The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

هیگرومای کیستی چیست و آیا هیگرومای کیستی ژنتیکی است؟

هیگرومای کیستی غده های غیرطبیعی هستند که معمولا روی گردن یا سر کودک ظاهر می شود و متشکل از یک یا چند کیست است که به مرور زمان بزرگ تر می شود. این اختلال اغلب در حالی که جنین در رحم است رخ می دهد. اما هیگرومای کیستی ممکن است پس از تولد نیز اتفاق بیفتد. هیگروماهای کیستی کیسه های مملو از مایعی هستند که از انسداد دستگاه لنفی ایجاد می شود. دستگاه لنفی شبکه ای از اندام ها و بافت هاست که به حرکت مایعات در بدن و انتقال گلبول های سفید کمک می کند. این کیسه ها معمولا بین هفته نهم و شانزدهم بارداری ایجاد می شود.

آیا هیگرومای کیستی ژنتیکی است؟

حدود نیمی از جنین های مبتلا به هیگرومای کیستی دارای ناهنجاری کروموزومی هستند. کروموزوم ها سلول های حامل دی ان ای هستند و وقتی بخش بزرگی از آن ها غایب یا معیوب باشد، ممکن است مشکلات پزشکی جدی رخ بدهد. اما اگر هیگرومای کیستی تا هفته بیستم از بین برود، فرزند شما دچار ناهنجاری کروموزومی نیست.

آیا هیگرومای کیستی می تواند سبب سقط جنین شود؟

هیگرومای کیستی می تواند خطر سقط جنین را نیز بالا ببرد و حتی می تواند مرگبار باشد. اگر در طول بارداری هیگرومای کیستی تشخیص داده شود، پزشکان توصیه می کنند زایمان در یک مرکز مجهز انجام شود.

چه عواملی در بارداری باعث تشکیل هیگرومای کیستی می شود؟

هیگرومای کیستی می تواند به خاطر اختلالات ژنتیکی یا عوامل محیطی ایجاد شود. در زمان تشخیص ممکن است یک یا چند کیست وجود داشته باشد. دلایل محیطی می تواند شامل موارد زیر باشد:

- عفونت ویروسی که از مادر هنگام بارداری منتقل می شود.

- مصرف مواد مخدر و الکل هنگام بارداری

هیگرومای کیستی بیشتر در اطفال مبتلا به بیماری های ژنتیکی دیده می شود. خصوصا در اطفال با ناهنجاری های کروموزومی. برخی از عوارض ژنتیکی مرتبط با هیگرومای کیستی شامل موارد زیر است:

- سندروم ترنر، که در آن نوزادان مونث به جای دو کروموزوم X یک کروموزوم دارند.

- تریزومی ۱۳، ۱۸ یا ۲۱، که در آن نوزاد یک نسخه اضافی از یک کروموزوم دارد.

- سندروم نونان، اختلالی که به خاطر تغییر (جهش) در یکی از هفت ژن خاص ایجاد می شود.

نشانه های هیگرومای کیستی چیست؟

هیگرومای کیستی که پس از تولد رشد کند ممکن است قابل تشخیص نباشد. با بزرگ شدن کودک و رشد کیست ممکن است هویدا شود. هیگرومای کیستی معمولا زمانی که کودک به دو سالگی می رسد دیده می شود.

نشانه اصلی هیگرومای کیستی وجود یک برآمدگی نرم و اسفنجی مانند است. این برآمدگی معمولا روی گردن ظاهر می شود. اما ممکن است زیر بغل یا در کشاله ران هم دیده شود.

هیگرومای کیستی اندازه های مختلفی دارد، از کوچک تر از یک سکه گرفته تا به بزرگی یک توپ بیسبال. غده های بزرگ ممکن است مخل حرکت شود یا مشکلات دیگری را بوجود آورد.

تشخیص هیگرومای کیستی

اگر پزشک هنگام سونوگرافی متوجه هیگرومای کیستی شود، دستور آمنیوسنتز می دهد. آمنیوسنتز می تواند ناهنجاری های ژنتیکی جنین را تشخیص دهد.

حین آزمایش، روی میز دراز می کشید و پزشک شکم شما را با محلول ید تمیز می کند. با راهنمایی سونوگرافی، پزشک با استفاده از یک سوزن از مایع کیسه آمنیوتیک نمونه برداری می کند.

