The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سرویکس خلفی چگونه بر بارداری تأثیر می گذارد؟

بدن شما در دوران بارداری تغییرات زیادی را تجربه می کند. در حالی که بسیاری از این تحولات از جمله شکم در حال رشد، به راحتی قابل مشاهده هستند، برخی دیگر اینطور نیستند. موقعیت دهانه رحم (سرویکس)، شما یکی از این تغییرات بدنی است. در حالی که امکان بررسی دهانه رحم در خانه وجود دارد، تنها راه برای ارزیابی دقیق آن، این است که از پزشک یا ماما بخواهید که معاینه دهانه رحم را انجام دهد، به ویژه اگر باردار هستید. سرویکس در وضعیت خلفی به سمت پشت یا شکم شما متمایل می شود و سرویکس خلفی نام دارد، در حالی که سرویکس قدامی به سمت جلو متمایل می شود.

منظور از سرویکس خلفی چیست؟

به گفته متخصصان، اکثریت بانوان دارای رحم آنته ورسه یا رحم رو به جلو هستند و بنابراین سرویکس آن ها معمولاً خلفی است. او می گوید: کمتر معمول است که رحم رو به عقب (رترو ورسه) داشته باشید، که معمولاً با سرویکس قدامی همراهی دارد.

با این حال اگر باردار باشید، موقعیت دهانه رحم شما با نزدیک شدن به موعد زایمان تغییر می کند. به طور معمول، می توانید انتظار داشته باشید که دهانه رحم در بیشتر دوران بارداری یعنی تا انتها یا نزدیک به هفته های 37 یا 38 در وضعیت خلفی باقی بماند. سپس به مرور دهانه رحم برای شروع زایمان آماده می شود و به سمت موقعیت جلو (قدام) حرکت می کند.

سرویکس خلفی در دوران بارداری به چه معناست؟

اگر پزشک شما می گوید که سرویکس خلفی دارید، نگران نباشید، زیرا شما تنها نیستید. متخصصان می گویند که سرویکس یا دهانه رحم، پایین ترین قسمت رحم است و بیشتر در دوران بارداری شما می توانید انتظار داشته باشید که دهانه رحم به وضعیت خلفی، در پشت سر نوزاد متمایل شود.

در حدود هفته 37 یا 38 بارداری، دهانه رحم شما باید به سمت قدامی یا جلو حرکت کند تا برای زایمان آماده شود. این تغییر ظریف علامتی است که نشان می دهد همه چیز در حال پیشرفت است، زیرا موقعیت طبیعی دهانه رحم شما خلفی یا متمایل به عقب است. در این مدت، دهانه رحم شما کوتاه و نرم نیز می شود.

با نزدیک شدن به وقت زایمان، پزشک شما به دنبال نشانه هایی است که نشان می دهد دهانه رحم شما به سمت جلو حرکت کرده است. پزشک یا ماما باید بتوانند دهانه رحم را در موقعیت قدامی به راحتی احساس کنند.

سرویکس خلفی و نزدیک شدن به زایمان

هنگامی که به هفته 38 بارداری می رسید، زمان زایمان شما نزدیک شده است. در این مرحله، جنین درون رحم شما در حال نزدیک شدن به سن کامل است و پزشک شما به بررسی دهانه رحم و موقعیت جنین ادامه می دهد.

دکتر اطلس می گوید که اگر دهانه رحم شما پس از عبور از هفته 38 ، همچنان در موقعیت خلفی قرار دارد، وحشت نکنید. به احتمال زیاد زایمان بلافاصله رخ نمی دهد، اما به طور کلی شرایط زایمان هر مادر باردار متفاوت پیش می رود.

دکتر لورن دموستنز متخصص زنان و زایمان و مدیر ارشد پزشکی، در این رابطه می گوید: "بررسی دهانه رحم برای ارزیابی میزان اتساع ممکن است برای مادرانی که دارای دهانه رحم خلفی هستند ناراحت کننده تر باشد، اما این فقط به این دلیل است که دسترسی به موقعیت سرویکس در این مادران دشوارتر است." دموستنز می گوید برای تعیین میزان آمادگی شما برای زایمان، پزشکان اغلب از شاخص نمره دهی به نام Bishop score استفاده می کنند.

اجزای نمره Bishop ، شامل ویژگی های دهانه رحم از جمله دیلاتاسیون (اتساع)، افاسمان (نازک شدن)، قوام (سفت یا نرم بودن)، موقعیت (قدامی یا خلفی) و همچنین ایستگاه جنینی (موقعیت جنین در لگن) است. اگر دهانه رحم هنوز در وضعیت خلفی قرار داشته باشد، نمره پایین تری دریافت خواهید کرد.

با این وجود دموستنس می گوید که در این مورد زیاد نگران نباشید. زیرا این فقط به این معنی است که بدن شما ممکن است به اندازه فردی که دارای سرویکس قدامی است، برای زایمان آماده نباشد و به احتمال زیاد، سرویکس شما نیز در حین زایمان به حالت قدامی می چرخد.

آیا می توان سرویکس خلفی را برای زایمان حرکت داد؟

در حالت ایده آل، دهانه رحم شما قبل از شروع زایمان به حالت قدامی تغییر جهت می دهد. به طور کلی ، دموستنس می گوید بدن شما به تنهایی برای زایمان آماده می شود و تغییرات دهانه رحم نیز خود به خود رخ خواهند داد.

