The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا خوردن سوسیس و کالباس در دوران بارداری بی خطر است؟

خوردن مقدار زیادی سوسیس مرغ در دوران بارداری ممکن است همان چیزی باشد که بعضی وقت‌ها ویارش را می‌کنید. یا این‌که ممکن است یک روز صبح بیدار شوید و هوس آن را بکنید، با اینکه قبلا هرگز در زندگی آن را نمی‌خواسته‌اید. از طرف دیگر،‌ ممکن است عده‌ای به شما گفته باشند که هرگز سوسیس نخورید زیرا بسیار مضر است. همچنین به احتمال خیلی زیاد شنیده اید که کسی توصیه کرده باشد در دوران بارداری نباید کالباس خورد. احتمالا داستان‌های شخصی دیگران را هم درباره خوردن کالباس و این‌که هیچ مشکلی پیش نیامده نیز شنیده‌اید.

دانستن چند واقعیت درباره خوردن سوسیس و کالباس در باردری همیشه می‌تواند بهترین گزینه باشد و خواهید فهمید می‌توانید دلی از عزا درآورید یا خیر.

آیا خوردن سوسیس در دوران بارداری مجاز است؟

سوسیس های موجود در بازار معمولا از گوشت های مرغوبی تهیه نشده و حاوی مقدار بیش از حد مجازی از افزودنی ها هستند. اگر به شدت تمایل به خوردن سوسیس دارید، توصیه می کنیم آن را خودتان در منزل و با گوشتهای مرغوب تهیه کرده و طبق دستورالعمل، آن را درست و کامل طبخ کنید.

در زیر با برخی از انواع سوسیس ها که ممکن است در دوران بارداری بی خطر یا نامطمئن باشد آشنا می‌شوید.

1- سوسیس های خشک یا نیمه خشک

سوسیس های خشک و نیمه خشک نوع خاصی از سوسیس هستند که معمولا با گوشت که یا خردشده است یا چرخ کرده و به خوبی فرآوری شده و سپس با استفاده از نیتریت سدیم و نمک، نمک سود شده آماده می‌شود. بعد از آن از غلاف های مختلفی برای قرار دادن مواد داخل آن‌ها استفاده می‌شود و در آن تخمیر و سپس خشک می‌شوند.

بسیاری از سوسیس های محبوب مانند بولونیا یا پپرونی در این دسته قرار می‌گیرند.

توصیه های ایمنی : در بیشتر روندهایی که شامل آماده‌کردن است سوسیس ها می‌شود، مانند تخمیر و خشک کردن، از بین بردن رطوبت منجر به نابودی هرگونه باکتری عامل بیماری خواهد شد. اما برخی از آن‌ها باز هم باقی می‌ماند. از این رو، بهتر است از مصرف سوسیس های خشک در دوران بارداری خودداری کنید.

2- سوسیس هایی که پخته یا دودی می‌شوند

سوسیس های آماده شده از گوشت چرخ کرده یا خردشده که به خوبی ادویه‌ خورده‌اند، پخته و دودی شده‌اند محبوب بسیاری از قلب‌هاست. انواع گسترده‌ای از سوسیس ها نظیر براتورست پخته، سالامی، بولونیا، هات داگ و بسیاری دیگر به این شکل تهیه می‌شوند.

توصیه های ایمنی : روند تهیه این سوسیس ها هرگونه باکتری را از بین می‌برد. بنابراین اگر به خوبی پخته نشده‌اند و گرم نیستند از خوردن آن‌ها بپرهیزید.

3- سوسیس هایی که تازه آماده می‌شوند

این سوسیس ها از تکه های گوشت خردشده تهیه می‌شود که قبلا به خوبی نمک سود شده و ادویه خورده است تا تازه آماده شوند. بیشتر سوسیس ها که از گوشت خوک، گوساله تهیه می‌شوند یا سوسیس های دیگری که برای صبحانه عالی می‌شوند و در آشپزی ایتالیایی کاربرد دارد، معمولا سوسیس های تازه هستند.

توصیه های ایمنی : مصرف این سوسیس ها برای بانوان باردار کاملا بی خطر است (البته به شرطی که از گوشت های کاملا مرغوب تهیه شده باشند و نه از پسماند های گوشتی). لازم است اطمینان یابید که هنگام نگهداری به خوبی یخچالی و هنگام آماده‌ کردن کاملا پخته شوند.

 

عوارض خوردن سوسیس در بارداری

مصرف سوسیس در دوران بارداری ممکن است با عوارضی همراه باشد.

1- افزایش میزان سدیم و چربی در بدن

حدود ۲۷ درصد سوسیس از چربی تشکیل شده که ۱۰ درصد از آن چربی های اشباع شده است. ۱.۲ از سوسیس هم از سدیم تشکیل شده است.

2- احتمال نهفته ابتلا به لیستریا

لیستریا یک باکتری خاص است که می‌تواند مستقیما بر چارچوب بارداری تاثیر بگذارد و باعث تبعاتی نظیر زایمان زودرس، سقط جنین و در بدترین حالت مرگ جنین در رحم شود.

3- احتمال بیشتر ابتلا به بیماری های دیگر

نشانه‌های ابتلا به سالمونلا تهوع شدید، دل درد شدید و اسهال، استفراغ و کم آبی مداوم است. این علائم با تب بالا و بدن درد نیز همراه خواهد بود.

انگل دیگری که باعث توکسوپلاسموز می‌شود مستقیما منجر به زایمان زودرس جنین، زردی و تشنج می‌شود.

