آکنه می شود نیز ناشناخته است.

آیا آب منی ضد پیری است؟

مقاله ای که در مجله Nature Cell Biology منتشر شد نشان داد که تزریق مستقیم آب منی در سلول ها باعث کند شدن روند پیری می شود. اما اطلاعات کمی در مورد تاثیرات کاربرد موضعی آن وجود دارد. تنها به دنیال چیزهایی باشید که ثابت شده اند.

آیا اوره موجود در منی برای پوست مفید است؟

در هر ۱۰۰ میلی لیتر منی، حدود ۴۵ میلی گرم اوره یافت می شود. دقیقا مانند تمام چیزهای دیگر، این مقدار اوره به اندازه ای نیست که تاثیری را که به دنبالش هستید دریافت کنید.

اگر آب منی را روی پوست قرار دهیم، چه اتفاقی می افتد؟

به طور خلاصه، چند نتیجه نه چندان خوشایند دارد. قرار دادن منی روی پوست می تواند باعث حساسیت شدید به بیماری های مقاربتی ایجاد کند.

منبع: healthline