The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ترشحات واژن بعد از تخمک گذاری چگونه است؟

بدن شما نوعی چرخه بازخورد اطلاعاتی برای سلامت دستگاه تولیدمثل است و یک نمونه از آن، ترشحات گردن رحم، مخصوصا از لحاظ حجم و غلظت است. بررسی تغییرات در مخاط گردن رحم، یکی از موثرترین راه‌ها برای آگاهی از وضعیت شما در چرخه قاعدگی است. به این دلیل که مخاط گردن رحم، محیط مناسب را برای سفر اسپرم به سمت تخمک در داخل واژن فراهم می‌کند، بررسی تغییرات ترشحات واژن بعد از تخمک گذاری و اطلاع از ماهیت مخاط گردن رحم به شما نشان می‌دهد چه زمان بیش‌ترین و کم‌ترین شانس را برای باروری خواهید داشت (یا این‌که چه زمان مخاط گردن رحم سفر اسپرم را در لوله فالوپ آسان‌تر یا دشوارتر می‌سازد).

بررسی مخاط دهانه رحم چگونه است؟

بررسی مخاط گردن رحم، به روشی برای آگاهی از باروری گفته می‌شود که به شما در باردار شدن کمک خواهد کرد. در کنار تست تخمک‌گذاری، بررسی مخاط گردن رحم یکی از موثرترین راه‌ها برای پیش‌بینی تخمک‌گذاری است. بنابراین این روش به شما کمک می‌کند تا بدانید چه زمانی احتمال باروری شما بیشتر است و می‌توانید باردار شوید.

بررسی مخاط گردن رحم به شما کمک می‌کند تا روزهای «امن» (که قدرت باروری در پایین‌ترین سطح ممکن است) را تشخیص دهید و روزهای «ناامن» (که بالاترین شانس باروری را در آن روزها دارید، بشناسید) و از بارداری ناخواسته جلوگیری شود. توجه داشته باشید، ‌در صورتی که قصد دارید با بررسی مخاط گردن رحم برای جلوگیری از بارداری استفاده کنید، توصیه می‌شود جدول تغییرات مخاط گردن رحم را حداقل برای یک چرخه قاعدگی تهیه کنید و از پزشک خود راهنمایی بگیرید.

سه روش متفاوت برای بررسی مخاط گردن رحم وجود دارد: روش تخمک‌گذاری بیلینگ، روش کریگتون و روش دو روز. چه در تلاش برای بارداری باشید یا خیر، آگاهی بهتر از چرخه قاعدگی، به‌یاری یکی از این سه روش به شما کمک می‌کند به الگوهای بدن خود دقت کنید و با نشانه‌‌هایی که در زمان‌های مشخص در طول یک ماه در بدن شما اتفاق می‌افتد، بیش‌تر آشنا شوید. از هر روشی که استفاده می‌کنید، روش‌های متفاوتی برای بررسی تغییرات وجود دارد:

• قبل از مدفوع کردن، با دستمال توالت ترشحات خود را بررسی کنید.

• به ظاهر، رنگ و بافت ترشحات روی لباس زیر خود دقت کنید.

• انگشت خود را داخل واژن فرو ببرید تا رنگ و غلظت ترشحات را بررسی کنید. اگر انگشت خود را داخل یک لیوان آب فرو ببرید و ترشحات روی انگشت شما باقی بماند یا در ته ظرف ته‌‌نشین شود، به طور یقین ترشحات گردن رحم است. این ترشحات با مایع واژن (متشکل از آب و میکرواورگانیسم‌ها) که باعث تمیز نگه داشتن محیط واژن می‌شود فرق دارد.

وقتی شروع به بررسی مخاط گردن رحم خود می‌کنید، هر تغییر چه معنایی دارد؟ چه زمانی می‌توانید انتظار مشاهده ترشحات آبکی را داشته باشید و چه زمانی ترشحات کرمی گردن رحم؟ ترشحات بارور در مقابل ترشحات غیربارور کدام است؟ در زیر به جزئیات کامل آن‌ها می‌پردازیم.

