The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان خانگی برای ورم پا در بارداری چیست؟

اگرچه ممکن است به عنوان یک مادر از دوران جادویی بارداری لذت ببرید، اما واقعاً رفت و آمدهای مکرر به دستشویی در طول روز مثل معجزه است. در حالی که شما مشتاقانه منتظر آمدن کوچولوی شیرین خود هستید، برخی عوارض جانبی وجود دارند که ممکن است آن را تجربه کنید. بدن شما به سرعت در حال تغییر است، که ممکن است کمی ناراحت کننده باشد. یکی از ناراحتی‌هایی که بسیاری از مادران تجربه می‌کنند، ورم پا در بارداری است. بیایید در مورد علت اینکه پاهای شما در دوران بارداری متورم می شوند، چه زمانی متوجه این اتفاق می‌شوید، چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید و چند درمان ساده که می‌تواند کمک کند بیشتر بدانیم.

چه چیزی باعث ورم پا در بارداری می شود؟

چه زمانی می توان انتظار داشت که پاهای شما شروع به ورم کردن کند؟ خوب، خبر خوب این است که این اتفاق معمولاً در مراحل بعدی بارداری روی می دهد. بنابراین احتمالاً در نیمه اول بارداری یا حتی کمی بعد از آن، هنوز پاهای خود را حس خواهید کرد.

ورم پا در بارداری در سه ماهه اول

افزایش سریع سطح هورمون پروژسترون (به معنای واقعی کلمه "پیش بارداری" یا "حامی بارداری") گوارش شما را کند می کند. این می‌تواند مدت‌ها قبل از ایجاد برآمدگی قابل ‌توجه جنین، باعث نفخ شکم شود. ممکن است متوجه کمی تورم در دست ها، پاها یا صورت خود شوید، اما نه خیلی زیاد. اگر در همان اوایل متوجه تورم شدید شدید، به خصوص اگر با علائم دیگری مانند سرگیجه، سردرد یا خونریزی همراه است، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید.

ورم پا در بارداری در سه ماهه دوم

سه ماهه دوم با هفته 13 بارداری (تقریبا شروع ماه چهارم) شروع می شود. این غیرعادی نیست که در ماه پنجم بارداری متوجه ورم پاها شوید، به خصوص اگر زیاد روی پا هستید یا هوا گرم است.

این تورم به دلیل افزایش حجم خون و مایعات در بدن شما است. حجم خون شما در طول دوران بارداری شما حدود 50 درصد افزایش می یابد، و این با احتباس زیاد مایعات بر اثر هورمون همراه است. در حالی که ممکن است انگشترها و کفش های شما کمی تنگ شوند، تمام این مایع اضافی به نرم شدن بدن و آماده سازی آن برای زایمان کمک می کند و این دقیقا همان چیزی است که شما می خواهید. مطمئن باشید، این مایعات اضافی به سرعت در روزها و هفته های پس از تولد نوزاد شما کاهش می یابد.

ورم پا در بارداری در سه ماهه سوم

با شروع هفته 28 بارداری، سه ماهه سوم شایع ترین زمان برای تجربه ورم پا است. به خصوص با گذشت هفته ها و نزدیک شدن به هفته 40، انگشتان پای شما بیشتر از هر چیز دیگری شبیه سوسیس های کوچک هستند (بله، مادر شدن پر از درخشش است).

بدن شما به تولید خون و مایعات خود ادامه می دهد که این امر می تواند به تورم کمک کند. رحم شما نیز با رشد جنین بسیار سنگین‌تر می‌شود، که می‌تواند جریان خون را از پاها به سمت قلب کند کند. (نگران نباشید، این خطرناک نیست، فقط ناراحت کننده است.)

سایر عواملی که می تواند در ورم کردن پا موثر باشد عبارتند از:

• آب و هوای گرم

• عدم تعادل رژیم غذایی

مصرف کافئین

• ننوشیدن آب کافی

• برای مدت طولانی روی پاهای خود باشید

چه زمانی باید برای ورم پا در بارداری به پزشک مراجعه کرد؟

پاهای متورم یک بخش بسیار طبیعی از بارداری است. بسیاری از مادران آینده می توانند از آن تاثیر بگیرند! بنابراین در بیشتر مواقع، پاهای متورم تنها نشانه دیگری از تمام کارهای سختی است که بدن شما برای رشد آن زندگی جدید انجام می دهد.