پس از تولد برای تشخیص هیگرومای کیستی از آزمایش های دیگری استفاده می شود. از جمله:

- عکس از قفسه سینه

- سونوگرافی

- سی تی اسکن

درمان هیگرومای کیستی

تا زمانی که جنین در رحم است هیگرومای کیستی درمان نمی شود. اما پزشک سلامت جنین را با دقت تحت نظر خواهد داشت. هیگرومای کیستی در اوایل بارداری گاهی تا هنگام زایمان از بین می رود. باید زایمان را در یک مرکز مجهز انجام دهید تا اگر مشکلی ایجاد شد آمادگی کافی وجود داشته باشد. هیگرومای کیستی معمولا درمان پذیر است. اولین قدم جراحی است. کل غده باید برداشته شود تا دوباره بازنگردد.

در برخی موارد پزشک ممکن است ترجیح دهد هیگرومای کیستی بزرگ را برندارد. این غده ها سرطانی نیست، برای همین اگر خطر آسیب به بافت های سالم وجود داشته باشد، پزشک ترجیح می دهد آن را برندارد. در عوض از روش های دیگری برای کوچک کردن هیگرومای کیستی استفاده می شود:

- سلروتراپی که شامل تزریق دارو به کیست است

- شیمی درمانی

- رادیوتراپی

- داروی استروئیدی

این روش ها در درمان کیست های کوچک موثر نیست، اما ممکن است برای کوچک کردن غدد بزرگ بکار رود. وقتی غده به حد کافی کوچک شد، از طریق جراحی برداشته می شود.

اصلا نباید سعی کنید خودتان غده را پاره یا تخلیه کنید. ممکن است باعث خونریزی شدید و عفونت شود.

چشم انداز درازمدت برای نوزادان مبتلا به هیگرومای کیستی

عوارض احتمالی اصلی هیگرومای کیستی چیست:

- بازگشت غده ها

- خونریزی

- عفونت در محل

- آسیب به ماهیچه ها، اعصاب یا بافت ها به خاطر جراحی

اما چشم انداز برای افراد مبتلایی که هنگام تولد غده ظاهر می شود معمولا خوب است. خصوصا اگر بتوان غده را بطور کامل برداشت. اگر قابل برداشت نباشد، ممکن است هیگرومای کیستی بازگردد یا به سایر قسمت ها سرایت کند.

مطالعه بیشتر:

کیست کوروئید پلکسوس جنین، آیا خطرناک است؟

کیست در کلیه های نوزاد یا کلیه پلی کیستیک نوزاد چیست؟

کیست کورپوس لوتئوم و راه درمان کیست کورپوس لوتئوم چیست؟

کیست بند ناف چیست وآیا میتواند بر رشد و نمو جنین تاثیربگذارد؟

?پرسش و پاسخ های هیگرومای کیستی

آیا هیگرومای کیستی ژنتیکی است؟

حدود نیمی از جنین های مبتلا به هیگرومای کیستی دارای ناهنجاری کروموزومی هستند. کروموزوم ها سلول های حامل دی ان ای هستند و وقتی بخش بزرگی از آن ها غایب یا معیوب باشد، ممکن است مشکلات پزشکی جدی رخ بدهد. اما اگر هیگرومای کیستی تا هفته بیستم از بین برود، فرزند شما دچار ناهنجاری کروموزومی نیست.

آیا هیگرومای کیستی می تواند سبب سقط جنین شود؟

هیگرومای کیستی می تواند خطر سقط جنین را نیز بالا ببرد و حتی می تواند مرگبار باشد. اگر در طول بارداری هیگرومای کیستی تشخیص داده شود، پزشکان توصیه می کنند زایمان در یک مرکز مجهز انجام شود.

چه عواملی در بارداری باعث تشکیل هیگرومای کیستی می شود؟

عفونت ویروسی که از مادر هنگام بارداری منتقل می شود. مصرف مواد مخطر و الکل هنگام بارداری

آیا هیگرومای کیستی قابل درمان است؟

تا زمانی که جنین در رحم است هیگرومای کیستی درمان نمی شود. اما پزشک سلامت جنین را با دقت تحت نظر خواهد داشت. هیگرومای کیستی در اوایل بارداری گاهی تا هنگام زایمان از بین می رود. باید زایمان را در یک مرکز مجهز انجام دید تا اگر مشکلی ایجاد شد آمادگی کافی وجود داشته باشد. هیگرومای کیستی معمولا درمان پذیر است. اولین قدم جراحی است. کل غده باید برداشته شود تا دوباره بازنگردد.

منبع: HEALTHLINE