The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ترشحات واژن بعد از هیسترکتومی چگونه باید باشد؟

هیسترکتومی یک روش جراحی است که در طی آن پزشک بنا به دلایلی همچون خونریزی غیرطبیعی، افتادگی رحم، فیبروم و سرطان، ناچار به خارج کردن رحم می شود. بسته به نوع جراحی و شرایط هر فرد، طول مدت نقاهت و بهبودی می تواند متفاوت باشد، اما دستورالعمل های بعد جراحی در مورد اغلب افراد یکسان است. بسیاری از بانوان می پرسند که ترشحات واژن بعد از هیسترکتومی چگونه باید باشد؟ برای آشنایی با نکاتی که بعد از هیسترکتومی باید آن ها را رعایت کنید و همچنین موارد طبیعی و غیرطبیعی همچون ترشحات واژن بعد از هیسترکتومی، ما را در این مقاله همراهی کنید.

همه چیز در مورد هیسترکتومی و انواع آن

هیسترکتومی به معنای برداشتن رحم به کمک روش جراحی است. البته که بسته به علت جراحی، هیسترکتومی ممکن است انواع مختلفی داشته باشد و در طی آن اندام ها و ارگان های دیگری همچون دهانه رحم (سرویکس)، تخمدان ها و ... نیز برداشته شوند. بر همین اساس به صورت کلی انواع مختلف هیسترکتومی عبارت هستند از:

- هیسترکتومی کامل: در این روش رحم و دهانه رحم برداشته می شوند اما تخمدان ها در جای خود باقی می مانند.

- هیسترکتومی سوپراسرویکال: در این روش تنها قسمت بالایی رحم برداشته شده و سرویکس یا همان دهانه رحم دست نخورده باقی می ماند.

- هیسترکتومی کامل با سالپنگو اوفورکتومی دوطرفه: در این نوع از جراحی رحم، دهانه رحم، لوله های فالوپ (سالپنژکتومی) و تخمدان ها (اوفورکتومی) همگی با هم خارج می شوند. نکته حائز اهمیت در این روش این است که اگر در سنین باروری باشید، برداشتن تخمدان ها زمینه ساز یائسگی شده و خیلی زود علائم ناشی از آن را تجربه خواهید کرد.

- هیسترکتومی رادیکال با سالپنگو اوفورکتومی دوطرفه: در این روش رحم، دهانه رحم، لوله های فالوپ، تخمدان ها، قسمت بالایی واژن و برخی از بافت ها و غدد لنفاوی اطراف خارج می شوند. این نوع هیسترکتومی زمانی انجام می شود که سرطان بخش های مختلفی را درگیر کرده باشد.

علاوه بر اینها، هیسترکتومی بر اساس نوع روش جراحی نیز به انواع مختلفی طبقه بندی می شود که عبارتند از:

هیسترکتومی به شیوه واژینال:

در این روش، رحم رحم به کمک یک برش کوچک در بالای واژن خارج می شود، در حالی که هیچ برشی در قسمت بیرونی بدن وجود ندارد.

هیسترکتومی واژینال در اغلب موارد در صورت افتادگی رحم و سایر شرایط غیر بدخیم (یا غیر سرطانی) انجام می شود. و به دلیل کمترین میزان عوارض و بالاترین سرعت بهبودی (حداکثر چهار هفته) در طی سال های اخیر به عنوان روش ارجح هیسترکتومی در نظر گرفته شده است. در این روش جراحی، بیماران اغلب در همان روز جراحی به خانه می روند و نیازی به بستری شدن ندارند.

هیسترکتومی به شیوه لاپاراسکوپی:

در این شکل از جراحی، لاپاراسکوپ (لوله ای نازک و ظریف با یک دوربین فیلمبرداری در انتهای آن)، از طریق یک برش کوچک ایجاد شده در ناف به قسمت پایینی شکم وارد می شود. سایر ابزارهای جراحی نیز از طریق چندین برش کوچک دیگر وارد ناحیه مورد نظر می شوند تا رحم را خارج کنند. در هیسترکتومی لاپاراسکوپی، رحم به شکل قطعات کوچک از طریق برش های شکمی موجود و یا از طریق واژن خارج می شود. در مقایسه با هیسترکتومی شکمی، این روش ارجح تر است، زیرا طول دوره بهبودی پس از عمل آن کوتاه تر است و به علاوه نیاز به بستری شدن طولانی مدت وجود نداشته و بسیاری از بیماران همان روز عمل یا بعد از یک شب استراحت در بیمارستان می توانند به خانه خود برگردند.

هیسترکتومی لاپاراسکوپی به شیوه رباتیک:

این روش، به کمک یک ماشین روباتیک انجام می شود. برای این کار، یک لاپاراسکوپ در درون شکم قرار داده می شود تا جراح بتواند ناحیه لگن را ببیند. سپس سایر ابزارهای کوچک و ظریف جراحی از طریق سه تا پنج برش در اطراف ناف وارد ناحیه مورد نظر و جراح در حالی که این بازوها و ابزارهای رباتیک را کنترل می کند، برای برداشتن رحم و خارج کردن آن اقدامات لازم را انجام می دهد. مدت زمان بهبودی در روش رباتیک، مشابه به هیسترکتومی لاپاروسکوپی است.