مخاط گردن رحم در طول چرخه قاعدگی چه تغییری می‌کند؟

• مخاط خشک و کم‌ترین قدرت باروری. این ترشحات چند روز قبل از قاعدگی، در طول قاعدگی و بلافاصله پس از قاعدگی مشاهده می‌شود.

• رطوبت اندک، قدرت باروری پایین. این نوع ترشحات، حدود ۳ تا ۴ روز پس از قاعدگی دیده می‌شود.

• ترشحات غلیظ‌تر که ممکن است چسبناک یا حالت کرمی داشته باشد. نشانه باروری متوسط. این مخاط زمانی تولید می‌شود که یک تخمک از یک فولیکول تخمدان به طور کامل بالغ می‌شود. (حدود روز دهم، در صورتی‌که چرخه قاعدگی ۲۸ روزه دارید).

• ترشحات کش‌دار و از نظر غلظت شبیه به سفیده تخم‌مرغ خام، بیان‌گر این است که به اوج باروری رسیده‌اید. این مخاط در روزهای قبل از تخمک‌گذاری (اگر چرخه قاعدگی ۲۸ روزه دارید، در روز ۱۴ تولید می‌شود).

ترشحات واژن بعد از تخمک گذاری و قبل از قاعدگی

در روزهایی که نزدیک به قاعدگی هستید، به احتمال زیاد متوجه ترشحات خاصی نخواهید شد. با این‌که چیز خاصی روی لباس زیر خود مشاهده نمی‌کنید، امکان دارد متوجه ترشحات آبکی شفافی روی دستمال توالت شوید. (به آن سلول‌های مرده واژن گویند).

این نوع ترشحات گردن رحم، خشک است، اما در صورتی‌که انگشت خود را داخل واژن فرو برید، قبل از تبخیر رطوبت کمی خیسی احساس خواهید کرد. (به این دلیل که واژن دارای ترشحات مخاطی است، هیچ‌گاه به طور کامل خشک نیست.) زمانی‌که قاعدگی آغاز می‌شود،‌ هرگونه ترشحات گردن رحم در خون قاعدگی مخفی می‌شود. سپس زمانی‌که قاعدگی تمام می‌شود،‌ بلافاصله بدن شروع به تولید ترشحات مخاطی ادامه می‌دهد.

این نوع مخاط به معنای کم‌ترین قدرت باروری است،‌ زیرا کمبود ترشحات و رطوبت باعث می‌شود اسپرم به راحتی نتواند کانال واژن را طی کند.

مخاط گردن رحم پس از قاعدگی

حدود ۳ تا ۴ روز پس از قاعدگی،‌ همچنان ترشح خاصی مشاهده نخواهید کرد. اما به تدریج در اطراف واژن احساس رطوبت می‌کنید. این رطوبت به دلیل بالا بودن سطح استروژن در این مرحله از چرخه قاعدگی است. همچنان قدرت باروری شما در این مرحله پایین است.

مخاط گردن رحم قبل از تخمک‌گذاری

پس از قاعدگی و قبل از تخمک‌گذاری، فولیکول غالب تخمدان (به لطف هورمون محرک فولیکول که با عنوان FSH نیز شناخته می‌شود)، تخمک را به طور کامل بالغ می‌کند. در صورتی‌که چرخه قاعدگی ۲۸ روزه دارید، این فرآیند در روز دهم چرخه رخ می‌دهد.

