The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا خیاطی در بارداری ضرر دارد؟

خیاطی، از مهارت هایی است که بسیاری از زنان در آن سررشته دارند و عملا در تاریخ، خیاطی با روح زنانه پیوند خورده است. فرقی نمی کند شما برای تفریح و سرگرمی به سراغ چرخ خیاطی بروید و یا اینکه شغلتان، خیاطی کردن باشد، در هر حال با به تایید رسیدن بارداری، ممکن است این سوال در ذهن شما یا اطرافیانتان ایجاد شود که آیا خیاطی در بارداری ضرر دارد؟ برای یافتن پاسخ این سوال و همچنین آشنایی با بهترین نکات ایمنی را در هنگام استفاده از چرخ خیاطی، با ما همراه شوید.

خیاطی در بارداری، آری یا خیر؟

در پاسخ به این سوال که آیا خیاطی در بارداری ضرر دارد، باید بگوییم که خیر! خیاطی نمی تواند بر بارداری شما تأثیر منفی بگذارد، نمی تواند به دلبند کوچک درون رحمتان آسیب برساند و بنابراین هر چیز منفی که در این مورد خوانده اید و یا شنیده اید، فقط و فقط خرافات است. تنها یک مساله مهم و یا به بیان بهتر نگرانی در مورد خیاطی در بارداری وجود دارد و آن هم، وضعیت بدن شما در هنگام استفاده از چرخ خیاطی است، زیرا یک وضعیت نادرست ممکن است باعث کمردرد و یا درد گردن شما شود. در غیر این صورت استفاده از چرخ خیاطی در دوران بارداری کاملا بی خطر است و در عین حال می تواند فواید زیادی همچون آرامش، افزایش میزان خلاقیت و تمرکز را نیز به همراه داشته باشد!

وضعیت بدن و قوانین ایمنی هنگام استفاده از چرخ خیاطی در بارداری

اگر یک خانم خیاط هستید و یا اینکه می خواهید در اوقات فراغت خود کار مفیدی انجام دهید، می توانید در طی دوران بارداری خود همچنان به خیاطی کردن ادامه دهید اما در عین حال باید مجموعه ای از قوانین را رعایت کرده و به آن ها پایبند باشید تا احتمال هر گونه ناراحتی و عارضه به حداقل برسد. این قوانین، شامل موارد زیر هستند:

1. از ایمن بودن محیط کار خود مطمئن شوید:

شاید به قدری در کار خیاطی مهارت و تجربه داشته باشید، که با چشمان بسته هم بتوانید آن را انجام دهید، اما در طی دوران بارداری، شرایط با گذشته متفاوت است و بنابراین می بایست همیشه هوشیار باشید تا از وقوع هر نوع آسیبی جلوگیری کنید. بنابراین به خوبی محیط کار خود، از جمله وضعیت سیم برق چرخ خیاطی را مورد ارزیابی قرار دهید و از ایمن بودن آن مطمئن شوید. همچنین مطمئن شوید که اجسام تیز و برنده مانند سوزن ها، در جای خود قرار گرفته اند و بر روی زمین یا اطراف شما پخش نیستند.

2. تمرکز داشته باشید:

اگرچه همیشه در هنگام خیاطی کردن باید مراقب باشید که انگشتانتان را کجا می گذارید، اما این مساله در طی بارداری اهمیت بیشتری پیدا کرده و بنابراین بهتر است دستان خود را تا حد امکان از سوزن چرخ خیاطی دور نگه دارید. همچنین اگر فکر می کنید که به دلیل عوارض بارداری و یا خستگی، تمرکز کافی ندارید، بهتر است ادامه کار را به زمان دیگری موکول کنید تا احتمال آسیب دیدن در حین کار به حدقل برسد.

3. استراحت داشته باشید:

اگر برای مدت طولانی و بدون وقفه خیاطی کنید، ممکن است خود را در معرض آسیب های جدی قرار دهید، به جز کمردرد و یا گردن درد، درد مچ دست ناشی از سندرم تونل کارپال، از جمله عوارض محتملی است که در چنین شرایطی احتمال وقوع آن وجود دارد. در واقع در طی بارداری، با تحت فشار قرار گرفتن اعصاب دست به دلیل افزایش حجم مایعات میان بافتی و ورم اندام ها، احتمال ایجاد مشکل سندرم تونل کارپال وجود دارد و کار کردن و فشار آوردن بیش از حد به دست ها، می تواند این عارضه را تشدید کند. برای به حداقل رساندن این عوارض، هر سی دقیقه یک بار استراحت کنید، کمی راه بروید و دست ها و پاهای خود را تکان داده و با حرکات کششی ورزش دهید.

4. به چشم های خود استراحت دهید:

به دلیل نوع کار خیاطی، به طور معمول چشم ها بیش از حد تحت فشار قرار می گیرند و به همین دلیل هر 30 دقیقه می بایست به چشم های خود استراحت دهید تا دچار درد چشم و یا سردرد و سرگیجه نشده و حالت تهوع بارداری شدت پیدا نکند. برای این کار، کافی است چشمان خود را برای چند دقیقه ببندید و یا اینکه بر روی یک نقطه خاص در دوردست تمرکز کرده و در حالی که به آن نگاه می کنید، پلک بزنید.