هیسترکتومی به شیوه شکمی:

در این روش جراحی، رحم به کمک یک برش 15 تا 20 سانتی متری که بر روی شکم (از ناف تا استخوان شرمگاهی یا در بالای خط موی ناحیه پوبیس) ایجاد شده، برداشته می شود. روش هیسترکتومی شکمی، اغلب در صورت وجود سرطان، بزرگی بیش از حد رحم و یا گسترش بدخیمی و بیماری به سایر نواحی لگن مورد استفاده قرار می گیرد و به طور کلی نه تنها نیاز به بستری طولانی تری در بیمارستان (برای دو تا سه روز) دارد، بلکه مدت زمان لازم برای بهبودی بعد از این عمل نیز طولانی تر است.

نکات مهم بعد از عمل هیسترکتومی

همانطور که کمی قبل تر گفته شد، مدت زمان بستری شدن در بیمارستان بعد از هیسترکتومی، بسته به نوع جراحی که برای شما انجام شده، متفاوت است و تا زمانی که در بیمارستان هستید، تحت نظر خواهید بود، اما هنگامی که به خانه برمی گردید، شرایط متفاوت شده و نکاتی هستند که فارغ از نوع جراحی برای به حداقل رساندن عوارض و تسریع روند بهبودی باید به آن ها توجه داشته باشید، از جمله اینکه:

- بهبودی کامل بین 6 تا 8 هفته طول می کشد. در این مدت باید در خانه استراحت کنید و تا زمانی که پزشکتان مجوز نداده است، هیچ کاری انجام ندهید.

- تا شش هفته بعد از جراحی نباید رابطه جنسی برقرار کنید.

- برای رانندگی باید حداقل تا دو هفته بعد از هیسترکتومی صبر کنید و البته به صورت کلی تا زمانی که از داروهای مخدر و ضد درد که می توانند هشیاری شما را تحت تاثیر قرار دهند، استفاده می کنید، رانندگی توصیه نمی شود.

- وسایل سنگین و به ویژه با وزن بیشتر از 25 کیلوگرم را برای حداقل چهار تا شش هفته بلند نکنید.

- عفونت ادراری و یبوست از جمله عوارضی هستند که مکن است بعد از هیسترکتومی به آن ها دچار شوید. بنابراین مایعات فراوان بنوشید و از میوه ها، سبزیجات و غذاهای غنی از فیبر به میزان بیشتری در رژیم غذایی خود استفاده کنید تا احتمال وقوع مشکلات یاد شده به حداقل برسد.

 در نهایت اینکه ترشحات واژن بعد از هیسترکتومی، یکی از عوارض رایج و طبیعی پس از این جراحی است. به طور معمول ما توقع داریم ترشحات واژن بعد از هیسترکتومی به شکل خونریزی باشند که حجمی کمتر از پریود ماهانه دارند. این نوع از ترشحات واژن بعد از هیسترکتومی ممکن است تا 6 هفته هم طول بکشند. البته به یاد داشته که در صورت بروز علائمی همچون خونریزی شدید واژینال همراه با خروج لخته و یا بوی نامطبوع یا رنگ غیرطبیعی ترشحات واژن بعد از هیسترکتومی، باید بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید تا اقدامات لازم شناسایی علت و درمان مشکلات انجام شود.

مطالعه بیشتر:

ترشحات واژن بعد از تخمک گذاری چگونه است؟

همه چیز در مورد هیسترکتومی یا عمل برداشتن رحم

برداشتن دهانه رحم یا برداشتن سرویکس به چه علت است؟

رابطه جنسی و مراقبت های بعد از عمل برداشتن رحم یا هیسترکتومی

?پرسش و پاسخ های ترشحات واژن بعد هیسترکتومی

هیسترکتومی رادیکال با سالپنگو اوفورکتومی دوطرفه چیست؟

در این روش رحم، دهانه رحم، لوله های فالوپ، تخمدان ها، قسمت بالایی واژن و برخی از بافت ها و غدد لنفاوی اطراف خارج می شوند. این نوع هیسترکتومی زمانی انجام می شود که سرطان بخش های مختلفی را درگیر کرده باشد.

تا چه مدت بعد از هیسترکتومی نباید نزدیکی کنیم؟

تا شش هفته بعد از جراحی نباید رابطه جنسی برقرار کنید.

بهبودی کامل بعد از هیسترکتومی چقدر طول می کشد؟

بهبودی کامل بین 6 تا 8 هفته طول می کشد. در این مدت باید در خانه استراحت کنید و تا زمانی که پزشکتان مجوز نداده است، هیچ کاری انجام ندهید.

چه زمانی باید برای ترشحات واژن بعد از هیسترکتومی به متخصص مراجعه کنیم؟

در صورت بروز علائمی همچون خونریزی شدید واژینال همراه با خروج لخته و یا بوی نامطبوع یا رنگ غیرطبیعی ترشحات واژن بعد از هیسترکتومی، باید بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید تا اقدامات لازم شناسایی علت و درمان مشکلات انجام شود.