The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ترشح بعد از قاعدگی نشانه چیست و علت ترشح بعد از قاعدگی چیست؟

در طول دوره قاعدگی، مخاط رحم ترکیبی از خون و بافت ها را تخلیه می کند. با پایان پریود، هنوز امکان ترشح از واژن وجود دارد. رنگ و قوام ترشحات واژن در طول چرخه متغیر است. معمولاً بلافاصله پس از اتمام دوره قاعدگی، قهوه ای رنگ می شود. اما احتمال بروز ترشحات غیرطبیعی به خصوص به رنگ زرد یا سبز وجود دارد. ترشحات واژن اطلاعات زیادی در مورد سلامت واژن به ما می دهد و مشخص می کند چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم. در ادامه این متن همه چیز را در مورد ترشح بعد از قاعدگی برای شما شرح خواهیم داد و می گوییم که ترشح بعد از قاعدگی نشانه چیست و چه زمانی باید به متخصص مراجعه کنید.

آیا ترشح بعد از قاعدگی طبیعی است؟

ترشح بعد از قاعدگی کاملا طبیعی است و به احتمال زیاد به دلیل دفع خون کهنه باقی مانده در رحم رخ می دهد. ترشحات واژن نیز هر ماه در طول چرخه با تغییرات رنگ و غلظت رخ می دهد. با این وجود، در صورت مشاهده ترشحات غیرمعمول، به ویژه اگر با علائم دیگری همراه باشد، باید با پزشک مشورت کنید.

علت ترشح بعد از قاعدگی چیست؟

به دلیل نوسانات هورمون، نوع ترشحات واژینال در طول ماه متغیر است. در برخی موارد، ترشح واژن حکایت از بیماری خاصی دارد که برای درمان باید به پزشک مراجعه کرد. شایع ترین علل ترشح عبارتند از:

• خون کهنه: شایع ترین علت ترشح پس از پریود خون کهنه ای است که در رحم باقی مانده و خارج می شود. این ترشح ظرف چند روز پس از پایان پریود رخ می دهد و رنگ آن مایل به قهوه ای است. اما مقدار آن معمولاً به اندازه ای نیست که به نوار بهداشتی نیاز داشته باشید.

• تخمک گذاری: در یک چرخه معمولی 28 روزه، ممکن است ظرف دو هفته پس از اولین روز قاعدگی، تخمک گذاری داشته باشید. پس از پریود، با شروع افزایش سطح استروژن، ترشحات شفاف تا سفید از دهانه رحم خارج می شود. هر ماه که قاعدگی کوتاه تر است، این نوع ترشحات را حتی زودتر می توان مشاهده کرد.

• قرص های ضد بارداری: داروهای ضد بارداری خوراکی میزان استروژن و پروژسترون را در بدن افزایش می دهند و به نوبه خود منجر به ترشحات واژن بیشتر در طول ماه خواهد شد.

• واژینوز باکتریایی: وجود مقادیر سالم باکتری در واژن طبیعی است، اما چنانچه تعادل باکتریایی واژن به هم بخورد، واژینوز باکتریایی نام دارد که باعث ترشح خاکستری رنگ شده و با درد ، قرمزی و خارش همراه است.

• عفونت مخمری: عفونت مخمری می تواند در طول قاعدگی یا بعد از آن و در هر زمان دیگری از ماه رخ دهد. این امر ناشی از تولید بیش از حد مخمر است که منجر به خارش، سوزش و ترشحات واژن با غلظت پنیرکی می شود.

• عفونت های مقاربتی: عفونت های مقاربتی باعث ترشحات واژن می شود. اما رنگ آنها زرد یا سبز است. همچنین بوی شدیدی ایجاد می کنند. کلامیدیا، تریکومونیازیس و سوزاک از جمله بیماریهای مقاربتی هستند.

رنگ ترشح واژینال به چه معناست؟

بر اساس رنگ ترشحات واژن، می توان در مورد فرد و چرخه ماهانه اظهار نظر کرد. رنگ ترشح می توانند از سفید تا صورتی تا زرد متغیر باشد. اگر نگرانی دارید، می توانید با پزشک مشورت کنید.

درمان ها

ترشحات قهوه ای بعد از پریود نیازی به درمان ندارد. ترشحات شفاف یا سفید بین چرخه های قاعدگی نیز همین طور هستند. می توانید برای راحتی و آرامش خاطر، از نوار بهداشتی های روزانه کوچک استفاده کنید.

در صورت بروز عفونت احتمالی، درمان لازم است. عفونت قارچی با داروهای بدون نسخه مانند پماد و شیاف ضد قارچ یا درمان های خانگی بهبود می یابد و طی 2 تا 3 روز برطرف می شود.

