The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ترشحات سیاه واژن و علت ترشحات سیاه واژن چیست؟

ترشحات سیاه واژن ممکن است یک علامت هشداردهنده باشد. اما همیشه نگران کننده نیست. معمولا این رنگ ترشح را در چرخه قاعدگی منظم خود مشاهده می کنید. اگر مدت زمانی طول بکشد تا خون از رحم خارج شود، اکسیده شده و ممکن است به رنگ قهوه ای تا قهوه ای تیره و حتی سیاه و به رنگ تفاله قهوه درآید.در برخی موارد لازم است به دلیل ترشحات سیاه به پزشک مراجعه کنید. در ادامه این مطلب همه چیز را در مورد ترشحات سیاه واژن برای شما شرح داده ایم.

علت ترشحات سیاه واژن چیست؟

ترشحات سیاه واژن علل گوناگونی می تواند داشته باشد که بیشتر آنها طبیعی است. مهمترین دلایل ترشحات سیاه واژن عبارتند از:

شروع یا پایان چرخه قاعدگی

خونریزی قاعدگی در ابتدا و انتهای چرخه کندتر است. در نتیجه خون داخل رحم زمان بیش تری طول می کشد تا از بدن شما خارج شود و از رنگ قرمز استاندارد به قهوه ای تیره یا سیاه تبدیل شود. اگر قبل از قاعدگی شاهد لکه های سیاه هستید، ممکن است باقی مانده خون از قاعدگی قبلی باشد. در این موارد واژن صرفا در حال پاک کردن خود است.

جسم به جا مانده یا فراموش شده

ترشحات سیاه ممکن است به دلیل این باشد که جسمی داخل واژن وجود داشته باشد. ممکن است به طور تصادفی دومین تامپون را داخل واژن بگذارید و یا فراموش کنید یکی از تامپون ها را در انتهای قاعدگی خارج کنید. سایر اجسام رایج که ممکن است در واژن به جای ماند، عبارت است از کاندوم، وسایل جلوگیری از بارداری مانند کلاه یا اسفنج و اسباب بازی های جنسی. با گذشت زمان این اجسام مخاط واژن را تحریک کرده و ممکن است باعث عفونت شود.علائم دیگری که ممکن است تجربه کنید شامل موارد زیر است:

ترشحات بدبو

• خارش یا ناراحتی اطراف واژن

• ورم یا خارش در ناحیه تناسلی

• اشکال در ادرار کردن

• تب

امکان گم شدن یا حرکت اجسام به سمت رحم یا شکم وجود ندارد. دهانه رحم که بالای کانال واژن قرار دارد تنها دارای یک دهانه کوچک است. اگر ترشحات سیاه یا علائم دیگری داشتید و مشکوک به این بودید که ممکن است چیزی در واژن شما گیر کرده باشد، به پزشک مراجعه کنید. در موارد نادر ممکن است به سندرم شوک سمی که عفونتی خطرناک و مرگبار است مبتلا شده باشید.

بیماری التهابی لگن (PID) یا عفونت های دیگر

بیماری های مقاربتی (STIs) مانند سوزاک یا کلامیدیا ممکن است باعث ایجاد خونریزی یا ترشحات شود. ترشحات سیاه نشان دهنده باقیمانده خون در رحم یا کانال واژن است. ترشحات سنگین واژن با بوی بد ممکن است نشانه این بیماری ها باشد:

علائم دیگر شامل موارد زیر است:

• خونریزی در حین یا پس از مقاربت

• ادرار دردناک

• احساس درد یا فشار روی لگن

• خارش واژن

لکه بینی بین قاعدگی

بیماری های مقاربتی به خودی خود از بین نمی رود. بدون درمان با آنتی بیوتیک ممکن است از واژن به اندام های تناسلی سرایت کرده و باعث ایجاد بیماری های التهابی لگن (PID) شود.

علائم بیماری های التهابی لگن شبیه به بیماری های مقاربتی است و ممکن است تجربه تب همراه با لرز یا بدون لرز داشته باشید. در صورتی که بیماری های التهابی لگن درمان نشود ممکن است باعث مشکلاتی مانند دردهای مزمن لگن یا ناباروری شود.

لانه گزینی

خونریزی در اوایل بارداری و به ویژه در زمانی که موعد معمول قاعدگی است، رخ می دهد. رویان درحدود ۱۰ تا ۱۴ روز پس از لقاح در دیواره رحم قرار می گیرد و این بخشی از فرآیند لانه گزینی است که امکان دارد حین آن دچار خونریزی شوید. اگر مدت زمانی طول بکشد تا خون از واژن خارج شود، ممکن است به رنگ سیاه درآید.

