The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کیست بند ناف چیست وآیا میتواند بر رشد و نمو جنین تاثیربگذارد؟

بند ناف همان راه ارتباطی بین شما و جنینتان که همه چیز از جمله مواد مغذی و اکسیژن را به جنین می رساند و سالم بودن آن لازمه رشد و نمو جنین در نه ماه بارداری است. این عضو حیاتی گاهی دچار اختلالاتی می شود ازجمله کیست بندناف که معمولا مشکلاتی برای روند خونرسانی به فرزند در حال رشدتان ایجاد نمی کند. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که کیست بند ناف چیست و آیا کیست بندناف می تواند بر رشد و نمو جنین تاثیر بگذارد.

کیست بند ناف چیست؟

بندناف در دوران بارداری بین مادر و جنین ارتباطی حیاتی ایجاد می‌کند. بندناف شامل رگ‌های خونی است که غذا و اکسیژن را از جفت به جنین انتقال می‌دهد. زمانی‌که بندناف به مشکلاتی مانند افتادگی یا گره‌ دچار می‌شود، باعث اختلال در بارداری و رشد جنین خواهد شد. به هرنوع ضایعه کیستیک یا ساک‌های حاوی مایع روی بند ناف، کیست بند ناف می‌گویند. آن‌ها ممکن است در اشکال نامنظم و در هر نقطه از بندناف، معمولا بین رگ‌های خونی ایجاد شوند. بند ناف ممکن است یک یا چند کیست داشته باشد.

آیا کیست بند ناف برای جنین خطرناک است؟

کیست بندناف مشکل پزشکی نادری است (کم‌تر از یک درصد بانوان به آن دچار خواهند شد) و اغلب تهدیدی برای جنین نخواهد بود.

تشخیص و درمان کیست‌های بندناف

پزشک اغلب در سه‌ماهه اول بارداری با استفاده از سونوگرافی وجود کیست را تشخیص خواهد داد. کیست‌هایی که در سه‌ماهه اول دوران بارداری به وجود می‌آید، اغلب بر بارداری تاثیرگذار نیست. هرچند، کیست‌هایی که در سه ماهه دوم و سوم بارداری به وجود می‌آید، به احتمال زیاد دارای عوارض بیش‌تری است. دو نوع کیست بندناف وجود دارد:

• کیست‌های واقعی. کیست‌های واقعی در انتهای جفتی بند ناف، نزدیک به محل اتصال به جنین تشکیل می‌شود. این کیست‌ها شامل مایعاتی از رویان و بقایای کمی از وزیکول‌های بندناف هستند. اندازه آن‌ها اغلب ۴ تا ۶ میلی‌متر است. اغلب کیست‌های واقعی به خودی خود از بین می‌روند.

• کیست‌های کاذب. کیست‌های غیرواقعی یا کیست‌های کاذب، شایع‌تر از کیست‌های واقعی هستند و ممکن است در هر نقطه از بندناف به وجود آیند. کیست کاذب به دلیل مایعات ژل وارتون یا همان مواد نرم و کوسن مانندی که مابین رگ‌های خونی بندناف موجود است، تشکیل می‌شود. این کیست‌ها ممکن است تا اندازه ۶ سانتی‌متر هم برسند. کیست‌های کاذب ممکن است مربوط به ناهنجاری‌های کروموزومی یا مشکلات ژنتیک در کودک باشد.

آیا کیست بند ناف ممکن است سبب سقط جنین شود؟

کیست‌های سه‌ماهه دوم یا سوم بارداری ممکن است با ناهنجاری‌های دیگر همراه باشد و خطر سقط جنین یا ناهنجاری‌‌های ساختاری را افزایش دهد. کیست‌های مربوط به سه‌ماهه اول بارداری اغلب تاثیری بر بارداری، رشد و تولد نوزاد نخواهند داشت. کیست بندناف در صورتی‌که به محل اتصال بندناف چسبیده باشد، ممکن است باعث تاخیر در رشد جنین شود. پزشک باید کیست جفتی را که در محل اتصال بندناف وجود دارد، به دقت بررسی کند تا از جریان منظم خون در بندناف اطمینان یابد.

