The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دستور پخت سالاد عدس و بادام (سرشار از پروتئین گیاهی)

* این وعده غذایی منبعی خوب است از پروتئین، فیبر، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، فسفر، ویتامین های A ،C ،K و گروه B، فولات و اسیدهای چرب

فیبر موجود در عدس به کاهش یبوست طی بارداری نیز کمک می‌کند..سه‌ ماهه دوم بارداری به منزله عبور از نقطه عطف بزرگی در بارداری شماست. زیرا جنین تقریبا کاملا رشد کرده و خطر سقط جنین به شدت کاهش یافته و جفت تکامل یافته است. علایمی مانند تهوع و خستگی مفرط در این سه ماهه از بین می رود و حالت تهوع شما با گرسنگی شدید و ویارهای عجیب و غریب به سراغ شما می آید.

مقدار خون شما در دوران بارداری حدودا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین بدنتان به آهن بیشتری نیاز دارد. برای اطمینان از دریافت کافی آهن، اسفناج، گوشت قرمز بدون چربی، سبزی‌هایی با برگ سبز تیره، نان با غلات کامل، میوه‌های خشک و حبوبات را حتما مصرف کنید.

 حبوبات (لوبیاها و عدس)

این خوراکی‌ها نه تنها ابر منبعی از فولات بلکه منبع کم‌چرب پروتئین و منبع خوبی از فیبر خوراکی نیز است که طی بارداری، تمامی آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. بارداران به پروتئین نیاز بیشتری داشته و تحت تاثیر تحرک کم شکم و روده‌ها، ‌اغلب به نشانه‌های یبوست شدید دچار می‌شوند. بنابراین فیبر موجود در این خوراکی‌ها به کاهش یبوست طی بارداری نیز کمک می‌کند. عدس سرشار از آهن نیز هست.

خواص روغن زیتون در بارداری

در هنگام بارداری روغن زیتون مصرف می شود. در واقع، این روغن حاوی بسیاری از ویتامین ها و فرم های مفید اسید های چرب است که برای شما و جنین شما در رحم مناسب است

روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای قلب مفید است. هنگامی که زنان باردار روغن زیتون مصرف می کنند، این روغن می تواند نقش مثبتی در رشد جنین داشته باشد.

ویتامین  E در زیتون بالا نیست اما به دلیل مقاومت در برابر اکسیداسیون، این مقدار برای مادران باردار کافی است ویتامین E یک آنتی اکسیدان است و در محافظت سلول ها بویژه سلول های عصبی در برابر آسیب ها کمک زیادی می‌کند. همچنین در رشد و تقویت سلول های خونی نیز بسیار موثر است. تحقیقات نشاندهنده این است که با دریافت مقدار کافی ویتامین E در دوران بارداری احتمال اینکه نوزاد در آینده دچار آسم و یا دیگر آلرژی ها شود، کاهش می یابد.

استفاده از روغن زیتون برای علائم کششی در دوران بارداری واقعا کمک می کند. کشش عضلات لگن و رشد شکم باعث ایجاد علائم کششی در سه ماهه آخر می شود.

بهترین برنامه غذایی در دو ماهه دوم

بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

 

دستور پخت سالاد عدس و بادام مناسب دوران بارداری (سه ماهه دوم)

مواد لازم

  • عدس 1/2 پیمانه
  • دانه رازیانه 1/2 پیمانه
  • فلفل دلمه ای قرمز 1 عدد
  • مویز یا کشمش بدون دانه 1/3 پیمانه
  • پیاز 1/2،خرد شده
  • لوبیا سبز 1/2 پیمانه، خرد و پخته شده
  • جعفری تازه 1/2 پیمانه، خرد شده
  • فلفل سیاه
  • روغن هسته انگور یا روغن زیتون
  • 1 یا 2 قاشق چایخوری

 

طرز تهیه:

ابتدا عدس ها را کاملاً شسته و در یک ظرف مناسب با 4 پیمانه آب روی حرارت گذاشته بطوریکه آب بجوش آید و تا زمانی که عدس ها کاملاً پخته شوند ولی بصورت پوره درنیایند، پخت را ادامه دهید.  تابه را روی حرارت ملایم گذاشته و دانه های رازیانه و بادام را برای چند دقیقه تفت دهید بطوریکه بوی دانه ها بخوبی بشمام برسد. دقت داشته باشید که نسوزند. محتویات داخل تابه را در یک هاون ریخته و بخوبی بکوبید تا بادام کاملا خرد (له) شود. بقیه مواد را آماده کرده و همرا دانه رازیانه و بادام داخل ظرف سالاد ریخته (بجز روغن و فلفل سیاه). عدس های پخته شده را به ظرف سالاد اضافه کرده (بدون آب) و با فلفل سیاه مزه دار کنید. سپس روغن هسته انگوریا روغن زیتون را اضافه کنید و محتویات داخل ظرف را بخوبی مخلوط کنید. این سالاد را می توانید با سینه مرغ سرو کنید.

 

منبع: ماهنامه نی نی +