با این حال، ورم پا در بارداری گاهی اوقات می تواند نشانه ای از یک مشکل جدی تر باشد. یکی از این مشکلات پره اکلامپسی نام دارد. این وضعیتی است که می تواند در دوران بارداری ایجاد شود و باعث افزایش خطرناک فشار خون شود. اگر متوجه نشانه های زیر شدید با پزشک خود تماس بگیرید:

• تورم ناگهانی دست‌ها، پاها، صورت یا اطراف چشم‌هایتان

• تورمی که به طور چشمگیری بدتر می شود

• سرگیجه یا تاری دید

• سردرد شدید

• گیجی

• مشکل در تنفس

اگر متوجه تورم فقط در یک پا شدید که با درد، قرمزی یا گرما همراه است، می‌تواند به این معنی باشد که شما دچار ترومبوز ورید عمقی یا DVT هستید. DVT یک لخته خون است که معمولاً در پای شماست. در صورت مشاهده این علائم مهم است که با پزشک خود تماس بگیرید، زیرا احتمال لخته شدن خون در زنان باردار بیشتر از افراد عادی است (و این از لطف هورمون هاست).

اگر مطمئن نیستید که تورم شما طبیعی است یا هر گونه نگرانی دارید، همیشه بهتر است با پزشک یا ماما تماس بگیرید. آنها خوشحال می شوند که شما و کودک تان را ایمن و سالم نگه دارند!

درمان خانگی برای ورم پا در بارداری چیست؟

اگرچه پاهای متورم ممکن است دردناک باشند یا نباشند، اما مطمئناً می توانند ناراحت کننده یا آزاردهنده باشند. خوشبختانه، چندین راه ساده برای کاهش علائم در دوران بارداری وجود دارد. آنها ممکن است شامل تنقلات، نوشیدنی سرد، شنا، ماساژ و احتمالا خرید کفش جدید باشد.

1. مصرف سدیم را کاهش دهید:

یکی از راه‌های کاهش تورم در دوران بارداری، محدود کردن مصرف سدیم (یا نمک) است. نمک باعث می شود بدن شما آب اضافی را نگه دارد. سعی کنید از غذاهای کنسرو شده یا فرآوری شده پرهیز کنید، زیرا این مواد غذایی سرشار از سدیم هستند. همچنین سعی کنید نمک سفره اضافی روی غذای تان نریزید. استفاده از گیاهان مطبوع مانند رزماری، آویشن و پونه کوهی یک راه آسان برای اضافه کردن طعم به غذاهای خود بدون استفاده از نمک است!

2. مصرف پتاسیم را افزایش دهید:

دریافت نکردن پتاسیم کافی نیز می‌تواند تورم را بدتر کند، زیرا پتاسیم به بدن کمک می‌کند تا میزان مایعاتی را که در خود نگه می‌دارد متعادل کند. ویتامین های دوران بارداری شما باید مقداری پتاسیم اضافی داشته باشند، اما خوردن منابع خوب پتاسیم در رژیم غذایی نیز مهم است. برخی از غذاهایی که به طور طبیعی سرشار از پتاسیم هستند عبارتند از:

• سیب زمینی شیرین (همچنین با پوست)

• موز

• اسفناج

• لوبیا، مقداری آب میوه (به خصوص آلو، انار، پرتقال، هویج)

• ماست

• چغندر

• ماهی سالمون

• عدس

3. مصرف کافئین را کاهش دهید:

در حالی که مصرف گاه به گاه کافئین در دوران بارداری مضر نیست، اما نوشیدن بیش از حد کافئین برای جنین شما مناسب نیست. همچنین می تواند تورم را بدتر کند. کافئین یک ادرار آور است که باعث ادرار بیشتر شما می شود و بدن شما فکر می کند که باید مایعات را نگه دارد. یک قهوه بدون کافئین با شیر یا یک چای گیاهی مانند نعناع فلفلی را امتحان کنید تا کمی انرژی به بدن شما بدهد.

4. آب بیشتری بنوشید:

هر چقدر هم که نوشیدن آب بیشتر برای مقابله با تورم عجیب به نظر می رسد، در واقع کار می کند. اگر بدن شما فکر می‌کند که کم آب شده‌اید، مایعات بیشتری را برای جبران آن نگه می‌دارد. بنابراین سعی کنید هر روز حداقل 10 لیوان آب بنوشید تا کلیه هایتان مواد بد را دفع کنند و بدنتان هیدراته شود. اگر نوشیدن این مقدار آب دلهره آور است، یک لیوان زیبا تهیه کنید که دوست دارید بارها آن را پر کنید، یا یک بطری آب غول پیکر که فقط باید چند بار در روز آن را دوباره پر کنید. همچنین می توانید آب خود را با لیمو، نعناع یا انواع توت ها طعم دار کنید تا لذت بیشتری از نوشیدن شان ببرید.

