The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دستور پخت راگو سبزیجات

سه‌ ماهه دوم بارداری به منزله عبور از نقطه عطف بزرگی در بارداری شماست. زیرا جنین تقریبا کاملا رشد کرده و خطر سقط جنین به شدت کاهش یافته و جفت تکامل یافته است. علایمی مانند تهوع و خستگی مفرط در این سه ماهه از بین می رود و حالت تهوع شما با گرسنگی شدید و ویارهای عجیب و غریب به سراغ شما می آید.

مقدار خون شما در دوران بارداری حدودا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین بدنتان به آهن بیشتری نیاز دارد. برای اطمینان از دریافت کافی آهن، اسفناج، گوشت قرمز بدون چربی، سبزی‌هایی با برگ سبز تیره، نان با غلات کامل، میوه‌های خشک و حبوبات را حتما مصرف کنید.  بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

فواید ریحان در بارداری

یکی از گیاهانی است که اگر به مقدار زیاد مصرف شود، باعث انقباض و یا تحریک رحم می‌شود. بنابراین در دوران بارداری، روغن ریحان استفاده نکنید (بیشتر برای آروماتراپی استفاده می‌شود). با این وجود مصرف ریحان به مقدار مناسب در پخت و پز مفید و ایمن است.

بادمجان برای مادر بار مفید یا مضر؟

بادمجان جزء سبزیجات کم کالری است به طوری که هر 100 گرم آن حدود 30 کالری دارد که بیشتر آن از کربوهیدرات های پیچیده موجود در آن و حدود پنج گرم است در حالی که مقدار پروتئین و چربی این سبزی بسیار اندک و ناچیز است.بادمجان جزء گروه سبزیجات محسوب می شود و طبع گرم و خشک دارد. 

بادمجان حاوی فیبر به میزان یک گرم از هر صد گرم است که نسبت به سایر سبزیجات مقدار زیادی نیست، اما با مصرف مداوم آن در سبد غذایی روزانه می تواند به تأمین فیبر غذایی مورد نیاز بدن کمک کند.مهمترین ترکیبات موجود در بادمجان، وجود آنتی اکسیدان های بسیار ارزشمند بوده که مهمترین آن ها آنتوسیانین است که این آنتی اکسیدان ها عمدتا در سبزیجات و میوه های با رنگ بنفش یا سیاه دیده می شود و اثر بسیار قدرتمندی بر پیشگیری از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد ایفا می کنند که می تواند در پیشگیری از سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی بسیار مؤثر باشد.

مادران باردار و شیرده باید بادمجان را با احتیاط و مراقبت مصرف کنند.

از آنجایی که شاخص گلیسمی این سبزی پایین است بنابراین برای افراد دیابتی می تواند بسیار مناسب باشد.در مصرف بادمجان از روش های سالم طبخاستفاده شود چرا که سرخ کردن آن می تواند سبب جذب مقدار قابل توجهی روغن شود و این غذای سالم و کم انرژی را به غذایی ناسالم و پرانرژی تبدیل کند.

 ویتامین C موجود در بادمجان نیز مورد توجه قرار می گیرد و می تواند در درمان التهاب پوست نقش مؤثری داشته باشد.

 تذکر: به دلیل وجود این مواد حساسیت زا مصرف این سبزی در کودکان زیر یک سال کاملا ممنوع است و مادران باردار و شیرده باید بادمجان را با مواظبت و مراقبت مصرف کنند.

ویتامین E (گوجه فرنگی و روغن زیتون)

ویتامین E برای رشد، تکامل و تقویت سلول ها بویژه سلول های خونی لازم است. بنابراین داشتن رژیم غذایی مناسب، جهت دریافت مقدار کافی از ویتامین E اهمیت بالایی دارد و این امر به راحتی امکان‌پذیر است. ویتامین E یک آنتی اکسیدان است و در محافظت سلول ها بویژه سلول های عصبی در برابر آسیب ها کمک زیادی می‌کند. همچنین در رشد و تقویت سلول های خونی نیز بسیار موثر است. تحقیقات نشاندهنده این است که با دریافت مقدار کافی ویتامین E در دوران بارداری احتمال اینکه نی نی در آینده دچار آسم و یا دیگر آلرژی ها شود، کاهش می یابد.

مقدار مورد نیاز 4-3 میلی گرم به طور روزانه،‌ که با رژیم غذایی مناسب و متعادل به راحتی قابل دریافت است.

منابع ویتامین Eانبه، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی، شاهی، آووکادو، اسفناج، شیر، زرده تخم مرغ، ساردین، سالمون، مغزیجات، دانه‌ها و روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون.دانه آفتابگردان (6/7 میلی گرم در یک قاشق غذاخوری)، فندق (5 میلی گرم در هر 40 گرم)، بادام (8/4 میلی گرم در هر 40 گرم)، بادام زمینی (2 میلی گرم در هر 20 گرم)، روغن آفتابگردان (8/9 میلی گرم در هر 15 میلی لیتر یا یک قاشق غذاخوری).

 

مواد لازم

  • روغن زيتون 1/3 پيمانه
  • پياز 1 عدد، خرد شده
  • سير 2 حبه، خرد شده
  • پودر آويشن 1/2 قاشق غذاخوری
  • هويج 2 عدد، رنده يا خرد شده
  • فلفل دلمه ای قرمز 1 عدد، خرد شده
  • بادمجان 1 عدد، خرد شده
  • گوجه فرنگی 3 عدد، خرد شده
  • آب گوجه فرنگی 1 پيمانه
  • شکر 1 قاشق چايخوری
  • کدو 1 عدد، خرد شده (اختياری)
  • ريحان تازه يا گشنيز 1/4 پيمانه، خرد شده
  • نمک و فلفل سياه

این وعده غذایی منبعی خوب است از ويتامين A، E،C و فيبر

 

طرز تهیه:

روغن را در تابه نچسب روی حرارت قرار دهيد. پياز را اضافه کرده و به مدت 3 دقيقه تفت دهيد. سپس سير، پودر آويشن، هويج و فلفل دلمهای قرمز را اضافه کرده و به مدت 3 دقيقه تفت دهيد و مخلوط را گهگاهی هم بزنيد. بادمجان را اضافه کرده و به مدت 3 دقيقه پخت را ادامه دهيد. گوجه فرنگی، آب گوجه فرنگی و شکر را اضافه کرده و مخلوط را هم بزنيد، سپس حرارت را کم کرده و اجازه دهيد تا مخلوط به آهستگی بجوشد و به مدت 15 دقيقه ديگر پخت را ادامه دهيد و درب ظرف را برداريد. در صورت استفاده از کدو، آن را هم اضافه کرده و به مدت 20 دقيقه حرارت دهيد يا تا زمانيکه سبزيجات به طور کامل پخته شوند و سس شما غليظ شود. در صورت تمايل ريحان را اضافه کرده و غذا را با نمک و فلفل سياه مزه دار کرده و بلافاصله سرو کنيد. 

نکته: بادمجان ها را خرد کرده و در يک آبکش قرار داده و روی آن نمک بپاشيد و 20 دقيقه آن را کنار بگذاريد، سپس بادمجان ها را شسته و با استفاده از دستمال مخصوص آشپزخانه آنها را خشک کنيد. اين کار باعث ميشود تا بادمجان هنگام پخت روغن زيادی جذب نکند و تلخی آن از  بين  برود.

 

مطالب بیشتر: 

 

منبع: ماهنامه نی نی +