در این زمان، ممکن است اطراف دهانه واژن احساس ماده‌ای مرطوب و چسبناک کنید. حتی ممکن است احساس کنید همین لحظه قاعدگی شما آغاز شده است. این ماده غلیظ، سفید یا زرد رنگ به‌نظر می‌رسد و وقتی آن را لمس می‌کنید،‌ چسبناک است. طبق نظریه دانشکده داروسازی شمال کارولینا، وقتی با این مخاط برخورد می‌کنید. با وارد کردن انگشت در واژن یا با مشاهده آن روی لباس زیر بدانید که این نشانه وارد شدن به مرحله باروری است و دارای قدرت باروری متوسطی هستید. همچنین ممکن است روی لباس زیر شما لکه‌ای از ترشحات بر جا مانده باشد که در بافت پارچه جذب شده است.

بیش‌ترین قدرت باروری مخاط گردن رحم

تنها کمی قبل از تخمک‌گذاری، در اطراف دهانه واژن احساس رطوبت خواهید داشت. حتی ممکن است احساس کنید مقداری مایع از دهانه واژن شما بیرون می‌آید. برخی بانوان (نه همه) در روز ۱۴ از چرخه قاعدگی خود تخمک‌گذاری می‌کنند و این نوع مخاط کمی قبل از روز تخمک‌گذاری دیده می‌شود.

هنگامی‌که ترشح را با انگشتان خود لمس می‌کنید، مرطوب است و وقتی میان انگشتان خود تکان می‌دهید، خشک نمی‌شود و بدون این‌که ترشحات از هم جدا شود، حدود ۳ سانتی‌متر بین انگشتان شما کش می‌آید. این بارورترین حالت ممکن برای ترشحات گردن رحم است. ترشحات ممکن است، خامه‌ای به نظر برسد، اما ظاهر آبکی آن بیش‌تر به سفیده تخم‌مرغ خام شبیه است و ممکن است به صورت لکه‌های مرطوب روی لباس زیر شما مشاهده شود که به طور کامل خشک نمی‌شود.

این بیش‌ترین مقدار مخاط گردن رحم است که در طول چرخه قاعدگی تولید می‌شود و زمان باروری را مشخص می‌کند. مطالعات نشان داده است که احتمال باروری در هنگام مشاهده این ترشحات و یک روز قبل از تخمک‌گذاری واقعی بسیار بالاست و هنگام ترشحات «سفیده تخم‌‌مرغی»، احتمال باروری حدود ۳ تا ۴ برابر بیش‌تر از نوع قبلی ترشحات مخاطی است.

ترشحات واژن بعد از تخمک گذاری

پس از تخمک‌گذاری، بدن شما مخاط کم‌تری تولید می‌کند. ترشحات واژن بعد از تخمک گذاری که روی لباس زیر یا انگشت خود مشاهده می‌کنید، ممکن است کدر و چسبناک باشد. در ‌صورتی‌که در این مرحله از چرخه قاعدگی باردار نشوید، به زودی شاهد ترشحات واژن بعد از تخمک گذاری به صورت بازگشت ترشحات خشک‌تر خواهید بود یا اصلا ترشحی مشاهده نخواهید کرد. اما اگر ارتباط جنسی با ورود اسپرم داشته باشید یا تحت درمان ناباروری باشید، اسپرم تخمک را بارور می‌کند و تخمک بارورشده در دیواره‌های رحم لانه‌گزینی خواهد کرد. سپس شاهد افزایش ترشحات واژن، به دلیل بالا رفتن میزان هورمون‌های استروژن و پروژسترون در اوایل دوران بارداری خواهید بود.

آیا ترشحات واژن بعد از تخمک گذاری هر فرد با دیگری متفاوت است؟

مواردی که گفته شد، از معمول‌ترین ترشحات واژن بعد از تخمک گذاری است، اما لزوما ترشحات رحم در همه افراد یکسان نیست. ممکن است برخی افراد متوجه شوند که بدن آن‌ها نوعی از مخاط رحم را در یک روز بیش‌تر تولید می‌کند، در صورتی‌که افراد دیگر ممکن است این نوع مخاط را تولید نکنند.

در صورتی‌که به عدم تعادل هومورنی مبتلا باشید،‌ ممکن است دچار عدم تخمک‌گذاری به دلیل سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS)، نارسایی اولیه تخمدان (POL) و اختلالات تیروئید باشید، آن‌گاه به اندازه کافی مخاط گردن رحم تولید نخواهید کرد.

