The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خوردن چه چیزهایی باعث سقط سریع جنین می شود؟

با مثبت شدن نتیجه آزمایش و تایید بارداری، دل نگرانی های بی پایان مادران باردار نیز شروع می شود که نقطه ختم همه آن ها نگرانی بابت سقط جنین است. مادران در این دوران حساس، با تمام وجود تلاش می کنند تا هر آنچه که می تواند خطر سقط جنین دلبندشان را افزایش دهد، شناسایی و از آن دوری کنند و به همین دلیل نیز یکی از مهم ترین سوالات هر مادری در بارداری این است که خوردن چه چیزهایی باعث سقط سریع جنین می شود؟

تاثیر رژیم غذایی بر بارداری

در طی بارداری، هر چیزی که مادر می خورد، از طریق جریان خون جفتی و بندناف به فرزند درون رحم او می رسد، بنابراین تاثیر رژیم غذایی بر سلامت جنین غیرقابل چشم پوشی است. پایبندی به یک رژیم غذایی متعادل و مغذی، برای حفظ سلامت یک زن باردار و فرزند او بسیار مهم است و در مقابل، دوری کردن از غذاهایی که باعث سقط جنین می شوند، به ویژه در سه ماهه اول بارداری، اهمیت بسیار زیادی دارد. البته باید در نظر داشته باشید که لزوما این خود مواد غذایی نیستند که خطر سقط جنین را افزایش می دهند، بلکه مسمومیت ها، عفونت ها و بیماری های ایجاد شده در پی مصرف این مواد خاص نیز می توانند منتهی به سقط جنین شوند.

خوردن چه چیزهایی باعث سقط سریع جنین می شود؟

در لیست زیر به آن دسته از مواد غذایی اشاره شده است که برای جلوگیری از سقط سریع جنین، می بایست از مصرف آن ها در طی بارداری و به طور خاص در سه ماهه اول اجتناب کنید. بیایید تا نگاهی به آن ها بیندازیم.

1. آناناس: وقتی می پرسید خوردن چه چیزهایی باعث سقط سریع جنین می شود، آناناس یکی از موارد مهم است. آناناس حاوی بروملین است که در صورت مصرف بیش از حد در بارداری، با شروع زودهنگام انقباضات زایمانی و نرم و باز کردن دهانه رحم، خطر سقط

سریع جنین را افزایش می دهد. آب آناناس نیز به همین دلیل نباید استفاده شود. در سه ماهه اول اصلا آناناس نخورید.

2. غذاهای دریایی دودی و یا کنسرو شده: ممکن است به لیستریا آلوده باشند. لیستریا یک باکتری است که می تواند باعث ایجاد عفونت شدید و در نتیجه سقط جنین شود.

3. تخم مرغ خام: زنان باردار باید از خوردن تخم مرغ خام یا خوب پخته نشده (تخم مرغ عسلی) و یا خوراکی های حاوی تخم مرغ خام مانند سس مایونز یا سالاد سزار خانگی خودداری کنند. زیرا تخم مرغ خام، خطر مسمومیت غذایی و آلودگی به باکتری سالمونلا را به همراه داشته و به همین دلیل یکی از خوراکی هایی است که می تواند باعث سقط جنین شود. به علاوه تخم مرغ های دارای ترک و شکستگی نیز نباید مصرف شوند.

4. خرچنگ ها: شاید زمانی تصمیم بگیرید که خوردن گوشت خرچنگ را امتحان کنید، خصوصا اگر به جنوب کشور رفته باشید. اما باید بدانید که مصرف خرچنگ ممکن است منجر به انقباض رحمی، خونریزی و سقط سریع جنین شود. بنابراین، منطقی است که از خوردن آن در دوران بارداری خودداری کنید.

5. امعا و احشا حیوانات همچون جگر و یا مغز: مغز خطر آلودگی به لیستریا را به همراه داشته و جگر نیز علاوه بر اینکه محل دفع سموم است، حاوی مقادیر زیادی ویتامین A و کلسترول نیز هست که همگی آن ها می توانند باعث سقط جنین شوند. پس دور کله پاچه و جگرکی را خط قرمز بکشید.

6. آلوئه ورا: زنان باردار نباید هر چیزی که شامل آلوئه ورا باشد را بخورند و یا بنوشند. زیرا آلوئه ورا از آنتراکینون ها تشکیل شده است، نوعی ملین که باعث انقباضات رحمی، خونریزی لگن و سقط جنین می شود. بهتر است از مصرف انواع محصولات آلوئه ورا و حتی ژل و کرم های آن نیز، در طی سه ماهه اول بارداری خودداری کنید.

7. دانه کنجد: مصرف کنجد به تنهایی و یا همراه با عسل در طی سه ماهه اول بارداری، به دلیل افزایش خطر سقط سریع جنین توصیه نمی شود.

8. نوشیدنی های کافئین دار: مصرف زیاد کافئین در دوران بارداری می تواند منجر به سقط جنین یا نوزاد کم وزن شود. لازم است در نظر داشته باشید که کافئین تنها در قهوه و چای وجود ندارد، بلکه در نوشابه، شکلات ها و برخی نوشیدنی های انرژی زا نیز یافت می شود.

