The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

پرکاری تیروئید و کنترل آن به روش های طبیعی؟

پرکاری تیروئید زمانی رخ می دهد که میزان هورمون تیروئید در بدن بسیار بالا باشد. به این شرایط تیروئید بیش از حد فعال نیز گفته می شود. این مشکل غده تیروئید را که در جلوی گلو وجود دارد و مسئول ترشح شماری از هورمون های مهم بدن است تحت تاثیر قرار می دهد. پرکاری تیروئید نباید با کم کاری تیروئید اشتباه گرفته شود. از آنجایی که پرکاری تیروئید با عنوان تیروئید بیش از حد فعال شناخته می شود، کم کاری تیروئید نیز زمانی رخ می دهد که غده تیروئید عملکرد ضعیفی دارد. علائم و درمان کم کاری تیروئید با پرکاری تیروئید بسیار متفاوت است. اگر می خواهید بدانید که برای کنترل پرکاری تیروئید به روش های طبیعی چه باید کنید، تا پایان این متن همراه ما باشید.

علائم پرکاری تیروئید چیست؟

پرکاری تیروئید می تواند به دلیل  بیماری گریوز، ید اضافی و مشکلات دیگر به وجود آید. علائم پرکاری تیروئید شامل موارد زیر است:

  •  تپش قلب
  • فشار خون بالا
  •  کاهش وزن
  •  کاهش اشتها
  • قاعدگی نامنظم
  •  خستگی
  •  نازک شدن موها
  •  افزایش تعریق
  •  اسهال
  •  لرزش و تکان خوردن بدن
  •  تحریک پذیری
  •  مشکلات خواب

این عارضه ممکن است به ورم غده تیروئید که به آن گواتر می گویند منجر شود. پرکاری تیروئید اغلب به وسیله داروهای ضد تیروئید که از تولید بیش از حد هورمون تیروئید جلوگیری می کند، درمان می شود. اگر داروهای ضد تیروئید وضعیت غده تیروئید را بهبود ندهد، پرکاری تیروئید به وسیله ید رادیواکتیو درمان خواهد شد. در بعضی موارد، غده تیروئید ممکن است با جراحی برداشته شود.

علاوه بر درمان های دارویی، برخی درمان های طبیعی برای پرکاری تیروئید مفید خواهد بود. هر چند این درمان ها نمی تواند جایگزین داروهای تجویزی پزشک باشد، اما می تواند علائم پرکاری تیروئید را بهبود بخشد. قبل از این که موردی را به برنامه درمانی خود اضافه کنید، با پزشک مشورت کنید.

چه بخورید و از چه غذاهایی پرهیز کنید؟

یکی از راه های کنترل این عارضه، رژیم غذایی سالم است. درصورتی که مبتلا به پرکاری تیروئید هستید، پزشک قبل از شروع درمان دارویی توصیه می کند که رژیم غذایی با ید پایین داشته باشید. این کار باعث افزایش اثربخشی درمان خواهد شد. طبق نظر انجمن تیروئید آمریکا، رژیم غذایی با ید پایین به معنای پرهیز از موارد زیر است:

  •  نمک یددار
  •  غذاهای دریایی
  •  محصولات لبنی
  •  مصرف بالای گوشت و مرغ
  •  مصرف بالای محصولات غلات (مانند نان، ماکارونی و شیرینی ها)
  •  زرده تخم مرغ

همچنین باید از محصولات سویا مانند توفو، شیر سویا، سس سویا و لوبیا سویا اجتناب کنید. طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۶ انجام شد به این نتیجه رسیدند که سویا می تواند در عملکرد تیروئید اختلال ایجاد کند.

در مورد پرهیز از ید بیش تر بدانید

علاوه بر پرهیز از غذاهای بالا، باید از مصرف ید اضافی نیز دوری کنید. ید می تواند در مکمل های گیاهی بافت شود، حتی اگر روی برچسب آن ذکر نشده باشد. بخاطر داشته باشید حتی اگر مکملی بدون نسخه در دسترس باشد ممکن است تاثیرات مخربی روی بدن شما داشته باشد. قبل از مصرف هر گونه مکمل با پزشک مشورت کنید.