5. پاهای خود را بالا بیاورید و استراحت کنید:

حتی اگر یک میلیون کار دارید که می خواهید قبل از تولد نوزاد انجام دهید، سعی کنید بنشینید و پاهای خود را در صورت امکان بالا بگذارید. در حالی که نشستن مداوم برای گردش خون شما عالی نیست، ایستادن مداوم نیز برای بدن زیبای باردار شما سخت است. نشستن با پاهای رو به بالا برای یک زمان کوتاه به ویژه در پایان روز می تواند به تخلیه مایعی که در طول روز در پاهای شما جمع شده است کمک کند.

6. لباس گشاد و راحت بپوشید:

پوشیدن لباس های تنگ، به خصوص در اطراف مچ دست، کمر و مچ پا، می تواند ورم را بدتر کند. اساساً از گردش خون جلوگیری می کند. سعی کنید لباس های گشاد و راحت بپوشید یا حداقل از کش های تنگ اجتناب کنید. لباس‌های ماکسی بارداری در تابستان و ژاکت‌های کشباف آزاد یا کت های راحت در زمستان می‌توانند زیبا و راحت باشند.

7. خونسرد بمانید:

به خصوص اگر در ماه های گرم تابستان باردار هستید، ماندن در خانه در طول گرمای روز و اجتناب از ورزش شدید می تواند به خنک ماندن و کاهش تورم کمک کند. همچنین می‌توانید لباس‌های خنک بپوشید، کمپرس سرد روی پاهای خود قرار دهید یا یک پنکه را در نزدیکی خود نگه دارید.

8. از جوراب های فشرده تا کمر استفاده کنید:

بله، اینها جوراب های جذابی هستند. اما اگر دائماً ورم پاها را تجربه می‌کنید، یا مجبور هستید بیشتر اوقات روی پاهای خود باشید، می‌توانید از جوراب‌های فشرده تا کمر استفاده کنید. این جوراب‌ها به آرامی پاها و ساق‌های شما را می‌فشارند تا به گردش مایع کمک کنند. سعی کنید از جوراب های فشاری تا زانو پرهیز کنید، زیرا ممکن است در وسط پای شما خیلی سفت باشند و در واقع ورم را بدتر کنند.

9. پیاده روی کنید:

حتی چند بار پیاده روی 5 یا 10 دقیقه ای در روز می تواند به بهبود گردش خون کمک کند که به کاهش تورم کمک می کند. این همچنین می تواند یک استراحت خوب در روز باشد و این یک راه عالی برای انجام ورزش های ایمن بارداری است.

10. کفش راحت بپوشید:

در حالی که ممکن است با کفش های پاشنه بلندتان زیباتر به نظر برسید، اواخر بارداری زمان خوبی برای استراحت دادن به آن ها است. پوشیدن کفش‌های راحت (حتی ارتوپدیک) برای کاهش تورم پا و همچنین جلوگیری از مشکلات لگن و کمر که می‌توانند با جابجایی مرکز ثقل و افزایش وزن شما ایجاد شوند، کلیدی است.

علاوه بر تورم، رباط‌های بدن شما (از جمله پاهای شما) در دوران بارداری در واقع کشیده می‌شوند، بنابراین ممکن است اندازه پاهای شما تغییر کند. پاهای برخی از زنان به اندازه قبل از بارداری خود باز می گردند، اما بسیاری از زنان متوجه می شوند که پاهای آنها به طور دائم نیم سایز یا بیشتر است. ممکن است آزاردهنده باشد که یک چیز دیگر در حال تغییر است، یا اینکه برخی از کفش‌های مورد علاقه‌تان دیگر مناسب نیستند، اما این بهانه‌ای عالی برای خرید برخی از موارد دلخواه جدید است.

11. شنا کنید:

هیچ مطالعه ای وجود ندارد که ثابت کند فشار آب می تواند ورم پا در بارداری را کاهش دهد، اما بسیاری از زنان زمانی را که در استخر می گذرانند از ورم تسکین می یابند. سعی کنید بایستید یا در استخری شنا کنید که عمق آب تقریباً تا گردن شما باشد. حداقل، احساس سبکی، خنک‌تر شدن و کمی آرامش خواهید کرد. همچنین ممکن است متوجه شوید که پاهای شما کمتر ورم کرده است.

