The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درم ابریژن چیست و درم ابریژن توسط چه کسی انجام می شود؟

درم ابریژن یک تکنیک لایه برداری است که از ابزار چرخشی برای برداشتن لایه های بیرونی پوست، معمولاً روی صورت، استفاده می کند. این روش درمانی در بین افرادی که مایل به بهبود ظاهر پوست خود هستند محبوب است. برخی از مشکلاتی که این روش می تواند آن را درمان کند شامل خطوط و چروک های ریز، آسیب ناشی از نور خورشید، اسکار آکنه و ناصافی پوست است. در ادامه این متن همه چیز را در مورد این تکنیک برای شما شرح می دهیم.

درم ابریژن توسط چه کسی انجام می شود؟

درم ابریژن در مطب متخصص پوست انجام می شود. در طول این عمل، یک متخصص قبل از برداشتن خارجی‌ترین لایه‌های پوست، پوست شما را با داروی بی‌حسی بی‌حس می‌کند. این یک روش سرپایی است، به این معنی که پس از درمان می توانید برای بهبودی به خانه بروید. دستگاه های مختلفی در داروخانه ها وجود دارد که می توانند فرآیند پاکسازی و لایه برداری را انجام دهند. اینها معمولاً مدت بیشتری طول می کشد تا اثرات صاف کنندگی مانند درم ابریژن حرفه ای را ایجاد کنند و معمولاً تأثیرات کامل را ایجاد نمی کنند.

دلایل استفاده از درم ابریژن چیست؟

درم ابریژن لایه های خارجی آسیب دیده پوست را از بین می برد. این عمل لایه‌های جدید پوست را که جوان‌تر و صاف‌تر به نظر می‌رسند در معرض دید قرار می‌دهد. درم ابریژن علاوه بر ایجاد ظاهری جوان تر، می تواند به درمان موارد زیر نیز کمک کند:

• جای جوش

• لکه های پیری

• چین و چروک های ظریف

• لکه های پوستی پیش سرطانی

• رینوفیم یا قرمزی و پوست ضخیم روی بینی

• اسکارهای ناشی از جراحی یا جراحت

• آسیب خورشید

خالکوبی

درم ابریژن تنها یکی از درمان های متعدد برای این وضعیت است. به عنوان مثال، پیشرفت در فناوری لیزر، حذف خالکوبی با لیزر را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند. در مورد تمام گزینه های درمانی برای شرایط خاص خود با متخصص پوست صحبت کنید. پزشک ممکن است از انجام درم ابریژن برای برخی از بیماری های پوستی جلوگیری کند، از جمله آکنه التهابی، عود کردن مکرر تبخال، سوختگی ناشی از اشعه، یا جای زخم سوختگی.

آیا درم ابریژن برای پوست های تیره مناسب است؟

همچنین اگر داروهایی با عوارض جانبی نازک‌ کنندگی پوست مصرف کرده‌اید، ممکن است نتوانید درم ابریژن دریافت کنید و اگر رنگ پوست شما به طور طبیعی بسیار تیره است، ممکن است پزشک شما درم ابریژن را توصیه نکند.

چگونه برای درم ابریژن آماده شوم؟

قبل از درمان، پزشک شما را معاینه فیزیکی می کند، سابقه پزشکی شما را بررسی می کند و خطرات و انتظارات شما را مورد بحث قرار می دهد. در مورد داروهایی که مصرف می کنید، از جمله داروهای بدون نسخه و مکمل های غذایی، به پزشک خود اطلاع دهید. ممکن است لازم باشد مصرف آنها را متوقف کنید زیرا ممکن است خطر خونریزی شما را افزایش دهند، یا پوست شما را تیره کنند. اگر در سال گذشته ایزوترتینوئین (آکوتان) مصرف کرده اید، به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین پزشک توصیه می کند که چند هفته قبل و بعد از درمان سیگار نکشید. سیگار نه تنها باعث پیری زودرس پوست می شود، بلکه جریان خون را در پوست کاهش می دهد و روند بهبودی را کند می کند.

پزشک در مورد قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز به شما توصیه می کند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید بدون محافظت مناسب دو ماه قبل از درم ابریژن می تواند باعث تغییر رنگ پوست شود. همچنین به شما توصیه می شود تا زمانی که پوست در حال بهبود است از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید و پس از بهبودی، روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین ممکن است پزشک توصیه کند که قبل از درم ابریژن از موارد زیر استفاده کنید:

• داروهای ضد ویروس: قبل و بعد از درمان درم ابریژن برای جلوگیری از عفونت های ویروسی استفاده شود.

• آنتی بیوتیک خوراکی: از عفونت باکتریایی جلوگیری می کند، که به ویژه در صورت داشتن آکنه مهم است.

• کرم رتینوئید: برگرفته از ویتامین آ، این کرم به بهبودی کمک می کند.

همچنین باید پس از انجام عمل، کسی برای رساندن شما به خانه کمک کند. عوارض بعدی بیهوشی ممکن است رانندگی را ناامن کند.