در مورد مصرف ید حفظ تعادل بسیار اهمیت دارد. گرچه مصرف بیش از حد ید باعث این عارضه می شود، کمبود ید نیز باعث کم کاری تیروئید می شود.از مصرف هر گونه داروی یددار مگر با تجویز پزشک پرهیز کنید.

ال کارنیتین:

ال کارنیتین یک مکمل طبیعی است که به درمان این عارضه کمک می کند. ال کارنیتین یک مشتق اسید آمینه است که به طور طبیعی در بدن تولید می شود و اغلب در مکمل های لاغری موجود است. همچنین در غذاهایی مانند گوشت، ماهی و محصولات لبنی یافت می شود.

کارنیتین از ورود هورمون های تیروئید به سلول هایی خاص جلوگیری می کند. مطالعه ای که در سال ۲۰۰۱ انجام شد نشان داد که ال کارنیتین قادر به پیشگیری از علائم پرکاری تیروئید مانند لرزش، تپش قلب و خستگی خواهد بود. هر چند با این تحقیقات جای امیدواری وجود دارد، اما همچنان مطالعات کافی در مورد اثربخشی داروی ال کارنیتین در درمان پرکاری تیروئید وجود ندارد.

گندنای کوهی:

گندنای کوهی گیاهی است که از زمان های گذشته برای درمان مشکلات قلبی و ریوی مورد استفاده قرار می گرفته است. برخی منابع بر این باور هستند که این گیاه کاهش دهنده تیروئید است، به این معنا که عملکرد غده تیروئید را کاهش می دهد.

متاسفانه اطلاعات کافی برای تایید اثربخشی این روش درمانی برای این عارضه وجود ندارد. اگر گندنای کوهی را به عنوان مکمل گیاهی انتخاب کرده اید، به دستورالعمل های آن در مورد میزان و تعداد دفعات مصرف دقت کنید و قبل از شروع هر محصول جدید با پزشک مشورت کنید.

ب کمپلکس یا B12:

اگر دچار پرکاری تیروئید هستید، ممکن است کمبود ویتامین B12 نیز داشته باشید. کمبود ویتامین B12 باعث احساس خستگی، ضعف و سرگیجه می شود.اگر کمبود ویتامین B12 داشته باشید پزشک قرص های مکمل B12 یا روش تزریقی آن را تجویز خواهد کرد. گرچه ویتامین B12 به کنترل برخی علائم کمک می کند، اما به تنهایی قادر به درمان پرکاری تیروئید نخواهد بود. هر چند ویتامین ب کمپلکس و B12 به صورت بدون نسخه در دسترس است، قبل از مصرف هر گونه مکمل جدید با پزشک خود مشورت کنید.

سلنیوم:

برخی منابع معتقد هستند که مصرف سلنیوم می تواند به بهبود علائم پرکاری تیروئید کمک کند. سلنیوم ماده معدنی است که به طور طبیعی در آب، خاک و مواد غذایی مانند آجیل، ماهی، گوشت قرمز و غلات موجود است. همچنین می توان آن را به صورت مکمل مصرف کرد.

بیماری گریوز که شایع ترین دلیل پرکاری تیروئید است، همراه با بیماری تیروئید چشمی (TED) خواهد بود که با مصرف سلنیوم درمان می شود. به خاطر داشته باشید هر کس که پرکاری تیزوئید دارد به TED مبتلا نیست. مطالعات دیگر بر این باور هستند که مصرف سلنیوم به تنهایی برای درمان پرکاری تیروئید کارساز نخواهد بود. در کل تحقیقات در این مورد به صورت مبهم باقی مانده است.

بهتر است قبل از مصرف مکملی مانند سلنیوم با پزشک مشورت کنید، زیرا به دلیل برخی از عوارض جانبی سلنیوم نباید در ترکیب با داروهایی خاص مصرف شود.

بادرنجبویه:

بادرنجبویه گیاهی از خانواده نعناع است و به نظر می رسد که در درمان بیماری گریوز موثر باشد. این در تئوری به این دلیل است که ترشح هورمون تحریک کننده تیروئید (TSH) را کاهش می دهد.