نشانه های دیگر اوایل بارداری شامل موارد زیر است:

عقب افتادن قاعدگی

• تکرر ادرار

• خستگی

• تهوع و استفراغ (تهوع صبحگاهی)

• درد و ورم پستان ها

همه بانوان دچار خونریزی لانه گزینی نمی شوند، اگر خونریزی وجود دارد باید بسیار سبک باشد. در صورت خونریزی یا لکه بینی شدید و بیش از چند روز به پزشک مراجعه کنید.

سقط فراموش شده

خونریزی و لکه بینی سیاه رنگ ممکن است از علائم سقط جنین فراموش شده باشد، به این معنا که رشد رویان متوقف شده اما تا هفته چهارم یا بیش تر از بدن خارج نشده است. بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بارداری ها ممکن است به سقط جنین منجر شود. اغلب سقط جنین ها قبل از رسیدن به هفته ۱۰ بارداری رخ می دهد.ممکن است علائم سقط نداشته باشید. در حقیقت، برخی از افراد تا زمانی که سونوگرافی های معمول خود را انجام ندهند، از سقط جنین مطلع نخواهند شد.گرفتگی و احساس ضعف از علائم دیگر سقط است.

نفاس

خونریزی که ۴ تا ۶ هفته پس از زایمان اتفاق می افتد، نفاس نام دارد. خونریزی ممکن است به صورت جریان خون شدید قرمز رنگ همراه با لخته های کوچک آغاز شده و طی چند روز کاهش یابد. تقریبا از روز چهارم به بعد رنگ خون از قرمز به صورتی یا قهوه ای تغییر می کند. اگر جریان خون کند باشد، ممکن است خون قهوه ای تیره یا سیاه شود.

پس از گذشت زمان، رنگ خون به کرم یا زرد تغییر می کند تا به طور کامل قطع شود. در صورتی که در هفته های پس از زایمان خون به رنگ قرمز روشن، لکه ها بزرگ تر از آلو و ترشحات بدبو است، حتما به پزشک مراجعه کنید.

عدم قاعدگی

عدم قاعدگی (تجمع خون در مهبل) زمانی رخ می دهد که خون قاعدگی از رحم، دهانه رحم یا واژن خارج نشود. در نتیجه، خون ممکن است با گذشت زمان سیاه شود. انسداد ممکن است ناشی از هر گونه مشکل مادرزادی پرده بکارت، تیغه واژن یا در موارد نادر عدم وجود دهانه رحم (زخم دهانه رحم) باشد.

برخی از بانوان هیچ علائمی ندارند. افراد دیگر علائم چرخه ای دارند که در زمان مورد انتظار قاعدگی رخ می دهد. در صورتی که انسداد شدید باشد ممکن است دچار آمنوره یا فقدان کامل قاعدگی شوید. مشکلات دیگر شامل درد، چسبندگی و آندومتریوز است.

آیا ترشحات سیاه واژن نشانه سرطان گردن رحم است؟

در موارد نادر، ترشحات سیاه واژن ممکن است نشان دهنده سرطان گردن رحم باشد. هر چند بسیاری از افراد هیچ گونه علائمی ندارند، اما خونریزی های نامنظم بین دو قاعدگی یا پس از ارتباط جنسی شایع ترین نشانه سرطان تهاجمی است.

ترشح واژن در اوایل سرطان ممکن است سفید یا شفاف، آبکی یا با بوی بد همراه باشد. حتی ممکن است در این ترشحات رگه های خون وجود داشته باشد که به مرور زمان هنگام خروج از بدن به رنگ قهوه ی تیره یا سیاه درآید.

در مراحل پیشرفته سرطان گردن رحم ممکن است علائم زیر را تجربه کنید:

• کاهش وزن

• خستگی

• درد لگن

• ورم پا

• اشکال در ادرار یا مدفوع کردن

روش درمان ترشحات سیاه واژن چگونه است؟

ترشحات سیاه ممکن است بخشی از چرخه قاعدگی شما باشد و نیازی به درمان خاصی ندارد. وقتی ترشحات شدید و با علائم دیگری مانند تب، درد یا بوی بد همراه باشد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

درمان ترشحات سیاه واژن بستگی به علت آن دارد. برای مثال:

• وجود جسم خارجی در واژن که باید توسط پزشک بیرون آورده شود، مخصوصا اگر تجربه علائمی مانند ترشحات سیاه، درد یا تب دارید.

