The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کیست گانگلیونی و علائم، علت کیست گانگلیون چیست؟

کیست گانگلیونی، یک توده بافت گرد و پر از مایع است که معمولاً در امتداد تاندون ها یا مفاصل ظاهر می شود. این کیست به طور معمول در مچ دست یا دست برو پیدا می کند، اما می تواند روی مچ پا یا پا نیز ظاهر شود. کیست گانگلیون می تواند به اندازه 2.5 سانتی متر باشد. برخی از این کیست ها در زیر پوست قابل مشاهده هستند، اما برخی دیگر به قدری کوچک هستند که نمی توانید آن ها را ببینید. کیست های گانگلیونی رایج و معمولا بی ضرر هستند. آن ها سرطانی نیستند و بیشتر آن ها بدون درمان از بین می روند.

علائم کیست گانگلیونی چیست؟

شایع ترین علائم کیست گانگلیونی شامل یک توده قابل مشاهده همراه با ناراحتی و درد است. اگر کیست روی پا یا مچ پا باشد، ممکن است هنگام راه رفتن یا پوشیدن کفش احساس ناراحتی کنید و اگر کیست گانگلیون نزدیک یک عصب باشد، گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد مشکلات زیر شود:

• از دست دادن توان تحرک،

• بی حسی،

• درد،

احساس سوزن سوزن شدن،

برخی از کیست های گانگلیونی می توانند در طول زمان بزرگتر یا کوچکتر شوند.

علت کیست گانگلیون چیست؟

کیست گانگلیون زمانی رخ می ‌دهد که مایع در مفصل یا اطراف تاندون ‌های بدن شما و در نواحی زیر جمع شود:

• دست،

• مچ دست،

• مچ پا،

• پا،

این تجمع مایع می تواند به دلیل آسیب، ضربه یا استفاده بیش از حد از ناحیه درگیر رخ دهد، اما در اغلب موارد علت ناشناخته باقی می ماند. احتمال ایجاد کیست گانگلیون در بانوان و افرادی که مکرراً به مچ دست خود فشار وارد می کنند، مانند ژیمناستیک ها، بیشتر است.

کیست گانگلیونی چگونه تشخیص داده می شود؟

پزشک ابتدا توده را معاینه می کند. او از شما در مورد سابقه پزشکی و مدت زمانی که متوجه این توده شده اید، می پرسد. پزشک از شما در مورد علائمی که دارید نیز سوالاتی را خواهد پرسید. پزشک شمت ممکن است بررسی های تصویربرداری مانند رادیوگرافی با اشعه ایکس، سونوگرافی یا MRI را درخواست کند، به خصوص اگر نتواند توده را ببیند. همچنین این احتمال وجود دارد که از مایع کیست برای آزمایش و بررسی نمونه برداری کند.

کیست گانگلیون چگونه درمان می شود؟

کیست های گانگلیون اغلب بدون درمان از بین می روند. اگر کیست باعث درد یا ناراحتی نشود، هیچ درمانی لازم نیست. در این موارد پزشک ممکن است به شما توصیه کند که کارهای زیر را انجام دهید:

• از حرکات مکرر دست و مچ و فشار وارد کردن به این ناحیه خودداری کنید.

• از مچ بند استفاده کنید، زیرا بی حرکتی ممکن است باعث کوچک شدن کیست شود.

• اگر کیست روی پا یا مچ پا است، کفشی بپوشید که آن را تحت فشار قرار ندهد.

اگر کیست گانگلیون مچ پا یا دست باعث درد یا محدودیت حرکتی شما شده است، پزشک ممکن است با روش آسپیراسیون آن را تخلیه کند. در طول این روش، پزشک مایع جمع شده را با یک سرنگ از کیست خارج می کند. در صورتی که سایر درمان ها موثر نباشند، برداشتن کیست گانگلیون با جراحی گزینه بعدی است. 

آیا ممکن است کیست گانگلیون زانو باز گردد؟

بله این احتمال وجود دارد که کیست گانگلیون در هر جایی که باشد بازگردد حتی اگر پزشک شما آن را با جراحی برداشته باشد.

آیا کیست گانگلیونی خطرناک است؟

کیست گانگلیون توده های غیرسرطانی هستند که در بیشتر موارد بی ضرر بوده و نیازی به درمان ندارند. با این حال، اگر آن ها باعث درد می شوند یا از ظاهر این کیست ها احساس خوبی نداشته و ناراضی هستید، با پزشک خود در این مورد صحبت کنید، زیرا گزینه های درمانی در دسترس هستند.

مطالعه بیشتر:

کیست درموئید چیست و انواع کیست درموئید چیست؟

تشخیص و درمان کیست مویی زیر پوستی چگونه است؟

علت جوش صورت در بارداری و راه های رفع جوش چیست

تفاوت بین کیست و تومور چیست و تشخیص کیست و تومور چگونه است؟

?پرسش و پاسخ های کیست گانگلیونی

علت کیست گانگلیون چیست؟

کیست گانگلیون زمانی رخ می ‌دهد که مایع در مفصل یا اطراف تاندون ‌های جمع می شود. این تجمع مایع می تواند به دلیل آسیب، ضربه یا استفاده بیش از حد از ناحیه درگیر رخ دهد. احتمال ایجاد کیست گانگلیون در بانوان و افرادی که مکرراً به مچ دست خود فشار وارد می کنند، مانند ژیمناستیک ها، بیشتر است.

کیست گانگلیون چگونه درمان می شود؟

اگر کیست گانگلیون مچ پا یا دست باعث درد یا محدودیت حرکتی شما شده است، پزشک ممکن است با روش آسپیراسیون آن را تخلیه کند. در طول این روش، پزشک مایع جمع شده را با یک سرنگ از کیست خارج می کند. در صورتی که سایر درمان ها موثر نباشند، برداشتن کیست گانگلیون با جراحی گزینه بعدی است.

آیا کیست گانگلیونی خطرناک است؟

کیست گانگلیون توده های غیرسرطانی هستند که در بیشتر موارد بی ضرر بده و نیازی به درمان ندارند. با این حال، اگر آن ها باعث درد می شوند یا از ظاهر این کیست ها احساس خوبی نداشته و ناراضی هستید، با پزشک خود در این مورد صحبت کنید.

آیا ممکن است کیست گانگلیون زانو باز گردد؟

بله این احتمال وجود دارد که کیست گانگلیون در هر جایی که باشد بازگردد حتی اگر پزشک شما آن را با جراحی برداشته باشد.

منبع: healthline