The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا مصرف آسپرین در بارداری مجاز است؟

داروهای بدون نیاز به نسخه پزشک آسان ترین راه حل برای درمان سردرد یا حالت تهوع است. اولین چیزی که بانوان باردار هنگام سردرد سراغ آن می‌روند آسپرین است. آسپرین کارش را برای از بین بردن سردرد خوب انجام می‌دهد، اما آن‌قدرها که فکر می‌کنید بی خطر نیست.

با اینکه پزشکان در شرایط خاصی این دارو را تجویز می‌کنند، اما نمی‌توانید خطرات استفاده زیاد از آن را نادیده بگیرید. پس آیا مصرف آسپرین در دوران بارداری بی خطر است؟ در این مقاله درباره این موضوع بیشتر می‌خوانید.

آسپرین چیست؟

آسپرین که به نام اسید آستیل سالیسیلیک (ASA) هم شناخته می‌شود، یک داروی ضدالتهاب غیراستروئیدی است. اغلب برای درمان دردهای خفیف، تب و التهاب تجویز می‌شود. در برخی موارد، به عنوان رقیق‌کننده خون و درمان حملات قلبی، سکته و درد قفسه سینه نیز استفاده می‌شود. این دارو با نام‌های مختلفی نظیر Ascriptin ،Aspilet ،Angettes 75 ،Dispirin ،Duralza ،Caprin ،Ecripin ،Resprin ،Halfprin ، Nu-Seals و Micropirin به فروش می‌رسد.

 

آیا مصرف آسپرین در دوران بارداری بی خطر است؟

نه، آسپرین برای بانوان باردار بی خطر محسوب نمی‌شود مگر آن‌که با اجازه پزشک مصرف شود. با اینکه شواهد نشان نمی‌دهد آسپرین ضعیف (۷۵ تا ۳۰۰ میلی‌گرم که به عنوان آسپرین بچه هم شناخته می‌شود) مشکلی برای مادر یا جنین ایجاد کند، اما بهتر است تنها زمانی مصرف شود که استفاده از آن را پزشک تجویز کرده است.

مصرف آسپرین در سه ماهه اول بارداری

مصرف روزانه آسپرین با دوز پایین در سه ماهه اول بارداری خطر سقط جنین ندارد. آسپرین با دوز بالا در بارداری می‌تواند خطر نقص عضو در جنین را بالا ببرد.

مصرف آسپرین در سه ماهه سوم بارداری

دوز استاندارد آسپرین (تا ۴ گرم) در سه ماه سوم بارداری خطر دارد. مصرف آسپرین پس از هفته سی ام بارداری می‌تواند منجر به بسته شدن زودهنگام داکتوس آرتریوزوس یا مجرای شریانی باز (رگ خونی که نقش مهمی در بدن جنین بازی می‌کند) و تاخیر در زایمان و تولد شود. این موضوع می‌تواند باعث بالا رفتن احتمال ناهنجاری های قلبی و ریوی نوزاد شود. همچنین می‌تواند موجب خونریزی طولانی مدت در مادر و نیز نوزاد شود.

اگر گاه و بی گاه در دوران بارداری از آسپرین استفاده می‌کنید جای نگرانی نیست. آسیبی به جنین نمی‌رسد. نگرانی زمانی پیش می‌آید که به کرات از دوز بالای آن استفاده می‌کنید.

 

علت تجویز قرص آسپرین در بارداری

در حالیکه مصرف آسپرین در دوران بارداری می‌تواند خطرناک باشد، اما در شرایط خاص بی خطر است. پزشک شما می‌تواند در موارد زیر این دارو را توصیه کند:

  • فشار خون بالای مربوط به بارداری، به منظور جلوگیری از مشکلات دوران بارداری
  • سندرم آنتی فسفو لیپید (APLS) که یک اختلال سیستم ایمنی است و موجب ایجاد لخته خون می‌شود.
  • پره اکلامپسی، که معمولا در سه ماهه سوم رخ می‌دهد.
  • دیابت یا اختلالات کلیوی

آیا مصرف آسپرین در بارداری می تواند مانع از سقط جنین شود؟

استفاده از آسپرین با دوز بالا در بارداری می‌تواند خطرآفرین باشد و مشکلاتی را پدید آورد. با این حال، نتایج نشان داده است که در شرایط خاص می‌تواند بی خطرتر باشد.

اگر مادر دچار فشارخون بالای ناشی از بارداری است و یا مادر باردار دچار سندرم هیوز (سندرم آنتی فسفو لیپید) که یک اختلال سیستم ایمنی است و باعث لخته شدن خون می‌شود ‌باشد. ایجاد لخته خونی می‌تواند منجر به سقط جنین شود. آسپرین بچه درمانی بی خطر است و به جلوگیری از ایجاد لخته کمک می‌کند و به میزان زیادی خطر سقط جنین را کاهش می‌هد.

آیا جایگزین بی خطرتری برای آسپرین در بارداری وجود دارد؟

اگر به مدت طولانی آسپرین مصرف کرده‌اید یا هنگامی که باردار شده‌اید دوز بالایی از آن را استفاده می‌کرده‌اید این موضوع را به اطلاع پزشک خود برسانید. او می‌تواند تشخیص بدهد که می‌توانید آن را ادامه بدهید یا بهتر است این دارو را با داروی دیگری جایگزین کنید. پزشک همچنین می‌تواند سلامت شما و رشد جنین را ارزیابی کند.

استامینوفن (تایلنول یا پاراستامول) جایگزین بی خطرتری برای تب و درد در دوران بارداری محسوب می‌شود. اما پیش از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا مصرف آسپرین در دوران بارداری ایمن است؟

2- مصرف آسپرین بچه در دوران بارداری

3- بایدها و نبایدهای مصرف آسپرین در دوران بارداری

4- عوارض مصرف آسپرین در بارداری