• عفونت هایی مانند بیماری التهابی لگن (PID) توسط آنتی بیوتیک قابل کنترل است. به دستورات پزشک عمل کنید و برای جلوگیری از عفونت مجدد، مراقبت های لازم مانند ارتباط جنسی ایمن داشته باشید.

• سقط فراموش شده ممکن است در نهایت خود به خود برطرف شود. در غیر این صورت، پزشک ممکن است روش اتساع و کورتاژ (DC) را پیشنهاد کند. در این روش بیهوشی کامل انجام شده و پزشک دهانه رحم را با استفاده از وسایل پزشکی و دارو باز کرده و با یک ابزار جراحی به نام کورت هرگونه بافت اضافی را برمی دارد.

• در عارضه عدم قاعدگی (تجمع خون در مهبل) ممکن است برای برداشتن هرگونه بافتی که منجر به انسداد شده نیاز به جراحی باشد.

• درمان سرطان گردن رحم ممکن است با جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی یا ترکیبی از این دو روش درمانی انجام شود.

چه زمانی برای ترشحات سیاه واژن باید به پزشک مراجعه کنید؟

ترشحات سیاه در ابتدا و انتهای دوره قاعدگی معمولا نگران کننده نیست. یک دوره قاعدگی معمولی ممکن است بین ۳ تا ۱۰ روز طول بکشد و هر ۳ تا ۶ هفته اتفاق بیفتد. قاعدگی ها ممکن است هر ماه با ماه بعد متفاوت باشد. خونریزی یا ترشحات سیاه خارج از این بازه زمانی نامنظم تلقی شده و باید به پزشک مراجعه شود.

اگر باردار هستید یا به تازگی فارغ شده اید، در صورت مشاهده ترشحات سیاه با پزشک تماس بگیرید. در صورتی که علائم دیگری مانند تب یا گرفتگی دارید به فوریت های پزشکی مراجعه کنید. اگر به سن یائسگی رسیده اید و ترشحات سیاه واژن یا خونریزی غیرمنتظره دارید، باید به پزشک مراجعه کنید. زیرا ممکن است نشانه یک بیماری زمینه ای جدی باشد.

مطالعه بیشتر:

علت ترشحات قهوه ای واژن قبل و بعد از پریود چیست؟

ترشحات طبیعی واژن در بارداری و ترشحات غیرطبیعی چگونه است؟

ترشحات قهوه ای در هر یک از سه ماهه های دوران بارداری نشانه چیست؟

علت لک بینی و ترشحات قهوه ای در بارداری چیست و چگونه درمان می شود؟

?پرسش و پاسخ های ترشحات سیاه واژن

علت ترشحات سیاه واژن چیست؟

ترشحات سیاه ممکن است به دلیل این باشد که جسمی داخل واژن وجود داشته باشد. ممکن است به طور تصادفی دومین تامپون را داخل واژن بگذارید و یا فراموش کنید یکی از تامپون ها را در انتهای قاعدگی خارج کنید.

آیا ترشحات سیاه واژن می تواند به دلیل لانه گزینی باشد؟

بله. خونریزی در اوایل بارداری و به ویژه در زمانی که موعد معمول قاعدگی است، رخ می دهد. رویان درحدود ۱۰ تا ۱۴ روز پس از لقاح در دیواره رحم قرار می گیرد و این بخشی از فرایند لانه گزینی است که امکان دارد حین آن دچار خونریزی شوید. اگر مدت زمانی طول بکشد تا خون از واژن خارج شود، ممکن است به رنگ سیاه درآید.

علائم سرطان گردن رحم چیست؟

در مراحل پیشرفته سرطان گردن رحم ممکن است علائم زیر را تجربه کنید: • کاهش وزن • خستگی • درد لگن • ورم پا • اشکال در ادرار یا مدفوع کردن

چه زمانی برای ترشحات سیاه واژن باید به پزشک مراجعه کنید؟

ترشحات سیاه در ابتدا و انتهای دوره قاعدگی معمولا نگران کننده نیست. یک دوره قاعدگی معمولی ممکن است بین ۳ تا ۱۰ روز طول بکشد و هر ۳ تا ۶ هفته اتفاق بیفتد. قاعدگی ها ممکن است هر ماه با ماه بعد متفاوت باشد. خونریزی یا ترشحات سیاه خارج از این بازه زمانی نامنظم تلقی شده و باید به پزشک مراجعه شود.

منبع: HEALTHLINE