The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

حساسیت به پروتئین شیر ونشانه های حساسیت به پروتئین شیر چیست؟

حساسیت به پروتئین شیر در اطفال مشکلی جدی است. هم نوزادان و هم مادران تحت تاثیر این عارضه قرار می گیرند. اگر نوزاد شما به پرتئین شیر حساسیت دارد، مهم است در مورد گزینه شیردهی تصمیم گیری کنید. اولین نکته این است که از کجا بفهمیم نوزادمان حساسیت به پروتئین شیر دارد و بعد از آن چطور علی رغم وجود چنین عارضه ای نوزاد را تغذیه کنیم.

منظور از حساسیت به پروتئین شیر چیست؟

حساسیت به پروتئین شیر اغلب در نوزادانی اتفاق می افتد که با شیرخشک متشکل از شیر گاو تغذیه می شوند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن پروتئین شیر گاو را مضر تشخیص می دهد و نسبت به آن واکنش آلرژیک نشان می دهد.

طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ انجام و در نشریه انگلیسی جنرال پرکتیس منتشر شد، تا ۷ درصد از نوزادانی که با شیرخشک تغذیه می شوند به پروتئین شیر گاو حساسیت دارند.

آیا حساسیت به پروتئین شیر در نوزادانی که شیر مادر می خورند نیز رخ می دهد؟

بله. در برخی موارد حساسیت به پروتئین شیر می تواند در مورد نوازدانی که از شیر مادر تغذیه می کنند نیز رخ دهد. طبق همین تحقیق، حدود ۱ درصد از نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، به شیر گاو حساسیت دارند.

در حساسیت به پروتئین شیر، ژن های خاصی شناسایی شده است. به گفته کالج حساسیت، آسم و ایمونولوژی آمریکا، در حدود هشتاد درصد از کودکان، حساسیت تا سن ۱۶ سالگی از بین می رود.

نشانه های حساسیت به پروتئین شیر چیست؟

نشانه های حساسیت به پروتئین شیر اغلب چند دقیقه تا چند روز پس از مصرف شیر گاو بروز پیدا می کند. اطفال از طریق شیرخشک یا شیر مادرانی که شیر گاو یا محصولات تهیه شده از آن را مصرف کرده اند در معرض این حساسیت قرار می گیرند. نشانه های آلرژی ممکن است تدریجی یا سریع باشد. نشانه های تدریج ممکن است شامل موارد زیر باشد:

- مدفوع شل که ممکن است خونی هم باشد

- استفراغ

- بدعنقی

- حالت تهوع

- بی میلی به غذا

- کولیک

- کهیر پوستی

نشانه های سریع ممکن است شامل موارد زیر باشد:

- خس خس

- استفراغ

- تورم

- بی حوصلگی

- اسهال خونی

- آنافیلاکسیز (حساسیت شدید به پروتئین ها)

حساسیت به پروتئین شیر چگونه تشخیص داده می شود؟

هیج آزمایش مشخصی برای تشخیص حساسیت به پروتئین شیر وجود ندارد. تشخیص پس از بررسی نشانه ها و طی روندی از رد عارضه های پزشکی دیگر انجام می دهد. آزمایش ها شامل موارد زیر است:

- آزمایش خون

- آزمایش مدفوع

- آزمایش های حساسیتی شامل آزمایش خراش و تکه ای

- چالش غذایی

پزشک ممکن است رژیم غذایی حذفی را توصیه کند.

ممکن است به شما توصیه شود از شیرخشک عاری از شیر گاو استفاده کنید یا در دوران شیردهی از مصرف شیر گاو بپرهیزید.

پروتئین های غذایی مصرفی مادر شیرده ممکن است ظرف مدت ۳ تا ۶ ساعت در شیر ظاهر شود و تا ۲ هفته نیز در آن باقی بماند. معمولا رژیم غذایی حذفی حداقل یک تا دو هفته طول می کشد. سپس دوباره شیر گاو داده می شود تا ببینند نشانه های حساسیت باز می گردد یا خیر.

شیر مادر بهترین گزینه است

وقتی موضوع تغذیه نوزاد است، شیر مادر بهترین گزینه محسوب می شود. شیر مادر تعادل غذایی دارد و در مقابل بیماری ها و عفونت ها ایمنی ایجاد می کند و خطر سندروم مرگ ناگهانی نوزاد را کاهش می دهد. در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند احتمال کمتری وجود دارد که به حساسیت غذایی و حتی بیماری های مزمن در بزرگسالی مبتلا شوند.

آکادمی متخصصان اطفال آمریکا توصیه می کند که حداقل تا ۶ ماهگی نوزاد را با شیر مادر تغذیه کنید و تا یک سالگی نیز شیر مادر را ادامه دهید. سازمان بهداشت جهانی نیز تا ۶ ماه تغذیه فقط با شیر مادر و پس از آن ادامه شیر مادر در کنار غذاهای دیگر را تا حداقل ۲ سال توصیه می کند.