عوامل بیرونی موثر بر تولید مخاط گردن رحم شامل این موارد است: شیردهی، دوشیدن شیر (مشاوران تیم پزشکی ما می‌گویند «هرگز» شیر خود را ندوشید!)، استفاده از قرص‌های ضدبارداری یا برنامه جایگزین، ‌یائسگی زودهنگام، عمل جراحی گردن رحم و بیماری‌های مقاربتی.

بررسی ترشحات واژن بعد از تخمک گذاری کاری فوق‌العاده است و بدون نیاز به هیچ‌گونه ابزار می‌توانید با الگوی تخمک‌گذاری بدن خود آشنا شوید. اگر به دنبال بررسی عمیق‌تری هستید،‌ تست‌های تخمک‌گذاری باروری مدرن می‌تواند سطح هورمون لوتئین بدن (LH) را در سطح پایین، متوسط و بالا در روزهایی که احتمال باروری شما بالاست اندازه‌‌گیری کند و به شما کمک می‌کند تخمک‌گذاری را با استفاده از میزان هورمون‌های «واقعی» بررسی کنید. 

مطالعه بیشتر:

تخمک گذاری چیست و چه نشانه ها و علائمی دارد؟

علت ترشحات قهوه ای واژن قبل و بعد از پریود چیست؟

بررسی ترشحات دهانه رحم و نقش ترشحات دهانه رحم چگونه است؟

ترشحات تخمک گذاری و چگونه ترشحات تخمک گذاری را تشخیص دهید؟

?پرسش و پاسخ های ترشحات واژن بعد از تخمک گذاری

ترشحات واژن بعد از تخمک گذاری چگونه است؟

پس از تخمک‌گذاری، بدن شما مخاط کم‌تری تولید می‌کند. ترشحات واژن بعد از تخمک گذاری که روی لباس زیر یا انگشت خود مشاهده می‌کنید، ممکن است کدر و چسبناک باشد. در ‌صورتی‌که در این مرحله از چرخه قاعدگی باردار نشوید، به زودی شاهد ترشحات واژن بعد از تخمک گذاری به صورت بازگشت ترشحات خشک‌تر خواهید بود یا اصلا ترشحی مشاهده نخواهید کرد.

ترشحات واژن در زمان بیش‌ترین قدرت باروری چه ویژگی هایی دارد؟

تنها کمی قبل از تخمک‌گذاری، در اطراف دهانه واژن احساس رطوبت خواهید داشت. حتی ممکن است احساس کنید مقداری مایع از دهانه واژن شما بیرون می‌آید. برخی بانوان (نه همه) در روز ۱۴ از چرخه قاعدگی خود تخمک‌گذاری می‌کنند و این نوع مخاط کمی قبل از روز تخمک‌گذاری دیده می‌شود.

آیا ترشحات واژن بعد از تخمک گذاری هر فرد با دیگری متفاوت است؟

مواردی که گفته شد، از معمول‌ترین ترشحات واژن بعد از تخمک گذاری است، اما لزوما ترشحات رحم در همه افراد یکسان نیست. ممکن است برخی افراد متوجه شوند که بدن آن‌ها نوعی از مخاط رحم را در یک روز بیش‌تر تولید می‌کند، در صورتی‌که افراد دیگر ممکن است این نوع مخاط را تولید نکنند.

ترشحات واژن قبل از تخمک گذاری چگونه است؟

در این زمان، ممکن است اطراف دهانه واژن احساس ماده‌ای مرطوب و چسبناک کنید. حتی ممکن است احساس کنید همین لحظه قاعدگی شما آغاز شده است. این ماده غلیظ، سفید یا زرد رنگ به‌نظر می‌رسد و وقتی آن را لمس می‌کنید،‌ چسبناک است

منبع: modernfertility