در حین درم ابریژن چه اتفاقی می افتد؟

نوع بی حسی شما در حین درم ابریژن به میزان درمان شما بستگی دارد. پزشک معمولاً به شما بی حسی موضعی می دهد. با این حال، برخی موارد ممکن است برای کمک به آرامش یا احساس خواب آلودگی به آرامبخش نیاز داشته باشند. گاهی اوقات ممکن است در طول عمل بیهوشی عمومی داده شود.

در طول درمان، یک دستیار پوست شما را کشیده نگه می دارد. پزشک دستگاهی به نام درما بریدر را روی پوست شما حرکت می دهد. درما بریدر یک دستگاه کوچک و موتوردار با سطح ناهموار است. در قسمت‌های بزرگ پوست، پزشک از درما بریدر دایره‌ای استفاده می‌کند، در حالی که در بخش های کوچک‌تر پوست، مانند گوشه‌های دهان، از یک درمابریدر با نوک کوچک استفاده می‌کند. پزشک شما ممکن است بخش های بزرگی از پوست را در چندین جلسه درمان کند. بلافاصله پس از عمل، پزشک ناحیه تحت درمان را با یک پانسمان مرطوب می پوشاند. پزشک معمولاً این پانسمان را در یک ویزیت در روز بعد عوض می کنند.

بعد از درم ابریژن چه اتفاقی می افتد؟

پزشک دستورالعمل‌های کامل مراقبت در منزل را در مورد نحوه تعویض پانسمان، نحوه پوشاندن ناحیه تحت درمان و محصولاتی که باید استفاده کنید، به شما می‌دهد. شما می توانید انتظار داشته باشید که در حدود دو هفته به سر کار بازگردید.

پس از درم ابریژن، پوست شما معمولاً صورتی و متورم است و ممکن است احساس کنید که در حال سوزش یا سوزن سوزن شدن است. در طول بهبودی، ممکن است از پوست مایع یا پوسته‌ای شفاف یا زرد رنگ ترشح شود. حدود سه ماه طول می کشد تا پوست شما به طور کامل بهبود یابد و رنگ صورتی آن محو شود.

درم ابریژن چه عوارضی دارد؟

خطرات مرتبط با درم ابریژن مانند سایر روش های جراحی است. این عوارض شامل خونریزی، عفونت و واکنش آلرژیک به بیهوشی هستند. برخی از خطرات خاص درم ابریژن عبارتند از:

• جوش های آکنه

• تغییر در رنگ پوست

• منافذ بزرگ، معمولا موقتی

• از بین رفتن کک و مک

• سرخی

• راش

• ورم

اگرچه این عارضه نادر است، اما برخی افراد پس از درمان درم ابریژن دچار اسکار یا کلوئید بیش از حد می شوند. در این موارد، برخی از داروهای استروئیدی می توانند به نرم شدن جای زخم کمک کنند. همیشه توصیه های پزشک خود را دنبال کنید و طبق توصیه در ویزیت های بعدی حضور یابید. مهمترین چیز این است که با پوست خود ملایم باشید. از استفاده از پاک کننده های خشن یا محصولات مراقبت از پوست خودداری کنید و از مالش دادن یا ساییدن پوست خودداری کنید. پزشک ممکن است استفاده از یک پماد مرطوب کننده غلیظ مانند وازلین را بعد از درم ابریژن توصیه کند. همچنین بسیار مهم است که هنگام بهبودی پوست خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید. هنگامی که پوست شما بهبود یافت، هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید.

مطالعه بیشتر:

30 توصیه برای حفظ زیبایی در دوران بارداری

بهترین ماسک های صورت برای دوران بارداری

آیا لایه برداری پوست در دوران شیردهی ضرر دارد؟

آیا آب منی برای پوست مفید و به درمان جوش کمک می کند؟

?پرسش و پاسخ های درم ابریژن

دلایل استفاده از درم ابریژن چیست؟

علاوه بر ایجاد ظاهری جوان تر، می تواند به درمان موارد زیر نیز کمک کند: جای جوش، لکه های پیری، چین و چروک های ظریف، لکه های پوستی پیش سرطانی، رینوفیم یا قرمزی و پوست ضخیم روی بینی، اسکارهای ناشی از جراحی یا جراحت، آسیب خورشید، خالکوبی

آیا درم ابریژن برای پوست های تیره مناسب است؟

اگر رنگ پوست شما به طور طبیعی بسیار تیره است، ممکن است پزشک شما درم ابریژن را توصیه نکند.

بعد از درم ابریژن چه اتفاقی می افتد؟

پزشک دستورالعمل‌های کامل مراقبت در منزل را در مورد نحوه تعویض پانسمان، نحوه پوشاندن ناحیه تحت درمان و محصولاتی که باید استفاده کنید، به شما می‌دهد. شما می توانید انتظار داشته باشید که در حدود دو هفته به سر کار بازگردید.

درم ابریژن چه عوارضی دارد؟

جوش های آکنه، تغییر در رنگ پوست، منافذ بزرگ، معمولا موقتی، از بین رفتن کک و مک، سرخی، راش، ورم

منبع: healthline