12. ماساژ بگیرید:

ممکن است شریک زندگی شما به دنبال راه هایی برای مشارکت در روند بارداری باشد و این یک فرصت عالی است. ماساژ به گردش مایعاتی که تمایل به تجمع در پاهای شما دارند کمک می کند که به نوبه خود باعث کاهش تورم می شود. بنابراین بطری آب خود را بگیرید، پاهای خود را بالا بگذارید و اجازه دهید همسرتان به آرامی پاها و ساق پاهای شما را ماساژ دهد. افزودن مقداری اسانس نعناع فلفلی یا اسطوخودوس می تواند این کار را حتی بیشتر آرامش بخش کند.

اگر نزدیک به موعد زایمان خود نیستید، برای ایمن بودن، باید از شریک زندگی خود بخواهید که از فشار شدید بر روی برخی از نقاط طب فشاری که با انقباضات رحمی مرتبط هستند، اجتناب کند و اگر به تنهایی این بارداری را می گذرانید یا شریک زندگی شما تمایل به انجام ماساژ ندارد، بسیاری از مراکز بهداشتی ماساژهای تخصصی قبل از تولد را ارائه می دهند. این ها نه تنها می توانند به تورم کمک کنند، بلکه برای کمک به کاهش برخی از استرس هایی که می تواند همراه با بارداری باشد، عالی هستند.

13. به پهلوی چپ بخوابید

خوابیدن به پهلوی چپ در صورت امکان می تواند جریان خون را بهبود بخشد و تورم پا را کاهش دهد. خوابیدن به پهلوی چپ فشار رحم را از ورید اجوف تحتانی که رگ خونی بزرگی است که خون را به قلب شما باز می‌گرداند، کاهش می‌دهد.

نتیجه نهایی

ورم پا در بارداری یکی از عوارض جانبی بسیار شایع این دوران است. تورم ناشی از افزایش حجم مایع در بدن شما و همچنین کاهش گردش خون است. اگر تورم ناگهانی یا شدید را تجربه کردید، مهم است که با پزشک خود تماس بگیرید، زیرا ممکن است نشانه چیزی جدی‌تر باشد. اما کمی ورم قطعا طبیعی است. شما می توانید با انجام ورزش ملایم منظم، نوشیدن آب زیاد، استراحت و خوردن یک رژیم غذایی متعادل از ورم پا در بارداری جلوگیری کنید. قبل از اینکه متوجه شوید، کفش‌هایتان دوباره اندازه می‌شوند و تنها پایی که روی آن تمرکز می‌کنید همان انگشتان کوچک بچه است!

مطالعه بیشتر:

آیا تورم یا ورم قوزک پا در بارداری خطرناک است؟

ورم پا در بارداری، پیشگیری چگونه امکان پذیر است؟

برای درمان ورم حاملگی چه کنم و راه مقابله با آن چیست؟

چرا در بارداری ورم می کنیم و علت ورم پا در حاملگی چیست؟

?پرسش و پاسخ های ورم پا در بارداری

آیا پیاده روی به کاهش ورم پا در بارداری کمکی می کند؟

بله. حتی چند بار پیاده روی 5 یا 10 دقیقه ای در روز می تواند به بهبود گردش خون کمک کند که به کاهش تورم کمک می کند. این همچنین می تواند یک استراحت خوب در روز باشد و این یک راه عالی برای انجام ورزش های ایمن بارداری است.

برای کاهش ورم پا در بارداری چه کنیم؟

اما اگر دائماً ورم پاها را تجربه می‌کنید، یا مجبور هستید بیشتر اوقات روی پاهای خود باشید، می‌توانید از جوراب‌های فشرده تا کمر استفاده کنید. این جوراب‌ها به آرامی پاها و ساق‌های شما را می‌فشارند تا به گردش مایع کمک کنند. سعی کنید از جوراب های فشاری تا زانو پرهیز کنید، زیرا ممکن است در وسط پای شما خیلی سفت باشند و در واقع ورم را بدتر کنند

چیکار کنیم در بارداری پاهامون ورم نکنه؟

حتی اگر یک میلیون کار دارید که می خواهید قبل از تولد نوزاد انجام دهید، سعی کنید بنشینید و پاهای خود را در صورت امکان بالا بگذارید. در حالی که نشستن مداوم برای گردش خون شما عالی نیست، ایستادن مداوم نیز برای بدن زیبای باردار شما سخت است. نشستن با پاهای رو به بالا برای یک زمان کوتاه - به ویژه در پایان روز - می تواند به تخلیه مایعی که در طول روز در پاهای شما جمع شده است کمک کند.

برای کم شدن ورم پا در بارداری چی بخوریم؟

• سیب زمینی شیرین (همچنین با پوست) • موز • اسفناج • لوبیا، مقداری آب میوه • ماست • چغندر • ماهی سالمون • عدس

منبع: healthline