9. ماهی های با سطح بالای جیوه: برخی ماهی ها مثل کوسه ماهی، ماهی تن بزرگ و ... جیوه زیادی داشته و علاوه بر خطر سقط جنین، می توانند بر رشد مغزی و سیستم عصبی جنین نیز تأثیر منفی بگذارند.

10. هلو: احتمالا برایتان عجیب است! اما مصرف زیاد هلو خطر خونریزی و سقط جنین را بالا می برد.

11. سبزیجات نشسته و کثیف: به دلیل انتقال انگل توکسوپلاسموز، یکی از خوراکی های سقط کننده جنین محسوب می شوند.

12. کرفس: آب کرفس، کرفس خام، خورشت کرفس، همه و همه ممنوع هستند، چون با مصرف آن، علاوه بر سقط جنین، خطر بروز تشنج و آسیب به سلامت عصبی جنین نیز وجود دارد.

13. محصولات لبنی غیرپاستوریزه،

14. الکل،

15. میوه پاپایا،

16. روغن گل مغربی،

17. روغن کرچک،

18. گیاهان دارویی و برخی ادویه ها: وقتی می پرسید خوردن چه چیزهایی باعث سقط سریع جنین می شود، یک نکته مهم در مورد گیاهان دارویی است. بیشتر گیاهان دارویی و همچنین برخی از ادویه ها، در صورت مصرف بیش از حد در بارداری، خطر سقط جنین را بالا می برند. مواردی همچون:

- زعفران،

- گلپر،

- دارچین،

- زرشک،

- آویشن،

- غوره و آب غوره،

- سیاه دانه،

- زیره،

- عروسک پشت پرده یا کاکنج (فیسالیس)،

- پونه،

- کوهوش،

- گیاه سنا،

- تخم شوید،

19. عرقیات و دمنوش های گیاهی: وقتی می پرسید خوردن چه چیزهایی باعث سقط سریع جنین می شود، یک نکته دیگر عرقیات است. در مورد ایمنی بیشتر عرقیات و چای های گیاهی هنوز تحقیق کافی صورت نگرفته است و بنابراین توصیه می شود از مصرف همه آن ها در بارداری اجتناب شود. اما در این میان ممنوعیت برخی کاملا مشخص است، همچون:

- گل گاوزبان،

- چای تمشک،

- چای سبز،

- و چای ترش.

اگرچه اعتقاد بر این است که موارد بالا، خوراکی هایی هستند که باعث سقط سریع جنین می شوند، اما اکنون که می دانید خوردن چه چیزهایی باعث سقط سریع جنین می شود، به صورت کلی بهتر است در بارداری از زیاده روی در خوردن هر خوراکی اجتناب نمود و البته این را هم در نظر داشت که یک بار مصرف موارد گفته شده، لزوما با خطر سقط سریع جنین همراه نیست.

مطالعه بیشتر:

آشنایی با انواع سقط جنین و علت بروز هر کدام

درمان سقط مکرر جنین به چند صورت انجام می شود؟

سقط مکرر چیست و سقط جنین مکرر به چه علت است؟

علائم سقط جنین چیست؟ سقط جنین در ماه اول و سه ماهه دوم بارداری

?پرسش و پاسخ های خوردن چه چیزهایی باعث سقط سریع جنین می شود؟

کدام ادویه ها در بارداری ممنوع هستند؟

برخی از ادویه ها، در صورت مصرف بیش از حد در بارداری، خطر سقط جنین را بالا می برند. مواردی همچون: زعفران، گلپر، دارچین، زرشک، آویشن، غوره و آب غوره، سیاه دانه، زیره،

آیا تخم مرغ خام سبب سقط می شود؟

زنان باردار باید از خوردن تخم مرغ خام یا خوب پخته نشده (تخم مرغ عسلی) و یا خوراکی های حاوی تخم مرغ خام مانند سس مایونز یا سالاد سزار خانگی خودداری کنند. زیرا تخم مرغ خام، خطر مسمومیت غذایی و آلودگی به باکتری سالمونلا را به همراه داشته و به همین دلیل یکی از خوراکی هایی است که می تواند باعث سقط جنین شود. به علاوه تخم مرغ های دارای ترک و شکستگی نیز نباید مصرف شوند.

چه گیاهانی در بارداری خطر سقط را افزایش می دهند؟

عروسک پشت پرده یا کاکنج (فیسالیس)، پونه، کوهوش، گیاه سنا، تخم شوید،

آیا آناناس سبب سقط می شود؟

آناناس حاوی بروملین است که در صورت مصرف بیش از حد در بارداری، با شروع زودهنگام انقباضات زایمانی و نرم و باز کردن دهانه رحم، خطر سقط. سریع جنین را افزایش می دهد. آب آناناس نیز به همین دلیل نباید استفاده شود. در سه ماهه اول اصلا آناناس نخورید.