هر چند تحقیقات کمی در این مورد موجود است. شواهد کافی در مورد اثربخشی بادرنجبویه در درمان پرکاری تیروئید وجود ندارد. بادرنجبویه می تواند به صورت چای یا مکمل مصرف شود. نوشیدن یک فنجان چای بادرنجبویه ممکن است در کنترل استرس کمک اندکی کند.

اسانس اسطوخودوس و چوب صندل:

گرچه بسیاری از افراد اعتقاد دارند که با استفاده از اسانس ها می توان علائم پرکاری تیروئید را کنترل کرد اما تحقیقات کافی برای این ادعا وجود ندارد. برای مثال اسانس اسطوخودوس و چوب صندل اضطراب را کاهش داده و به شما حس آرامش می دهد. این اسانس ها ممکن است بر اضطراب و بی خوابی که از علائم پرکاری تیروئید است، مقابله کند. فراتر از آن، تحقیقات کافی در مورد این که این اسانس ها می تواند به درمان پرکاری تیروئید کمک کند، وجود ندارد.

گلوکومانان:

گلوکومانان یک فیبر خوراکی است که به صورت کپسول، پودر و قرص در دسترس است و اغلب از ریشه گیاه کونجک گرفته می شود. مطالعه ای امیدوار کننده که در سال ۲۰۰۷ انجام شد نشان داد که گلوکومانان می تواند برای کاهش هورمون های تیروئید در افراد مبتلا به پرکاری تیروئید استفاده شود، اما شواهد بیش تری در این زمینه لازم است.

چکیده مطالب

پرکاری تیروئید باید توسط یک پزشک متخصص تشخیص داده و درمان شود. هر چند این درمان های طبیعی ممکن است به کاهش علائم کمک کند و مکمل داروهای تیروئید باشد، اما نمی تواند جایگزین دارو شود. صحیح غذا خوردن، ورزش کردن و انجام مراقبت های شخصی می تواند به کنترل اضطراب کمک کند. عملکرد تیروئید با مصرف دارو و داشتن سبک زندگی سالم به حالت طبیعی بازخواهد گشت.

مطالعه بیشتر:

در رژیم غذایی پرکاری تیروئید چی بخورید و چی نخورید؟

پرکاری تیروئید در مردان آیا بیشتر است و دلیل آن چیست؟

پرکاری تیروئید در بارداری خطرناک است ؟ چه عوارضی دارد؟

پرکاری تیروئید در نوزادان خطرناک است؟ علائم، عوارض و درمان

?پرسش و پاسخ های پرکاری تیروئید

آیا اسانس اسطوخودوس علائم پرکاری تیروئید را کاهش می دهد؟

برای مثال اسانس اسطوخودوس و چوب صندل اضطراب را کاهش داده و به شما حس آرامش می دهد. این اسانس ها ممکن است بر اضطراب و بی خوابی که از علائم پرکاری تیروئید است، مقابله کند.

آیا اسانس اسطوخودوس علائم پرکاری تیروئید را کاهش می دهد؟

برای مثال اسانس اسطوخودوس و چوب صندل اضطراب را کاهش داده و به شما حس آرامش می دهد. این اسانس ها ممکن است بر اضطراب و بی خوابی که از علائم پرکاری تیروئید است، مقابله کند.

بهترین عرق گیاهی برای درمان پرکاری تیروئید کدام است؟

بادرنجبویه گیاهی از خانواده نعناع است و به نظر می رسد که در درمان بیماری گریوز موثر باشد. این در تئوری به این دلیل است که ترشح هورمون تحریک کننده تیروئید (TSH) را کاهش می دهد.

برای درمان پرکاری تیروئید چه غذاهایی را باید کمتر بخوریم؟

• نمک یددار • غذاهای دریایی • محصولات لبنی • مصرف بالای گوشت و مرغ • مصرف بالای محصولات غلات (مانند نان، ماکارونی و شیرینی ها) • زرده تخم مرغ

منبع: healthline