دکتر اطلس می گوید که اگر دهانه رحم شروع به اتساع یا باز شدن کرده باشد تا بتواند جنین را در خود جای دهد، پزشک یا ماما می تواند آن را به صورت دستی به سمت جلو حرکت دهد، اما با این وجود باز هم دهانه رحم به حالت اولیه باز می گردد. او همچنین اشاره می کند که حرکت دادن دهانه رحم به موقعیت قدامی برای زایمان ضروری نیست، زیرا بدن شما به تنهایی خودش کار را انجام می دهد.

سرویکس برای زایمان چگونه تغییر می کند؟

دکتر گیتر می گوید که با پیشروی بارداری و آماده شدن بدن برای زایمان، تعدادی از تغییرات در دهانه رحم رخ می دهند، از جمله:

• دهانه رحم نرم تر می شود.

• دهانه رحم شروع به افاسمان یا نازک شدن می کند.

• دهانه رحم از موقعیت خلفی به موقعیت قدامی "حرکت" می کند.

به گفته دکتر گیتر، سرانجام در هنگام زایمان، دهانه رحم به اندازه کافی گشاد و متسع می شود تا سر جنین از رحم به داخل واژن شما آمده و سپس از بدن خارج شود.

اگر باردار نباشید، آیا باز هم ممکن است سرویکس خلفی داشته باشید؟

اگر باردار نیستید، اما پزشک می گوید که دهانه رحم شما در وضعیت خلفی است، ممکن است با خود فکر کنید که آیا این طبیعی است؟ بله، خبر خوب این است که این مساله طبیعی است.

در بیشتر موارد، هیچ نگرانی قابل توجهی در مورد خلفی بودن سرویکس در دوران بارداری وجود ندارد. در واقع، این موقعیت ها صرفاً مشاهده ای هستند (مانند چپ دست یا راست دست بودن) و معنی و اهمیت چندانی ندارند.

آیا دهانه رحم خلفی مشکلی ایجاد می کند؟

با این وجود، اگر در زمانی به غیر از بارداری، دهانه رحم شما در موقعیت خلفی باشد، باید برخی از مسائل جزئی را بدانید. دهانه رحم خلفی ممکن است انجام آزمایش پاپ اسمیر را دشوارتر کند. در همین راستا، ممکن است قرار دادن دستگاه داخل رحمی (IUD) برای شما سخت تر باشد، اما غیرممکن نیست.

آیا دهانه رحم خلفی مانع از باردار شدن می شود؟

اگر در حال تلاش برای بچه دار شدن هستید هم نگران نباشید زیرا دکتر دموستنس می گوید که سرویکس خلفی نمی تواند بر باروری یا بچه دار شدن شما تأثیر بگذارد.

سخن انتهایی

بارداری دوران هیجان انگیزی برای والدین آینده است، اما اگر همه چیز طبق برنامه پیش نرود، می تواند باعث نگرانی و اضطراب شود. اگر موعد زایمان شما در حال نزدیک شدن است و دهانه رحم شما هنوز در وضعیت خلفی است، سعی کنید آرام باشید و اجازه دهید تا بدن شما کار را انجام دهد.

اگر نگرانی یا سوالی در مورد سرویکس خلفی دارید، حتماً با پزشک یا مامای خود تماس بگیرید یا در ملاقات بعدی خود آن ها را مطرح کنید. پزشک یا مامای شما می تواند در این رابطه با شما صحبت کنند و امیدوارم هر گونه ترس یا نگرانی را که تجربه می کنید، آرام کنند.

مطالعه بیشتر:

اکتروپیون سرویکس چیست و چه نشانه های دارد؟

کوتاهی دهانه رحم در بارداری چه مشکلاتی ایجاد می کند

نارسایی سرویکس (دهانه رحم) چیست؟ عمل سرکلاژ ضروری است؟

طول نرمال دهانه رحم یا سرویکس چقدر است و طول دهانه رحم چیست؟

?پرسش و پاسخ های سرویکس خلفی

اگر باردار نباشید، آیا باز هم ممکن است سرویکس خلفی داشته باشید؟

اگر باردار نیستید، اما پزشک می گوید که دهانه رحم شما در وضعیت خلفی است، ممکن است با خود فکر کنید که آیا این طبیعی است؟ بله، خبر خوب این است که این مساله طبیعی است. در بیشتر موارد، هیچ نگرانی قابل توجهی در مورد خلفی بودن سرویکس در دوران بارداری وجود ندارد. در واقع، این موقعیت ها صرفاً مشاهده ای هستند (مانند چپ دست یا راست دست بودن) و معنی و اهمیت چندانی ندارند.

آیا دهانه رحم خلفی مانع از باردار شدن می شود؟

اگر در حال تلاش برای بچه دار شدن هستید هم نگران نباشید زیرا دکتر دموستنس می گوید که سرویکس خلفی نمی تواند بر باروری یا بچه دار شدن شما تأثیر بگذارد.

آیا دهانه رحم خلفی مشکلی ایجاد می کند؟

با این وجود، اگر در زمانی به غیر از بارداری، دهانه رحم شما در موقعیت خلفی باشد، باید برخی از مسائل جزئی را بدانید. دهانه رحم خلفی ممکن است انجام آزمایش پاپ اسمیر را دشوارتر کند. در همین راستا، ممکن است قرار دادن دستگاه داخل رحمی (IUD) برای شما سخت تر باشد، اما غیر ممکن نیست.

آیا سرویکس خلفی در بارداری خطری دارد؟

در بیشتر موارد، هیچ نگرانی قابل توجهی در مورد خلفی بودن سرویکس در دوران بارداری وجود ندارد. در واقع، این موقعیت ها صرفاً مشاهده ای هستند (مانند چپ دست یا راست دست بودن) و معنی و اهمیت چندانی ندارند.

منبع: healthline