The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خونریزی لانه گزینی و خونریزی عادت ماهانه چه تفاوتی دارند؟

از آنجاییکه چون خونریزی لانه گزینی حدوداً همان زمانی رخ می‌دهد که خونریزی عادت ماهانه شروع می شود، بسیاری از بانوان فکر می‌کنند که این خونریزی، عادت ماهانه سبکی است و هنگامی که متوجه بارداری خود می شوند شگفت‌زده می‌شوند.

لانه گزینی چیست؟

چسبیدن بلاستوسیست در لایه رحم که به آن لانه گزینی می‌گویند و عموماً حدود نه روز پس از بارورسازی اتفاق می‌افتد. بلاستوسیست با حفاری درون جدار اسفنجی رحم خود را به آن متصل می‌کند. بنابراین برخی بانوان دچار اندک لکه بینی می‌شوند که خونریزی لانه گزینی نام دارد. از آنجاییکه مجاری خون در ناحیه‌ای از آندومتریوز که لانه گزینی رخ می‌دهد، تخریب می‌شود، اندکی خونریزی ایجاد می‌کند. این جریان طبیعی است و علتی برای نگرانی وجود ندارد، حتی اگر دچار گرفتگی‌های ملایمی نیز شوید.

در دوران بارداری هیچ چیز ترسناک‌تر از این نیست که در لباس زیر خود خون ببینید. اما طبق پژوهش‌ها، در سه ماهه اول بارداری از هر پنج خانم باردار یکی دچار خونریزی می‌شود. مردم فکر می‌کنند که بارداری در لحظه برخورد اسپرم و تخمک شروع می‌شود، اما در حقیقت، بارداری فقط وقتی شکل می گیرد که تخمک لقاح شده، خود را به دیواره رحم بچسباند.

برای زنده ماندن یک بلاستوسیست (نتیجه اتحاد اسپرم و تخمک) و تبدیل شدن به رویان، باید در جدار آماده رحم مکانی برای خود بیابد. بین پنج تا هفت روز پس از تخمک گذاری، میزان هورمون پروژسترون در بیشترین حد است و این ماده رشد مجاری خون را تحریک می‌کند و به لایه های آندومتریوز (دیواره رحم) خون‌ بیشتری می‌رساند و اگر بارداری رخ ندهد، هر ماه این لایه از رحم بیرون رانده می‌شود. این جریانی است که عادت ماهانه نام دارد.

 

تفاوت خونریزی لانه گزینی و خونریزی عادت ماهانه

خونریزی لانه گزینی با خونریزی عادت ماهانه بسیار متفاوت است. در عادت ماهانه تمام لایه رحم از بین می‌رود، زیرا بدن نشان می‌دهد که بارداری اتفاق نیفتاده است و رحم خود را پاکسازی می‌کند و دوباره برای زندگی جدید در چرخه بعدی آماده می‌کند. خونریزی لانه گزینی معمولاً سبک و اندک است و شاید برای یک یا دو روز ادامه یابد.

ولی وقتی عادت ماهانه بعدی اتفاق نیفتاد، متوجه می شوید که بی‌تردید باردارید. شاید پزشک مجبور شود که برای تاریخ‌گذاری بارداری از روش‌های دیگری استفاده کند، خصوصاً چون احتمالاً از تاریخ دقیق آخرین عادت ماهانه خود اطمینان ندارید.

در این مرحله هنوز نشانه های دیگر از بارداری نمایان نشده است. بزرگ شدن پستان شروع نشده است و نشانه های ظاهری بارداری نیز وجود ندارد. البته به علت تغییر در میزان هورمون‌ها، برخی در این مراحل زودهنگام نیز دچار حالت تهوع می شوند.

 

آیا خونریزی در اوایل بارداری خطرناک است؟

خونریزی لانه گزینی آثار زیانباری برای رویان ندارد، اما خونریزی در دوازده هفته نخست، شما را درباره وضعیت سلامت فرزندتان و احتمال سقط جنین نگران خواهد کرد.

تقریباً تمام بانوان در دوران بارداری به احتمال سقط جنین فکر می کنند، اما فقط حدود 20% از همه‌ی بارداری‌ها با سقط جنین از بین می‌روند که اکثراً در سه ماه اول هستند. در اکثر موارد، علت ناشناخته است، اما دلایل آن عبارتند از مشکل کروموزومی، اختلال هورمونی، تنش احساسی شدید، ناهنجاری‌ رحم، عفونت، استعمال دخانیات، تنش احساسی ناشی از حادثه ناگوار، مصرف الکل، اختلالات رحمی و نیز برخی داروها و ناسازگاری گروه خون.

خونریزی یا لکه بینی، اگر با گرفتگی، تب، لرز و دردی همراه باشد که می‌آید و می‌رود و نیز درد در قسمت پایین کمر که تا زیر شکم ادامه دارد و بافت‌های خونی دفع شود، می تواند نشانه خطر باشد.

اگر مشکوک به سقط جنین شده‌اید یا مطمئن نیستید که چرا خونریزی کرده‌اید، فوراً نزد پزشک یا ماما بروید یا به بیمارستانی بروید که قرار است در آنجا زایمان کنید. همیشه در هر مرحله از بارداری بهتر است علت خونریزی بررسی شود، حتی اگر فقط برای اطمینان دوباره باشد.

 

مطالعه بیشتر:

1- دلیل خونریزی واژینال در اوایل بارداری چیست؟

2- خونریزی در اوایل و اواخر بارداری نشانه چیست؟

3- خونریزی در بارداری نشانه چیست و چگونه قابل جلوگیری می شود؟

4- لانه گزینی چیست و خونریزی لانه گزینی چه علائمی دارد؟