آیا کیست بند ناف بارداری را با مشکل مواجه می‌کند؟

مطالعاتی که در مورد کیست‌های بند ناف در سه ماهه اول بارداری انجام شده است، هیچ نوع ارتباطی بین ضعف عملکرد بارداری و مشکل کیست بندناف نیافته است. در یک مطالعه ۴۵ بانویی را که مبتلا به کیست بند ناف بوده‌اند با ۸۵ بانوی دیگر که کیست بند ناف نداشتند مقایسه کردند و تفاوت قابل ملاحظه‌ای بین این دو گروه از لحاظ وزن نوزاد در هنگام تولد، رشد نوزاد یا نتیجه بارداری مشاهده نشد. تحقیقات دیگری که تمرکز آن بر تاثیرات کیست بندناف روی جنین بود نشان داد، بانوانی که در سه ماهه اول بارداری دارای کیست بندناف بوده‌اند، بارداری کاملا طبیعی و مطلوبی داشته‌اند.

در مواردی که کیست در سه ماهه دوم و سوم بارداری بوجود می‌آید به نظر می‌رسد، نتیجه بارداری مادامی‌که ناهنجاری‌های دیگری وجود نداشته باشد، همچنان طبیعی پیش می‌رود. در یک مطالعه دو بانوی باردار با هم مقایسه شدند: یکی در سه ماهه اول بارداری دارای دو کیست و دیگری در سه ماهه سوم بارداری دارای یک کیست بندناف بود. هر دو بانو بارداری پایداری داشتند و نوزادانی سالم و بدون ناهنجاری به دنیا آوردند.

هرچند بانویی که در سه ماهه اول بارداری خود کیست بند ناف داشته باشد، ممکن است برای تشخیص مشکلات جنین به آزمایش‌های بیش‌تر و تست‌های ژنتیک نیاز داشته باشد و همچنین به منظور پیشگیری از ترکیدن کیست، لازم باشد برای به دنیا آوردن کودک عمل سزارین انجام دهد. به طور کلی مادر در هنگام تولد نوزاد هیچ‌گونه عارضه‌ای مرتبط با کیست بند ناف یا زایمان نخواهد داشت. درصورتی‌که پزشک در سه ماهه‌های بعدی بارداری، کیست بندناف را همراه با ناهنجاری‌های دیگر تشخیص بدهد، نیاز به مراقبت‌های ویژه خواهید داشت. با پزشک در مورد این مورد به‌خصوص مشورت کنید.

مطالعه بیشتر:

افتادگی بند ناف و راهکارهای پیشگیری و درمان آن چیست؟

علت تک شریانی بودن بند ناف چیست و چه خطراتی دارد؟

گره خوردن بند ناف چیست و چگونه می توان از آن پیشگیری کرد؟

اتصال حاشیه ای بند ناف به چه معنی است ودلیل بروز اتصال چیست؟

?پرسش و پاسخ های کیست بندناف

کیست بند ناف چیست؟

به هرنوع ضایعه کیستیک یا ساک‌های حاوی مایع روی بند ناف، کیست بند ناف می‌گویند. آن‌ها ممکن است در اشکال نامنظم و در هر نقطه از بندناف، معمولا بین رگ‌های خونی ایجاد شوند. بند ناف ممکن است یک یا چند کیست داشته باشد.

آیا کیست بند ناف برای جنین خطرناک است؟

کیست بندناف مشکل پزشکی نادری است (کم‌تر از یک درصد بانوان به آن دچار خواهند شد) و اغلب تهدیدی برای جنین نخواهد بود.

تشخیص کیست‌های بندناف چگونه انجام می شود؟

پزشک اغلب در سه‌ماهه اول بارداری با استفاده از سونوگرافی وجود کیست را تشخیص خواهد داد. کیست‌هایی که در سه‌ماهه اول دوران بارداری به وجود می‌آید، اغلب بر بارداری تاثیرگذار نیست. هرچند، کیست‌هایی که در سه ماهه دوم و سوم بارداری به وجود می‌آید، به احتمال زیاد دارای عوارض بیش‌تری است.

آیا کیست بند ناف ممکن است سبب سقط جنین شود؟

کیست‌های سه‌ماهه دوم یا سوم بارداری ممکن است با ناهنجاری‌های دیگر همراه باشد و خطر سقط جنین یا ناهنجاری‌‌های ساختاری را افزایش دهد.

منبع: cerebral-palsy-faq