5. موقعیت بدنی خود را تنظیم کنید:

حفظ موقعیت بدن در شرایطی درست در طی بارداری اهمیت بسیار زیادی دارد و در واقع نکته کلیدی در شرایطی که شروع به خیاطی می کنید، این است که وضعیت و موقعیت خوبی داشته باشید تا احتمال عوارضی همچون درد در کمر، گردن و شانه ها حداقل برسد. برای رسیدن به این هدف تلاش کنید تا:

- در قدم اول، برای خیاطی کردن به جای نشستن بر روی زمین، به سراغ صندلی بروید و صندلی هایی را انتخاب کنید که پشتی یا تکیه گاه دارند، این مساله باعث کاهش فشار به کمر شما خواهد شد. همچنین بهتر است صندلی را خریداری کنید که ارتفاع آن قابل تنظیم باشد و پشتی آن عقب و جلو شود، تا بتوانید بسته به قد و شرایط بدنی خود، با تنظیم صندلی در بهترین موقعیت قرار بگیرید.

- همیشه کمر خود را صاف نگه دارید و به سمت جلو خم نشوید. رعایت کردن این نکته بسیار مهم است و بنابراین باید تلاش کنید تا هر چند دقیقه یک بار این مساله را به خود یادآوری کرده و به آن پایبند باشید. در غیر این صورت، باید خیلی زود منتظر عوارضی همچون کمردرد و یا درد گردن باشید.

- زیر پایی را فراموش نکنید. هنگامی که بر روی صندلی می نشینید، بسیار مهم است که با قرار دادن یک زیرپایی با ارتفاع مناسب، پاها را کمی بالا بیاورید تا احتمال ورم کردن آن ها به حداقل برسد.

- از روی هم انداختن پاها در هنگام خیاطی کردن اجتناب کنید، زیرا با این کار گردش خون کندتر شده و احتمال تورم پاها افزایش پیدا می کند. توصیه کارشناسان بر این است که در هنگام خیاطی کردن در حالت نشسته، ران ها به صورت افقی در کنار هم قرار گیرند و پاها را بر روی هم نیندازید.

جمع بندی

شاید تا به حال شایعات و حرف و حدیث های بسیاری را در رابطه با خیاطی در بارداری شنیده باشید و به همین دلیل این سوال برایتان ایجاد شده باشید که آیا خیاطی در بارداری ضرر دارد؟ حقیقت این است که خیر! خیاطی در بارداری کاملا ایمن و بی خطر است به شرط آنکه برخی نکات از جمله حفظ موقعیت صحیح بدنی به خوبی رعایت شوند تا احتمال ایجاد مشکلاتی همچون کمردرد به حداقل برسد.

مطالعه بیشتر:

آیا کار منزل در دوران بارداری مجاز است؟

ایا استفاده از توالت ایرانی برای جنین ضرر دارد؟

آیا سرپا ایستادن زیاد در بارداری خطرناک است؟

روش صحیح نشستن روی صندلی در دوران بارداری

?پرسش و پاسخ های خیاطی در بارداری

برای خیاطی در بارداری چجوری بشینیم؟

در قدم اول، برای خیاطی کردن به جای نشستن بر روی زمین، به سراغ صندلی بروید و صندلی هایی را انتخاب کنید که پشتی یا تکیه گاه دارند، این مساله باعث کاهش فشار به کمر شما خواهد شد. همچنین بهتر است صندلی را خریداری کنید که ارتفاع آن قابل تنظیم باشد و پشتی آن عقب و جلو شود، تا بتوانید بسته به قد و شرایط بدنی خود، با تنظیم صندلی در بهترین موقعیت قرار بگیرید.

چیکار کنیم موقع خیاطی در بارداری کمر درد و گردن درد نگیریم؟

همیشه کمر خود را صاف نگه دارید و به سمت جلو خم نشوید. رعایت کردن این نکته بسیار مهم است و بنابراین باید تلاش کنید تا هر چند دقیقه یک بار این مساله را به خود یادآوری کرده و به آن پایبند باشید. زیر پایی را فراموش نکنید. هنگامی که بر روی صندلی می نشینید، بسیار مهم است که با قرار دادن یک زیرپایی با ارتفاع مناسب، پاها را کمی بالا بیاورید تا احتمال ورم کردن آن ها به حداقل برسد.

آیا خیاطی در بارداری به جنین آسیب می زند؟

در پاسخ به این سوال که آیا خیاطی در بارداری ضرر دارد، باید بگوییم که خیر! خیاطی نمی تواند بر بارداری شما تأثیر منفی بگذارد، نمی تواند به دلبند کوچک درون رحمتان آسیب برساند و بنابراین هر چیز منفی که در این مورد خوانده اید و یا شنیده اید، فقط و فقط خرافات است.

موقع خیاطی در بارداری چشم هام خیلی درد میگیره، چیکار کنم؟

به دلیل نوع کار خیاطی، به طور معمول چشم ها بیش از حد تحت فشار قرار می گیرند و به همین دلیل هر 30 دقیقه می بایست به چشم های خود استراحت دهید تا دچار درد چشم و یا سردرد و سرگیجه نشده و حالت تهوع بارداری شدت پیدا نکند. برای این کار، کافی است چشمان خود را برای چند دقیقه ببندید و یا اینکه بر روی یک نقطه خاص در دوردست تمرکز کرده و در حالی که به آن نگاه می کنید، پلک بزنید.