عفونت های قارچی متوسط تا شدید به درمان های ضد قارچی قوی تری نیاز دارند و بهبود کامل آنها ممکن است هفته ها طول بکشد. اگر برای اولین بار به عفونت قارچی مبتلا شدید و مشکل بعد از دو یا سه روز با داروهای بدون نسخه ادامه یافت، به پزشک مراجعه کنید.

واژینوز باکتریایی و عفونت های مقاربتی باید توسط پزشک ویزیت شوند. برای مشخص شدن علت علائم، پزشک با استفاده از سواب واژن، از ترشحات نمونه گیری می کند. واژینوز باکتریایی و اکثر بیماریهای مقاربتی با آنتی بیوتیک قابل درمان هستند. در صورت مشاهده علائم پس از اتمام نسخه، باید برای پیگیری درمان به پزشک مراجعه کرد.

بوی واژن نیز طبیعی است و با رعایت اصول بهداشتی از بین می رود. استفاده از لباس های زیر که راه تنفس دارند، دوش گرفتن روزانه و اجتناب از محصولات معطر توصیه می شود اما از دوش واژینال استفاده نکنید. بوی بسیار شدید یا بوی ماهی به خصوص اگر با ترشحات رنگی، درد و خارش همراه باشد، احتمالاً نشان دهنده عفونت است.

چه زمانی باید برای ترشح بعد از قاعدگی به پزشک مراجعه کرد؟

در صورت بروز تغییرات غیرمعمول در واژن و ترشح بعد از قاعدگی، همیشه بهترین کار این است که به پزشک مراجعه کنید. ترشحات قهوه ای بعد از پریود معمولاً نگران کننده نیست اما اگر علائم دیگری مانند درد و خارش دارید، به پزشک مراجعه نمائید. لکه بینی قهوه ای مداوم یکی از علائم احتمالی سرطان دهانه رحم یا رحم است که برای بررسی وضعیت باید به پزشک مراجعه کرد.

در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر با پزشک خود تماس بگیرید:

• ترشحات رنگی به ویژه زرد و سبز

• خونریزی طولانی تر از حالت عادی

• قرمزی و تورم در اطراف مهبل

• گرفتگی شدید یا درد لگن

• درد هنگام مقاربت

• درد هنگام ادرار

• تب

• ترشحات شدید

یاد گرفتیم که  ترشح بعد از قاعدگی در بیشتر موارد طبیعی بوده و به ندرت نیاز به بررسی و پیگیری دارد، با این حال اگر نگران چیزی هستید در مراجعه به متخصص و مشورت کردن تعلل نکنید.

مطالعه بیشتر:

ترشحات واژن بعد از تخمک گذاری چگونه است؟

علت ترشحات قهوه ای واژن قبل و بعد از پریود چیست؟

ترشحات سیاه واژن و علت ترشحات سیاه واژن چیست؟

ترشحات زیاد واژن آیا طبیعی است وترشحات واژن چگونه باید باشد؟

?پرسش و پاسخ های ترشح بعد از قاعدگی

علت ترشح بعد از قاعدگی چیست؟

شایع ترین علت ترشح پس از پریود خون کهنه ای است که در رحم باقی مانده و خارج می شود. این ترشح ظرف چند روز پس از پایان پریود رخ می دهد و رنگ آن مایل به قهوه ای است. اما مقدار آن معمولاً به اندازه ای نیست که به نوار بهداشتی نیاز داشته باشید.

آیا ممکن است علت ترشح بعد از قاعدگی قرص های ضد بارداری باشد؟

داروهای ضد بارداری خوراکی میزان استروژن و پروژسترون را در بدن افزایش می دهند و به نوبه خود منجر به ترشحات واژن بیشتر در طول ماه خواهد شد.

آیا ممکن است علت ترشح بعد از قاعدگی عفونت قارچی باشد؟

عفونت مخمری می تواند در طول قاعدگی یا بعد از آن و در هر زمان دیگری از ماه رخ دهد. این امر ناشی از تولید بیش از حد مخمر است که منجر به خارش، سوزش و ترشحات واژن با غلظت پنیرکی می شود.

چه زمانی باید برای ترشح بعد از قاعدگی به پزشک مراجعه کرد؟

در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر با پزشک خود تماس بگیرید: • ترشحات رنگی به ویژه زرد و سبز • خونریزی طولانی تر از حالت عادی • قرمزی و تورم در اطراف مهبل • گرفتگی شدید یا درد لگن • درد هنگام مقاربت • درد هنگام ادرار

منبع: healthline