4- سوزش معده

خوردن مقدار زیاد سوسیس پرادویه می‌تواند موجب سوزش معده و منجر به عدم خواب خوب و از خواب پریدن های متناوب می‌شود.

5- مشکلات بارداری

همیشه احتمال بالایی وجود دارد که داخل آن میکروب زنده وجود داشته باشد. بهترین راه این است بر آماده شدن آن‌ها نظارت داشته باشید تا کاملا پخته و از مشکلات بارداری جلوگیری شود.

 

توصیه هایی برای مصرف بی خطر سوسیس در دوران بارداری

  • همیشه سوسیس را گرم مصرف کنید. اگر گرم نیست آن‌را دوباره در دمای مناسب حرارت بدهید و بعد مصرف کنید.
  • در هر حالتی از مصرف سوسیس هایی که به خوبی پخته نشده‌اند خودداری کنید.
  • بیش از دو روز سوسیس را در یخچال نگه ندارید. وقتی پس از آن استفاده می‌کنید اطمینان یابید که دوباره کاملا حرارت می‌بینند و داغ می‌شوند.
  • این در مورد انواع سوسیس ها صادق است، حتی آن‌هایی که به عنوان پیش‌پخته بسته‌بندی می‌شوند. همیشه داغ مصرف کنید.
  • اطمینان یابید که گوشت خام در سوسیس نباشد. آب گوشت می‌تواند وارد سوسیس شود و باکتری در آن رشد کند.
  • بعضی سوسیس ها نپخته است، بعضی آماده خوردن هستند. اطمینان یابید که هر دو را با دمای مناسب بپزید.
  • همیشه سوسیس های کم ادویه با سدیم کم را انتخاب کنید.

 

انواع کالباس و بارداری

کالباس معمولا به گوشت های پخته‌ای گفته می‌شود که بصورت ورقه‌ای برای ساندویچ و دیگر غذاهای سبک برش می‌خورد. کالباس ها را می‌توان به عنوان یک تکه، گوشت های تکه ای یا فرم‌داده‌شده یا گوشت های فرآوری شده طبقه‌بندی کرد. تمام کالباس ها در یکی از این سه دسته قرار می‌گیرند.

  • یک تکه  گوشت یک تکه پخته شده و بعد برش داده می‌شود.
  • تکه ای  گوشت های بریده شده یا قطعه قطعه شده بهم می‌چسبد تا یک تکه کامل را تشکیل بدهند.
  • فرآوری شده  شبیه تکه ای است، ولی ممکن است حاوی محصولات جانبی گوشتی باشد.

انواع کالباس یکی از عمومی‌ترین غذاها در سراسر کشور است. کالباس در رستوران‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های پروتئینی فروخته می‌شود. به دلیل اینکه غذای بسیار محبوب و پرطرفداری است، بسیاری برایشان عجیب است که با بارداری ارتباط منفی داشته باشد. کالباس و نگرانی‌های بارداری باعث می‌شود عموم مردم بپرسند این غذا چه اشکالی برای بارداری ایجاد می‌کند؟

 

آیا خوردن کالباس در دوران بارداری مجاز است؟

خبر خوب این است که احتمال بروز مشکل در نتیجه خوردن کالباس بسیار کم است. سالانه حدود ۲۵۰۰ نفر مبتلا به لیستریا می‌شوند. این یعنی تقریبا بسیار نادر است. اما مشکل بانوان باردار این است که نسبت به ابتلا به آن آسیب‌پذیرتر هستند و جنین در حال رشد آن‌ها نسبت به مشکلات جدی و حتی مرگ شکننده‌تر است.

دولت فدرال (آمریکا) قدم‌های بزرگی برای کمک به جلوگیری از شیوع لیستریا یا قرار گرفتن در معرض آن برداشته است. لیستریا با پاستوریزه کردن و پختن کشته می‌شود. اکنون پیش از بسته‌بندی به کالباس ها مواد افزودنی خوراکی اسپری می‌شود تا از لیستریا جلوگیری شود.

اگر باردار هستید و کالباس خورده‌اید لازم نیست وحشت کنید. در مورد مصرف کالباس باید این را بدانید که احتمال ابتلا به لیستریا بسیار کم است. از طرف دیگر باید بدانید که اگر جنین شما در معرض لیستریا قرار بگیرد می‌تواند ویران‌کننده باشد.

برای خوردن کالباس در دوران بارداری تا بعد از بارداری صبر کنید یا احتیاط کنید

بعضی افراد ساندویچ کالباس را دوست دارند. برخی دیگر بخاطر راحتی و ارزانی سراغ آن می‌روند و برخی دیگر چیزی مغذی‌تر از یک برگر فست فودی می‌خواهند. مطمئن ترین راه برای محافظت از جنین این است که تا پایان بارداری کالباس نخورید.

اما اگر به هر حال تصمیم دارید کالباس بخورید، شدیدا توصیه می‌کنیم آن‌ها را آن‌قدر بپزید تا بخار کنند. اگر گوشت تا مرز بخار کردن گرم شود، دیگر باکتری لیستریا زنده نمی‌ماند. به احتمال خیلی زیاد همه‌چیز به خیر خواهد گذشت، اما اگر امکان دارد، بهتر است غذای دیگری را انتخاب کنید.

اعتقاد ما این است که احتیاط بهتر از پشیمانی است.

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا خوردن پیتزا در دوران بارداری مضر است؟

2- آیا مصرف ژامبون و فرآورده های گوشتی در بارداری ایمن است؟

3- مصرف سوسیس و کالباس در بارداری چه عوارضی دارد؟

4- آیا فست فود برای زن باردار ضرر دارد؟