مادرانی که نوزادشان حساسیت به پروتئین شیر دارد چه غذاهایی را نباید بخورند؟

اگر از شیر خود به نوزاد می دهید و او دچار حساسیت به شیر گاو است، باید در رژیم غذایی خود تغییر ایجاد کنید. از مصرف محصولات زیر بپرهیزید:

- شیر

- پنیر

- ماست

- خامه

- کره

پروتئین شیر اغلب پنهان است و ممکن است در محصولات زیر وجود داشته باشد:

- چاشنی ها

- شکلات

- کالباس- سوسیس

- مارگارین

- غذاهای فرآوری شده و بسته بندی

تولیدکنندگان باید فهرستی از حساسیت زاهای بالقوه و اصلی از قبیل شیر را روی محصولات خود درج کنند. برای تشخیص موارد تشکیل دهنده همیشه برچسب محصولات را مطالعه کنید.

بهترین شیر خشک برای نوزادانی که حساسیت به پروتئین شیر دارند کدام است؟

تمام زنان قادر به شیردهی نیستند. اگر نوزاد شما به پروتئین شیر حساسیت دارد نمی توانید به او شیر بدهید و باید از شیرخشک هایی استفاده کنید که حاوی شیرگاو نیست.

- شیرخشک سویا از پروتئین سویا ساخته شده است. متاسفانه بین ۸ تا ۱۴ درصد نوازدان مبتلا به حساسیت شیر به سویا نیز واکنش نشان می دهند. شیرخشک های هیدرولیزه پروتئین شیر گاو را به اجزای کوچکتر تقسیم می کند تا احتمال واکنش حساسیتی را کاهش دهد.

- برای نوزادانی که نمی توانند شیرخشک هیدرولیزه را تحمل کنند می توان از شیرخشک بر پایه اسید آمینه استفاده کرد. این نوع شیرخشک از اسیدهای آمینه یا ساده ترین شکل پروتئین ساخته شده اند. یادتان باشد که هر چه شیرخشک هیدرولیزه تر باشد، ممکن است برای بعضی نوزادان بی مزه تر شود.

چه زمانی باید برای حساسیت به پروتئین شیر با پزشک مشورت کنیم؟

اگر نوزاد نشانه های حساسیت به پروتئین شیر دارد، ممکن است تشخیص آن از یک دل درد ساده یا حساسیت سخت باشد. سعی نکنید مسئله را خودتان تشخیص دهید یا شیرخشک را عوض کنید. برای تشخیص درست و درمان مناسب با پزشک مشورت کنید. پزشک با توصیه های زیر تشخیص درست می دهد.

- عادات غذایی و نشانه های نوزاد را ثبت کنید.

- اگر خودتان شیر می دهید، غذاهای خود و تاثیرات آن را ثبت کنید.

- از سابقه پزشکی خانوادگی، خصوصا حساسیت غذایی اطلاع کسب کنید.

به عنوان مادر، سخت است نوزاد خود را در ناراحتی ببنید. در کمک گرفتن از دوستان یا خانواده درنگ نکنید. می توانید از گروه های حمایتی نیز کمک بگیرید.

آشنا شدن با افراد دیگری که با مشکل حساسیت به پروتئین شیر دست و پنجه نرم می کنند به شما قدرت بیشتری می دهد. بدانید که بسیاری از حساسیت ها به شیر را می توان با تغییر رژیم غذایی یا تغییر شیرخشک کنترل کرد.

مطالعه بیشتر:

حساسیت به پروتئین گاوی

فرزندتان به شیر گاو حساسیت دارد؟

حساسیت به شیر خشک در نوزادان چگونه است ؟

لیست مواد غذایی حساسیت زا در کودکان چیست؟

?پرسش و پاسخ های حساسیت به پروتئین شیر

آیا حساسیت به پروتئین شیر در نوزادانی که شیر مادر می خورند نیز رخ می دهد؟

بله. در برخی موارد حساسیت به پروتئین شیر می تواند در مورد نوازدانی که از شیر مادر تغذیه می کنند نیز رخ دهد. طبق همین تحقیق، حدود ۱ درصد از نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، به شیر گاو حساسیت دارند.

نشانه های حساسیت به پروتئین شیر چیست؟

مدفوع شل که ممکن است خونی هم باشد، استفراغ، بدخلقی، حالت تهوع، بی میلی به غذا، کولیک، کهیر پوستی

مادرانی که نوزادشان حساسیت به پروتئین شیر دارد چه غذاهایی را نباید بخورند؟

شیر، پنیر، ماست، خامه، کره - چاشنی ها، شکلات، کالباس، سوسیس، مارگارین، غذاهای فرآوری شده و بسته بندی

چه زمانی باید برای حساسیت به پروتئین شیر با پزشک مشورت کنیم؟

اگر نوزاد نشانه های حساسیت به پروتئین شیر دارد، ممکن است تشخیص آن از یک دل درد ساده یا حساسیت سخت باشد. سعی نکنید مسئله را خودتان تشخیص دهید یا شیرخشک را عوض کنید. برای تشخیص درست و درمان مناسب با پزشک مشورت کنید

منبع: healthline